Zwanger worden vanaf juni 2018

28-05-2018 11:00 635 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op het forum, lees al wel langer mee, maar nog nooit geschreven.


Vandaag stop ik met de pil en ben benieuwd of er meer vrouwen hier zijn die nu gaan proberen. Ben zelf 32 jaar, man is 39 en we gaan voor de 1e!

Er zijn al diverse topics gestart maar die zijn al redelijk vol dus leek mij leuk om een nieuwe te beginnen! Wie wil er mee schrijven?

Nu met tabel:
NaamLeeftijd/Leeftijd partnerBegonnen 1e/2e/3e/bijzonderheden
Beje190133/34juni 20182egeen
Alskar29/32juni 20181egeen
Beluga25/33juni 20181egeen
Zegeens27/34mei 20181eZwanger!
Maan1232/33juni 20181egeen
Pandi28/28mei 20182ePCOS
Choco_Pie30/34juni 20181e geen
Pocassie 31/33mei 20182egeen
Leeuw3232/39juni 20181ehormonale migraine
Nijn533/33juni 20181e
Maris8632juni 20181esingle, IUI
Illyen25/28juni 20181e
leeuw32 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:42
76.08% gewijzigd
32 is toch een doodnormale leeftijd? Hoog opgeleide vrouw krijgt haar kind gemiddeld op haar 33ste.
Beluga schreef:
30-05-2018 10:39
Wauw.. Japan, schijnt erg bijzonder te zijn om daar eens naar toe te gaan en mooie natuur. Leuk vooruitzicht!

Ugh, wat een kwaaltjes Leeuw! Maar houdt in gedachte dat het zonder hormonale anticonceptie nog kan veranderen, wie weet heb je volgende keer geen hoofdpijn of buikkrampen. Hopelijk verlicht dat de ergernis een beetje.

Gaan de andere dames nog eerst een (grote) reis maken, of hechten jullie daar geen belang aan voor het beginnen proberen?
Bij ons is het een autovakantie naar Duitsland. Ik was helemaal blij dat er dit jaar geen vliegen aan te pas komt want daar ben ik geen held in, maar dit weekend hebben we toch besloten om een weekend naar Engeland te vliegen om vrienden te bezoeken. Ach.. nu het nog allemaal eenvoudig kan, moeten we er van genieten natuurlijk. :-)

Wij wouden eerst ook een huisje kopen voordat we zouden starten, maar aangezien vriend 'al' 33 is wou hij er niet te lang op wachten. We kunnen normaal ook een huis kopen als er een kindje (op komst) zou zijn, dus dat zou geen al te groot probleem mogen geven. Hooguit wat aanpassen en wennen aan de nieuwe situatie, maar dat is met een kind/huis alleen ook natuurlijk.
Voorlopig zitten we nog redelijk ruim in ons appartement, met een terras dat uitkijkt op alpaca's/koeien en een pony. Is ook nog gezellig voor een kindje eigenlijk.
Haha jeetje 'al 33'. Ik moet daar echt een beetje om lachen. Eerlijk gezegd vraag ik me af uit welk milieu je komt waar je als man met 33 aan de oude kant bent om voor het eerst vader te worden. In mijn omgeving zijn mannen die voor hun 33ste hun eerste kind hebben gekregen in de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft niet voor niets het woord 'al' tussen aanhalingstekens gezet, denk ik ;)
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
30-05-2018 19:53
Haha jeetje 'al 33'. Ik moet daar echt een beetje om lachen. Eerlijk gezegd vraag ik me af uit welk milieu je komt waar je als man met 33 aan de oude kant bent om voor het eerst vader te worden. In mijn omgeving zijn mannen die voor hun 33ste hun eerste kind hebben gekregen in de minderheid.

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat je hier komt doen? Gezellig meepraten of mensen uitlachen en afzeiken? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir, dat zijn mijn vriend zijn eigen woorden. Hij gaf dit voor zichzelf aan als reden om er eerder voor te gaan. Ik vind het een prima leeftijd. Daarbij ben ik ook hoog opgeleid, dus denk dat ik wel uit een goed ’milieu’ kom. ;-)

Ik ga niet snel beginnen met ovulatietesten, denk ik. Dat lijkt me maar extra druk te creëren. Wie weet doen we het wel, als het wat langer duurt. Dat zien we dan weer wel.

Ben nog altijd in blije afwachting van mijn menstruatie, nooit gedacht dat ik er ooit zo op zou zitten wachten. :-(
Alle reacties Link kopieren
Zullen we mensen die niet zinnigs te melden hebben maar lekker negeren? Iedereen heeft een andere beleving bij alles dus laten we dat respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag meeschrijven als jullie dat goed vinden. :) Ik ben begin 30 en mijn man begin 40 en we willen graag een tweede kindje. Onze dochter is bijna 1. Ik geef nog borstvoeding en ben nog niet ongesteld dus ik loop waarschijnlijk wat op de zaken vooruit, haha! Maar erover praten is ook gezellig. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen ovulatietesten. Mijn eerste cyclus na de pil was meteen 27 dagen. Ook heb ik hele gevoelige borsten rond mijn ovulatie (ik denk er net na), en dat had ik deze cyclus weer rond dezelfde tijd. Dus als dit zo regelmatig blijft, dan heb ik geen testen nodig.
Nu nog even afwachten, rond 9 juni zou ik ongesteld moeten worden (of liever niet natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Welkom SnoesKip. Ben je van plan je borstvoeding af te bouwen, of laat je het voorlopig zo, en zie je het vanzelf wanneer je cyclus weer op gang komt?

Voor diegenen die al een kindje hebben, waren jullie vorige keer snel zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Snoeskip! Normaal zou je ook zwanger moeten kunnen worden tijdens het geven van borstvoeding, het zou dus zomaar eens toevallig raak kunnen zijn hé ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik wil ook mee schrijven als dat nog kan en als het verder niet van belang is uit welk “milieu” ik kom ;) ik ben 28 en vriend 33 en we hebben een dochter van 2.5. Na lang twijfelen toch besloten dat een tweede kindje heel erg welkom is. dacht dat ik het nu niet zo spannend zou vinden als de eerste keer, maar dat valt tegen! Ik schrijf dus graag mee en wens iedereen al vast succes!

(& de vorige keer was het hier de vierde ronde raak :) )
Aah, nog een zwangerschapstopic :) Ik raak nog verslaafd. Maar zie ook al meer bekende gezichten.

Ik moest wel lachen om de 33, mijn vriend vind zichzelf “pas 33” :D
Wij zijn trouwens 33 en gaan voor de 1e
Alle reacties Link kopieren
Welkom Snoeskip, Moonbeam en Nijn! Gezellig, leuk ook dat er meer meiden voor een tweede gaan. Schept toch een band ;)

Zeg eens, wat fijn dat je gelijk zo'n gemiddelde cyclus had. 9 juni komt al in de buurt? Denk je al van alles te voelen of kan je je hoofd nog wel koel houden? Spannend.

Ik was vorige keer in ronde 4 zwanger mbv ovulatietesten dus. Ik ga ze nu niet consequent gebruiken want daar, is ie weer, we zien het wel.
En eigenlijk zo het ook helemaal niet zo praktisch zijn als ik snel zwanger ben want van maart t/m juni is ongeveer mijn hele familie (inclusief wijzelf) al jarig.

Irriteren jullie je trouwens ook zo aan die Mc Donalds advertentie? Ellendig ding is dat zeg :mad:
Alle reacties Link kopieren
Oh en is het misschien een idee om het groepje een beetje klein te houden? Ik kan anders namelijk echt niet iedereen uit elkaar houden? Geen idee hoe jullie er over denken maar ik vind 8 a 10 mensen wel zo overzichtelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Nog meer nieuwen, leuk! :-D
Beluga schreef:
31-05-2018 10:35
Welkom Snoeskip! Normaal zou je ook zwanger moeten kunnen worden tijdens het geven van borstvoeding, het zou dus zomaar eens toevallig raak kunnen zijn hé ;-)
Klopt! Maar als het niet raak zou zijn zou ik de volgende maand sowieso ongesteld zijn geworden. Ik doe dus weleens een random testje. ;) Heb nog nooit zo hard op een menstruatie gehoopt. o_o
Zegeens...ik denk er wel over om langzaam iets af te bouwen, ze drinkt nu nog best vaak namelijk en ik hoop bij minder drinkmomenten dat eea wat sneller op gang komt.
Spannend dat jij al een richtdatum hebt, hopen op goed nieuws rond 9 juni!

De vorige keer was ik 3 maanden nadat mijn spiraal was verwijderd zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Pocassie schreef:
31-05-2018 14:04
Oh en is het misschien een idee om het groepje een beetje klein te houden? Ik kan anders namelijk echt niet iedereen uit elkaar houden? Geen idee hoe jullie er over denken maar ik vind 8 a 10 mensen wel zo overzichtelijk ;)
Ik sluit pas net aan, maar dit heeft ook mijn voorkeur. :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad leuk om te lezen dat er nog meer voor een 2e kindje gaan. Moon-beam, ik vind het ook weer net zo spannend eigenlijk. Mag ik vragen waarom jullie twijfelden?

Beluga is aan het wachten op haar menstruatie...
Zegeens is aan het wachten op goed nieuws, zijn er nog meer die al zover zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een klein groepje zou inderdaad gemakkelijker zijn om iedereen uit elkaar te houden, maar heb in een ander topic gelezen dat je geen stop mag zetten. Iedereen zou moeten kunnen meeschrijven.

De dames die voor de tweede gaan waren precies nog snel zwanger. Hopelijk mag dit voor jullie tweede net zo vlot gaan!

Zegeens, ik denk dat we met zijn allen gaan aftellen naar 9 juni voor jou :cheer2:

Moon_beam, nijn5 .. :bye:
Leuk dat je hier ook meeschrijft nijn, ga je toch sneller beginnen als initieel gedacht in het wachten topic? Heb je denk ik ook al zien meeschrijven in andere zwanger-topics. Spannend!

Hadden/hebben jullie meteen een regelmatige cyclus? Ik heb stilaan het gevoel dat hier nog niet veel schot in de ongesteldheid-zaak zit :sigh: Afgelopen dagen af en toe een steekje gevoeld, dat ik dacht dat het bijna zover zou zijn.. maar helaas pindakaas. Had toch ergens gehoopt dat het allemaal meteen vlot zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Uitgaande van een gemiddelde cyclus zou ik rond 15 juni ongesteld moeten worden maarja...wat zegt dat nou in zo'n eerste maand. Gewoon maar afwachten.
Ik voel wel al echt aan alle kanten steekjes en krampjes.
Ik ben trouwens ook ergens halverwege mijn pilstrip gestopt dus voor mijn gevoel komt dat een regelmatige cyclus ook niet te goede maar misschien heeft dat ook wel totaal geen invloed.
Alle reacties Link kopieren
Snoeskip, wat fijn dat je nog borstvoeding geeft. Ik heb mijn dochter ook ruim een jaar zelf kunnen voeden en vond het een moeilijk afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Pocassie schreef:
31-05-2018 14:39
Snoeskip, wat fijn dat je nog borstvoeding geeft. Ik heb mijn dochter ook ruim een jaar zelf kunnen voeden en vond het een moeilijk afscheid.
Oh houd op, ik moet er zelf ook echt nog niet aan denken. :'( Wat mooi dat jij ook zo lang hebt kunnen voeden! Moest je stoppen, wilde je het, of is het gewoon zo gelopen?
Beluga, is het bij de Nuvaring ook gangbaar om te 'ontpillen'? Ik snap wel dat je geen pil neemt, maar moet de boel met zo'n ring ook weer echt op gang komen? Toen ik 2 jaar geleden mijn spiraal liet verwijderen was ik meteen weer heel regelmatig ongesteld.
Pocassie, voor jou toch ook wel spannend nu. Of in ieder geval, je hebt een datum om naartoe te leven. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat is "ontpillen"?

Wat hebben jullie lang borstvoeding gegeven ( 9 maanden en een jaar)! Ik weet zelf niet of ik 6 maanden ga halen, lijkt mij zo gedoe als je weer gaat werken.

Welkom voor de nieuwe mensen....reageer morgen weer verder. Duik nu mijn kortere werkdag nu mijn bed in, hoofdpijn is niet meer te harden.
Beluga schreef:
31-05-2018 14:26


Moon_beam, nijn5 .. :bye:
Leuk dat je hier ook meeschrijft nijn, ga je toch sneller beginnen als initieel gedacht in het wachten topic? Heb je denk ik ook al zien meeschrijven in andere zwanger-topics. Spannend!

Hadden/hebben jullie meteen een regelmatige cyclus? Ik heb stilaan het gevoel dat hier nog niet veel schot in de ongesteldheid-zaak zit :sigh: Afgelopen dagen af en toe een steekje gevoeld, dat ik dacht dat het bijna zover zou zijn.. maar helaas pindakaas. Had toch ergens gehoopt dat het allemaal meteen vlot zou gaan.
Nee hoor, planning is al heel lang juni :) Ik tel inmiddels de uren af :D

Ik ben nog niet echt regelmatig, vorige cyclus (eerste echte na Mirena) duurde 43 dagen en zit nu ook alweer op dag 37. Afgelopen zondag hield mijn lichaam me voor de gek met wat donkere afscheiding, maar zet helaas nog niet door :|
Een klein groepje lijkt mij trouwens wel leuk, maar kun je niet afdwingen. Is een openbaar forum. In een topic kwam een moderator dat even melden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven