Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier? Veel NOD's geweest/zijn er bijna. Hoe voelen jullie je?

Valkgezicht, jammer dat de eerste ronde niet gelukt is. Wel fijn dat je cyclus na het stoppen met de pil weer goed op gang is gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Onze NOD’s lopen dan bijna gelijk, leuk!

Koekiemonster, haha, je ruikt anders! woensdag testen dus? Je voelt dus ook al heel veel in je lijf wat anders is, goed teken! :hyper:

Ik heb de vorige maand in de twee weken tussen mijn eisprong en ongesteldheid heel erg op mijn lichaam gelet. Zo van, wat gebeurt er in mijn lichaam als ik niet zwanger ben en ongesteld moet worden? Ik had soms wat last van maagzuur en ook voelden mijn borsten anders met soms wat steekjes. Heb ik echt nooit zo duidelijk door gehad, maar wel handig om te weten. Hoef ik mezelf met die ‘symptomen’ in ieder geval niet gek te maken haha.

Maida, voor mij inderdaad ook allemaal nieuw! Eerste kindje, eerste ronde. Leefstijl aanpassen is moeilijk he? Ik merk wel dat ik nu veel meer gemotiveerd ben om te sporten, omdat ik graag goed in shape wil zijn voor een zwangerschap. Qua eten pas ik me nog niet echt aan, dat doe ik volgende week wel na mijn eisprong. Vriend is het daar niet helemaal mee eens, hij vind gezond eten onwijs belangrijk. Altijd wel, maar helemaal nu bezig zijn met zwanger worden. Gaat nog wat worden als ik daadwerkelijk zwanger ben :facepalm: En verder denk ik dat ik de afgelopen twee weken juist meer wijn heb gedronken dan normaal hihi :biggrin:

Wat betreft zwangerschapsdiscriminatie.. Ik zou het niet vermelden in een sollicitatie, hoe lullig het ook is. Denk dat je wel je kansen verspilt als je in je sollicitatiegesprek al meedeelt dat je zwanger bent. Dat was voor mij ook een keuze om nog even te wachten met proberen. In juli heb ik gesprek over verlenging contract en die gaat dan in september in, dus als ik nu deze ronde zwanger zou raken zou ik daarmee goed zitten.

Sanne, wat vervelend dat je ziek bent geweest en je de eerste ronde niet goed hebt kunnen benutten. Maar goed, je weet het maar nooit he!

Wat betreft die ‘druk’ vanuit de omgeving, daar ben ik de afgelopen jaren wel gek van geworden. Vond het helemaal niet fijn om steeds zo hard te ‘moeten’ roepen dat ik er nog laaaang niet klaar voor was, terwijl ik eigenlijk altijd al heel graag kindjes hebt gewild. Ik heb jaren geleden een keer tegen mijn moeder gezegd dat ik wel echt voor mijn 30ste kinderen zou willen en ze wijst me er soms op dat ik alweer bijna 28 ben. Ik vind het van mijn moeder geen probleem, maar verder vind ik het wel vervelend dat er altijd zo gelet wordt om wat je eet, drinkt, doet..

Supersmoothie, haha lastig he om je in te houden.

Zo, dat was 'm weer voor vandaag haha.
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster ben je qua restricties nu al zo streng dan, ondanks dat je het nog niet weet? Is er eigenlijk wel een relatie tussen bijvoorbeeld worst eten en het nog niet ingenestelde embryo? Ik dacht ergens een onderzoek te hebben gelezen dat er dan nog geen verbinding is tussen jou en het embryo en dat het daarom niet zo heel veel uitmaakt in die dagen voor je innesteling. Droge worst heb ik namelijk nog wel gegeten, ook een lamskoteletje gisteren die nog heeeeeel lichtroze was. Alcohol en rauwe vis daarentegen laat ik staan, dat voelt gewoon niet goed.

Dat toxoplasmose is de hoofdreden dat je niet rood vlees mag eten, maar als je dit één keer hebt gehad,ben je hier immuun voor. De kans dat je dit al hebt gehad voor zwangerschap is 45-50%. Ik ken vrouwen die zich laten testen en dan wat minder voorzichtig zijn. Echter kan je ook listeriabacterie oplopen, maar de incidentie is daarvan zo laag in Nederland dat sommige vrouwen ervoor kiezen om gewoon hun biefstukje medium te eten. In 2016 waren er 97 besmettingen, waarvan 7 zwangere vrouwen. Ik weet niet zeker of ik dat risico wel zou willen nemen...

Supersmoothie, wat lief om te lezen dat je man er zo mee bezig is dat hij goed wil eten en drinken. Die van mij is daarin nog wat makkelijk, die heeft met gelegenheden wel lekker gegeten en alcohol gedronken. Ik had ook gelezen dat het pas slecht is voor je zaad als je meer dan 2 alcoholische dranken per dag drinkt... Pff ik lees er teveel over volgens mij :biggrin:

Iemand al wat symptomen? Inmiddels heb ik wat zeurende, lichte krampen in mijn onderbuik. Geen idee of ik dit somatiseer, maar ik denk telkens 'het zal toch niet? :hyper: '
Alle reacties Link kopieren
Veyi, ja ik vind het nog erg moeilijk, vooral omdat ik nu in een superdrukke periode van afstuderen/stage zit en ik gewoon weinig puf heb voor sport! Nog een paar weekjes, dan is dat klaar. Wel fijn overigens dat je vriend zo gezond eet, hij zal vast voor je willen 'zorgen' als je zwanger bent :proud: lekker van genieten dus. En ik snap je wijntjesverhaal heel goed, vorige maand werd ik ongesteld (voor het eerst na spiraalverwijdering) en heb ik meteen maar een gintonic ingeschonken, 'nu het nog kan :worship:'

Pff en als ik ga solliciteren, ga ik het zeker niet vertellen, nee. Als ze er naar zouden vragen, zou ik ook een bijdehand antwoord teruggeven, dat het niet relevant is voor de functie en of ze dit ook aan de mannen vragen :whip: En dan zou ik er eigenlijk al niet willen werken...
Alle reacties Link kopieren
Supersmoothie ohhh een weekend niet gezond geleefd ook! Wel knap dat hij zich in kon houden. Hoe bepalen jullie de datum straks?

Sunshine wachten duurt zoooo laaaaaang :zzz:

Veyi wat slim dat je alvast op je lijf bent gaan letten! Ik maak mezelf nu echt gek merk ik en ook met allerlei dingen die ik niet ken van de vorige keer.

Haha meer wijn gedronken dan normaal! Alsof je er echt even afscheid van moest nemen. Ik vind het aanpassen ook zo lastig. Daarom ben ik ook wel blij met de afspraak met mijn man; voor eisprong mag alles, na eisprong streng.

Maída nou je moet ergens een grens trekken. Ik snap niet waarom je geen rauwe vis en wel droge worst zou eten bijvoorbeeld. Droge worst is namelijk rauw vlees. Ik geloof dat officieel pas vanaf 6 weken er een bloedband is en je de schadelijke bacteriën door kunt geven. Liever neem ik geen risico, dus voor eisprong is er geen kans dat ik zwanger ben en na de eisprong wel. Dus na de eisprong hou ik me aan het "dieet".

Qua symptomen; gevoelige borsten, misselijk, moe, lichte krampen in mijn buik... Maar of dat door spanning komt of door zwangerschap :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Maida, het zou ook wel héél raar zijn als ze het vragen.. mag echt niet en ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Dus ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Pfoee, afstuderen, scriptie... blij dat ik daar vanaf ben :-D Ik deed in die periode ook niks anders dan werken en typen, dus snap helemaal dat je geen energie over hebt om jezelf naar de sportschool te slepen.

Koekie misselijkheid vind ik wel echt een typisch zwangerschapssymptoom, dat heb ik zelf 'normaal' eigenlijk nooit. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is. Nog een heel klein beetje geduld!
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster nu voel ik me niet al te snugger want ik wist eigenlijk niet dat dat rauw is... :facepalm: gelukkig dan maar dat het pas na 6 weken is officieel haha.

Ik voel dezelfde symptomen als jij :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ben eruit, pas vanaf zes weken mag je geen rauw vlees e.d. meer. Ik denk dat ik vanaf een positieve test al niet meer zou eten maar de tijd toch die test ga ik denk ik niet al te streng zijn
Qua eten en drinken heb ik enkel moeite met koffie. Ik drink het liefst de hele dag koffie, maar daar pas ik nu wat mee op.
Droge worst wist ik niet en heb ik de vorige zwangerschap gewoon gegeten oeps.

Mijn symptomen lijken toe te nemen, Ben veel misselijk, krampen, pijnlijke tempels, op de bank in slaap vallen k gebeurd nooit)
Ik weet niet of ik mijzelf gek zit te maken of niet.. Veel te vroeg om te testen! Terug lezend over mijn vorige zwangerschap, toen had ik ook al erg vroeg kwaaltjes..
Alle reacties Link kopieren
Bumpersticker wat spannend!!! Volgens mij kun je wel iets omzeilen met die droge worst hoor... 48 uur invriezen? Daar was iets mee... Misschien de moeite om nog eens te googlen na een positieve test :hihi:

Veyi ik ben normaal ook nooit misselijk. Vroeger wel in de auto, zo weet ik hoe wagenziekte voelt.

Maída haha dat wist ik voor mijn zwangerschap ook niet hoor...droge worst, salami etc daar had ik nou net zin in toen ik zwanger was (6) gelukkig mag het wel verhit.. dus op een pizza bijvoorbeeld wel
Alle reacties Link kopieren
Al die regels.. en dan vooral de uitzonderingen daarop :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat spannend allemaal!

Mijn NOD is aankomende zaterdag, maar voel eigenlijk nog niets.
Behalve dat ik me een dikke zeekoe voel, maar dat is altijd op maandag na een 'lekker' weekend. :rofl:

@Mindsey, veel succes/plezier bij je intake morgen. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Veyi hahahaa echt hè :frusty: maar ja het gaat om de gezondheid van je ongeboren kind, dus dan luister je toch maar :@@:

Vietje spannend, ik had geen symptomen toen ik zwanger bleek de vorige keer. Daardoor nu dus een beetje in de war :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster, inderdaad! Maar het is wel lastig dat het ook zo veranderlijk is. Ik luisterde laatst een podcast waarin een vrouw zei dat tijdens haar eerste zwangerschap werd aangeraden om vette vis, waaronder haring, te eten. En tijdens haar tweede zwangerschap werd dat juist weer afgeraden om haring te eten.

Overigens wel een leuke tip, op Spotify staan heel veel interessante podcasts. Ook over zwanger zijn/worden, bevallingsverhalen en kinderen.
veyi wijzigde dit bericht op 18-06-2019 08:54
2.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veyi leuk ga ik naar kijken!
En absoluut, wat tijdens de zwangerschap van mijn dochter (2) mocht, mag nu niet en ook dingen die ik toen heb gelaten blijken nu onschuldig :@@: maar zolang ik geen geleerde ben op het gebied van embryo ontwikkeling/voedselwetenschapper durf ik de risico's niet te nemen. Ik ben gewoon een mietje :flag:
Mijn man heeft een test klaargelegd... Dus ik denk dat ik morgen maar eens ga kijken of er al iets te zien is :sherlock: :flirting:
Jaaaaa koekie! Ik ga heel hard duimen voor jullie! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hij was witter dan wit, we wachten nu maar de ongesteldheid af. Volgens de app komt ie morgen, zelf denk ik donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Koekie, jij had bij je vorige zwangerschap ook pas een paar dagen na je NOD een positieve test toch? Dus wat niet is kan nog komen. Ik blijf voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Veyi klopt, toen had ik pas 3 dagen over tijd een positieve test. Ik ga nu dus afwachten of ik ongesteld ga worden, zo niet dan test ik het weekend weer. Dit is dus het nadeel van vroeg testen, ik weet nog steeds niks O_o
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de andere dames met bijna NOD?
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, wat een spanning hier met alle NOD's en testen in aantocht! Ik duim mee voor jullie :).

Hier helaas wat minder leuke dagen. Na een heerlijk chill weekje in Frankrijk waar we het ook aan mijn ouders hebben verteld, zitten we nu in onzekerheid.
Zondagavond merkte ik dat ik wat bloed had bij het afvegen, dit was gisterochtend opeens veel bloed/slijm (excuus voor TMI ;) ). Allebei erg geschrokken en verdrietig, ik ging er ook vanuit dat het mis was.. want best veel was het.

Ik heb de verloskundige gebeld en die zei dat ze het van een afstand niet met zekerheid kon zeggen of ik een miskraam had. Afgesproken om eind van de dag weer even te bellen. Ze waarschuwde wel dat als de miskraam door zou zetten, ik erg kon gaan bloeden en krampen zou krijgen, en dat ik dan ook naar huis moest gaan (ik was al in de stad waar ik werk).

Dat gebeurde niet echt. Wel steeds wat bloed/slijm bij het afvegen en klein beetje op het inlegkruisje, maar niet veel.
Wel wat ongesteldachtige buikpijn nog steeds, maar geen heftige krampen.
Dus het is allemaal onduidelijk. Ik heb wel het idee dat de andere symptomen zoals moeheid en pijnlijke borsten ook afnemen, maar ik let er natuurlijk ook veel op.

Uiteindelijk ben ik om 3 uur naar huis gegaan vanaf mijn werk. Verder op de bank gelegen, een beetje een leeg gevoel. Mijn vriend ook verdrietig. Gelukkig kunnen we het wel heel goed samen delen. En voel ik nog zekerder dan ooit dat ik dit met hem wil en we het samen kunnen.

Gelukkig hadden we de intake bij de verloskundige al staan vanmiddag, dus we mogen om 14.00 uur langskomen en dan gaan ze een echo maken. Dan weten we het in ieder geval. Ik bereid me voor op slecht nieuws.

De vraag of/wanneer ik het op mijn werk moet vertellen is in ieder geval opgelost, want ik barstte in huilen uit toen mijn leidinggevende doorvroeg hoe het met me was en hoe ik me voelde (ze had voor de vakantie mijn moeheid gezien en had wat zorgen over me - of ik niet overspannen was ;) ). Uiteindelijk alles verteld en ze reageerde superlief.

Dus dat is even hoe het er nu voorstaat.. Ik voel me nu wel ok, wel ongeduldig voor straks. Probeer ook nuchter te zijn: het was zo snel raak, en als het niet goed is, is het niet goed.. Het komt vaak voor. Toch is het wel even een harde reality check na onze verbazing en onze onbevangen blijheid die daarop volgde. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
@Mindsey, jeeetje zeg! Dat is niet leuk... :( Ik hoop voor jullie dat het 'gewoon' bloedverlies was, en dat 't kleine vruchtje nog is blijven zitten. Alvast een dikke knuffel voor vanmiddag! In ieder geval fijn dat je snel duidelijkheid zal hebben. :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Koekie, hmmmmm, dus toch nog even geduld hebben! Wie weet... ;-)
Alle reacties Link kopieren
VietjeH schreef:
18-06-2019 10:53
@Mindsey, jeeetje zeg! Dat is niet leuk... :( Ik hoop voor jullie dat het 'gewoon' bloedverlies was, en dat 't kleine vruchtje nog is blijven zitten. Alvast een dikke knuffel voor vanmiddag! In ieder geval fijn dat je snel duidelijkheid zal hebben. :heart:
Heel erg bedankt Vietje! Lief van je. En inderdaad zo fijn dat we die afspraak al hadden staan! Vind het wachten echt killing.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:41
99.55% gewijzigd
@koekie jammer!! Maar misschien volgt er toch nog een positieve test, ik hoop het!

@mindsey wat een klote nieuws zeg! Niets zo onzeker als bloedverlies nu. Fijn dat jullie de afspraak vanmiddag al hadden staan en jullie gauw duidelijkheid hebben. Ik duim voor goed nieuws. Blijf maar plakken kleintje :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven