Zwanger worden vanaf juni 2018 - deel 2

22-07-2018 08:33 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier het nieuwe topic met een tabel die we allemaal aan kunnen passen.

Link naar het oude topic:
zwanger/zwanger-worden-vanaf-juni-2018/ ... ges/411231


Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Leeuw32 32/39 1e Hormonale migraine
Pocassie 31/33 2e
Choco-Pie 30/34 1e
Maan12 32/33 1e
Hardloopstudentje 24/26 1e PCOS
Lelie36 28/43 1e na hersteloperatie sterilisatie vriend
mmm 26/33 2e
LUV91 26/27 1e Onregelmatige cyclus sinds ronde 3

De zwangeren onder ons :flirting:
:heart: = kloppend hartje Gebruikersnaam: ZWWjuni2018 Wachtwoord: zwangerworden
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Zegeens 28/34 1e 14-02-2019 :heart: 26-9 20-weken echo
Alskar 29/32 1e
Nijn5 34/34 1e 6 maart :heart:
Beje1901 33/34 2e :heart:
Maris86 32 1e 28 maart :heart: Single, IUI
Vieww 30/37 1e 25 maart :heart:
Pandi 28/28 2e 25 maart? Echo 3 aug
lillyn 25/28 1e 31 maart :heart:1 november 20-wk echo
anoniem_373228 wijzigde dit bericht op 24-10-2018 19:42
24.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lillynn! Wat een mooi moment om het bekend te maken op je huwelijksdag ♡

Wat shit zeg hardloopstudentje.. wat rot om dit te moeten horen. Dan duurt 20 november nog erg lang. Hou vol en geef niet op :hug:

Hier 1e echo gehad: een kloppend hartje. Ben nu precies 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hardloopstudentje wat een klotesituatie. Heb je enig idee wat je te wachten staat qua behandeling? Kunnen ze het weghalen? Is dat een risicovolle ingreep?
Heb je er verder ook last van?

Gefeliciteerd met je goede echo Maan12! Hele geruststelling zo'n kloppend hartje.
Heftig hardloopstudentje! Hopelijk kunnen ze je er (snel) mee helpen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goed echo maan! Lijkt me super fijn en bijzonder om voor de eerste keer het hartje te horen/zien kloppen.

@Pocassie, als er bij de internist en oogarts geen bijzonderheden meer worden gevonden, dan is dit behandelbaar met medicatie. Dan is het alleen nog de vraag welke dosis en welke medicatie slaat bij mij goed aan. Ik heb er verder weinig last van, behalve dat ik helemaal niet ongesteld meer word en af en toe zere borsten.
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat dat het geval is Hardloopstudentje. En dat de medicijnen snel goed afgesteld kunnen worden zodat je cyclus hopelijk weer op gang komt. Wat zul jij blij zijn met een menstruatie.

Ik was er vandaag minder blij mee. Keihard van het bankje gedonderd. Het einde van mijn geduld begint wel een beetje in zicht te komen.
Wij hebben na onze openingsdans een dankwoordje gedaan en toen heb ik tegen iedereen gezegd dat we een baby verwachten eind maart. Iedereen gillen en klappen haha, was geweldig <3

Super een kloppend hartje Maan!

Wat klote hardloopstudentje :( Erg moeilijk zo zeg, sterkte.

Pff balen pocassie.. hopelijk hebben jullie de volgende ronde geluk en is het raak. Ik duim voor je !
Wat leuk lillyn! Nog geen zichtbaar buikje in je trouwjurk?

Wat vervelend hardloopstudentje!!

Hier weer aan t wachten.. soms denk ik: zou het nu raak zijn? Denk soms wat te voelen (gevoeligere borsten, wat moe..) maar ik zal het me wel gewoon inbeelden..

Volgende week weer sperma onderzoek... ook spannend!
In mijn trouwjurk was niets te zien, want was een wijd uitlopende jurk en mn buik zat net onder het corset. En heb geluk, nu had t niet meer gepast haha, maar toen was mn buikje nog niet zo gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Lelie, zit je nog op het bankje en hoe was het spermaonderzoek?

Hardloopstudentje, hoe gaat het? Kruipen de dagen voorbij tot 20 november of valt het mee?

Ik zit inmiddels weer in mijn vruchtbare dagen. Ben er veel te veel mee bezig maar merk ook dat ik vooral op zie tegen de teleurstelling (waar ik dus bij voorbaat al vanuit ga). Soort zelfbescherming misschien. De lol is er in ieder geval wel een beetje af terwijl 6 maanden eigenlijk helemaal niet lang is.
Helaas weer ongesteld geworden zondag. Vandaag weer sperma ingeleverd, hopelijk woensdag uitslag.

Ken je gevoel wel, te veel er mee bezig zijn en bang voor weer n teleurstelling. En idd, nog helemaal niet zo lang bezig.. maar als je zo graag wil duurt t altijd te lang.
Vorige ronde was niet altijd even leuk, gevoel dat het steeds moet. Nu gaan we er wat soepeler mee om. T moet wel leuk blijven
Alle reacties Link kopieren
De dagen kruipen hier inderdaad voorbij. Ik begin ondertussen ook een beetje moedeloos ervan te worden en begin steeds vaker te denken dat het misschien wel helemaal nooit zal lukken. Wat helemaal niet zo hoeft te zijn, maar het duurt allemaal al zo lang voordat er iets gaat beginnen.

Ben ook beetje bang dat als ik straks wel een cyclus heb en we echt kunnen proberen dat de teleurstelling telkens enorm is. Ook al ben je dat net pas echt bezig, het hele voor proces was wel enorm lang. Maar goed, ik ga het zien.

Snap wel dat jullie ook telkens bang zijn voor die teleurstelling. 6 maanden is misschien niet lang, maat voor iets wat we allemaal heel graag willen voelt het wel enorm lang. Als je iets wilt, wil je het vaak graag meteen. Tenminste, ik wel.
Balen Lelie en hardloopstudentje :(
Leef met jullie mee, hoop dat het snel raak is.
En hardloopstudentje: dat je cyclus opgang komt en je überhaupt de kans krijgt om te proberen!! Ik hoop het voor je <3
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, ik hoop heel hard met jullie mee♡ blijf positief hoe lastig het soms ook is.
Alle reacties Link kopieren
Lelie hebben jullie al uitslag van het onderzoek?

Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Tenminste dat denk ik want ik ben op dag 11 begonnen met ovulatietesten en tot op heden (dag 20) welgeteld 0 positieve testen. Dus óf ik ben te laat begonnen óf de testen zijn kapot óf mijn eisprong moet nog komen óf ik heb geen eisprong gehad.
Schiet mij maar lek :?:
Heel irritant. Vrij weinig hoop dus ook op een positieve ronde. Volgende ronde ga in aan de CB testen met duidelijke uitkomsten. Helemaal klaar mee.
We hebben de uitslag gekregen: hoeveelheid en kwaliteit is nu genoeg om op natuurlijke wijze zwanger te worden. :)
Ben ook begonnen met ovulatie testen, van action. Welke gebruiken jullie?
Ook nog geen positieve test gehad, dus of te laat begonnen of eisprong komt nog.

Spannend Pocassie. Hopelijk tóch raak deze ronde.
Lelie36 schreef:
18-11-2018 09:18
We hebben de uitslag gekregen: hoeveelheid en kwaliteit is nu genoeg om op natuurlijke wijze zwanger te worden. :)
Ben ook begonnen met ovulatie testen, van action. Welke gebruiken jullie?
Ook nog geen positieve test gehad, dus of te laat begonnen of eisprong komt nog.

Spannend Pocassie. Hopelijk tóch raak deze ronde.
Die van de action heb ik weinig/geen goede verhalen over gehoord. Werkt bij jou misschien prima, maar staat niet bekend als fijne test. Zou daar wel rekening mee houden als je je eisprong eerste keer niet vindt. Zelf heb ik sensitest gebruikt en daar was ik erg tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn de kwaliteit van het zaad in orde is Lelie.

Haha ik zit dus ook met die van de Action te kloten. Zijn lekker betaalbaar maar geven ook heel veel onduidelijkheid. Alhoewel ik er bij mijn vorige zwangerschap dus wel een knaltest mee had.
Ik vind het inmiddels wel een beetje spannend worden want bij mij is de test nu toch bijna positief. Dat betekent dus dat ik inderdaad een erg late eisprong heb deze ronde (dag 22 inmiddels) máár aangezien de test ook reageert op zwangerschapshormoon kan het ook zo zijn dat het iets anders aangeeft als ik een vroege eisprong gehad zou hebben. o_o
Ik ga sowieso geen zwangerschapstest doen voor vrijdag en mijn ovulatietesten zijn nu op dus ik voer de agendaseks weer in en ga het verder op zijn beloop laten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Pocassie!

Fijn dat de uitslag goed is Lelie. Dat betkent dat jullie nu eigenlijk een normale kans hebben om zwanger te worden en in de periode tussen de operatie en nu een iets verminderde kans hadden?

Veel succes morgen Hardloopstudentje, ik hoop zo dat jullie binnenkort ook eindelijk een kans hebben :hug:

Nog gefeliciteerd met je huwelijk Lyllin! Wat leuk om het nieuws op die manier te vertellen :heart: Hoe was de 20-weken echo trouwens?

Heb je binnenkort je termijnecho Maan?
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje succes morgen. Ik hoop dat veel van je vragen beantwoord kunnen worden en er eindelijk wat schot in de zaak kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Zegeens en pocassie, dank jullie wel! Ik hoop ook dat er veel duidelijk word, ik laat het jullie weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest. Heb dostinex gekregen van de internist om prolactine gehalte te verlagen. Alleen is het niet zeker of dit ervoor gaat zorgen dat ik een cyclus krijg. Mijn prolactine waarde is niet zo schrikbarend hoog, mri en oogarts had volgens de internist helemaal niet nodig geweest. Dus verloren tijd al die onderzoeken die door de gynaecoloog zijn aangevraagd en gedaan. 

Het is nu afwachten. Elke week 1 tabletje en over 2 maanden terug komen en waardes checken. Hopelijk ben ik dan al een keer ongesteld geweest of zwanger. Ik weet nog niet hoe ik me nu voel, blij dat ik ergens mee kan beginnen maar ook bang dat dit dus niet gaat werken. Zeker omdat de internist dat ook echt niet kon zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm toch een beetje een domper als ik het goed lees? Stom dat je zolang op zo'n afspraak zit te wachten en je dan vervolgens te horen krijgt dat het eigenlijk helemaal niet nodig was.

Wat gaan ze doen als dit niet het gewenste resultaat geeft?

Hoop echt voor je dat dit pilletje ervoor zorgt dat je een cyclus krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ja toch beetje een domper omdat het dus allemaal zo lang heeft geduurd en de internist dus aangeeft dat de gynaecoloog daar gewoon fouten heeft gemaakt.

Ik hoop dat dit werkt, mocht dit niet zo zijn dan word ik weer terug gestuurd maar fertiliteit en dan is het dus waarschijnlijk wel pcos en ga ik daarvoor behandeld worden met clomid. Zoals in eerste instantie 3 maanden geleden de planning was.
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje schreef:
21-11-2018 09:49
Zoals in eerste instantie 3 maanden geleden de planning was.
Als de internist zijn vermoedens kloppen, dan zou dat dus al met al voor een half jaar vertraging hebben gezorgd.
Hoe dan ook: 2019 wordt jouw jaar! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel echt slordig en irritant zeg. Maar wat Zegeens al zegt, 2019 vol goede moed in!

Ik heb vanmorgen een test gedaan want ik werd gek van mezelf. Had al 2 nachten slecht geslapen dus ik moest van mezelf. Helaas helemaal wit wat toch echt wel een teleurstelling was. Ik voelde me al helemaal zwanger :biggrin:

Ik denk nu dus dat mijn eisprong toch laat is geweest en dat ik nog een ruime week geduld moet hebben voordat ik meer weet. Verwacht in ieder geval de komende week geen menstruatie want dan zou ik er echt helemaal niks meer van snappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven