Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cherry, wat leuk om wat van je te lezen! Ik moet soms toch steeds aan je denken.
Ik snap het wel hoor, dat je er weinig behoefte aan hebt om er veel over te praten. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!
Ik kan me herinneren dat jullie in december/januari in aanmerking kwamen voor iui? Is dat nog steeds het plan?
Ik vind het echt enorm rot voor jullie dat jullie er zolang op moeten wachten, soms is het leven echt niet eerlijk...

Ik heb vandaag weer een echo gehad, omdat ik me enorm zorgen maakte na wat bruin bloedverlies... Vk gebeld en die gaf aan dat ze liever had dat ik langs zou komen dan dat ik ermee zou blijven zitten. Dus echo gemaakt en ze zei al gelijk dat ze een heel mooi hartje zag kloppen! Kindje was ook goed gegroeid, dus alles lijkt nog goed te gaan.
Nu vrijdag de intake!
Ik denk wel dat ik een grotere klap heb gehad van de miskramen dan ik dacht, al dat gestress is niks voor mij. Maarja, het is wat het is.

Van mij ook fijne feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh fijn dat het hartje klopt!!! Ja zo gek is het niet dat je je zorgen maakt. Hoe ging je intake? Ben héél benieuwd!

Ja klopt dat we in december/januari mochten bellen. We zijn ook bezig met verbouwen en hebben besloten om nadien een afspraak te maken. Heb ik nog iets meer tijd om te afvallen. Het ging zo mooi maar december is een rot maand ha ha.
Ik moet zeggen, bij het idee om het traject in te gaan word ik al moe. Vind het echt heel fijn dat het er is en we maken er zeker gebruik van hoor maar begin het als iets moeten te ervaren. Mijn vriendin heeft ook iui gehad en ze zei ook het voelt als falen als het niet natuurlijk gaat. En hoe nuchter ik er in stond, hoe meer ik haar begrijp. Het zal ook de donkere dagen kunnen zijn hoor. Daar heb ik wel wat last van. Daarom ook een mooi afspraak gemaakt met elkaar wat voor beide goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ah lieve Cherry, echt heel naar dat het zo loopt bij jullie. Kan me heel goed voorstellen dat je het ervaart als iets moeten. Je bent er zo toch heel veel mee bezig.
En je gevoel van falen kan ik ook goed begrijpen. Ik zat natuurlijk in een heel andere situatie, maar ik herken het gevoel wel. Vertrouwen in mezelf was ook even helemaal weg. Ik heb mensen gesproken waarbij het ook erg lang duurde voordat ze zwanger werden en ze zeggen ook allemaal dat het meest nare aan de situatie was dat je er totaal geen controle over hebt. Je kan alles proberen, maar uiteindelijk niet je lichaam het doen en dat is gewoon lastig.
Ik hoop dat je me (ons) een beetje op de hoogte houd over het traject en dat je ook goed nieuws komt melden hier!

De intake ging goed. Had weer een echo gehad en toen bleek dat kindje in 3 dagen alweer 3 mm was gegroeid, echt bizar!
Mag nu donderdag weer een echo. En hoewel ik er ergens wel vertrouwen in heb, begin ik daar toch wel weer zenuwachtig voor te worden. Het zal je maar gebeuren dat het niet goed is en je hier geen teken van hebt gekregen..
Verder was het advies dat ik vanaf 16 weken naar de gynaecoloog moet ipv vk ivm grote kans dat het kindje te klein/licht is. Dus ik denk dat elke fase weer andere zorgen met zich meebrengt..
Alle reacties Link kopieren
Anna, hoe is het nu met jullie?

Ik wilde eigenlijk niet naar de fertiliteitskliniek tot juli omdat ik overtuigd was dat het ook natuurlijk moest kunnen.
Ondertussen op mijn werk motivatie gekregen om een kleine opleiding te gaan doen. Ja, waarom niet. Als ik dan zwanger zou worden dan moest het maar. Ik wil graag doorgaan met leven en niet stil staan.
Helaas opleiding die ik wil kan volgend jaar weer. Ja, dan wordt de risico inderdaad groter. We zullen wel zien.
Door de opleiding werd ik thuis wel paar keer emotioneel dat mijn vriend me wel moest ondersteunen. Ik zei nog, kon wel zwanger zijn zeg phoe.
En paar dagen geleden op werk een vervelend gebeurtenis. Zoiets komt vaker voor maar in eens moest ik ook even huilen.
Ik dacht goh wat is dit.
Kijk ik op mijn kalender is mijn nod morgen. Ach, een vroege test heb ik nog liggen even proberen...
Knalstreep. Whattt. Huh. Vanochtend weer 2 verschillende normale testen van action en Kruidvat. Ook beide sterke streepjes.
Ik ben gewoon zwanger!!! En nog hebben we zoiets van over paar dagen een clearblue voor de zekerheid hahahha.

Zo blij, eindelijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaaaaa Cherry!! Wat gaaf!! Gefeliciteerd!!

Ik ben zoooooooo blij voor je!!
Ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan zeggen haha.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel :)

Ik weet het wel, vertellen hoe het met jou gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Is het nieuws al een beetje gezakt, Cherry?
Hoe voel je je verder?

Met mij gaat het goed hoor!
Inmiddels alweer 15 weken. Deze week extra controle bij de gynaecoloog ivm medische indicatie. Tot 10 weken wel regelmatig misselijk geweest, maar dat is weer over. Alleen kan ik sommige dingen ineens echt niet meer eten haha. Verder vooral snel moe, maar ik mag niet klagen, want ik ben zoo blij dat het nu goed gaat! Zo leuk ook om allemaal dingen te gaan regelen, dan voelt het wel ineens heel echt.

Hoe zou het eigenlijk met de rest gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ben ook blij voor je. Na alles wat je meegemaakt hebt. Welke dingen zijn dat wat je niet meer kan eten?

Ik heb geregeld buikkrampen. En sinds vandaag ontzettend moe en misselijk. Ik werd misselijk bij de brood afdeling van de Lidl. Die geur... (Heb broodzakje gepakt voor de zekerheid en ben doorgelopen)
Ging verder goed.
Emotioneel gaat het echt als een achtbaan. Dat vind ik nog het lastigste.
Probeer me echt in te houden haha.

Ben ook benieuwd.. dames hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Cherry gefeliciteerd!!! Zo fijn!
Bij mn vorige zwangerschap werd ik ook altijd misselijk in de supermarkt... eten voor je gaat kan helpen.

En anna! Alweer 15 weekjes super zeg kan je er ook van genieten! Wie weet over paar weekjes kan je de kleine gaan voelen! Magisch :flirting:

Iets meer dan 2 weken geleden ben ik bevallen van een 2e dochter! Was een prima thuis bevalling! Fijne kraamdagen behalve op de laatste dag van de hulp werd ik ziek :sick: goed ziek.... kraamhulp bleef gelukkig nog 10u extra want mn man was allang weer aan t werk. Huisarts geweest bleek bronchitis te hebben.... antibiotica en begon langzaam op te knappen. Veel hulp gehad van familie en deze week echt alleen met de 2 koters. Ben nog wel erg moe door die bronchitis maar we redden het.
Kleine meid doet t super en laat ons gelukkig van de nachtrust genieten! Ze komt rond uur of 3/4 en dan tegen de ochtend 6/7 dus harstikke netjes!
Alle reacties Link kopieren
Happy gefeliciteerd!! wat fijn om te horen zeg!!
Nou ben ik wel beetje benieuwd naar hoe ze heet?
Balen dat je goed ziek werd. Dat is niet niets. Fijn dat er mensen voor je klaar stonden. Vooral in deze tijd..
Alle reacties Link kopieren
@Cherry, kheb je een pb gestuurd met de naam.
Ja heb echt een extra jasje uit gedaan door t ziek zijn... zodra ik te veel doe ben ik echt bekaf. En savonds kleur ik met de badkamertegels mee... en die zijn wit.

Wanneer heb je een echo/afspraak verloskundige??!
Alle reacties Link kopieren
Jemig. Is het wel minder geworden of? Hopelijk komen beter tijden aan.
Bah

6 maart. Bij de fertiliteitskliniek omdat ik daar onder val. Maar als alles goed is zal ik me vast mogen melden bij de verloskundige hier.
Alle reacties Link kopieren
Cherry, hoe gaat het met je? Inmiddels al een eerste echo gehad?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 2e echo gehad toevallig. 9+3 w en alles is goed tot nu toe. Het zag er bewegelijk uit, echt bijzonder.

Aardig dat je aan me denkt. Hoe is het met jou dan?? Weet je wat het is?
Alle reacties Link kopieren
Wow wat fijn om goed nieuws te lezen!
Beseffen jullie het al dat jullie nu echt papa en mama worden? :)
Het nieuws al met mensen gedeeld?

Met mij gaat het goed hoor! Inmiddels alweer 20 weken zwanger, gaat ineens zo snel.
De 20 weken echo gehad en alles was goed, zooo fijn om die bevestiging ook te hebben! Op zich gaat alles met mij ook goed, alleen een lage bloeddruk waardoor ik veel duizelig ben en soms flauwval.
We weten of we een jongen of meisje krijgen, maar we houden dit nog even voor ons :)
Alle reacties Link kopieren
20 weken al, mooi op de helft! Buikje goed te zien? Wanneer zag je het ?
Oei, dat is niet zo fijn. Pas je goed op jezelf??? Wat naar.
Wat leuk dat je het stil gaat houden. Hihi spannend!!

Nog niet echt idee van dat we papa en mama worden. Überhaupt het idee dat iets in me zit vind ik raar. Vanavond aan broer en zusje verteld. Vrijdag mijn oma en 2 vriendinnen. Vanuit daar mag het langzaam bekend worden..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de dames?
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed :)
Inmiddels alweer ruim 26 weken zwanger! De baby groeit goed en doet het goed.
Ik ben wat minder gaan werken, werd toch wel wat zwaarder met veel duizelig zijn en begon last te krijgen van mijn bekken. Maar zo is het prima te doen.

Hoe gaat het met jou? Hoever ben je inmiddels?
Alle reacties Link kopieren
Jemig dat gaat snel. Bezig met de kamer en namen of heb je dat al?
Fijn dat het toch goed gaat.

Hier is het aardig. Hoge bloeddruk al mja rustig doorgaan. Sta goed onder controle bij de gynaecoloog. Wat is je uitgerekende datum?
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, long time no speak :-s
Ben blij om te lezen dat het met jullie goed gaat. Echt gaaf dat Cherry en Anna zwanger zijn.
Met mij gaat het op zich goed. Ben nog steeds niet zwanger. Inmiddels al wel een jaar weer bezig, maar wel 2 miskramen gehad, dus dan telt het volgens mij pas vanaf laatste miskraam. Maar goed, maakt ook niet veel uit, want heb nu absoluut nog niet de behoefte om hulp te gaan zoeken. Heb gelukkig al een prachtig dochtertje, met wie het echt heel erg goed gaat. Daar geniet ik intens van.
Ben er nu wel iets relaxter onder dan paar maanden geleden. Ik kan het hele IK WIL NU ZWANGER WORDEN, wat beter loslaten. Als ik richting mn NOD ga, dan ben ik wel best gefocused op alle dingetjes die ik in mn lijf voel, maar tussendoor gaat het best aardig. Dus we modderen nog maar wat aan.... :-D
Succes voor de zwangeren en degenen met kleine babietjes! Ik check hier gewoon af en toe in om te kijken hoe met jullie gaat. Maar ga niet super actief schrijven, want dan steekt de obsessie weer de kop op ben ik bang...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om weer een berichtje van jou te lezen, AG-S!
Natuurlijk jammer dat je nog niet zwanger bent. Kan me voorstellen dat een jaar lang kan voelen dan. Maar het komt wel over of je er vrede mee hebt en er goed mee omgaat. Mooi om te lezen dat het zo goed gaat met je meisje, dat blijft toch het aller belangrijkste he.
Ik hoop natuurlijk toch dat je binnenkort goed nieuws komt melden :) We schrijven ook niet meer heel actief, maar vind het wel leuk om af en toe op de hoogte te worden gehouden.

Cherry, jij bent ook alweer ongeveer 17 weken toch? Vervelend van je bloeddruk. Kan je daar zelf wat aan doen om het onder controle te houden?
Al bezig met spulletjes te verzamelen?

We zijn al zo goed als klaar met de babykamer en namen hebben we ook al. Ik ga me nu nog extra voorbereiden met een cursus bevallen en borstvoeding. Voelt heel raar, dit moment leek een jaar geleden zo ver weg en nu is het al bijna zover weg. Straks begint het aftellen en voor we het weten lig ik te puffen in het ziekenhuis haha..
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, moet dit toch echt even delen. Ben mezelf weer gek aan t maken. En durf het nog niet tegen de mensen om me heen te zeggen dat ik weer obsessief bezig ben. Haha. :sherlock: Het is een btje chaotisch verhaal. En lang (sorry).
Ben vorige week woensdag-donderdag ongesteld geworden. 3 dagen eerder dan verwacht. Maar het was niet veel en kort. Dat ik ongesteld werd viel me tegen, want had t gevoel zwanger te zijn. :sarcastic: Maar omdat t zo kort was en ik wat gekke dingen voelde (bv trekkend gevoel in borsten, steken in mn buik, krampend gevoel in mn rug), dacht ik maandag ‘ik doe toch maar een test. Voor de zekerheid.’ Negatief. S avonds dacht ik:’ik kijk nog even naar de test of er niet toch nog een streepje op gekomen is.’ Maar toen sloeg de verwarring toe. Ik vond 2 testen in mn kastje. En 1 ervan had een 2e streep. Maar ik wist niet of die van die dag was. Maar van wanneer was ie dan wel?? Echt geen idee meer wanneer ik die test gedaan heb. Ik dacht dat ik alle testen van mn miskraam weg had gegooid. Maar als die wel van die dag was, dan stond er dus toch een 2e streep (ver buiten de afleestijd). Argh!!! Verwarring. :?: Dinsdag maar weer een test dan. Geen streep. S avonds, ver buiten de afleestijd, zag ik heeeeeeel in de verte een heeeeeeel vaag streepje. Als ik knipperde was ie weg. Als ik weer opnieuw keek was ie weer terug. Pffff.... gisteren weer getest, maar niet met mn ochtendurine. Negatieve test. Maar urine was heel licht. Dus stom. Vanmorgen weer getest (I know, obsessief). Binnen de afleestijd negatief. Vanavond een streepje. Niet vreselijk duidelijk, maar veeeel duidelijker dan die van 2 dagen terug.
Mocht t zo zijn dat ik zwanger ben, dan is t vreemd dat de test nog niet zo duidelijk is. Stel dat die bloeding een innestelingsbloeding was, dan zou ie nu, een week erna, toch al wel wat duidelijker moeten zijn? Een latere innesteling zou kunnen, maar een latere eisprong is onwaarschijnlijk, want we hebben die week maar 1x seks gehad. Dus t kan ook niet zijn dat mn eitje later dan gedacht is gesprongen en bevrucht.

Samenvattend: wel symptomen zoals krampend gevoel in rug en trekkend gevoel in borsten en vlagen van misselijkheid. Maar ook paar dagen bloeding gehad vorige week en geen positieve test(binnen afleestijd).
Dus...ga nu proberen heel veel geduld op te brengen en 2 dagen niet testen. En als t gevoel blijft, dan test ik t weekend nog eens. En anders accepteren dat mn emoties een spelletje met me hebben gespeeld.
Tsjonge jonge :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik moet wel een beetje lachen om je chaotische verhaal ;) Maar snap dat 't niet zo grappig is als je wil weten waar je aan toe bent.
Op zich zeggen die testen natuurlijk niks, maar ik snap hoe onzeker dat je maakt. Toen ik deze keer zwanger was, had ik ook negatief getest maar een uur later toch een tweede streepje. En natuurlijk telt dat niet, maar dat had ik nog nooit eerder gehad. Pas week later weer getest en toen wel een duidelijk positieve test. Dus ik denk wel dat dat tweede streepje er de eerste keer niet voor niks stond, ook al zeggen ze overal dat het niet betrouwbaar is.
Op zich is het natuurlijk apart dat je wel gebloed heb, maar het kan wel een je hebt dat weleens eerder gehad toch?
Helaas is het enige wat erop zit over paar dagen opnieuw testen. Of heb je dat stiekem al gedaan? ;)
Alle reacties Link kopieren
AG-s hoe is het met je?

Anna, en met jou dan? Je zou nu 32/33 weken zijn geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat de laatste dagen ook nog aan jou te denken Cherry! Hoe is het met jou Cherry?

Met mij gaat het goed hoor. Ik ben al ruim 37 weken!! Echt zo bizar dat we binnen nu en een paar weken gewoon een baby'tje hebben.
Alles is klaar en ik ben nog heel relaxt, dus lekker aan het genieten van mijn verlof. Maar zou het ook niet heel erg vinden als de baby wat eerder komt haha.

En volgens mij had AG-S ook leuk nieuws, wat ik in een ander topic las :)
Hopelijk komt ze hier ook nog even langs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven