Zwanger worden najaar 2018

03-07-2018 12:03 1383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie probeert er ook zwanger te worden vanaf najaar 2018?

Zwanger!
Naam Leeftijd #kind R PT UD J/M/O Bijzonderheden
Schuimblusser 25/31 1e 1 14-9 21-5-19 Bevallen van zoon
Door87 - 2e 1 21-9 29-5-19
Juul2014 29/29 2e 1 11-10 21-6-19 J Bevallen van zoon 13-5-19 (34wkn)
Chantilly21_2 30/30 2e 1 16-11 24-7-19 M Bevallen van dochter 29-7-19
Haoshi 30/-- 1e 2 25-11 5-8-19
chicklit 31/33 1e 2 1-1 12-9-19
sannetje88 30/30 1e 4 5-1 -
FloraZon 28/32 1e 4 28-1 7-10-19 Bevallen van zoon (29wkn)
Frozen_Butterfly 29/32 2e 6 17-2 27-10-19 echo 11-4
June123 30/34 1e 4 13-3 24-11-19
RaisinGirl 35/38 2e 4 29-7
larv-2 26/28 1e 9 31-1-20 M
juul2014 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 10:08
92.91% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Och June, wat rot dat je zo misselijk bent. Hopelijk snel voorbij als je eenmaal een mooie echo hebt gehad en het tweede trimester start.

Ook al voel ik me geregeld rot, ik geniet zoveel meer van deze zwangerschap dan van de eerste. Ook omdat ik denk dat het hierbij blijft, twee (hopelijk gezonde) dochters.
Jammer genoeg heeft dochter nu een dubbele oorontsteking en ben ik vooral aan het bedenken hoe ik dat moet doen met straks 2 kinderen, die tegelijk ziek kunnen zijn. Hoe dan?!
Verder zijn we uit de namen en hebben we de ontwerpster voor het kaartje weer benaderd. Benieuwd!

En het is herkenbaar hoor, ik had het nu ook weer. Kan ik het allemaal wel? Hoe deed ik dat in vredesnaam de vorige keer? Dingen die nog maar 7 maanden geleden plaatsvonden, kan ik me nu al bijna niet meer herinneren.
Moet zeggen dat dat gevoel nu wel weer weg is, kan er vooral erg naar uit kijken :-)

Chicklit, wat leuk! Ook een meisje! Ze zijn zo leuk ;-)

Frozen, spannend! Hopelijk een mooi klein mini-mensje op de echo :-)
Alle reacties Link kopieren
Even wat meer tijd om reactie te typen:

Juul: ik denk aan je. Hoop dat alles nog enigszins stabiel is...sterkte!

Chantilly: pittig voor je dat je het zo zwaar hebt. Gelukkig kun je nog wel genieten! beterschap voor je dochtertje! Ik vind het knap dat je zo al bewust kunt genieten ondanks alle drukte, misselijkheid en eerlijk: met een peuter erbij is gewoon veel pittiger.

June: een knuffel op afstand! :hug: Wat ontzettend naar dat je je zo rot voelt en ook heel de dag door. Houd moed en hopelijk straks een mooie echo! Wellicht kun je wat medicatie krijgen om de misselijkheid beter te kunnen hanteren?
Thuiswerken wellicht nog een optie?

Frozen: heel veel plezier morgen bij de echo! Hoop dat je mooie herinnering vanavond opbouwt door te vertellen, leuk hoor!

Chicklit: weer een meisje in het topic erbiJ! gefeliciteerd en hele fijne vakantie! Geniet van de laatste vakantie samen!

Florazon: fijn om weer wat van je te horen en ook dat alles goed gaat. Hoop dat je ook alweer lekker wat meer kunt genieten!

Schuimblusser: alweer 31(!) weken. Moet je toch zien wat er allemaal in 31 weken kan gebeuren, gezien de hoeveelheid zwangeren en dat je gewoon over 9 weken een ukkie op de wereld zet. Fijn dat alles nog goed gaat!

Larv: ik denk vaak aan je, hoe is het met je?

Raisin Girl: idem voor jou, heeft de gynaecoloog al binnenkort plek voor je?

Hier gaat alles prima! Vriend is een week in het buitenland voor werk en ik heb wel wat niet herkenbare kwalen deze week waardoor ik gisteren dacht: het kan best wel eens raak zijn. We hebben een hele fijne vakantie paar weken geleden gehad en ik zou het best romantisch vinden als dit inderdaad leidt tot een zwangerschap. Zo ontspannen na alle hectiek van afgelopen jaren zijn we tijden niet geweest en dat is toch een prachtige start :heart:
Maar nog fijner vind ik het eigenlijk dat de Addison onder controle is en dat ik me gewoon goed voel. Ook als blijkt dat het toch niet zo is, dan heb ik daar nu al vrede mee. Voel me gewoon heel sereen en happy! ( en niet eens zo ongeduldig)
samen sta je sterker
Even snel want druk op het werk: de echo donderdag was goed. Kleintje bewoog al een beetje en er waren al kleine armpjes en beentjes te zien. Afgelopen weekend hebben we het nieuws aan de familie en vrienden verteld. Hele leuke reacties op gekregen. Heel fijn dat het nu bekend is en ik er normaal over kan praten.

Voor de tabel:
volgende echo: 11 april (termijnecho)
Alle reacties Link kopieren
Weer even een update van hier. Nog steeds kots misselijk. Heel de dag door, en wat is dat naar. Heb ook echt heel de dag dorst. Nog 5 dagen tot de echo en nog 6 dagen tot de afspraak bij de vk. Ga dan vragen om medicatie. Dit belemmert me echt en werken wordt steeds lastiger. Vannacht gedroomd dat ik bloedverlies had. Hoewel ik een ander gevoel heb en ik me niet heel angstig voel ben ik dat onbewust dus wel. Wat zal ik blij zijn als de echo maandag goed is!!

Heb jullie updates gelezen maar geen puf om overal op te reageren.. lees het wel met plezier ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik lees jullie updates ook allemaal hoor maar ook hier niet altijd puf en energie om te reageren.
Bij ons is de situatie gelukkig op dit moment weer stabiel, medicijnen slaan aan.
We hopen dat het de aankomende weken zo blijft, al blijft het toch steeds weer spannend.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn om van jou te horen Juul! Wat fijn dat het voor nu stabiel is, en wat hoop ik hard dat dat zo blijft!! Hoe lang moet je nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 29 weken. Het beste is dat het zo lang mogelijk blijft zitten dus ik hoop dat ik nog zo'n 8-9 weken rondloop. Maar dat is heel afhankelijk van hoe de baby het doet. Het kan ook zomaar zijn dat het over een paar weken gehaald wordt.

Hou je het nog een beetje vol tot de 1e echo? Heb je nog bloedverlies gehad?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Fijn Juul dat het iig nu beter/stabiel gaat!

June wat heftig de misselijkheid! Ik hoop dat je hier iets voor krijgt en je snel beter voelt.

Frozen_Butterfly wat leuk!

maestro hoe gaat het met jou?

Hier weinig te melden, zaterdag 23 weken en maandag afspraak bij de vk. Voel de kleine sinds een paar weken elke dag, superleuk! Kinderwagen is besteld en wij zijn bezig met de babykamer, na onze vakantie gaan we er pas 'echt' voor en beginnen met voorbereiden/spullen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Juul! Hopen dat die kleine man nog even blijft zitten en het volhoudt daar!!! Wat een zorgen en onzekerheid. Ik hoop dat je veel vertrouwen in de artsen hebt!

Ik heb geen bloedverlies meer gehad. Ik denk dat het die ene dag een oppervlakkig wondje oid is geweest. Ik hou het wel vol tot de echo, maar het begint nu wel spannend te worden. Heb vandaag regelmatig kramp en goed ik weet dat dat erbij hoort maakt het me ook onzeker. Ik hou het vol doordat ik mezelf steeds zeg dat ik sterk ben, dit vol kan houden en niet angstig ben. En dat helpt! Hoewel ik me ook onrealistisch druk maak om van alles (las over het bloedonderzoek en heb mezelf toen wijs gemaakt dat ik hiv heb 😂 HUILEN en mn vriend maar lachen. Nu ben ik weer realistischer en rustiger). Dus die 5 dagen tot de echo hou ik wel vol. Om 17.15 is het zover! Heb een vrij drukke dag maandag dus dat scheelt denk ik wel.

Wat leuk haoschi!! En ook leuk om al die spullen te gaan kopen! Wat moet je een hoop he?
Alle reacties Link kopieren
We hebben een mooi kloppend hartje gezien! ❤
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een fijn nieuws June!
Alle reacties Link kopieren
June wat een mooi nieuws! Ben super blij voor je, hopelijk kan je nu iets meer gaan genieten.

Hoe is het met de andere meiden?

Ik ben inmiddels bijna 15 weken, vermoeidheid is al veel minder. Moet er alleen wel op letten dat ik niet te veel en te snel ga, want anders moet ik het 's avonds met knallende hoofdpijn doen. Nog twee weken werken en dan heb ik even vakantie gelukkig. En hoofdpijn is eigenlijk het enige dus mag niet klagen. M'n buik begint ook langzaam groter te worden, daar ben ik wel blij mee want verder voel ik me nu niet heel erg zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vrijdag heerlijk een weekje op vakantie in eigen land. Laatste keer met z’n drietjes.
Nog steeds misselijk, wel te doen. Maagzuur iedere avond in bed, maar is te onderdrukken met medicatie.

Wel extra groeiecho’s ingepland. 3 mei hebben we de eerste. Eind april suikertest ( gelukkig alleen 2x bloedprikken i.p.v. die vieze glucosedrank).

Op naar het laatste trimester!
Alle reacties Link kopieren
@June: wat fijn! Hoeveel weken ben je nu?
Zal ik je naar onderen verplaatsen in de tabel?

@Florazon: wat gaat het eigenlijk hard he! 15 weken alweer. Voor je het weet zit je op de helft. Fijn dat je kwaaltjes buiten de hoofpijn meevallen. En ook fijn dat de vermoeidheid afneemt.
Lekker je buikje gaan showen! :)


@Chantilly:
heerlijk lekker even genieten nog met zn drietjes. Dat hebben wij eind februari nog gedaan en daar ben ik erg blij om, zeker met de periode die voor ons ligt.
Fijn dat de misselijkheid wel te doen is, al hoop ik voor je dat het gewoon verdwijnt.
Hoe komt het dat je extra groei echo's krijgt?

Hier vorige week donderdag en vanmorgen weer controle gehad.
Vorige week donderdag was weer een tegenvaller. Situatie toch weer wat verminderd. Ze hebben de medicatie opgeschroefd naar de hoogst mogelijke dosering. Vandaag weer terug en het zag er nu hetzelfde uit als donderdag. Niet verslechterd maar ook niet echt verbeterd.
We houden steeds meer voor ogen dat de baby waarschijnlijk wel binnen een paar weken gehaald gaat worden.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een vreselijke achtbaan toch Juul!
Hopelijk houdt hij het nog even vol op deze maximale dosis. Heb je zelf nog last van bijwerkingen oid?

Groeiecho’s ivm macrosomie bij dochter. Zij was groot, al vanaf het begin dat we echo’s kregen. Geboren als grote dame met 4,5 kilo schoon aan de haak en een lengte van 54 cm.
Als het aan haar had gelegen had ze er nog ingezeten denk ik, met ruim 40 weken was ze er nog niet aan toe om geboren te worden. Mijn bloeddruk dacht er anders over!

Uit voorzorg dus extra controles, maar ik maak me er niet zo druk om. Dochter is er zonder noemenswaardige problemen gekomen, dan zal deze dochter er ook wel komen!
Alle reacties Link kopieren
Ja zet me maar naar beneden hoor Juul! Uitgerekende datum is 24 november. Nu dus 7 weken. Over 1.5 week weer een echo! Ben ik wel heel blij mee, beetje meer controle.

Wow 15 weken alweer flora! En chantilly wat lekker nog eventjes eruit. Balen van die misselijkheid. Daar heb ik nu zoveel last van.

Juul wat ontzettend naar en spannend. Een gezonde zwangerschap en gezond kindje is geen vanzelfsprekendheid... Ik hoop dat die kleine man het nog even volhoudt!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Juul, wat heftig allemaal. Ik hoop idd ook dat hij het nog even bij gaat houden daarbinnen. Hoe is het met jullie?

Chantilly veel plezier met jullie weekje weg! Heerlijk om weer even alle tijd voor elkaar te hebben :)

Fijn van de extra echo June! Kan me goed voorstellen dat dat een beetje rust geeft. Die eerste weken gaan zo langzaam voorbij.. merk wel dat het na de 12 weken sneller lijkt te gaan. Eindelijk die 12 weken grens voorbij, vermoeidheid een heel stuk minder en iedereen weet het nu dus het is geen geheim meer. Zal ergens in het laatste trimester wel weer veranderen met hoe snel het lijkt te gaan :p
Hallo dames! Eerder kon ik wat vaker bij lezen maar mijn agenda zit zo vol continu dat het nu wat minder is. Maar ik heb alles weer gelezen nu dus ben weer bij!

@FloraZon: 15 weken alweer. Gaat zeker snel dan ja. Fijn dat je je goed voelt. En leuk dat je het nu begint te zien. Heb je al zwangerschapskleren aan?

@June: jaaa een hartje gezien! Wat fijn. Kun je de spanning/angst nu een klein beetje loslaten en beginnen te genieten? En fijn dat je volgende week weer een echo hebt. Is dat de termijnecho al dan?

@Chantilly: lekker vooruitzicht, er even uit met z'n drietjes. Blijf je in Nederland of zoek je de warmte/zon op? Je klinkt wel alsof de beroerdheid iets minder is nu. Hopelijk zijn die laatste maanden wat minder hevig. Benieuwd of deze baby dan ook macrosomie heeft. Was ze al flink op de eerdere echo's?

@Juul: het blijft echt een rollercoaster bij jullie zo he. Goed dat jullie er al langzaam rekening mee houden dat de baby eerder komt/gehaald wordt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een prematuur baby krijgen en het hele ziekenhuiscircus eromheen echt heel pittig is maar dat de zorg in Nederland heel goed is en je alle ondersteuning krijgt die nodig is. Dus bijvoorbeeld ook een maatschappelijk werker om even van je af te kunnen praten. Heeft mij heel erg geholpen toen. Maar laten we vooral hopen dat de kleine man zo lang mogelijk in je buik blijft.

@Haoshi: jee ook alweer zo ver in de zwangerschap. Leuk dat je de kleine nu voelt. Dat getrappel is heerlijk. Veel plezier op vakantie en daarna met inrichten/aankopen.

Met mij gaat het goed. Ik ben nu ruim 11 weken zwanger. De vermoeidheid was vorige week op zijn top. Vooral 's avonds kon ik niks meer. Langzaam lijkt dat nu beter te gaan. Maar laat ik vooral niet klagen want verder geen klachten. Vorige week dacht ik nog het tot eind van deze maand vol te kunnen houden in mijn normale kleren, maar sinds het weekend begint mijn buik al te groeien! Is geloof ik wel normaal bij een tweede dat het eerder begint maar zo vroeg al had ik niet verwacht. Dus komend weekend de zwangerschapskleding maar tevoorschijn halen. Morgen hebben we weer controle en de termijnecho. Weer even een kijkje nemen. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Heey Frozen, fijn dat het zo goed gaat! Ik heb nu wel echt zwangerschapskleding aan. Broeken al een tijdje, omdat m'n darmen eerst onwijs gingen opzetten waardoor m'n buik boller werd, gewone broeken zaten niet lekker meer. Sinds een week heb ik ook positie shirtjes aan. Ik ben niet zo groot dus alle shirtjes die ik had zijn wat korter, omdat je met lange shirts nog korter lijkt. Maar de korte shirtjes kruipen erg op met een wat vollere buik, dus nu maar over op positiekleding, zit heerlijk :)
Allereerst June, van harte gefeliciteerd met het hartje! Wat moet dat fijn zijn na alle ellende.

Juul, jammer dat het niet onbezorgd is allemaal, dit moet heel lastig voor jullie zijn. Ik hoop dat jullie het hoofd een beetje boven water houden. Lukt het je om genoeg rust te nemen?

Ik ben weer terug na 2 weken vakantie! Het was super fijn om er samen even uit te zijn, we hebben heerlijk genoten en zijn echt weer even tot elkaar gekomen. Ook fijn om helemaal niks te moeten! Ik vond de reis best pittig (12 uur vliegen!) en kon de warmte wat minder goed handelen dan normaal. Verder had ik daar nog steeds last van de vermoeidheid (lees: 9 uur naar bed en toch gebroken wakker worden, heel de dag moe en loom ook door de warmte). Ondanks het genieten van het tropisch paradijs vond ik dit wel minpunten die ik een beetje verkeerd had ingeschat! Ik zou het dichter bij huis zoeken de volgende keer. Misschien heb je hier wat aan als je zelf ook overweegt om een 'babymoon' te doen. Ik denk dat ik de rest van de zwangerschap lekker thuis blijf en lekker in mijn eigen bed blijf slapen :lol: :lol:

Vandaag ben ik 18 weken, buik is flink gegroeid en gaat al een beetje in de weg zitten. Ik voel de baby nog niet schoppen, maar ik voel wel af en toe wat vaags. Wij gaan nu lekker aan de slag met kinderkamer en alle spullen die aangeschaft moeten worden!
Alle reacties Link kopieren
YES!!!! We hebben vandaag zo n mooie echo gehad! Nu ruim 9 weken zwanger. Ik was weer zo bang, maar nergens voor nodig. Ons kleine hummeltje zwaaide zelfs even! Ben zo trots!

Ben nog steeds misselijk maar merk dat het beter gaat. En vooral als ik me rustig hou. Dat is in mijn werk vrijwel onmogelijk maar probeer het toch voor elkaar te krijgen. Heb vandaag sinds weken weer eens schoon kunnen maken, dus was heel bang dat het niet meer goed zat. Maar niks aan de hand dus! Die kleine hummel doet het hartstikke goed.

Hoe was de termijnecho frozen?

Hoe is het bij jou florazon?

En bij jou chicklit? Al een schoppende baby? Wij gaan ook nog vliegen. Wel dichterbij omdat ik vliegen doodeng vind. Gaan naar Italië. Dus ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben dan ongeveer 16 weken.

Hoe is het bij jou Juul? Ik duim nog steeds voor jullie.

Chantilly, ik moet die suikertest ook, maar dan dus wel dat drankje. Is het echt zo erg?

Volgensmij heb ik iedereen weer gehad... Ben ook wel heel benieuwd hoe het met larv raisin en maestro is. Als ik je ben vergeten... niets persoonlijks maar vind het soms een beetje lastig om te reageren zo op mijn telefoon. Dus roep me dan gewoon even tot de orde 🤣
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk June! Zo fijn die goede echo's.

Het drankje moet niet leuk zijn, zelf niet meegemaakt, maar mijn vriendin wel. Het moet echt smerig zijn en je bent een paar uur zoet met dat onderzoek.

Ik ben nog in afwachting van de uitslag, maar ga ervan uit dat er niets aan de hand is. Controle gehad dinsdagavond en daar bleek dat ik ( weer) voor loop qua buik/baarmoedergroei. Nu ruim 3 weken. Ik ben kennelijk goed in het creëren van fijne huisjes voor die dochters van mij ;-) Veel vruchtwater en vrijdag horen we wat de groei is van dochter 2.

Tot nu toe wel veel minder aangekomen dan bij nummer 1. Ik moet nu nog 15kg aankomen, om op het eindgewicht van dochter 1 te komen. Gaat denk ik niet gebeuren..

Mag wel gelukkig extra medicatie slikken ivm het maagzuur en het nachtelijk overgeven. Sinds ik koolzuur en zuivel ( m.u.v.melk) in de ban heb gedaan, gaat het gelukkig al een stuk beter.

Verder gaat dochter volgend weekend over naar haar nieuwe kamer en gaan we dan bezig met het schilderen van de babykamer. Dat is ook het enige, want verder hebben we alles al. Vreselijk veel last van nesteldrang ( had ik niet bij dochter 1), dus vandaag al het zachte speelgoed gewassen, bezig geweest met alvast de kleine babykleertjes in de kast te hangen etc.
Derde trimester is bijna aangebroken en het gaat nu echt vreselijk snel!

Hoe gaat het bij de andere dames?
Wat onwijs fijn voor jullie June! Het is jullie gegund. Al een voorgevoel bij het geslacht?

Vervelend dat je nog steeds aan het overgeven bent Chantilly. Benieuwd hoe de groei verder verloopt bij jou! Wel ideaal dat je weinig hoeft aan te schaffen nu.

Wij hebben een mooie 20 weken echo gehad, zo bijzonder dat ze alles tot op detail kunnen bekijken. En het is nog steeds een meisje! We hebben een beginnetje gemaakt aan de baby kamer, wat een leuk project weer!
Oh leuk he die 20 weken echo! Ik kan niet wachten op de onze. Maar eerst hebben we volgende week de geslachtsbepalende echo. Ik ben zooooo benieuwd!

Hoe wordt de babykamer chicklit? Een echte meisjeskamer? Zeker een leuk project!

@chantilly: jullie ook met de babykamer aan de slag. Benieuwd hoe je dochter het vindt in haar nieuwe kamer. Onze dochter gaat over een paar maanden ook naar een andere kamer en we zijn haar nu al aan het voorbereiden.
Nu al nesteldrang ja? Dan is alles zeker spic en span als ze straks komt. Heb je ook een hele grote buik nu dan, omdat je veel vruchtwater hebt?

@June: hoe is het met jou? Kun je al genieten? En hoe is het met de misselijkheid?

Hoe gaat het met de rest?

Met mij gaat het goed. Bijna 15 weken inmiddels en de buik is al behoorlijk in beeld. De vermoeidheid is nu wel erger dan bij de vorige zwangerschap dus zodra het kan, probeer ik er wel aan toe te geven en slaap bijvoorbeeld even op de bank als dochter op bed ligt overdag. Verder geen klachten. Volgende week dus spannende echo. Heel gek idee dat we daarna gaan zeggen: 'we hebben 2 dochters' of 'we hebben een dochter en een zoon'. Ik vind allebei leuk dus het maakt me echt niet uit. Daarna kan ik eindelijk gaan shoppen voor de baby!
Alle reacties Link kopieren
Spannend frozen! Nog even en je weet wat het wordt. Geen voorgevoel?

Hier groeiecho gehad vanochtend en het is weer een lange stelt. Wel wat lichter geschat dan dochter ( godzijdank), maar goed.
Bloedsuiker keurig, ijzergehalte wel te laag. Geen last van, maar moet wel oppassen.

Verder veeeeeel vruchtwater en een baarmoeder die toch 2-3 weken voorloopt. Niets spannends, ik merk er vrij weinig van. Heb het idee juist minder ontploft te zijn dan de vorige keer. Baarmoeder is vooral erg breed. Over 4 weken nog een keer een groeiecho, omdat dochter gewoon behoorlijk groot was.

Qua kilo’s heb ik ook nog heel wat in te halen,
wil ik hetzelfde aankomen als de vorige keer ;-)

Wel spannend, dochter gaat morgen voor het eerst in haar nieuwe kamer slapen. Als ze er nu langsloopt is het steevast ( babyy!!). Nee schat, deze is voor jou ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven