Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luna hoe is je testje vandaag? Ben zo benieuwd en duim zo met je mee voor morgen

Ah zo spannend Lbtwee! Je symptomen klinken iig enorm alsof je zwanger bent. Blijft een enorm spannende periode.
Haha die uitstapjes dat wordt een dingetje dan! Van die antibiotica dat heeft iedereen meteen door als je dat zegt. Naja doen wat goed voelt. Als je het echt niet wilt vertellen dan moet je je er omheen lullen. Moeilijk wel!

Tinkeltje hoe gaat het met je? Ik vind dat je super sterk bent. En zeker komt er een tweede kleine frummel van jullie. Je lijf kan zeker zwanger worden. En nu nog blijven plakken!

Fiona snap ik meid. Je bent ook al aan het aftellen. Rustig aan en denk goed aan jezelf..

Moniek haha draaien in bed wordt lastig. Dat herken ik van de vorige keer. Fijn dat het met je vriend en jou weer een stuk beter gaat. Een relatie is hard werken!

Hier voel ik de baby sinds 2 weekjes bijna dagelijks wel eventjes. Wat een heerlijk gevoel. Ik wil meer meer meer haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen een super positieve zwangerschapstest! Veel duidelijker dan de afgelopen dagen. Da's een goed teken. Want de pregnyl gaat langzaam uit je lichaam dus de testen zouden moeten aflopen.. Maar ze lopen heel duidelijk op! Mijn lichaam is dus zelf bezig hcg aan te maken :cheer:

Ik denk dat ik zwanger ben :heart:

Morgen nog een test doen.. En het ziekenhuis bellen met de uitslag. Maar ik heb er vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Shit, heel stuk getypt en weg. Nieuwe poging : Luna wat een top nieuws. Fijn!! Tinkeltje respect voor jou. Fijn dat je het op je werk besproken hebt en er begrip is. Herken het wel zo'n hoge arbeidsethos. Maar voor jezelf zorgen is nog belangrijker. Hoe gaat het nu met je? Fijn dat het wel lukt gewoon zwanger te worden. Duim voor een mooi wonder voor jullie! Lbtwee lastig al die smoesjes verzinnen. De eerste 12 weken duren zo lang! Monkey wat fijn dat je de kleine voelt. Heerlijk! Fiona de laatste loodjes. Hopelijk heb je nog wat rust. Alles op orde? Hier het meeste wel. Mijn KS staat gepland voor 3 mei! Spannend. We hebben een naam. Nog even genieten van het getrappel. Al zijn het soms meer trappen. Hoe is het eigenlijk met Leentje? Lang niks meer van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Yeaaaaaaaah Luna!!! Super super zeg. Heb je een foto van de testjes. Ben w benieuwd. Gefeliciteerd meid!

Gracey jeetje dat is al bijna joh! Nog eventjes genieten van de zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
http://nl.tinypic.com/r/dc7myo/9

Kan je het zo zien?
Alle reacties Link kopieren
@Monkey, spannend, a.s. maandag de echo! Wij hebben de 20 echo vanavond. Ik ben erg benieuwd. Leuk dat we maandag al op de helft zitten. Gaat echt snel vind je ook niet? O super, je hebt de baby al gevoeld! Wat voel je precies??? Ik heb wel wat vage plopjes gevoeld maar heb geen idee of het ook echt dat is. Of een soort trilling voel ik wel eens. Ik heb nog geen eerdere ervaring namelijk :D

@Moniek, hoe bevalt je auto?? Morgen je 3D echo! Leuk! Veel plezier. Wat netjes dat je maar 4,8 kilo bent aangekomen. Ik heb me tot nu toe niet meer gewogen, alleen de eerste keer bij de VK. Misschien vanavond bij de 20 weken echo. Heb je al een flinke buik dus dat je lastig kan draaien in bed? Fijn dat het alweer wat beter gaat met jou en je vriend.. het is toch niks lijkt me om in zo'n situatie relatieproblemen te hebben. Ik heb dat gezien bij mijn broer en dat pakte daar helaas verkeerd uit, tijdens de zwangerschap. Wat een draaaaaama was dat. Je was toch ook nog een weekend naar Van der Valk geweest? Was dat nog leuk?

@Tinkeltje, fijn dat je collega's en baas goed reageerden en dat je thuis kan blijven als je je niet goed voelt.

@Gracey, ooee wat leuk! Geniet idd nog even van het getrappel/getrap ;-) Leuk dat jullie een naam hebben

@Luna87, jaaaaa ik kan het zien! Wat geweldig!!! Dit is dus al 100% zeker goed nieuws dus?? Of moet je echt tot morgen wachten? Het ziet er nu in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal perfect uit. Mag ik je al feliciteren?? :D

@Fiona, voor jou ook erg spannend dus. Hoe merk je al dat het maar zo de laatste loodjes kunnen zijn? Is de baby drukker dan anders? Werkze nog deze week!

@LBtwee, haha wat een gedoe met alle feestdagen en uitjes op de planning! En anders vertel je het toch lekker eerder? Wat maakt het uit :D Ben je ook van al dat liegen af. Stel dat er iets fout zou gaan, dan wil je dat misschien ook wel kunnen bespreken met anderen toch? Ik zou het gewoon vertellen :D

Je zegt 2x dat je uit komt op 14 december... of bedoelde je vanaf de ovulatie op een andere dag? O en dat duurt zo nu hé... wachten tot 6 mei! Dan duurt 1,5 week ineens heeeeeeeeeeeeel lang haha. Ik vond het tenminste toen voorbij kruipen tot ik voor het eerst naar de VK mocht.

Ik ben al 6 dagen niet meer naar de wc geweest! Ik zit helemaal verstopt. Ik had al zakjes van de huisarts omdat het bij mij helaas al een probleem is om regelmatig te moeten gaan... maar nu voel ik me helemaal een opgeblazen dikzak. Het valt allemaal nog wel mee maar mijn buik lijkt wel met de dag dikker te worden. Ik ga vanavond maar even lekker chili con carne maken ;-)

Mening gevraagd!
Ik begin ineens te twijfelen over de naam. Ik durf het hier wel te verklappen... We denken aan de naam Khloë. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar..... als je dat zou verkleinen... dan zeg je dus eigenlijk 'klootje' :-o :-$ Nu kunnen we er voor kiezen om de naam met een C te schrijven, zodat het iig niet heel letterlijk als klootje kan worden neergezet, maar we vinden met een K eigenlijk wat leuker staan, wat speelser ofzo. Mijn vriend reageert met 'Maak je niet druk... ze heet toch Khloë en niet Klootje?!" Maar ik weet niet hoe gemeen kinderen zijn en hoe kinderachtig er grapjes gemaakt worden over iemands naam. Mijn vriend denkt dat het allemaal wel meevalt, maar ik ga alleen hier over twijfelen. :frusty:

En ook wil ik graag de uitspraak KLO-WIE en niet KLO-WEE, maar op internet lees ik verschillende dingen over de manier van schrijven van deze naam. Ik vind, dat een é uitgesproken wordt als EE en ë als IE. Net als dat je Zoë hebt en je dat ook uitspreekt als ZOO-WIE. Maar ik wil het eigenlijk wel 100% zeker weten, niet dat we door iedereen aan moeten horen dat we de naam verkeerd hebben geschreven. In Amerika zeg je bij Khloé wel KLOWIE maar dat is omdat de uitspraak daar natuurlijk ook anders is. In het Frans is Chloé gewoon KLOWEE.

Alleen wat ik zeg... dat verkleinen van de naam, daar maak ik me wat meer druk over. Ben benieuwd naar jullie mening. Stel dat jullie allemaal zeggen 'nou ik denk niet dat dat gebeurt... dan durf ik er wel voor te gaan, maar als hier al meer dan de helft zegt 'ik zou het niet doen', dan overweeg ik serieus een andere. Want dat komt misschien wel overeen met wat anderen ook vinden over de naam. Ik weet dat ik de naam moet kiezen die wij mooi vinden.. maar ik wil natuurlijk niet dat onze dochter uitgelachen gaat worden. Al denk ik wel dat als het een leuk kind is en een beetje zelfverzekerd, een kind ook niet gepest wordt. Maarja, ik weet natuurlijk niet wat voor karakter ze gaat krijgen haha. Met mijn achternaam hadden ze mij vroeger ook kunnen pesten, maar dat heeft echt nooit iemand gedaan. Dus ik weet niet of ik me nou te druk maak of niet.

Graag jullie mening hierover :-D
Alle reacties Link kopieren
@Lotus, Ik zou lekker voor Khloë gaan! Ten eerste las ik de naam al als Klowie dus idd hoe jij het wilt hebben. Als je tegen mensen de naam verteld nadat ze geboren is weten ze ook meteen dat het klowie is en niet klowee. Kind gaat zich zelf ook voorstellen als klowie. Dus ik voorzie daar geen problemen in.
En klootje als afkorting vind ik eigenlijk nog best schattig 🙊. Ik vind klootje geen scheldwoord. Klookzak etc wel maar “kloot” klinkt niet en klootzak lijkt geeneens op haar naam. Dus als ze klootje zeggen vind ik dat persoonlijk niet heel erg vervelend.
Kinderen van tegenwoordig proberen altijd wel te pesten! (Niet allemaal natuurlijk) Als het niet de naam is vinden ze wel iets anders.
Ik vind de naam Khloë echt super leuk! 🥰🥰

En wat jij beschrijft voor gevoelens in je buik, dat is denk je kleine meid hoor! Bij mij voelde het in het begin ook als plopjes. Alsof er koolzuur belletjes ploppen in je buik. Iedereen voelt en beschrijft het natuurlijk anders, maar ik denk echt dat dit de baby is!

En 6 dagen niet naar de wc gaan heb ik in het begin ook gehad. Jeetje wat had ik daar een buikpijn van! Toen kreeg ik van de dokter iets, en toen ik daar mee wilde beginnen kon ik gelukkig zelf al naar de wc gaan! Geen idee of je dat al doet maar ik zou veel bruin brood eten en dan zo donker mogelijk. Dat is het enigste wat bij mij toen hielp haha. Oh en yakult drinken. 🤢 Gelukkig ga ik nou weer om de 1/2 dagen!

Mijn nieuwe auto bevalt echt geweldig! Wat een upgrade is dit zeg. Ik kan alleen maar genieten hahaha! Mijn buik is niet super dik, heb echt geen toeter ofzo maar hij begint steeds meer aanwezig te worden. Sokken aantrekken gaat ook niet meer zo makkelijk haha. En dan te bedenken dat ik nog 3 maanden moet 😅. Ons weekend van der valk was wel echt leuk! Hebben samen weer genoten en willen dit ook blijven toen als de kleine er is. Dan weliswaar geen heel weekend maar een nachtje.

@Luna OMG! Nou die test is super super super duidelijk!! Ik wil je heel graag feliciteren maar ik vind dat ook een beetje eng nog 🙊. Maar doe het toch! Gefeliciteerd vrouw !! Dit is jullie zo van harte gegund! Echt te gek! ♥️

@Gracey, jeetje spannend!! 3 mei dat is volgende week vrijdag gewoon al 😳. Wat fijn dat jullie de naam hebben!! Begint het nu ook al te kriebelen dat je weet dat volgende week je kleine hummel er al is? Super leuk! Succes met je laatste weekje !!!

@Tinkeltje ik ben echt trots op je hoe positief jij hier instaat! Je bent écht een topper! ☺️

@Monkey, ohhh wat heerlijk dat je die kleine voelt!! Dat is pas écht genieten he !!!
Alle reacties Link kopieren
Soooo Luna en zeker dat ik 't kan zien! Ik wil je ook feliciteren maar wacht eventjes tot het officiële moment morgen. Maaar kan niet ineens morgen negatief zijn iig. Ziet er goed uit meid!! Jeeetje wat spannend en leuk dit. Zo gegund

Lotus oeee spannend vanavond de echo. Veel succes en plezier! Komt vast helemaal goed.
Wat ik voel zijn soms echt wat tikjes en soms beweging. Ik weet niet omdat het is omdat ik het al een keer heb gevoeld maar kan 't best goed voelen. Maar moet me nog wel concentreren hoor het js eigenlijk nooit ineens als ik actief bezig ben. Daar is het nog te zacht voor. Die plopjes zullen het bij jou dan wel zijn! Straks als je 't beter voelt denk je vast ohh dat waren eerder ook vast zeker schopjes. Zo bijzonder vind ik 't dat er weer er baby groeit.
Heb wel ff gevierd om jouw stukje hoor lotus whahah helemaal opgeblazen dikzak. Ik heb wel al een flink buik maar soms lijkt het een vetrol en soms lijk ik zwanger. Ik hoop dat de baby snel m'n vetrol strak trekt.
Aaaah lastig die namen hé. Als ik de naam Khloë lees dan lees ik het als klowie. Plus als je die naam zou verkleinen zou ik klowietje zeggen en niet klootje. Ik denk dat je daar absoluut niet druk om moet maken. En kinderen verzinnen altijd wel wat om over te pesten als ze zouden willen. Precies wat je zegt. Ligt ook vaak aan het zelfvertrouwen van het kindje of gewoon om niks. Dus lekker die naam kiezen meid. Ik vind 'm leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ooh luna wat spannend en goed nieuws!! Een voorzichtige gefeliciteerd 😍😍

Even een reactie op jouw dilemma Lotus, ik denk bij Khloë aan klo-wee.. E. Ik vind klootje idd ook wel een gekke afkorting.. Maar ik denk echt dat dat persoonlijk is. Ik ben zelf geen voorstander van een naam die altijd gespeld moet worden, omdat ik dat zelf met mijn voor en achternaam ook moet doen.. Maar aan jou de keus natuurlijk!!!

Fijn Gracey dat jullie een naam hebben!!

Wat betreft die uitstapjes etc, ik denk dat ik ze maar gewoon aan me voorbij laat gaan. Hoef ik ook niks te vertellen. Ga wel met vriend bespreken of we 't niet eerder dan 12wk aan onze naasten willen vertellen, dat maakt het al een stuk fijner.

Die 1.5 week duren idd nog lang, en toch heb ik ook een gevoel dat het ook nu niet goed is. Toch uit zelfbescherming misschien omdat ik niet weer zo teleurgesteld wil worden.
Godver is het eindelijk zo ver, kan ik niet helemaal blij zijn.....
Alle reacties Link kopieren
Ah Lbtwee niet te streng voor jezelf! Is toch ook logisch dat je nu niet helemaal blij kan zijn. Het is gewoon heel spannend. Ik heb die weken tot de echo heel veel gehuild van de spanning. Van het zal toch wel weer niet goed zijn tot jaa heb er een goed gevoel over. Alleen een goede echo kan je dadelijk gerust stellen en als je er vertrouwen in krijgt dan kan je gaan genieten. Dat gebeurd echt wel. Heeft alleen eventjes tijd nodig
Alle reacties Link kopieren
Luna: gefeliciteerd! Dit ziet er goed uit!

Lotus: ik lees het ook als klowee, volgens mij heeft het inderdaad met de spelling te maken. Maar hoe het zou moeten weet ik niet. Ik moet de naam van mijn zoon vaak een aantal keer herhalen voor mensen het goed verstaan en dat vind ik best vervelend ook dat mensen het verkeerd uitspreken.

Lbtwee: je hoeft ook niet blij te zijn he? Dat iedereen roept dat je genieten moet is leuk, maar ik denk dat heel veel mensen het niet genieten vinden. Je dus niet rot voelen omdat je niet blij bent. Zo leuk vond ik dat hele zwanger zijn helemaal niet.

Gracey: zo dat gaat ineens snel. Nog een week en dan heb je hem in je armen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Lbtwee heel begrijpelijk! Toen ik met 8 weken die vermoedelijke miskraam kreeg van het tweede vruchtje heeft het heel erg lang geduurd voordat ik er weer vertrouwen in had dat het goed zat. Ik denk dat ik bij de 13 weken echo toen het wat meer los kon laten, omdat ik zag dat de echo heel goed was en vanaf de 16 weken echo was het voor mij pas echt allemaal goed. Voor de 13 weken was ik bij elk pijn scheutje, elk steekje, elk gek gevoel bang dat ik deze baby ook zou verliezen!

Je lichaam heeft je voor je gevoel in de steek gelaten en dat maakt het nu zo moeilijk. Het is lastig te denken of alles goed is omdat wat krampjes er nu ook bij horen en je niet even naar binnen kan gluren of alles goed gaat. Ik weet dat het heel cliché klinkt maar probeer het wat los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan, iknow).

Je zou altijd eerder de VK kunnen bellen. Misschien dat ze toch al iets kunnen zien wat je wat meer gerust stelt?

Doe rustig aan!! 💋
Alle reacties Link kopieren
En vandaag zijn ze nog net zo positief! Het is echt raak! :cheer: :cheer2: .

Om 8uur het ziekenhuis bellen met die goede nieuws en afspraak maken voor een vroege echo over ongeveer 3 weken!
Alle reacties Link kopieren
Yessssss Luna!!! Van harte gefeliciteerd meid. Wat bijzonder en wat gegund. Geniet ervan meid. :flirting:
Wanneer ben je uitgerekend??
Alle reacties Link kopieren
Luna gefeliciteerd!!!!!!! Yesssss eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Luna! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Luna, gefeliciteerd!! :cheer2:

Lotus, met de laatste loodjes bedoel ik dat het lichamelijk echt zwaar wordt. Ik ben erg duizelig, slap en zak soms zomaar door mijn benen. Ik denk dat de baby nog lang niet komt, mijn dochter was ook 1,5 week te laat..
Wat vervelend dat je zo verstopt zit! Ik had dat ook erg, maar de laatste weken gaat het weer steeds makkelijker.

Ik zou Khloë uitspreken als klowie, maar uit ervaring weet ik dat mensen het ook vaak als Klowee zullen uitspreken. Maar dat heb je denk ik wel bij elke naam. Krijgt ze een makkelijke achternaam? Bij ons is de achternaam vrij ingewikkeld, dus gaan we voor 'simpele' voornamen die niet zo vaak gespeld hoeven worden. Over dat verkleinen zou ik me minder zorgen maken, bij elke naam is wel iets te verzinnen. Je spreekt het hetzelfde uit, dus ook bij Chloë kunnen ze klootje zeggen.

Lbtwee, lastig met die uitstapjes. Wij hebben het beide keren al na de eerste echo verteld omdat ik niet geheimzinnig wilde doen. En als het misgaat, dan kan je daar misschien ook steun uit halen.

Tinkeltje, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Yes Luna. Gefeliciteerd 🎉!! Wat super joh. Fiona wat lastig joh. En je hebt nog wel paar weken te gaan. Kun je nog wel beetje slapen/rusten? Over namen. Ik heb een nichtje wat Chloe heet. Die noemt zichzelf online chlootzak. Ik vind naam moeten spellen ook lastige. Kiezen wij niet voor. Maar vind de naam wel leuk. En als er iets lastig is is het wel een naam. Wij hebben een naam die bijna hetzelfde is als zwager. Laatste twee letters anders. Maar uiteindelijk wel wat we samen het leukste vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh Gracey, ik ben helemaal vergeten om op jou te reageren. Volgende week al de keizersnede, wat komt het dichtbij! Fijn dat jullie een naam hebben, dat geeft vast wat rust. Hoe voel je je? Geniet nog maar even van de bewegingen in je buik.

Ik probeer zoveel mogelijk te rusten, maar overdag kom ik daar niet aan toe vanwege mijn dochter. Zodra ze om 19.00 op bed ligt ga ik ook liggen, en meestal om 21.30 naar boven.

We hebben vanmiddag weer een groeiecho, ik ben benieuwd of ze nog steeds zo groot geschat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie felicitaties! Ik ben 31-12-2019 uitgerekend :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie afsluiting van het jaar wordt dat! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Super Luna!! Gefeliciteerd 🎉! Ik was van mijn eerste op 30-12 uitgerekend. Bijzondere datum!! Fiona maakt toch niks uit haha. Ik voel me eigenlijk prima. Fijn dat ik niet meer hoef te werken. Dat hele dag zitten en geconcentreerd luisteren hakte erin. Veel minder last van bekken. Af en toe moe en misselijk, maar dat is ook voorbereiding op de bevalling. Wat bij mij niet nodig is, maar toch haha. Fiona zal voor jou ook wel schelen als je met verlof mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen bij de vk geweest. Er was nog wel wat bloed te zien, daarom moet ik over 2 weken terug komen voor een echo. Maar we konden wel gewoon verder gaan.

Ik heb ook met haar gesproken over de angst voor de misselijkheid. Ze wilde dat ik bij een positieve test direct zou beginnen met de medicijnen en na 6 weken word ik aangemeld bij de pop-poli.
Alle reacties Link kopieren
Wel goed en fijn om besproken te hebben denk ik Tinkeltje.
Alle reacties Link kopieren
Goh ik lees ook weer even mee... En heel tegenstrijdig maar Gefeliciteerd Luna en een dikke knuffel voor Tinkeltje... :redrose:

Succes volgende week Gracey!
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven