Zwanger worden van 1e kindje

15-02-2017 22:29 1785 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Sinds augustus ben ik gestopt met de anti conceptie. Tot nu toe wel bezig geweest maar een heel onregelmatige cyclus. Sinds deze maand is ie weer normaal dus nu kunnen we echt beginnen!

Ik vind het leuk om te kletsen met andere dames die ook bezig zijn voor hun eerste en we zo onze ervaringen kunnen delen (in hoeverre wij die hebben haha)



Tabel Volquote:NM1717 schreef op 24 februari 2017 @ 23:08:

NaamLeeftijd (v/m)# KindNODRondeBijzonderhedendingetje9125/2716 April3ZWANGERNM171725/27130 Mei5In augustus gestopt met prikpil. Januari gyneacoloog: dun baarmoederslijmvliesAnanee34/37131 Maei2Beginnen na laatste pil aprilSilentStorm28/29119 Mei5Ronde 3 MK bij 6 wekenBebis29/27111 April1ZWANGERVivaforum201724/301???Pcos, afwachting ziekenhuisLove2229/32127 Mei - 5 Juni6Lange cyclusPhoebe-Buffay34/35129 Mei4-hendrika8729/30112 Mei4-DPW24/2917 Mei5-Nelle8927/29129 Mei4-Mellala26/31116 Maart7ZWANGER
nm1717 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 03:36
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Discover, ik ben ook keihard teruggekomen van de wens van een groot gezin. Niet alleen leeftijdtechnisch maar vooral het werk/opvoeden/tijd etc. Nog 1 en dan klaar als die ene er al komt. Vriend is er nog niet over uit. Doe zit ook totaal niet goed in zijn vel.en dat maakt veel verschil.

Wel fijn te horen dat alles goed gaat met iedereen!

NM, geen brood willen is bij ons meestal een teken van naderende tandjes. Hier inmiddels 4 kiezen en 8 tanden, dus kauwen gaat weer goed. Maar nog.. er komt weer wat aan en ze weigert weer brood.

Silent, wat een heerlijkheid nog 2 slaapjes! Daar is deze meid 5 maanden geleden al mee gestopt. Verder duim.ok nog steeds voor je!

Hier alles goed. Ontwikkeling gaat als een malle, zo leuk om te zien. Maar er zit geen baby meer in, op geen enkel gebied! We wachten nu op de laatste kiezen want duidelijk zitten we er weer in (wil geen brood) . Recent verhuisd en dat ging goed.. behalve dat ukje de hele tijd ziek was. Dus nu gaan we de werkprojecten afronden en tot rust komen in ons huis en de laatste dozen uitpakken.. ben ik aan toe!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee, zo'n kleintje en een verhuizing hakt er ook wel in.
Fijn dat het zo goed gaat met de "kleine". Wat worden ze ineens snel groot he.

Dat van die tandjes en geen brood willen zou best nog wel eens kunnen kloppen... Vandaag is zijn eerste boventandje doorgekomen.
Hoi allemaal! Hoe gaat het hier? De kleintjes zijn niet meer zo klein hè! Het babyzijn is er hier ook helemaal af! Moet wel zeggen dat ik deze fase zelf wel leuker vind. Ben meer een doe-moeder dan alleen knuffelen met baby haha.

Wij nog steeds bezig voor een tweede. Ben heel benieuwd wanneer en of het raak gaat zijn. We wachten af.

Hoor graag van jullie hoe het gaat!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het goed. De kleine is inderdaad niet zo klein meer. Nog een kleine 2 weken dan wordt hij alweer 1.
Ondertussen trekt hij zich overal aan op. Staan vind hij geweldig.
Ik mis af en toe het knuffelen wel hoor. Dat heeft die van mij een kleine 3 maanden gedaan maar is nooit een schoot/knuffel kindje geweest.
Nu hij kusjes geeft komt ie wel weer regelmatig knuffelen, heel fijn!
Vind het wel leuk dat je nu veel meer met ze kan ondernemen. Elke periode heeft wel iets!

Wat jammer dat het nog niet is gelukt Silent, hoop voor jou echt dat het snel raak is.
Ik moet eerlijk toegeven dat het bij mij ook wel weer een beetje begint te kriebelen, maar ik wil nog wel een paar maandjes wachten en vriendlief ook.
Die moet de stressvolle afgelopen maanden nog even een plekje geven haha.
Alle reacties Link kopieren
*schopt topic omhoog*

Hoe gaat het met de moeders en de kindjes? :heart: Iedereen afscheid genomen van een zomer en zich aan het voorbereiden op de herfst?

Hier gaat alles zijn gangetje. Dochter ontwikkelt zich als een malle. Lijkt wel alsof ze na hun eerste verjaardag nog veel sneller ontwikkelen dan in dat hele eerste jaar. Vooral fysiek kan ik madam amper bijbenen. Paar dagen voor haar eerste verjaardag werden de eerste stapjes los gezet. En met een dag of drie vloog ze door het hele huis. Ze kan al bijna rennen. :O :heart: Ze kent geen angst dus ik heb veertig keer per dag aan hartaanval. Want ze klimt via haar wobbel op haar speelgoedkeuken, gebruikt haar loopkar als step of gebruikt haar wheeliebug als opstapje. De vallen- en stotengel is in ieder geval niet aan te slepen!

Verder is ze druk met 'helpen' en zelf doen. Ze weet dat de borstel in haar haar moet als we gaan 'kammen' en wrijft met haar sok of schoen tegen haar voet bij het aankleden. Ze vindt het fantastisch om te vegen met een stoffer en blik en kan goed opruimen. (Jammer dat ze nog beter rommel kan maken.) Ze kletst onverstaanbaar maar haar taalbegrip groeit met de dag. Ze wijst naar de poes als ik vraag waar die is en haalt de bal als ik vraag die te pakken. Ze herkent duidelijk het woord speeltuin en het woord 'nee' kent ze alleen als het madam goed uit komt. Want hoe leuk deze fase ook is.. de eigenwijs in dochter komt ook volop bovendrijven! En het temperament ook als er iets niet mag. Driftbuien aan de lopende band. (Lees: hoofdbonken tegen de muur/tafel/vloer..) Soms moet ik eerder tot 100 tellen dan tot 10.

Slapen gaat wisselend. Vooral in de nacht wordt ze best vaak wakker. Meestal ligt ze na een aai wel weer in dromenland maar het trekt wel energie die gebroken nachten. Maar we zijn zelden uren wakker. Tel de zegeningen.

Eten gaat goed. Ze kan blijven eten. Groenten en mee eten met de pot zijn een uitdaging maar we hebben gewoon geduld en ooit komt dat wel goed.

Ik vind haar echt een hilarische dreumes en geniet enorm van deze fase. Zie wel een beetje op tegen het najaar en de winter want ik moet elke dag met haar naar buiten/de hort op. Anders breekt ze mijn huis af met dat ondernemende gedrag. :clown: En ik ben helemaal geen buiten type als het rot weer is of koud. Thats gonna be fun../alles voor je kind en je huis..
Alle reacties Link kopieren
Leuk eindelijk weer een post!!

Wat leuk om te lezen dat ze zulke sprongen maakt! Het gaat inderdaad super snel in ene.
Onze zoon deed ook vlak voor zn verjaardag de eerst paar stapjes, en rent en vliegt nu het hele huis door, hij is net 2 weken 1, gaat veel te snel!
Hier wordt ook overal op geklommen, hij komt zelfs al op de bank. Gevaar kent hij inderdaad ook niet!
Woordjes gaan ook als een malle, hij kan van de meeste dingen al gewoon zeggen wat hij wilt. Hij zegt zelfs poepen als ie aan het poepen is haha.
Heeft hele verhalen als hij zichzelf ziet in de spiegel.
Slapen gaat hier gelukkig wel super goed en qua eten gaat eigenlijk alles erin. Al vraagt hij de hele dag alleen maar om koekjes.

Discover, wie weet is het een idee of af en toe met haar naar een indoor speeltuin te gaan? Die hebben vaak ook een gedeelte voor de kleinere kinderen en ouders kunnen meestal gratis naar binnen.
Ik denk dat ik dat ook ga doen, want onze man moet ook echt zijn energie kwijt. 2 dagen opvang scheelt gelukkig een hoop. Zwemmen vind hij ook erg leuk!

Hoe is het met de andere meiden? Ik lees af en toe een beetje mee in het topic van jou Silentstorm, las dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! Heb je al een afspraak gemaakt voor je eerste echo? Snap dat het voor jou allemaal best spannend is!
Eerste echo vandaag gehad en ben inderdaad zwanger van de tweede! Spannende tijd wel weer, maar probeer positief te blijven.

Hoe gaat het hier verder? Ananee, al even niet geschreven. Gaat alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk even iets tijd gemaakt voor de bijpraat. Heb het echt te druk gehad om een goede update te plaatsen.

NM en Discover, ja de tijd vliegt! Ze leren in het 1e jaar zoveel en groeien uit van een klein poppetje tot een dreumes die flink voortbeweegt!
Hier alweer 1,5 jaar... ook nu roep ik dat het allemaal zo snel gaat!

Silent, gefeliciteerd met je goede echo! Lukt het om positief te blijven?
Hoe voel je je? En hoe gaat het met de kleine man? Wbt verjaardag zullen ze niet veel ontlopen denk ik ?

Discover, ik ga op de koude dagen soms naar Monkeytown. Daar is een apart stuk voor ukjes. Maar ik ga altijd vroeg en alleen door de week. Dan is het rustig en betaal je een stuk minder. Na een uurtje is het druk en heeft ze er ook genoeg van. Verder een goed regenpak en laarzen...ga maar lekker buiten spelen! Rondje lopen achter haar poppenbuggy en ik loop onder de paraplu. Ze gaat op de loopauto de tuin door en ik sta in de keuken.
En lekker gaan zwemmen. Hier zijn ook allerlei activiteiten bij de bieb en theater voor dreumesen ... ook een idee?

NM, hij eet ook a lekker met de pot mee? Koekjes zijn hier ook favoriet helaas, gelukkig wil ze ook met grote regelmaat appel, tomaat, komkommer en maiswafels waar ze dan ook om vraagt.

Hier gaat het zo lekker. Meisje is superlief met een sterke eigen wil. Groeit lekker, ontwikkelt zich top, begint zinnetjes te zeggen sinds de laatste sprong. We zijn eigenlijk nog niet toe aan een 2e, beginnen net het leven op de rit te krijgen na alle hectiek. Maar ja, leeftijdstechnisch hebben we niet heel lang meer om de keuze te maken. Ben er gelukkig niet heel veel mee bezig.
Maar ik geniet zo van haar, zoveel leuker dan baby! Een echt meisje: alles wat te maken heeft met poppen, tassen en schoenen heeft haar interesse. EN dat heeft ze niet van ons!
Vorige week flink ziek geweest, nu zijn we allen nog aan het bijkomen van de bijzonder korte nachten. Lekker met de pot mee eten, alles proeven, mee naar borrels en pakt de tas als ze weg wil van een feestje oid. Lekker ding!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Is er hier nog leven? Hoe gaat het met jullie en de kindjes?

Ik riep afgelopen zomer nog, voorlopig geen tweede. En mogen jullie raden wie hier inmiddels 13 weken zwanger is. :proud: :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik leef nog hoor, maar dat wist je al hihi.
Ook wij zijn inmiddels bezig voor een tweede!
Hoe gaat het met je discover? Al een lekker buikje? En hoe voel je je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven