Zwanger worden vanaf oktober 2017

29-08-2017 21:54 508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf oktober willen mijn vriend en ik voor een tweede kindje gaan.
Dus een topic voor iedereen die vanaf oktober zwanger probeert te worden!
Naam Leeftijd # N.O.D. Bijzonderheden
millca 29/28 2e 28 oktober
Suze210 27/29 1e Zwanger!! :cheer2: :cheer2:
Charimsha 1e
Farah86 29/30 1e 29 september
Bagheera91 26/35 1e
Grenade 29/28 1e 2 november
Mimarr 26/32 4 november
88KM 29
Ieonier 26/29 1e
Bloempje1508 31/33 20 september
Springtouw 27/27 1e 20 oktober
Other-Smother 1e
Ideetje88 29/29 1e 29 september
Sevan 33 1e 18 september
Appelflap 24 1e
Honeybunny10 28/30 1e 4 november
Butterfly 2e
Lamantijn/td] 31/33 1e 23 oktober
Konijntje85 32/37 1e 29 september
xxchillyxx
Christina89
Lotje008
Lieveliv28
Kaida13
anoniem_172377 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 21:46
88.96% gewijzigd
Jeetje oreo, heftig hoor. Hopelijk horen jullie snel iets uit het ziekenhuis, maar kan me voorstellen dat het voor jullie extra spannend gaat worden.

Haha leonier ik heb gelezen dat de vrouw onderop het beste is. Even blijven liggen is ook goed, maar volgens mij heeft lang blijven liggen of met de benen hoog weinig effect. En inderdaad het moet leuk blijven. Mijn vriend is het met het standje vrouw onderop echt niet altijd eens :-P

Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad bagheera! Ik heb die gedachtes ook best vaak na feestjes, maar goed ook met een kind lijkt het mij nog wel mogelijk om ergens heen te kunnen. Het zal wel minder en anders worden.

Balen kaida. Ik snap je teleurstelling. Het is maar een maandje. Maar wanneer je ervoor wil gaan voelt zo'n maand ineens heel lang. Gelukkig nog een vakantie dus binnenkort

Welkom bubje. De tabel is al even niet bijgewerkt, maar mee schrijven kan vast nog.

Wij hoeven nu nog maar 2 weken te wachten. Die 6 maanden leken erg lang maar het einde is in zicht gelukkig. Het kost me ook steeds meer moeite om het echt nog even veilig te doen
@Grenade: Dat vind ik ook lastig. Ik wil echt graag eerst vier weken foliumzuur slikken, maar soms dan denk ik echt: laten we er gewoon NU voor gaan. Geduld opbrengen is soms wel lastig.

@Oreo: Ik lees nu jouw verhaal. Wat hebben jullie een heftige tijd samen gehad en wat jammer dat jullie kindje niet bij jullie mocht blijven. :hug:
millca, wil je mij aub uit de tabel halen? het is hier heel gezellig en fijn meeschrijven maar ik kan het allemaal niet bijschrijven en lezen zo druk is het geworden. Hopelijk lees ik jullie snel nog eens en pb'en mag altijd ;)
Het wordt idd erg druk. Maar er zijn ook best veel mensen die zich komen voorstellen en uiteindelijk niet echt mee schrijven. Lijkt alsof oktober een maand is waarop veel mensen beginnen. Er kan nog wel een topic bij komen
Voor mij is dot topic nu ook te vol om echt goed met iedereen te kunnen meeschrijven

Voor nu blijf ik nog wel even, maar schakel misschien binnenkort over naar een november topic als die komt
zwanger/zwanger-worden-najaar-2017

:whistle:
Die past idd beter springtouw :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is het druk geworden hier. Ik merk zelf dat ik gewoon weinig tijd heb om te reageren op iedereen, dus ik hou het voor nu op de laatste pagina..

Grenade; ik had juist gelezen dat met de benen omhoog werkt en ongeveer 10 minuten blijven liggen. Zelf hou ik dat echt niet vol want dan wil ik het er juist uit hebben, haha.

Oreo; heel veel sterkte!!

Bubje; welkom! Had jou hier volgensmij niet eerder gezien nog toch?

Even een vraagje, zo onderhand geven mijn ovu testen nog niets aan dus geen idee of ik nou mn eisprong gewoon heb gemist door zaterdag niet te testen. Heb wel sinds gister heel veel last van maagzuur en hoofdpijn. Nu vandaag enorm misselijk/bijna overgevend, lage rugpijn en nogsteeds die hoofdpijn. Plus een verhoging. Zit nu overal te lezen over dat het misschien de innesteling kan zijn, maar ook dat het absoluut niet mogelijk is die nu al te voelen. Aaah! Zit mezelf volgensmij gewoon gek te maken. Want volgensmij komt mijn eisprong pas deze week ergens.. maar zeker weten doe ik het niet.
Lastig, Christina. Ik gebruik zelf (nog) geen ovulatietesten, bij mijn dochter ook niet gebruikt. Dus daar heb ik niet zoveel verstand van eerlijk gezegd.
Ik weet dat ik bij mijn dochter rond de tijd van de innesteling echt twee keer flinke steken heb gevoeld, maar dat zou ook gewoon iets anders kunnen zijn geweest. Verder heb ik er weinig van gemerkt, behalve dan de afscheiding die anders was. (Ik weet nu al niet meer hoe het was, je vergeet het blijkbaar allemaal ook weer snel.)

Helaas kun je vaak niets anders doen dan wachten tot je NOD...
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er een aantal meiden besluiten om te stoppen met meeschrijven, maar wel herkenbaar dat het echt te druk wordt om nog bij te kunnen houden wie wat schrijft. Ik blijf nog even hangen om te kijken wie er uiteindelijk echt overblijven, omdat er idd meerdere zijn die zich hebben voorgesteld en daarna volgens mij niet meer terug zijn gekomen.

Christina, ik kan me voorstellen dat je jezelf gek maakt als je deze symptomen hebt. Ik hoor ook altijd dat je zo vroeg nog niet zulke hevige klachten kan hebben, maar ja ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt ;-)
Helaas zal je toch gewoon af moeten wachten. Misschien heb je gewoon een griepje onder de leden, maar zo vervelend die onzekerheid en de hoop die je dan toch krijgt. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
.
ideetje88 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 14:01
Reden: Een keer is genoeg...
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Orea, hoop dat jullie snel kunnen starten!

Ik moet wel erg hard lachen om de benen omhoog, onderop eindigen en niet gelijk naar de wc rennen.
Benen omhoog en onderop eindigen heb ik nog niet gedaan (wel over na gedacht), maar blijf wel effe liggen, dat viel mijn vriend uiteraard direct op :-D
We zijn nog niet officieel bezig want NOD is al 1 oktober, maar wellicht is mijn cyclus wat vertraagd door malariatabletten.

En dan kunnen we pas in november weer verder want mijn vriend zit in oktober weer een maand in het buitenland voor werk.
Het is hier een beetje dubbel want ik wil liever niet met dikke buik trouwen, maar aan de andere kant ben ik al 35 en had dus geen zin om langer te gaan wachten, dus we zien het wel.

Hoop dat het voor iedereen snel raak is!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe trouwen met een dikke buik lijkt me toch ook wel mooi!!
Balen dat je vriend straks weg is. Maar zaad opvangen gaat ook zo ver ;)

Ik blijf ook langer liggen nu, maar niet met mijn benen in de lucht. Qua standjes doen we vooral waar we zin in hebben.
Mijn vriend heeft helaas niet echt zin om het elke dag te doen in mijn vruchtbare periode..
Ik kijk er voor het eerst een beetje naar uit om eind van de week ongesteld te worden, dan kunnen we daarna voor de volgende ronde gaan!
Ja, ik vind trouwen met een buik ook wel mooi. Tenminste - op jullie leeftijd. Maar ik snap best wel dat je er over kunt twijfelen.

Ik heb soms wel moeite met wachten, maar ik wil echt, ECHT, die minimaal vier weken aan foliumzuur hebben gehaald.
Ik zou dan weer nooit willen trouwen met een zwangere buik.

Dat moeite met wachten herken ik ook. Ik ben gisteren gestart met foliumzuur, en wil daar dus ook vier weken aan zitten


Ik wil een app gebruiken voor mijn cyclus, maar ik weet niet welke of wanneer ik moet beginnen met Hey gebruiken van de app
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu de app Flo en deze bevalt me best goed.
Je kunt alvast je menstruaties bijhouden in deze app.
Daarnaast heb ik de Maya app geprobeerd. Die vind ik onoverzichtelijk en de tips die je krijgt zijn erg nutteloos haha.
Vanwege mijn vakantie heb ik helaas niet zo veel tijd gehad om mee te kletsen. Wat is er al veel geschreven ondertussen! Ik stop aankomende week met de pil. Vorige keer had ik gelijk een cyclus van 28 dagen dus ik hoop dit keer ook. Helaas had ik wel behoorlijk last van haaruitval. Zijn er meer mensen die hier last van Hebben?
Alle reacties Link kopieren
Boardbabe, trouwen met een mooie buik staat wel gaaf. Misschien dat vriend en ik dat ook doen, maar dan op maandagochtend. wij twijfelen nog. Omdat we toch een testament gemaakt dient te worden, ivm stieflief. Anders erft het niks, als eerst mijn vriend overleid en dan ik.

Nog 2 dagen voor NOD.. pff eigenlijk voel ik dat het niet raak is. Maar ergens hoop ik erop dat ik het mis heb. Ook zou ik het liefste nu een vroege zwangerschapstest willen doen. Zodat ik het weet. Maar ik wacht netjes tot maandagochtend 3 dagen na NOD. Stieflief is dan weer naar school.. en vriend en ik samen.. dus als het raak is hebben we even de tijd omdat voor ons zelf te laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Farah86 schreef:
26-09-2017 21:41
Ik gebruik nu de app Flo en deze bevalt me best goed.
Je kunt alvast je menstruaties bijhouden in deze app.
Daarnaast heb ik de Maya app geprobeerd. Die vind ik onoverzichtelijk en de tips die je krijgt zijn erg nutteloos haha.
Deze heb ik ook inderdaad en vind hem wel fijn in gebruik.
Morgen is de ultieme test: volgens de app moet ik dan ongesteld worden dus even kijken of ie gelijk heeft ;-D
Other smother last van haar uitval na stoppen met de pil? Klinkt mij niet bekend. Wel in bepaalde periodes van het jaar wel, misschien dat het daar gelijk mee viel? Ik heb het idee dat ik weinig veranderingen heb gemerkt sinds ik ben gestopt.

Knap hoor konijntje dat je nog zo lang gaat wachten! Hopelijk word je niet ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik had na het stoppen met de pil er denk ik geen last van. Maar helaas heb ik ook pfeiffer dus daarvan valt het standaard uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog op de achtergrond mee! Na volgende week vrijdag weer meekletsen! Komt een spannende tijd aan die ik nog ff voor mezelf houd. Wel iets leuks hoor :D
Ik had na mijn bevalling enorm veel haaruitval (en nu allemaal babyhaartjes), maar van stoppen met de pil merk ik nooit zoveel. Maar misschien dat ik ook te kort ben gestopt en daarom niks merk.

Spannend dat er al NODs aankomen!!
Alle reacties Link kopieren
Appelflap je maakt ons wel nieuwsgierig!

Hier nog twee dagen tot nod, tegelijk met konijntje, en ik denk dat het niet raak is.

Haaruitval heb ik geen last van gehad. Ik verlies sowieso veel haar maar heb wel een dikke bos.
Ik heb wel de indruk dat ik minder last heb van PMS dan toen ik een spiraaltje had...
Alle reacties Link kopieren
Idd Farah, je maakt ons wel nieuwsgierig Appelflap!!

Ik had vandaag heel licht wat bloedverlies. Ik weet niet zo goed of dit een menstruatie is of dat dit nog een soort nabloeding van het verwijderen van de spiraal is. Even afwachten dus!

Wel merk ik dat dit een enorme boosf geeft ia ons seksleven. Manlief en ik hebben allebei hele drukke banen dus doordeweeks wilden we het liefst slapen. We hadden dan seks in het weekend en er waren ook wel eens weekenden bij wanneer we ook geen seks hadden. Dit vonden we allebei meestal prima haha.

Nu mijn spiraal eruit is merk ik dat ik een hoger libido heb en veel meer zin heb in seks. En dat vind manlief natuurlijk ook helemaal prima haha. Hopen dat dit zo blijft hihi
Be happy and smile!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven