Zwanger worden vanaf jan 2018

31-12-2017 00:50 913 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, ik ben in dec 2017 gestopt met de pil omdat we een derde kindje willen.

Wie schrijft er mee? Eerste, tweede, derde, vierde kindje, iedereen welkom. Lijkt me leuk!

naamleeftijdkindje
Pippojaartweede
Mayajaarxxx
Lukajaarzwanger!
Lunijaarxxx
Pioenroosje25xxx
Travellerjaarxxx
anoniem_361287 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 10:44
51.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Marilyn, wat heftig! Zeker omdat je toch moest bevallen. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

Ik slik foliumzuur met vitamine D van Kruidvat. Daar zit ook 400 ug foliumzuur in.
Alle reacties Link kopieren
Mmd93; ik ben niet bang voor het uitblijven van een zwangerschap. Maar vind het wel erg spannend en ben vooral heel benieuwd hoe snel t gaan. Wij hebben wel een tijdje getwijfeld om te beginnen en de doorslag gaf toch wel de vraag 'stel dat t wel een jaar duurt?'. Dus voor ons zit er niet echt druk op nog.

Marilyn 182; ik herken het wel. Mijn menstruatie was ook heel heftig. Dit was de eerste keer na het stoppen met de pil. Dus nog geen ervaring of t de volgende keer weer zo zal zijn.

Hier vandaag de laatste dag van mn menstruatie. Ben benieuwd of mijn cyclus meteen regelmatig is. Als dat zo zou zijn is mijn NOD 5 februari.
Alle reacties Link kopieren
@Zonnebloem1990, mijn NOD is ook rond 5 februari. Toevallig ;-) Ik ben gisteren ongesteld geworden, maar mijn cyclus is wat korter. Het is nog maar afwachten of je cyclus meteen regelmatig is. Wel te hopen natuurlijk! Bij mij duurde dat wel even.
Alle reacties Link kopieren
Marylin ben je nog niet heel lang geleden bevallen of zit er gewoon erg veel tikd tussen jouw menstruaties? Omdat je schrijft dat het de 4e keer is sinds de bevalling.

Ik gebruik Foliumzuur 800 (vorige zwangerschap hadden ze nog potjes van 400, nu niet) van Orthica. Geen synthetische toevoegingen. Na de zwangerschap wil ik weer Orthica Prena gebruiken.

Dat bevallen van het kindje lijkt me heel erg na zo'n nipt. Dat vertelde mijn verloskundige toen ook waarna ik besloot dat we geen prenataal onderzoek zouden doen. Fijn dat jullie goede begeleiding kregen en er nu weer vol vertrouwen voor gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, mag ik ook meelezen-/schrijven? Ik ben 29 en het wordt ons eerste kindje. Vriend en ik zijn sinds mijn 15e samen.

Vriend wilde sinds hij in 2016 oom is geworden ook graag vader worden. Ik twijfel steeds en heb me een aantal keer teruggetrokken en ben zelfs opnieuw aan de pil gegaan. Ik ben/was gewoon bang denk ik omdat het dan 'echt' begint voor mijn gevoel, ik ben bang dat ik het niet kan of dat ik het niet leuk vind om het zo maar te zeggen. Dit komt denk ik omdat ik niet die echte rammelende eierstokken heb die veel vrouwen wel hebben. Maar ik ben gek op mijn neefjes en nichtjes en mijn hart maakt ook wel echt een sprongetje wanneer ik mijn vriend met zijn nichtje zie. Zo mooi. Ik heb hem uiteindelijk met Sinterklaas een gedicht geschreven waarin ik uiteindelijk ook liet weten er definitief voor te willen gaan. Hij vloog me huilend in de armen.

Dit is mijn eerste ongesteldheid nadat ik de pil weer heb geslikt. Daarvoor was ik een paar maanden gestopt en varieerde mijn cyclus van 28 tot 34 dagen... dus ik ben benieuwd! Een decemberkindje lijkt me wel mooi :-). Ik houd mijn omhesteldheid bij met een app maar we gaan onze momenten niet plannen zegmaar. We willen het leuk en spontaan houden. Mocht het te lang duren dan denk ik dat we wel wat serieuzer zouden moeten kijken naar mijn cyclus.

Een paar vriendinnen weten het (een van hen is ook bezig zwanger te worden) maar verder niemand. Anders gaat iedereen vragen hoe het er voor staat. Vind het nu al vervelend dat wanneer je een wijntje drinkt, men zegt "oké je bent dus nog niet zwanger". Pfff.

Raden jullie aan om extra supplementen te slikken? Is dat noodzakelijk? Ik weet in mijn omgeving dat er niet altijd foliumzuur werd geslikt.
Alle reacties Link kopieren
Marilyn: wat een heftig verhaal. Zo kan het natuurlijk ook hé, je denkt meestal dat het wel goed gaat. Zijn jullie er nu ook nuchter onder of is er bijvoorbeeld angst? Wat is een NIPT eigenlijk precies? :shame:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maya, welkom! Ik herken dat wel van die rammelende eierstokken die wegblijven. Heb ik ook niet gehad. Toch een dochter van 2 rondlopen en ben daar heel blij mee :)
Superlief dat je met een sinterklaas gedicht je vriend hebt verrast.
Bij mijn eerste hebben we ook heel relaxt aan gedaan, geen planning ,geen foliumzuur en het was gelijk raak. Tuurlijk is dat geluk hebben. Ik vind dat je moet doen wat goed voor jou voelt. Daar is niet 1 waarheid in. Ik ken zat leuke gezonde kindjes die zonder supplementen op de wereld zijn gekomen ;-) .

Wij pakken het nu iets serieuzer aan en ik volg mijn cyclus en ga toch maar foliumzuur slikken.

Oh ja en irritant he dat mensen je in de gaten houden?! Waar bemoeien ze zich mee denk ik dan. In mijn familie is dat ook zo :-?
Alle reacties Link kopieren
Seagull, ik ga er ook gewoon vanuit dat het goed komt en dat ik word overgoten met moedergevoelens als het zo ver is ;-). Heb je dan helemaal geen foliumzuur geslikt of kan dat ook nog als je al zwanger bent?

Idd mensen gaan er gauw vanuit dat als je al lang samen bent en gesetteld (beide vaste banen, koophuis, etc.) dat je dan klaar bent voor kinderen. Wij genieten heel erg van ons leven nu en deels ben ik wel bang dat dat veranderd. Dat is natuurlijk ook zo maar het is denk ik maar net hoe je er mee omgaat. En natuurlijk krijg je er iets heel bijzonders voor terug!
Alle reacties Link kopieren
Maya88 welkom! Bij ons was het net andersom, ik wel echt rammelende eierstokken maar van mijn vriend hoefde het nog niet. Nu gelukkig wel :)

De apotheek raadde mij aan om te starten met foliumzuur toen ik met de pil stopte vanwege een kinderwens. Ze raadde aan om 4 weken voor eventuele bevruchting te starten. Het schijnt dat foliumzuur heel belangrijk is bij de aanleg van het zenuwstelstel en de celdeling van het kindje en verkleint daarmee de kans op een open ruggetje, hazenlip, etc.

De NIPT staat voor niet invasieve prenatale test. Bij deze test wordt bloed van de moeder afgenomen en hierin kan men ook DNA van het kindje halen. Hierdoor kan men kijken of trisomie 13, 18 of 21 aanwezig is (syndroom van patau, Edwards of Down). Het biedt natuurlijk geen garantie en je moet je ook afvragen wat je met zo’n uitslag wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
@maya: welkom. en ik herken wel wat je zegt hoor. Ik vind mn leven nu ook heel fijn, met werk, fijne vakanties en een groot sociaal leven. dat gaat toch veranderen als je een kindje krijgt. Maar ik merk dat dingen sowieso wel veranderen. vrienden en familie krijgen kinderen, feestjes en verjaardagen veranderen daardoor ook. Wat ontzettend leuk om een sinterklaas gedicht te schrijven trouwens. Mooi cadeau.

Ik ga dit weekend naar de sauna trouwens met een vriendin. Had geen idee eerlijk gezegd dat dat niet goed kan zijn en soms afgeraden wordt. Maar volgens mij is mn cyclus zo enregelmatig dat ik nog helemaal geen eisprong heb gehad deze ronde. Dus heb besloten wel te gaan maar niet de hete sauna's en niet lang.
Alle reacties Link kopieren
@maya, ik ben uiteindelijk wel foliumzuur gaan slikken toen ik zwanger was. Aangeraden wordt om dat de eerste 10 weken te doen.
En met die moedergevoelens komt het goed: moeder natuur regelt dat goed met haar hormonen :-) .
En je leven gaat hoe dan ook erg veranderen. Moet eerlijk zeggen dat ik dat de eerste anderhalf jaar wel lastig vond, want ook mijn vriend en ik hadden een heerlijk, overzichtelijk leven en ineens lag dat volkomen overhoop :) . Nu zou ik niet anders willen, maar de eerste tijd dacht ik wel eens: 'waar zijn we aan begonnen?!'
Maar dat is echt voor iedereen anders. Ik hoor ook veel om me heen dat wanneer de baby er is; ze zich hun leven daarvoor niet meer kunnen voorstellen. Dat kon ik wel heel goed en ook wat ik daar aan miste!! :facepalm: . Nou ja zoals ik al zei voor iedereen is dat anders ;)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet de enige die er voor uit komt dat die gevoelens er niet zo extreem zijn. Had altijd het idee dat dat een beetje een 'taboe' was. Ach ik geloof ook wel dat dat goed komt :-).

Ik volg al een tijdje van die pagina's met hippe babykleertjes (in het kader van leuk voor vriendinnenmoeders ;-) ) en sla stiekem foto's van babykamers op in Pinterest :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maya88! Haha als je nu al op Pinterest zit dan komt het wel goed met die moedergevoelens ;) Volgens mij ook wel goed om het niet te rooskleurig voor te stellen; het wordt hard werken maar ook heel bijzonder :)

Had hier gisteren opeens een soort beurs gevoel in mijn linkeronderbuik, had ik een paar dagen daarvoor ook maar toen was het een stuk minder. Vaak voel ik mijn eisprong maandelijks, dus dacht dat de eerste keer dat dat ‘m was maar gisteren twijfelde ik dus of hij dit keer niet later was gekomen (al was de pijn toch anders/feller gisteren). Maar in de avond gelijk dus toch nog maar even aan de bak gegaan ;)

Ik slik al maanden foliumzuur (we zijn al lang bezig) en inmiddels ben ik mijn vriend ook dagelijks vitaminesupplementen aan het geven :D Wie weet doet het nog iets goed voor zijn zwemmers haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames sorry ik was even ergvdruk thuis en op werk.

Welkom Maya! Ik denk ook dat je daar gedurende je zwangerschap en na de geboorte nog meer in groeit. En idd als je kamertjes op pinterest opslaat ben je er al meer mee bezig als destijds mijn beste vriendin en die is bevallen en echt helemaal moeder!

Hoe is het verder met iedereen waarbij de nod naderd?

Mijn menstruatie verloopt heel gek. Ik vloei 1 dag behoorlijk. Dan is het weg en na anderhalve dag zet het door en ook behoorlijk en lang. Ik weet niet zo goed vanaf wanneer ik nu mijn cyclus moet tellen dus heb ovulatietesten besteld. Vanaf vandaag maar gebruiken om een ei op te sporen dan krijg ik een beeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er zich nog meer vrouwen aanmelden, welkom!

@Alexandra03, dank voor je uitleg. Een wereld die ik helemaal niet ken, klinkt heftig!
@Mmd93, met één vriendin en zusje heb ik het er heel open over gehad dat we zijn gestopt met anticonceptie. Tegen andere (goede) vrienden zou ik er wel open over zijn als ze het zouden vragen op een goede moment, maar ik zou er geen mededeling van maken om het te verkondigen zeg maar ;)
@Zeester* Ja ik ben er wel bang voor om niet in verwachting te kunnen raken. Hoor vaak dat het niet lukt door stress en aangezien ik daar door werk wel vaak last van heb ben ik bang dat dat me toch beïnvloed. Maar mag er van mezelf niet te veel aan denken want we zijn pas in ronde 2 en er zijn mensen die er veel en veel langer over doen. Dus op dit moment mag ik nog helemaal niet klagen van mezelf. Mijn leefstijl heb ik niet echt aangepast. Drink nauwelijks alcohol (1x in de 2 maanden ofzo?) en rook niet dus wat dat betreft zit het wel goed. Met carpaccio (wat ik heel graag eet) stop ik pas als ik echt zwanger ben, haha. Heb jij je leefstijl aangepast dan?
@Maya88, super lief hoe je dat hebt gedaan met je sinterklaasgedicht. Wat leuk bedacht!

Hier vandaag NOD maar denk dat ik gewoon ongesteld ga worden. Vorige keer duurde cyclus 40 dagen wat extreem lang was dus vind mijn lijf wel wat onbetrouwbaarder geworden.
Weet iemand of je lijf ook moet 'ontpillen' na een koperspiraal?
En zijn jullie al in je hoofd in de weer wat je allemaal gaat kopen en gaat doen als je eenmaal zwanger bent? Ik heb de kinderkamer al in mijn hoofd ingericht moet ik zeggen, en hoe ik het onze ouders zou vertellen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
@fala1989 haha niet echt qua kinderkamermeubilair maar zie zo nu en dan wel producten of boeken waarvan ik ze opsla voor als het zover is! Vervelend dat je cyclus zo lang is! Geen idee of je lichaam ook moet wennen na een spiraaltje.

@meral hoop dat de testen wat duidelijkheid geven! Ik verwacht de NOD rond 21/22 jan dus moet nog even. Ontzettend drukke tijd op werk dus de tijd gaat snel maar de werkdruk brengt ook stress met zich mee, hoop dat het geen bevruchting in de weg staat. Probeer vanavond vroeg naar bed te gaan want gisteren sliep ik pas om 2:00 doordat ik nog zo met werk bezig was in mijn hoofd. :roll:
Alle reacties Link kopieren
@maya heb ook het idee dat t een beetje taboe is om werkelijke gevoelens over het ouderschap te delen. Ik doe het wel en het wordt altijd gewaardeerd merk ik. Leuke tip: op me-to-we.nl staan hilarische ervaringen, recht voor zn raap over het moederschap en zwangerschap. Lach me regelmatig kapot als ik er weer es doorheen zit. Relativeert een hoop!!
@ travel explorer goed dat je je man ook aan t werk zet met supplementen. Is net zo belangrijk dat zij ook gezonde levensstijl hebben!

Wat betreft mijn nod die is maandag a.s weet bijna zeker dat ik ongesteld ga worden. Echt zin in suikersssss ,niet normaal! En snel geïrriteerd, duidelijke signalen voor rode duivels!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wie weet dames. Ik duim voor jullie hoor!

Travelexplorer dat klinkt inderdaad heel druk!! Pff 2.00 uur, soms heb je dat he. Hopelijk word het snel rustiger.

Ik had afgelopen week een nacht dat ik niet kon slapen. Toen was ik eindelijk echt moe, werd zoon wakker (die slaapt al zolang als hij leeft vaker slecht dan goed) ...2 uur geslapen die nacht. Ik vond het zo heftig die werkdag. Echt in tijden niet zo eraan geweest, terwijl we best wat gewend zijn.

De eerste ovulatietest was negatief trouwens. Benieuwd of ik een ei ga vinden.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, Leja!

Welkom Maya, ik zal je erbij zetten in de table. Foliumzuur is wel belangrijk hoor, verder hoef je niets te slikken als je gewoon gezond eet. Ik slik pas foliumzuur als ik zwanger ben. Eerder is wel beter maar ik heb zelf geen zin om het maandenlang voor niets te slikken. Ik was het de eerste weken vergeten bij mijn tweede zwangerschap en me er toen in verdiept maar de voordelen van foliumzuur zijn ook weer niet geweldig groot hoor. Ik geloof kans op open ruggetje 1 op 8.000 ipv 1 op 15.000, zoiets. Ik vond het zo erg dat ik die eerste weken was vergeten te slikken maar toen dacht ik, het valt ook wel mee wat het doet.

Michelle, wat interessant dat je op het lab werkt. Mag ik vragen wat je overdag precies voor werkzaamheden doet? Ik ben nog in dubio om de HLO opleiding te volgen, duaal of in de avond. Heb jij MLO of HLO gedaan? Ben echt benieuwd!!

Marilyn, na 16 weken bevallen klinkt echt heftig, waarschijnlijk heb je het goed verwerkt, ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik erover begin. Na een bevalling heftig ongesteld worden, dat heb ik vaker gehoord, maar zelf had ik het niet. Ook omdat ik borstvoeding gaf dus dan duurt ongesteld worden sowieso langer. Misschien dat dat heftige dan verdwijnt ofzo.

Meral, ik weet niet zo goed van dat grote bloedverlies als menstruatie. Ik weet wel dat de eerste dag van ongesteldheid telt als je rood verlies hebt, dus geen oud bruin bloed.

Fala, ja leuk he om ermee bezig te zijn in je hoofd.

haha seagull. dat heb ik ook altijd, als ik een dag onredelijk ben weet ik dat ik bijna weer ongesteld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
oh dat is vervelend meral, slecht slapen is echt ruk. twee uur oei, daar kan je niet normaal op functioneren. irritant dat je daar dan weinig invloed op hebt he.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop berichten al weer.
Doe mn best met reacties... Vergeef me als ik iets vergeet. Of heb over geslagen.

Leja ik ben op 11 september bevallen en nu dus 4 menstruaties gehad. Laatste is bijna ten einde.

Maya. Zo gingen wij er ook ik. Voor de zekerheid een test. Zal toch wel goed zijn.
Dit was bij onze andere 2 kids wel zo.
Maar deze dus niet. Dan ineens is alles niet meer zo van zelf sprekend. En is er wel een beetje angst dat het weer mis is.

Overigens. Je kan bij NIPT kiezen voor de gewone test of ook de nevenbevindingen te weten komen.
Dit heb ik aangekruist en hier kwam uit dat er een extra deel chromosoom 18 aanwezig was.
Vorige keer was ik onverwacht zwanger en slikte geen foliumzuur.
Echter had deze afwijking wel met celdeling te maken dus je gaat je dan toch dingen afvragen. Volgens de arts was het domme pech en is de kans op herhaling 1 op 180.000 dus heel klein..

Nu aan de foliumzuur en gezond eten :-)

Zonnebloem en Lunil mijn NOD ook rond 4 of 5 of 6 feb.

Traveler de huisarts zei dat het komt omdat de hormonen nog niet op orde zijn. Dus dat het daarom zo heftig kan zijn. Hij adviseerde de pil. Toen ik zei dat we nog een kinderwens hebben zei hij. Dan maar snel zwanger worden haha..

Ik ga duimen voor iedereen. En veel klusplezier
Alle reacties Link kopieren
Oh Marylin, ik realiseer me nu dat jouw verhaal dus zeer recent is.
Bedankt voor jouw openheid hierin. Ik overweeg bij de tweede wellicht ook een nipt. Maar die beslissing, pfff.
Sterkte met het hiermee omgaan en alle onzekerheden rond een volgende zwangerschap.

Foliumzuur is inderdaad wat mij betreft better safe then sorry. Het kan geen kwaad in ieder geval.

En wat betreft de aankondiging van menstruatie is dat bij mij ook aan gedrag te merken (gemeen en onredelijk). Maar de vorige keer toen ik zwanger was en het nog niet wist werd ik ook ongesteld, dacht ik. Een dag. Er gebeurt dan ook zoveel met je lichaam dat je het een met het ander kan verwarren.

Meral; voor ovulatietest is het goed om naar jouw slijm te kijken. Dat is bij mij duidelijk te herkennen. Naast het feit dat ik die week veel beter in mn vel zit.

Enne, als we op alles reageren moet ik er even een notitieboekje bij pakken ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat is er weer veel geschreven de afgelopen dagen!

@Maya, welkom!

@Marilyn en Zonnebloem, dat worden spannende dagen voor ons rond 5 februari ;-) Ook al duurt dat nog wel even... Vandaag was de laatste dag van mijn menstruatie.

@Seagull en Fala, hebben jullie al bingo symptomen?

Voor wie zit de NOD er ook aan te komen?
Alle reacties Link kopieren
@leja: dat heb ik dus niet altijd. Meestal heb ik nul signalen. 😕
Alle reacties Link kopieren
meral schreef:
13-01-2018 01:28
@leja: dat heb ik dus niet altijd. Meestal heb ik nul signalen. 😕
Hou je het bij? Ik hou dagelijks signalen bij in een app. Hierdoor leer ik sowieso veel over mijn gedrag en buien en symptomen. Altijd goed om hier inzicht in te hebben.

Ik leer bijvoorbeeld dat ik altijd kort voor menstruatie heel slecht slaap. Inderdaad 1 dag voor ongesteld snauwerig en onredelijk ben, en voor ovulatie geen slijm en tijdens duidelijk vruchtbaar slijm. Dan doe ik een test rond die week en weet ik het zeker. Succes met puzzelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven