Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen hoe jullie mannen ermee bezig zijn!
Ik snap wel dat ze kraamvisite nog een soort van "saai" vinden. Is vast anders als het hun eigen kindje is. :lol:

Mijn vriend is erg betrokken bij wat ik allemaal voel vind het fijn als ik bepaalde info deel.
Erg spannend voor iedereen die zit te wachten op haar NOD!
Hiero gok ik dat ik bijna mijn eisprong heb (veranderend cervixslijm) dus we gaan lekker door met "klussen" hihi! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Leuk die betrokken mannen! Mijn man vraagt er wel regelmatig naar maar heeft er verder niet heel veel verstand van 😉!

Ik heb sinds gister wat rare krampjes in mijn buik en prikkelend gevoel in mijn boobies.. maarja net zoals iedereen hier voel je echt alles in die wachtweken 😅. Volgende week donderdag is mijn NOD. Ben benieuwd of ik tot dan kan wachten met testen.. ben niet zon voorstander van die early tests omdat de kans tot je nod toch nog aanwezig blijft dat het misgaat..

Ik zal vanmiddag nog even de tabel aanpassen!

Spannend blijft dit toch allemaal hè.. ik tel soms echt de dagen af tot ik mag testen..

Ik had deze keer trouwens wat langer door getest met ovulatie testen en ze bleven maar positief.. super raar! Herkent iemand dat? Ik dacht eisprong te voelen op dag 16 en had op dag 21 nog een positieve test?! Toen maar gestopt met testen met de gedachte dat die eisprong toch echt al was geweest.. ben benieuwd of ik m misschien toch niet heb gemist!
Alle reacties Link kopieren
Even bijlezen hoor! Welkom Jinxie!
@viva01012019 gelukkig dat je je na de misselijkheid weer goed voelt. Ik zie ook best een beetje op tegen die misselijkheid, duurde bij mij vrij lang (tot 18-19 weken) en was ook best hevig (stond regelmatig op de vluchtstrook over te geven… ) Op mijn werk hadden ze het daarom ook snel in de gaten dat ik zwanger was 😉.
Wat grappig al die betrokken mannen! Mijn man vroeg soms wel eens of het de week van het streepje was (of de ovulatietest positief was) maar verder liet hij het gaan.
Wat betreft eten was ik vorige keer het eerste half jaar dat we het probeerden heel streng (als in helemaal geen alcohol, netjes elke dag vitamines etc), maar daarna vond ik dat lastiger. Ga nu in ieder geval netjes foliumzuur slikken, en alcohol drink ik sowieso weinig, maar tot de positieve test laat ik het ook niet bewust staan.
@Maida ik werk soms ook met een gevaarlijke doelgroep, vorige zwangerschap waren er gelukkig veel mannelijke collega’s die uit zichzelf zeiden dat ik dat niet moest doen. Maar als de werkdruk hoog is vraag ik me af hoe dat gaat.
Over early testen, ik heb vooral in de test gekeken wat de concentratie HCG was waarbij de test positief zou worden. Bij gewone testen verschilt dit ook al tussen de 25-50 (dus de ene gewone test is bij een lager hormoon al positief dan de andere…). Ik heb meestal gewone testen gebruikt, maar de keer dat ik zwanger bleek had ik toevallig wel een early test (toen ook 4 dagen voor mijn NOD getest ivm 3 feestjes de dagen erna en wilde toen weten of ik wel of niet alcohol kon drinken 😉).
Spannend voor degenen die wachten op hun NOD! Duim voor jullie!
Mijn spiraaltje is er inmiddels uit dus ronde 1 gaat nu echt beginnen…
Alle reacties Link kopieren
Cappucinolover: wat voor soort doelgroep werk je? GGZ? of VGZ? en hoe ben je daar toen mee omgegaan? Op mijn werk zal het lastig worden, want zelf je spreekuren voeren is vereiste. Ik ben benieuwd hoe daarmee wordt omgegaan. Ik duim trouwens voor je voor ronde 1!

Nina, wat gek dat je positief blijft testen. Niet herkenbaar bij mij, maar snap dat dit verwarrend is, want je gebruikt die testen niet voor niets natuurlijk :bonk: Heb je hem ook niet op zien lopen? van licht naar zwaarder?


Hebben jullie dames al nagedacht over hoe jullie het gaan doen als het eenmaal zover is? Als in werk, taakverdeling etc? Ik heb het er regelmatig over met mijn man, hij gaat een dag minder werken en zelf ga ik ook 4 dagen. Gisteren gehad over gastouder of kdv en als baby één dag per week bij oma en opa (dat willen ze graag en wij ook) blijft hoef je maar twee dagen iets anders.

Hoe staan jullie hierin? Al over gesproken? Al ideeën of wensen? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Maida: ik werk met een ander soort gevaarlijke patientencategorie (zowel aggressie als infecties en gevaarlijke medicatie). Daar werd ik door collega's zoveel mogelijk weggehouden, maar soms kon het niet anders en werden er extra beveiligingsmaatregelen getroffen

Daarnaast heb ik wat betreft opvang nu precies wat jij beschrijft! Man en ik werken allebei 4 dagen, 2 dagen kdv en 1 dag oma. Bevalt heel goed tot nu toe !

Vandaag ongesteld geworden dus cyclus korter dan ik dacht (nu 27 dagen), NOD dus waarschijnlijk iets eerder dan 26 september... maar ik ga weer aan de ovulatietesten want vorige maand was het 31 dagen... ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier willen we beide 4 dagen gaan werken, en dan mag de baby 3 dagen naar het KDV.
Mijn ouders zijn sowieso niet in de gelegenheid om op te passen in verband met mijn moeders gezondheid. Mijn vader werkt nog fulltime. En ik geloof ook niet dat ik het überhaupt had gewild. Mijn schoonmoeder werkt ook nog, weet niet of ze het zou willen, maar ik heb het liever incidenteel. Vooral omdat ze regelmatig op vakantie gaat en dan zit ik ineens omhoog, zelfde geldt voor wanneer opa/oma ziek is.

Gelukkig denken we hier beiden wel hetzelfde over! Denk dat dat uiteindelijk het belangrijkste is.
Alle reacties Link kopieren
@ maida. Mijn man werkt fulltime, in zijn functie kon hij momenteel niet anders, en ik werk 3 dagen. Onze zoon gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Bevalt ons tot nu toe prima!

Mbt ovulatie testen ook niets zien oplopen! Wisselde erg dus geen idee deze keer! Ivm werk vaak in de ochtend getest (niet met eerste urine maar uurtje later) miss dat de concentratie dan nog hoog is? Ik las wel dat je iig niet met ochtendurine moet testen dus misschien is dat het geweest. Ik wacht nu nod even af en dan zien we de volgende ronde wel verder!

Hoe is het met de dames waar hun nod dichterbij komt? Ik heb buiten die kleine krampjes om niks meer gevoeld dus heb weinig verwachtingen. Moet ook nog even wachten helaas 😅.. vinden jullie die wacht weken ook zo vreselijk..
Alle reacties Link kopieren
@nina90, ja mijn NOD is maandag! Heb deze week al meerdere malen een droom gehad dat ik ongesteld was geworden haha! Dus ja, ook onbewust erg mee bezig!
Maar ik heb ook wat krampjes gevoeld, vooral gisteravond en vandaag ook nog wel. En ik heb nu ook erg gevoelige borsten. Maar ja, misschien gewoon hormonen vanwege een naderende menstruatie?
Ik vind de wachtweken echt verschrikkelijk!

Ben ook benieuwd hoe het bijvoorbeeld met Swimkim, Sunshine en Jinxie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor jullie!!

Nina, geen ervaring met lang positieve testen.
Dit was de eerste maand dat ik echt ging testen en het bleef juist maar negatief. Toen vanochtend (dag 16 van de cyclus) opeens een dikkere streep (rond 11u), en die was om 14u en 17u al weer stukken lichter. Ben dus blij dat ik 3x per dag heb getest vandaag want anders had ik hem gemist.
Vorige maand was de ovulatie veel eerder dan de app aangaf en nu later. Kortom, mijn lichaam doet volgens mij maar wat en ik blijf lekker testen. Zou misschien met tijdsverschil / vliegreizen te maken kunnen hebben? Ik las ergens dat je lichaam in de middag LH produceert. Afgelopen week ging ik binnen 5 dagen met 6u tijdsverschil heen en weer. Misschien was dat het.
Ben iig erg blij dat ik een positieve ovulatietest heb gehad. Merk wel dat ik direct weer veel hoop krijg of het deze keer lukt..

Qua taakverdeling: ik werk komend schooljaar 65% verspreid over 4 dagen (nieuwe school dus wilde rustig beginnen en niet direct weer 80 à 90% doen - 100% is echt gekkenwerk in het VO).
Mijn man blijft 5 dagen werken, dat kan niet anders. Heel misschien zou hij op vrijdag wel thuis kunnen werken maar dan krijgt hij minder betaald en hij moet echt gewoon werken dan, lijkt me niet haalbaar met een baby.
Ik zal dus het jaar erop denk ik 3 dagen gaan werken (dat wil hij graag), maar speel zelf wel eens met de gedachte om niet te werken tot de baby('s) naar school gaan. Mijn man vindt dat geen goed idee, zowel voor baby('s) niet als voor mij niet.
We hebben het er wel eens over of hij misschien ander werk wil zoeken tegen die tijd. Hij maakt nu lange dagen en zit dus vaak langere periode in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
@ maida
Mijn vriend werkt voltijd en ikzelf 4 dagen.
Gelukkig is mijn vriend erg flexibel met tijden..
Mijn zoontje gaat inmiddels naar school en onze roosters zijn nu daarop aangepast. Wij hadden bij de oudste 2 dagen kdv, schoonmoeder 1 dag en mijn ouders 2 dagen. Hoe wij het gaan oplossen met een tweede weten wij ook nog niet helemaal, maar kdv is onvermijdelijk (en ook goed voor de ontwikkeling naar mijn mening). Echter zie ik er wel een beetje tegenop als hij/zij heel klein is, ze kunnen dan niet aangeven hoe het gaat e.d. dit was bij de eerste ook de reden om hem er tijdelijk weer af te halen.
Maar mijn ouders hebben aangegeven maar 1 dag te willen doen (vast) dus we moeten wel vrees ik. Maar misschien halve dagen ofzo (mijn vriend kan vroeg thuis zijn). De situatie is wel heel anders geworden dan bij de eerste (ik studeerde toen nog).Het wordt hier iig nog zeker puzzelen als het zover is!

@ Nina helaas ook geen ervaring met lange positieve testen. Überhaupt eigenlijk niet haha. Maar ben wel heel benieuwd hoe dat kan..

@ lostit: pfff nog geen klachten (denk ik). Maar ik probeer er ook niet al te veel mee bezig te zijn (ik werk lange dagen dus dat is ook goed voor de afleiding haha). Wel helaas afgelopen week al 3 nachten op de wc doorgebracht ipv in m'n bed.. wat dat nou weer is...
Super spannend maandag!! Ik duim voor je!!
Alle reacties Link kopieren
@Jinxie,
Volgens mij heerst er wat, ik heb ook 3x deze week erg last van mijn darmen gehad!

Ik heb de verleiding kunnen weerstaan om vandaag te testen. Weet ook niet of ik morgenochtend ga testen of dat ik nog wat langer wacht op mijn menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
&lostit, knap dat je hebt kunnen wachten! Ik was gister totaal niet lekker dus moest vanochtend even testen maar harstikke negatief natuurlijk.. nog steeds niet fit maar misschien gewoon grieperig! Nu wachten tot menstruatie donderdag, als die uitblijft ga ik pas testen. En hoe is het met de rest? Welke testen gebruiken jullie? Ik de 2 voor 5 euro vd Kruidvat, daar lees ik goede verhalen over!
Alle reacties Link kopieren
@Lostit: dat zou zeker kunnen haha!
Super knap dat kan wachten hoor! Ik weet vrijwel zeker als ik zo dichtbij ben ik
het daar heel moeilijk mee ga hebben!!

Ik gebruik de Action testen. Bij mijn eerste deden die het gewoon goed. Vorige zwangerschap zowel kruidvat 2v5 gebruikt als action. Beide negatief gebleven (HCG stijgt heel langzaam bij BBZ). Uiteindelijk naar de huisarts gegaan met klachten en ja hoor 5 weken zwanger..

Ik heb momenteel nog 1 Kruidvattest liggen en ook een doosje met actiontesten (de gewone, niet de early).

Vooralsnog zweer ik dus bij de Action maar ik hoor zoveel goede verhalen over de Kruidvat dat die mij ook gewoon prima lijkt..
PepperyPie schreef:
23-08-2019 23:30
Ik duim voor jullie!!

Nina, geen ervaring met lang positieve testen.
Dit was de eerste maand dat ik echt ging testen en het bleef juist maar negatief. Toen vanochtend (dag 16 van de cyclus) opeens een dikkere streep (rond 11u), en die was om 14u en 17u al weer stukken lichter. Ben dus blij dat ik 3x per dag heb getest vandaag want anders had ik hem gemist.
Vorige maand was de ovulatie veel eerder dan de app aangaf en nu later. Kortom, mijn lichaam doet volgens mij maar wat en ik blijf lekker testen. Zou misschien met tijdsverschil / vliegreizen te maken kunnen hebben? Ik las ergens dat je lichaam in de middag LH produceert. Afgelopen week ging ik binnen 5 dagen met 6u tijdsverschil heen en weer. Misschien was dat het.
Ben iig erg blij dat ik een positieve ovulatietest heb gehad. Merk wel dat ik direct weer veel hoop krijg of het deze keer lukt..

Qua taakverdeling: ik werk komend schooljaar 65% verspreid over 4 dagen (nieuwe school dus wilde rustig beginnen en niet direct weer 80 à 90% doen - 100% is echt gekkenwerk in het VO).
Mijn man blijft 5 dagen werken, dat kan niet anders. Heel misschien zou hij op vrijdag wel thuis kunnen werken maar dan krijgt hij minder betaald en hij moet echt gewoon werken dan, lijkt me niet haalbaar met een baby.
Ik zal dus het jaar erop denk ik 3 dagen gaan werken (dat wil hij graag), maar speel zelf wel eens met de gedachte om niet te werken tot de baby('s) naar school gaan. Mijn man vindt dat geen goed idee, zowel voor baby('s) niet als voor mij niet.
We hebben het er wel eens over of hij misschien ander werk wil zoeken tegen die tijd. Hij maakt nu lange dagen en zit dus vaak langere periode in het buitenland.
Zou dat laatste zeker niet doen. Belangrijk dat je als vrouw je (financiële) onafhankelijkheid behoudt. Moet er ook niet aan denken dat ik 3 dagen ga werken "omdat hij dat wil". Als hij wil dat er vaker iemand thuis is voor de kids mag mijn vriend een andere baan zoeken en een dag inleveren. Mochten wij ooit kids krijgen dan wordt het gewoon ieder 4 dagen werken.
Alle reacties Link kopieren
@lachattenoir natuurlijk is het belangrijk om als vrouw financieel onafhankelijk te blijven maar ik denk dat het voor iedereen anders is hoe je dit indeelt.
Je moet vooral doen waar je je als stel goed bij voelt vind ik!

@sunshine1992 hoe is het met jou? Al getest?

@lostit morgen jouw nod, spannend 🤗
Alle reacties Link kopieren
@Lachattenoir,
Ik begrijp je niet helemaal. Ik moet mijn onafhankelijkheid behouden maar ik moet ook niet 3 dagen gaan werken?

Ik vind het totaal geen probleem om "maar" 3 dagen te gaan werken (ipv 4), en ik ben diegene die het (dat denk ik nu) niet erg zou vinden om thuis te zitten met een baby/kids. Mijn man zou het geen enkel probleem vinden als ik 4 of 5 dagen zou werken en de baby fulltime naar de opvang zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen getest, wilde mijn vriend toch wel erg graag. Helaas helemaal niks op te zien. Ben benieuwd wanneer de menstruatie komt, dan weet ik mijn volgende NOD.

En ik zal van de week ook ovulatietesten gaan bestellen. Hoeveel heb ik er nodig om 1 ronde te testen?
Alle reacties Link kopieren
@lostit jammer! Maar sommige dames testen echt pas na nod positief. Misschien is je eisprong wat later geweest en je nod dus ook? Dat afwachten is vreselijk 😏
Alle reacties Link kopieren
@nina90, nee helaas. Vanmorgen na het testen gaan sporten en direct daarna kwam mijn menstruatie op gang. Gelukkig dus wel heel stipt, wat dat aangaat is het wel fijn.

Dus op naar de volgende ronde, ronde 4 met een NOD op 21 september! Mooie datum om er achter te komen dat je zwanger bent, toch?! ;-)
Alle reacties Link kopieren
@lostit jammer maar dat is positief bekeken 😁! Inderdaad op naar ronde 4 👍🏻!
Ik ga proberen me in te houden en donderdag pas te testen. Heb beetje rare cyclus deze en vorige maand (vorige maand 35 dagen tov 30 gemiddeld en deze maand eisprong niet zo duidelijk) dus nog even wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Lostit! Wel fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt dan weet je straks ook meteen wanneer overtijd ook echt overtijd is!

Ik denk dat als je cyclus heel regelmatig is, je niet zo veel testen nodig hebt in een ronde. Ze adviseren om vanaf dag 12 te testen bij een cyclus van 28 dagen, en dan eens per dag (of 2x tegen de dagen van de piek aan).

Ik heb deze ronde de hele ronde getest om het in beeld te krijgen (door endometriose en onregelmatige cyclus), in het begin 1x en later wel 3x op een dag en heb er zo'n 25 testen doorheen gejaagd. Gelukkig waren ze niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
En Nina sterkte met deze wachtdagen!!

Voor mij nu ook de periode van wachten (kreeg zaterdag een nóg positievere test dan vrijdag). "Gelukkig" ook de periode van inpakken, echt weer terug naar NL, laatste verhuisdozen, opstarten thuis en kennismaking op werk, starten op werk..
Alle reacties Link kopieren
@pepperypie spannende tijd voor jou! Succes met de laatste voorbereidingen om weer naar NL terug te gaan!!
Zou ik nog kunnen meeschrijven?

Mijn vrouw en ik (ook vrouw) zijn afgelopen mei getrouwd, daarna op reis gegaan en gewacht tot een eventueel zika-besmet eitje weg was. Toen was onze donor op vakantie en inmiddels hebben we ronde 1 gehad. Op de NOD datum is mijn vrouw ongesteld geworden ondanks dat ze van alles voelde in haar buik, dingen die ze nooit eerder had gevoeld, en inclusief enorm pijnlijke borsten. Misschien wel bevruchting maar geen innesteling, denken we.

We zijn lang bezig geweest een geschikte donor te zoeken en hebben hier ook veel tijd voor genomen om dit zorgvuldig te doen. Inmiddels dus de geschikte man gevonden die ons hierbij helpt.

We doen het via zelfinseminatie en ik mag dat dus doen. Eerste keer erg raar, vies en onwennig. Misschien nu die eerste spanning eraf is, zal het beter lukken de keren die zullen volgen.

Om nog lekker te ontspannen hebben we nog vakantie volgende week waardoor we een ronde zullen overslaan. Eind september ronde 2.

We gaan voor een eerste kindje trouwens, mijn vrouw is ouder en daarom proberen we het eerst bij haar (37) ik ben 33.

Ik hoor graag of ik kan meeschrijven/lezen
Alle reacties Link kopieren
@Lostit: jammer! Maar inderdaad op naar de volgende ronde en hopelijk dan meer geluk!

Er zijn heel wat NODs die naderen zie ik! Spannend meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven