Zwanger worden vanaf mei 2024

20-03-2024 21:45 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Ik ben mama van twee kindjes van 5 en 3 en wij willen vanaf dit jaar mei voor een 3e kindje gaan. Ik ben per februari met de pil gestopt om mijn eigen cyclus weer terug te krijgen en willen er vanaf mei voor gaan! :duckie:

Zijn er nog meer van jullie die rond die tijd (of misschien nu al) bezig zijn met zwangerworden? 1e, 2e, 3e of misschien 4e (of meer) kindje? Het lijkt me erg leuk om de ervaringen te delen en een topic te starten!

Liefs!
:cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Ineedcoffee333e117 MeiZwanger! :duckie:
Anoniem_2611312e1Start in juni-
Guusje1992313e16 AprilZwanger! :duckie:
Dromer301e1Start april/mei Zwanger! :duckie: Traject met ovulatie-opwekking
Aster84?3e1Start juni/juli-
RachelGreen291e125/26 mei-
Vliet_141363e1Start juni/juliVorige keer een miskraam gehad
Marloes1995281e112 AprilZwanger! :duckie:
Babynr3363e128 mei-
AuroraSkyline321e126 AprilZwanger! :duckie:
Doxie12291e121 juli-
Aardvarkentje311e4-53 juni-
ineedcoffee wijzigde dit bericht op 22-05-2024 19:54
59.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Dromer en Indeed!

Welkom aardvarkentje
Alle reacties Link kopieren Quote
@Babynr3 ah balen zeg dat jullie ziek zijn. Hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt

@Ineedcoffee en @dromer wauw wat een mooi nieuws voor jullie, van harte gefeliciteerd!!

@ aardvarkentje, welkom! Leuk dat jullie ook voor de eerste gaan! Ik snap je hoop, wij zijn net begonnen, maar ik herken het. Lijkt me erg lastig als het dan nog niet is gelukt. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.

Hier hebben we de vruchtbare dagen goed benut. Ik ga er vanuit dat 25/26 mei mijn NOD is. Een paar dagen na mijn eisprong kreeg ik last van de zijkant van mijn borsten. Op zich is dat niet vreemd, maar dan is het vaak gevoelig of een zwaar gevoel, dit ken ik niet. Een paar dagen later erg opgeblazen gevoel, onstilbare honger (veel eten en 10 minuten erna weer honger), slecht slapen, raar dromen, vaak moeten plassen, hogere hartslag en warm(ik ben echt een koukleum). Zaterdag had ik kramp aan de rechterkant en ‘s nachts had ik wat spotting. Dacht eerst dat mijn menstruatie ergens gaat beginnen, maar vandaag licht roze bij het plassen maar verder niks en denk nu dat het misschien een mogelijke innesteling is geweest? Ik weet dus niet goed wat ik er van moet vinden.. ik wil geen hoop hebben, want dat is dan alleen maar teleurstelling, maar ik merk dat ik het ook niet naast me neer kan leggen. Ik ga morgen een early testje doen (4 dagen voor mijn NOD) en als die negatief is, en ik ben zaterdag nog niet ongesteld, dan doe ik er nog eentje.. to be continued
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Dromer wat spannend allemaal! Maar van harte gefeliciteerd!

Ineedcoffee Wauw van harte gefeliciteerd wat leuk!


Ik ben trouwens 31 en NOD is 3 juni
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal! Dank voor de felicitaties :)
En Ineedcoffee, wat leuk voor je!!!! Jij ook van harte!

Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad en ben uitgerekend op 6 januari 2025.
En kreeg gelijk nog een verrassing... ik ben zwanger van een tweeling!!! :woa: :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Ineedcoffee en dromer, gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws! (En dromer..oooh een tweeling! Heel leuk, maar lijkt me ook even schrikken, haha).

Wat wordt iedereen hier snel zwanger, haha!
Hier nog altijd in wachtstand totdat de spiraal eruit gaat. Wel inmiddels aan de foliumzuur, maar verder wachten we nog lekker af.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
24-05-2024 10:42
En kreeg gelijk nog een verrassing... ik ben zwanger van een tweeling!!! :woa: :daisy:
Wauw wat een leuke verrassing zeg!!
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 28-05-2024 20:02
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja heel leuk, maar ook wel even wennen hoor! Maar vooral heel leuk en bijzonder. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Wat fijn om te lezen dat er al meerdere een positieve test hebben. Hopelijk hebben meer van jullie dit snel!

Ik heb intussen mijn eerste echo alweer 2 weken geleden gehad. Alles zag er goed uit en het hartje klopte. Sindsdien is er gelukkig een rust gekomen hier in huis. Ik slaap weer beter. Ik was toen minstens 7 weken en 2 dagen, we verwachten iets verder maar het was lastig te zien. Vrijdag heb ik mijn volgende echo, dan kunnen ze ook mijn exacte uitgerekende datum berekenen.

Ik voel me vooral heel moe en in de ochtend vaak misselijk, overgeven valt mee heel af en toe. Ik merk dat ik in het weekend vooral slaap door de vermoeidheid 😂. Rond 9 uur naar bed is tegenwoordig ook het nieuwe normaal hier haha. Hopelijk vrijdag weer een goede echo en dan gaan we het de komende weken ook vertellen in onze vriendengroepen etc. Op dit moment weten onze ouders het al en een aantal goede vrienden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou hier helaas weer niet zwanger. Ik gebruik al jaren een app om mijn cyclus bij te houden met elke ochtend temperatuur meten. En die gaf ineens aan dat ik een zwangerschapstest moest doen. Kreeg toch een beetje hoop. Maar de test was helaas negatief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om alle updates te lezen! Gefeliciteerd aan alle zwangeren en de duimen draaien voor alle anderen om ook snel een positieve test in handen te hebben :heart:

Woensdag de eerste echo, op 9.5 weken. We leven er echt naar toe, voor het eerst kijken naar ons kindje en zien of het hartje klopt, echt zo spannend! Misselijkheid is wel te doen hier, constant aanwezig maar niet over hoeven geven. Wel intens moe, slecht slapen en een wat neerslachtig gevoel. Extra ijzer en vit. D helpt wel goed om de vermoeidheid wat minder te maken, binnenkort weer waardes prikken. Fijn dat dat allemaal gecheckt wordt.

@dromer, omg! Wat een schrik en een verrassing, ook in combinatie met die medicatie die je had gekregen. Gelukkig dat dit helemaal goed is afgelopen. En dan ook nog een tweeling! Jullie vallen van de ene verbazing in de andere zeker?
Wauw Ineedcoffee, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd :sun: Is de de misselijkheid nog te doen?

RachelGreen, spannend zeg met alles wat het lichaam doet, hopelijk heb je al een positieve test in handen.

Balen zeg Aardvarkentje, het kan dan zo lang duren he… we duimen met je mee dat het toch spoedig zal gebeuren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou hier is de spiraal er vandaag uit gegaan! Was echt zo gedaan, heel fijn. Ik moet deze week ongesteld worden. De vraag is een beetje of we er meteen voor gaan of dat we toch nog even een maandje of 2 wachten... Ik heb eind volgende week dus een sollicitatie voor een andere functie in het bedrijf waar ik werk. Als ik die functie krijg gaat dat rond november/december van start. Mocht dat dus zo zijn willen we misschien iets langer wachten, zodat we iets meer speling hebben... anders ben ik NET begonnen met die functie en kan ik alweer bijna met verlof (als het meteen raak is natuurlijk), dat vind ik zelf ook echt geen fijn idee. Dus dat gaat wel meespelen in die beslissing denk ik. Spannende tijden dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen :)

Normaal ben ik een stille meelezer op dit forum. Maar als het (nog) mag, zou ik graag willen mee schrijven in dit topic.
Mijn partner en ik gaan voor ons eerste kindje!

In mijn omgeving/vriendenkring zijn wij de enige met een actieve kinderwens en heb dus niet echt vriendinnen waarmee ik hierover kan praten.

Ikzelf ben 29 jaar :) mijn partner is 25.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Vind het echt heel spannend (op een goede manier haha), hoe het allemaal gaat lopen!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven