Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zelf ook zo spannend, haha. Ik voel zoveel dingen (opgeblazen buik, buikpijn, gevoelige borsten), maar durf er geen rekening mee te houden. Nog een paar dagen afwachten. Het is ook gek, want de vorige keer was de test elke keer negatief als ik het ‘verwachtte’ en op het moment dat ik er geen rekening meer mee hield was ik ineens al 6 weken zwanger, haha. Dat was ook nadat ik 3 weken buikpijn had.

Mijn man had ook twee weken vrij genomen, maar de 5 dagen vaderschapsverlof waren eigenlijk al op in het ziekenhuis. Gelukkig was het een paar weken later kerst, en dan heeft hij ook altijd twee weken vrij. Ik vond het in het begin dat hij ging werken juist wel heftig om er ‘alleen voor te staan’. Ik heb tot ik weer moest werken bv gegeven, alleen ik had niet genoeg/het is nooit goed op gang gekomen, dus moest altijd daarna nog EN kolven EN fles/sonde klaarmaken. Dat vond ik al met al wel zwaar. Ondanks dat ik maar een beetje melk had, kostte het toch veel energie. Ik wilde zo graag dat de bv lukte, en deels voelde ik me ook zo rot dat het niet lukte, dat ik gewoon maar doorging in de hoop dat het nog beter zou worden. Wellicht gaat het bij een volgende beter en ben ik daar minder onzeker over. En ben ik ook blij als man weer gaat werken, haha!

@ Warmpjes, Lauren en Menmo; hoe hebben jullie de komst van de tweede ervaren? Ik verwacht dat het zwaar is, omdat je dan ineens met 2 afhankelijke mensjes zit, maar daarentegen verwacht ik dat ik persoonlijk wel minder onzeker zal zijn. Ik vraag me alleen af of dat laatste klopt ivm de hormonen enzo
Alle reacties Link kopieren Quote
Blom Een gentle sectio stond vorige keer ook op de planning maar door allerlei vertragingen op de ok's kon dat niet meer. Last minute dus ook een andere gyn (inclusief artsen in opleiding wat niet de bedoeling was) en andere anesthesist aan de tafel gehad. Daarom dus mijn "angst" voor in hoeverre we afspraken kunnen maken.. Een moeder-geassisteerde bevalling klinkt wel heel mooi trouwens!
Qua symptomen: ik kreeg steeds hele pijnlijke/gevoelige borsten inclusief zichtbare aders door mijn tepels en de huid van mijn gezicht werd heel onrustig. Dat laatste is nu wel lastig omdat dat dus ook een effect kan zijn van stoppen met de pil dus daar heb ik nu niets aan ;-)

19Linn87 ik snap wel dat je na die dagen lekker in je eigen huis wil bijkomen. En als het medisch kan, waarom niet. Alsof kraamhulp de hele nacht zou blijven..

Welkom Pebbles! Spannend ook, benieuwd hoe snel het dit keer gaat!

Spannend Pinguin, nog een paar dagen afwachten!
Pittig he, die start met borstvoeding. Bij de eerste heb ik het een maand gegeven, daarna zag ik het niet meer zitten door alle ontstekingen, kloven en andere problemen. Ik wilde sowieso niet meer kolven of voeden als ik weer ging werken dus toch eerder gestopt. Dochter heeft eerste voedingsstoffen binnen gehad dus ook geen naar gevoel aan over gehouden ofzo :-) Bij zoon kwam de borstvoeding niet op gang, mogelijk door de geplande keizersnede. Je maakt dan blijkbaar geen/minder hormoon aan wat de voeding opstart. Ook kolven maakte geen verschil. Ook daar heb ik me bij neergelegd: ik heb het geprobeerd en meer kon ik niet doen en op flesvoeding worden kinderen ook groot (ikzelf incluis ;-))

Ik vond de komst van de tweede een stuk relaxter dan de eerste. Ergens weet je "alles" al en komt veel snel weer terug. Nu scheelt het wel dat onze dochter ruim 3 was toen zoon geboren werd dus die kon ook echt een beetje helpen en konden we instructies geven. Ze vond het met de kraamzorg vooral heel gezellig en kreeg een kinderschortje om zodat ze ook een echte kraamhulp was. Superzoet! Bij de tweede was ik ook een stuk minder onzeker en durfde ik meer op mijn gevoel te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat jij dat al kon relativeren! Ik hoorde om me heen alleen maar bv dus ik voelde me soms wel rot. Ik kan daar nu wel wat rationeler over nadenken, maar ik weet niet zo goed wat de invloed van hormonen weer gaat zijn haha.

En ook heel fijn wat je zegt over komst van de tweede!
Goedemiddag!

Welkom Pebbles! Leuk dat je meeschrijft.

Ik ben vanmorgen (na 4 dagen buik- en rugpijn) eindelijk ongesteld geworden. Gelijk geen buikpijn meer :thumbsup: Op naar het weekend en de volgende ronde!

Fijn weekend allemaal! :cheers:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier even een update. Ik ben toch ovulatietesten gaan gebruiken, om te kijken of er een hoge vruchtbaarheid komt en of dat klopt met de app. Daar was ik benieuwd naar en of ik dat aan mijn lichaam kon voelen. Nu had ik zondag en maandag een leeg rondje. Dinsdag en woensdag een knipperende smiley en donderdagochtend een smiley die bleef staan. En vanaf woensdagavond voelde ik het al licht steken links onder in mijn buik. Dit is donderdag ook de hele dag gebleven en is er nu nog steeds. Een irritant gevoel is dat wel en ik heb ook wat last van mijn onderrug. Ik denk dus dat dit wel de eisprong is en zeker als de ovulatietest een LH piek laat zien. Ook had ik veel afscheiding. Ik vraag mij wel af of dit nu het eitje is wat groeit en spring wat pijn doet of dat hij woensdagavond al gesprongen is en dat daarna pijn doet. Dat kan ik op internet ook niet duidelijk vinden. Hoe ervaren jullie dat? Ik heb trouwens niet altijd dat ik de eisprong voel. Als ik het voel dat is dat links. Ik heb ook vaak gedacht dat het iets met mijn darmen was omdat ik dan ook vaker naar de wc moet 🙈
En nu ga ik dus op dat wachtbankje. Best spannend! Ik verwacht verder nog niks hiervan, maar ben wel blij dat ik voel dat ik een eisprong heb gehad.

Hoe gaat het bij jullie?

@Vutje; heb je nog een keer een test gedaan? Alvast gefeliciteerd iig!!

@pinguin, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja en mijn app zegt dus dat ik vandaag de eisprong heb. Dus dat kan best wel kloppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames!
Ik ben echt niet goed in meeschrijven. Lees wel alles op m'n telefoon, maar bijhouden en reageren vind ik lastig.

Nog steeds zwanger hier. Nu 2 dagen niet getest, maar daarvoor knalstrepen :-).
Wil dit werken nog een digitale clear blue doen, en dan geloof ik het wel.

Ben extreem moe en zo nu en dan misselijk. Dat is wel herkenbaar van de vorige keer.
Hoi allemaal, ik trek me even terug. Ik heb complicaties van de miskraam en weet nog niet hoe mijn lijf daaruit gaat komen :( Moet me denk ik nu richten op onderzoek en mogelijkheden voor herstel, in hoeverre die er zijn.

Ga mijn account ook anonimiseren ivm de herkenbaarheid door mijn berichten van de laatste tijd.

Wil je me uit de tabel halen Lampje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey dames, ik ga nog even lezen maar wil me graag bij jullie aansluiten! Wij gaan voor een tweede en mijn nod is 22-11.

Vorige keer vond ik het erg leuk om in een topic mee te lezen/schrijven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinguin: Het komt echt dichtbij nu! Ga je op je nod (overmorgen!) testen als je nog niet ongesteld bent geworden of daarna? Of ervoor kan ook, haha.
Ik was trouwens juist verbaasd dat de borstvoeding zo makkelijk ging. Ik hoorde om me heen juist allemaal dramaverhalen. Wat bij mij wel heeft geholpen denk ik (zei de kraamhulp ook) is dat ik vanaf week 37 heb gehandkolfd. Oftewel in je borst 'knijpen' om er al wat melk uit te krijgen. Dat gaat dan maar om een paar drupjes en die kan je dan invriezen. Mocht de bv niet gaan kan je dan dus toch wat colostrum geven.
Ik vroeg mij trouwens precies hetzelfde af over de komst van een tweede.

Menmo: Dank voor de welkom!
Superschattig van je dochtertje!
Groot gelijk ook met de bv hoor. Als het kan dan fijn maar het hoeft niet koste wat het kost. Flesvoeding heeft ook echt voordelen vind ik (ben na 8 maanden overgegaan op fv). En inderdaar ik ben daar zelf ook groot op geworden.

19Linn87: Dank voor het welkom heten!
In ieder geval fijn dat je geen buikpijn meer hebt en wel duidelijkheid.

Lampje279: Dan heb je het goed gevoeld dus! Ik heb er verder geen verstand van, ik voel het zelf nooit.
Mag ik trouwens in de tabel? We zijn 30 en 33, wordt ons 2e kindje. NOD weet ik nog niet.

Vutje: Lekker rustig aan doen dan! Heb je al een echo gepland? Pff ik was vergeten dat niet alleen het zwanger worden spannend is maar ook het begin van de zwangerschap.


Blom, wat heftig! Sterkte.

Bessss: Welkom! Hoe oud is jullie eerste?
Hoi meiden, wat gaan jullie hard! Als ik werk heb ik weinig tijd om te schrijven maar ik lees wel hoor! Ik zit nu in een huis zonder WiFi dus ga mijn best doen om op de telefoon te reageren.
Welkom Pebbles en Besss!

Blom wat verdrietig. Heel veel sterkte en als het herstel sneller is dan gedacht mag je altijd terug komen hè!

Pinguin bijnaaaaaa ga je wachten tot NOD met testen? Wat denk je?

Vutje yeah! Fijn om te horen!
Doen we een kolom voor onze zwangeren met dansende poppetjes? Of een extra tabel?

Linn jammer dat je ongesteld bent, wel fijn dat je het voor het weekend weet :cheers:

Wij hadden gewoon 8 dagen kraamzorg gehad en mijn partner had ook 2 weken vrij. Ik vond kraamzorg op zich best fijn maar ook wel een aanslag op je privacy.
Bij een tweede wil ik denk ik alleen de medische controles. Ik vond het heel fijn dat vriend thuis was en ook echt wel zwaar toen hij weer ging werken.
Alleen thuis zijn met een kleine baby was echt niet mijn ding!
Met de nieuwe regels kan hij lekker lang thuis blijven en daar willen we maximaal gebruik van maken.

Over borstvoeding: ondanks het borstvoeding certificaat van de kraam heeft ze toch niet gezien dat ik mijn dochter niet goed aanlegde waardoor mijn productie niet op gang kwam. Daardoor is ze onnodig bijgevoed..wat ook niet hielp.
Na 10 dagen heb ik een lactatiekundige erbij gehaald, echt een topmens! Kan het iedereen die bv wil geven aanraden!
Tot 4 mnd was het nog wel een struggle, toen stabiliseerde het en heb ik nog tot 13 mnd mogen voeden :)

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 1 nacht enorm beroerd geweest rond NOD. Paar dagen later kon ik al slecht tegen een lege maag en waren mijn borsten heel gespannen. Test was ook puur zodat ik niet meer kon ontkennen haha :hihi:

Ik denk dat mijn eisprong dinsdag was, had toen een drukkende buikpijn links onderin, was 's middags weer weg. Ik dacht dat die pijn van de laatste groeispurt van het follikel kwam en dat je dat rechts moeilijker voelt omdat daar meer darmen in de weg zitten maar pin me er niet op vast.
Nu komt het grote spannende wachten, we hebben iig ons best gedaan :moon:!

Fijn weekend allemaal!

:sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Pebbles en Bess, heb jullie ook toegevoegd.

Ik heb een rij bijgeschreven! Ik weet niet hoe ik dat dansende poppetje doe. Wie weet het?

Als ik NOD’s aan moet passen geef het maar door. Ik moet dat op de iPad doen. Dus dat doe ik zodra ik iets meer tijd heb.

Ik lees ook alles en reageer wat uitgebreider wanneer ik tijd heb. Fijn weekend alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh, al weer een aantal berichten. Hoop dat ik niemand vergeet :)


Heel veel sterkte Blom! Logisch dat je je nu moet richten op je herstel. Hopelijk gaat dat snel en kom je er goed weer uit!

Over hoe dat precies zit met de eisprong durf ik niet te zeggen. Ik voel m ook wel eens rechts, maar wellicht dat dat ook darmen kunnen zijn. Heb regelmatig buikpijn, maar eisprong voelt toch wel anders. Ik voel het overigens pas sinds na mn bevalling, daarvoor niet, al was ik ook ruim 10 jaar aan de pil geweest dus mijn lichaam moest sowieso heel erg wennen daarna.

Over testen op NOD.. aan de ene kant wil ik wachten tot zondag (In mn ene app staat 8 nov en in de andere 9 nov, zaterdag is 2 weken na de smiley). Maar ik ben zo nieuwsgierig! Heb wel wat hoofdpijn vandaag, dus ben er bang voor, maar dat kan ook weer komen van verkoudheid. Zoontje ‘loopt’ alweer heel erg te snotteren waardoor ik ook keelpijn heb (en ook maar even een coronatest gedaan vanmiddag voor de zekerheid).
Ik wil alleen ook niet te vroeg testen met het risico op vals negatief. Als het negatief is moet het ook echt negatief zijn haha. Ik had nog zo’n digitale van clearblue, en daar staat wel op dat het tot 4 dagen voor de NOD kan, maar toch durf ik nog niet.
De vorige keer bleef mn menstruatie uit maar had wel menstruatieklachten, dus ik dacht de hele tijd: oohh het komt eraan. Dus dat ik mn buik wat voel zegt me nu ook niks meer haha.
Hoe doen jullie dat, testen op NOD of toch later?


Inderdaad begin van de zwangerschap is ook spannend! In het begin voel je natuurlijk ook nog niet echt wat bewegen dus is het echt wachten op de echo’s. Dat vond ik toch ook elke keer weer enorm spannend
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja en heb ook dat ik dingen weer sterker ruik en mn hartslag in rust is hoger. Maar vind het zo eng om dit soort dingen te noemen voor als het niet zo is 😅 kan ook wel weer van de stress komen (werk) en dat ik nu erg op mijn lichaam let
@pinguin: tussen onze 1e en 2e zat iets meer dan 1,5 jaar, dus vrij weinig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in het begin wel heel pittig vond. Met name omdat de 2e wat meer huilde en ook 's nachts niet goed sliep de eerste maanden. Het voeden was ook wat lastig, omdat de 1e dan echt aandacht ging vragen. Dus tegen mijn principes in wat vaker de tv aangezet om rustig te kunnen voeden ;-) En probeer maar eens de deur uit te komen met 2 kids onder de 2 :hyper: Maar het klopt precies wat je zegt qua onzekerheid. Ik was veeel relaxter. Nog steeds eigenlijk, ik ben helemaal niet bezig met 'wanneer zou hij wat moeten kunnen', en ik volg in alles mijn gevoel.

Nu ze wat ouder zijn is het geweldig dat ze zo weinig schelen in leeftijd. Ze zijn echt elkaars beste vriendjes en vermaken elkaar ook heel goed.

@vutje: gefeliciteerd!! :cheer2: wat spannend!

@Linn: fijn om duidelijkheid te hebben zo net voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Omg, positief dus inderdaad! Ik voelde het aankomen maar durfde het niet te denken. Er stond ook vrij snel ‘zwanger’. Spannend!!
Gelijk aangemeld voor moeders voor moeders en de vk haha. Nu duurt wachten natuurlijk super lang.
Jaaaa Pinguin wat goed!! Gefeliciteerd!
Wat is de volgende stap voor jou? Intake? En doen ze dan gelijk een echo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje! Vind het ergens onwerkelijk, maar ook ergens niet. Heel gek, haha! Ja ik heb via internet een formulier ingevuld en dan nemen ze contact op, eerste echo is bij 8 weken. Ik weet niet of het anders gaat omdat dit de tweede wordt, maar volgens mij moet ik voor de eerste afspraak (bij 8 weken) ook een vragenlijst invullen met allemaal van die basisvragen over je thuissituatie en je leven enzo
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Pinguin!! Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa gefeliciteerd Pinguïn! Onwerkelijke en spannende tijd nu! :cheer2:

Lampje mijn NOD is 16/11 (denk ik. Dit is de eerste maand zonder pil dus ik weet nog niet hoe mijn cyclus zich “opstart”).
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd pinguin! Spannend, succes met wachten op de echo!

@eisprong, ik voel hem soms maar ook pas sinds ik een kind heb. Geen idee of het duidelijker voelbaar is of dat ik daar gevoeliger ben geworden?

@Lauren ik hoop ook wat relaxter erin te staan bij een tweede. Was nu al niet een mega stress moeder maar toch wel bezorgd om achteraf onschuldige dingen...

Onze kleine is overigens 2 jaar, wij zijn zelf beiden 30.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie! 😊

@Besss, dat heb ik ook inderdaad, ben niet echt een gestresste moeder maar achteraf kan ik bij sommige dingen wel denken: ooo dat is helemaal niet zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd pinguïn! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank Dinosaus! Ik had dat ook met kraamzorg, erg fijn allemaal. Maar het was ook wel weer fijn toen ze wegging en je je huis weer voor jezelf hebt.
Lactatiekundige lijkt me ook zeker het proberen waard als de borstvoeding niet goed wil lukken.

Dank je Lampje!

Zo Lauren dat lijkt me zeker pittig! Hebben jullie daar bewust voor gekozen of was de tweede wat eerder dan gepland? En wanneer werd het makkelijker?

En Pinguïn yeaah gefeliciteerd!! Op welke datum is je echo? (als je dat wilt delen). En hoe voel je je?

Eerstvolgende NOD is als het goed is van Warmpjes aanstaande zondag. Spannend! Voel jij nog speicale dingen aan jezelf of niks?

Wij gaan er ‘pas’ volgende maand voor maar ik leef al helemaal met jullie mee! Ben al begonnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had in het ziekenhuis drie lactatiekundigen, waarvan één op de neonatologie afdeling werkte. Die vond ik nog het fijnste want zij legde er geen druk op. ‘Alles wat komt is mooi meegenomen’ zeg maar.

Bedankt! Eerste echo is 2 december! En de termijnecho op 24 december. Kunnen we het met kerst vertellen als alles goed mag gaan :-D
Ik ben sinds gistermiddag wel misselijk en heb last van m’n buik. Gister eerst een beetje misselijk, maar gisteravond wel erg en vannacht droomde ik er zelfs over haha. Vandaag voel ik me echt belabberd. Ik ben heel blij dat ik thuis moet werken, maar ik heb een baan waarbij je uren moet verantwoorden dus dat vind ik nu wel rot. Hoop dat ik dit tot einde van het jaar zo volhoud. Denk wel dat als ik me morgen nog zo voel ik me ziek meld en gewoon offline wat dingetjes afrond, dan heb ik niet zo de ‘druk’ om de hele dag af te maken en kan ik ook af en toe even liggen en bijkomen.
Ik herken dit helemaal niet van de vorige keer, toen had ik vet lang buikpijn en wist ik het pas bij 6 weken haha. Maar goed, ik las dat 75% van de zwangerschappen gepaard gaan met misselijkheid dus het was toen eerder uitzondering dan nu.
Maar naast dat ik me belabberd voel, voel ik me ook speciaal, ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen. Soort van trots en blijdschap ofzo. Ergens vind ik het ook jammer dat ik er nog niet voluit over kan praten, want mn hoofd zit er vol mee haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven