Zwanger worden vanaf oktober 2018

08-10-2018 18:58 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herstart topic 'Zwanger worden vanaf oktober '18' i.v.m. tabel.
Naam Leeftijd (+prtnr) Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
gevulde speculaas 34/38 5 2 4-3 Buitenbaarmoederlijk zwangerschap in oktober
Elisboompje 28/32 6 1 24-02
BlauwBosbesje 27/30 4 1 7-3
Burg23 32/31 - 1 ?
Felicia 34/33 5 1 6-3
Justine15 25/25 6 1 27/2 mk december
xLau 27/27 3 1 15-01 Vmk 4w5d aug '18 en MA 10w4d dec '18

Zwanger:
Naam leeftijd (+prtnr) Ronde kindje UD bijzonderheden
JG1991 27/36 2 2 12 juni 2019 echo 27-12-2018
Dame91 26/307 1 1 13 juli 2019 Echo 4-12-18
Non30 31/32 2 2 27 juli 2019
MVG1983 34/37 1 2 ?
teddi86 32/33 2 2 5 augustus 2019
Sterrewaterman 34/34 3 2 28 augustus 2019 Termijnecho 6-2
Viva-000 30/32 4 2 4 oktober (eigen berekening) 1e echo: 21-02
Florazon 28/32 4 1 7 oktober Intake: 21-02
2e echo: 16-03
Juultje17 31/36 2 2 ? ?
Mikaelson 28/29 4 1 16 oktober 2019 (eigen berekening) echo + intake 6-3
Leosoll88 31/33 5 1 24 oktober 2019 (eigen berekening) Nog geen afspraak
Torrey87 31/34 4 1 11 november 2019 (eigen berekening) intake/echo 29/3




Tabel kan zelf aangepast worden middels bovenstaande inloggegevens.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:00
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
47.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
XLau; een voorzichtige gefeliciteerd!! Wat een mooi bericht!

VeertjePlus; wat spannend!! Vandaag je NOD, knap dat je kan wachten met testen! Hoop voor je op een hele dikke vette streep donderdag :yes:

Elisboompje; ik heb wat gevoelige borsten, opgeblazen gevoel, wat ‘kramp’ en ben moe...dat kunnen in mijn geval best ook tekenen zijn van een aanstaande menstruatie..Daar ga ik dus ook nog maar vanuit ;-) Nog niet getest

Stom, ik lees het via mijn mobiel en kan niet te ver terug scrollen want dan ben ik alles weer kwijt. Sorry, ik zal mn best doen wat vaker/eerder te reageren!
Alle reacties Link kopieren
@FloraZon: Ik ben het bewijs dat het kan. Je schijnt erg vruchtbaar te zijn na een miskraam! Hopelijk gaat dit ook op voor jou!

@Non30: Wanneer ga je testen, weet je dat al?
Alle reacties Link kopieren
Wat een berichten allemaal, leuk!! Ik doe m'n best alles bij te houden :)

Spannende periode voor iedereen! Ik ga morgenochtend nog een keer testen. Verwacht eerlijk gezegd geen zwangerschap, voel niks, maar dan is het nogmaals even een bevestiging dat ik vrijdag toch echt ongesteld ga worden. Dan is het vrijdag minder teleurstellend ;)
Alle reacties Link kopieren
Het wordt steeds spannender voor iedereen. Voor mij ook, hoor.
Ik ga echt volhouden tot donderdag. Ja, vandaag mijn eerste NOD. Ik wil reëel blijven, maar voel me echt zwanger. Als het donderdag negatief is, zal dat wel een flinke teleurstelling zijn, ook al had ik met mezelf en mijn vriend afgesproken om me niet zo gek te laten maken.
Maar ja... De symptomen... Hele dag bekaf, vlinderende rare spasmes onderin mijn buik/baarmoeder, veel vaker dan normaal naar de wc, moet dan heel nodig, maar zijn normale hoeveelheden. Borsten staan voor mijn gevoel knappen. Ik voel ze continu, tintelend gevoel in de tepels.


Zo spannend, maar dat is het bij jullie ook, lees ik.

Wachten, hopen, dromen. Mooi!
Liefde, hoop, wens, ondertussen gaat het leven door
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, mag ik meeschrijven? Ik heb net wat meegelezen en voor een aantal is het nu dus wel spannend! Ik zal duimen voor jullie!

Ik ben sinds maart van de pil af. Cyclus is gemiddeld 32 dagen. Ik schrijf ook in het voorjaarstopic mee, omdat we eigenlijk in april zouden starten, maar wegens persoonlijke omstandigheden hebben we een half jaar gewacht. Deze maand is dus de echte eerste maand! Het andere topic is gezellig, maar ik merk dat ik nog aan het begin van alles sta en deze dames al een half jaar bezig zijn en daardoor de situatie ook wat anders ervaren (logisch!).

Ik ben 27, mijn man is 30 en we gaan voor ons eerste kindje! Vind het spannend, maar we hebben er ook zon zin in.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bosbesje! Natuurlijk mag je me schrijven! Lukt het ook om jezelf in de tabel te zetten?
Alle reacties Link kopieren
welkom blauwbosje

@veertjeplus spannend ! nog 2 nachtjes slapen en dan testen.

@klachten bij mij zijn de kwaaltjes er wel maar zo anders dan mijn vorige zwangerschap. ik durf er dan eigenlijk niet op te hopen. maar ja die ongesteldheidskrampen die al een week duren en vollere borsten kan ik ook niet negeren.
nog 3 nachtjes en dan testen !
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-02-2019 08:44
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee schrijft Blauwbosje.

@Elisboompje. Jammer van je ms! Wel fijn van je normale cyclus. Dan kun je ook beter uitrekenen wanneer je eisprong is.

Mijn test is nu 2 dagen later iets duidelijker. Nog geen knaltest zoals je ziet.. maar het is nog 2 dagen voor NOD:
https://imgur.com/a/rRnxW8v
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,
Ik kon toch niet wachten met testen. Heb samen met mijn vriend vanmorgen getest. Ik had voor de zekerheid een early-test gekocht. Een earlytest is gevoeliger dan een gewone test, en geeft op NOD of later gewoon ook een reëel beeld (>99% zeker). Mocht ik nou toch gewoon wat te vroeg zijn, omdat ik geen heel helder beeld heb van hoe mijn cycli precies in elkaar zitten, dan zou het ook wel in ieder geval licht positief moeten zijn. En met alle symptomen, wist ik eigenlijk al wel zeker dat ik zwanger moest zijn.
Niet dus. Negatief. Testvak was witter dan wit. Dus nu weer met beide voetjes op de grond. En ik baal er enorm van. Niet zozeer dat ik niet zwanger ben, want met de kleine kans die er theoretisch maar was, had ik dat ook wel logischer gevonden. Ik baal van mezelf. Hoe ik mij dus ondanks het voornemen om "het wel te zien hoe het gaat" en "het zou leuk zijn, maar ik moet rekening mee houden dat het misschien wel helemaal niet lukt" mijn kop gek heb gemaakt, ieder signaal van mijn lichaam positief uitlegde, mijn onzekerheid over mijn lijf niet begrijpen en toch vasthouden aan die signalen...
Ik heb het dus niet in de hand.
En ik ben nog niet ongesteld en weet nu gewoon dat ik niet zwanger ben. En daar baal ik ook van. Geen controle, geen inzicht, ongeduldig en een kinderwens die over de top gaat (wat ik juist had voorgenomen om dat niet te hebben).
Hier de mooie berichten lezen van wel positieve testen, zo mooi, zo gegund aan iedereen.
Ik ben eigenlijk het meest teleurgesteld over mijzelf en ja ook best wel een beetje verdrietig over dat er nog geen mooi wondertje van mijn vriend en mij in mijn buik groeit. En ook een beetje bezorgd of het ons wel gegund gaat worden. Ik weet dat we ook gelukkig zijn zonder een kindje van ons beiden en we zijn ook heel gelukkig met onze puber, maar het is zo welkom. Misschien ben ik wel in de overgang? Misschien moet mijn lijf sowieso wel wennen aan na 13 jaar spiraal nu zonder spiraal. Ik weet het gewoon niet en dat vind ik heel lastig om mee om te gaan. Ik weet dat ik niet geduldig kan afwachten en het maar laten komen zoals het komt.

Ik ga hier in het topic minder aanwezig zijn. Even wat afstand. Maar ik blijf jullie wel af en toe hier volgen.

Groetjes, Veertje
Liefde, hoop, wens, ondertussen gaat het leven door
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Veertje...snap dat de teleurstelling erg groot is... :hug:
Alle reacties Link kopieren
.......
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-02-2019 07:17
98.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Veertjeplus. Weet je wel zeker dat je NOD nu zou moeten zijn? Misschien was je eisprong ook later. Of misschien moet hij nog komen? Bij het stoppen met de pil etc. is je cyclus vaak niet meteen op gang.

@Elisboompje: Voor mij is het niet meer zo'n geluksmomentje zoals de vorige keer. Ik heb het heel slecht mijn vriend gewoon geappt die ochtend en mijn moeder aan de telefoon verteld en gevraagd of ze het mijn vader wilde vertellen.
Ik had het de vorige keer op de verjaardag van mijn moeder verteld met een leuke foto en alles, en de dag erna had ik de miskraam. Dus dat gedoe allemaal had ik geen zin meer in.
Heb ook veel krampjes in de baarmoeder en vanmorgen heel klein beetje bruinverlies weer.
Ik wil niet teveel hoop hebben. Eerst de 5 weken passeren waarop ik vorige keer de miskraam heb gehad.

Succes met je nieuwe ronde Elisboompje! Nieuwe kansen =)
Alle reacties Link kopieren
@allen: dank je voor de opbeurende woorden. Fijn.

@xlau: Met Mirena (spiraal) blijft de cyclus bestaan, maar kan de menstruatie uitblijven (zoals bij mij), zolang het spiraaltje blijft zitten. Met een spiraaltje, blijf je maandelijks een eisprong houden, alleen zorgen de hormonen die in heel lage dosering lokaal in de baarmoeder worden afgescheiden voor een mindere kwaliteit van het baarmoederslijmvlies en ook het spiraaltje op zich voorkomt het innestelen van een bevrucht eitje.
Na het verwijderen van het spiraaltje, is de vruchtbaarheid meteen terug. In principe hoef je niet te wachten op een eerste menstruatie. Het is zelfs zo dat als je spiraaltje verwijderd wordt, je rekening mee moet houden dat je zelfs van 1 x seks 7 dagen voor verwijdering dat je daarvan zwanger kunt worden, ook als het spiraaltje lang heeft gezeten.
Nu is mijn spiraaltje vorige maand verwijderd. Vijf dagen daarna had ik gedurende 5 dagen bloedverlies. Niet zoals ik dat ken van vroeger als ik menstrueerde, maar wel vijf dagen bloedverlies. Dat heb ik als menstruatie gerekend en vanaf dat moment mijn lijf blijven voelen, slijm gecheckt (rond de theoretische eisprongdag helder dradentrekkend slijm), berekend wanneer mijn eisprong zou moeten zijn, uitgaande van een cyclus van 30 dagen (theoretisch op basis van vroeger - vóór het spiraaltje). Veel geklust tussen de lakens, lichaamssignalen blijven opmerken, maar nu 31 dagen na de eerste dag van de vijf dagen vloeien: geen positieve test, geen menstruatie, nog steeds wel zwangerschapsverschijnselen.
Spiraaltje is echt wezenlijk anders dan de pil.
Liefde, hoop, wens, ondertussen gaat het leven door
Alle reacties Link kopieren
@VeertjePlus: bedankt voor de uitleg. Wist niet dat dat zo werkte. Wel stuk handiger dan inderdaad als je weer zwanger wilt worden.
Laten we hopen dan dat je laat HCG aan maakt! Er zijn mensen die pas week na NOD positief testen.
Alle reacties Link kopieren
@veertje en elis, wat jammer! Veertje, wat kan je lichaam je dan voor de gek houden hè?

@blauwbosbesje, welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven :)

@xlau, ja dat klopt, heel hard duimen maar dan nu... Hoop voor jou dat het goed gaat dit keer, 1x een miskraam en al veel meer dan genoeg :(

Hier loop ik mezelf lekker gek te maken, voel elk krampje en zie overal signalen in. Terwijl het pas een paar dagen na m'n eisprong is, dus volgens mij kan het helemaal nog niet dat ik wat merk :p heb bijvoorbeeld nog steeds redelijk wat afscheiding, terwijl er overal staat dat dat je eisprong minder moet worden, en krampjes die lijken op die van vorige keer. Maar ja, kan ook gewoon helemaal niks betekenen.. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Jammer Veertje, maar dit hoeft niet te betekenen dat het nooit meer gaat lukken he?

Ik heb vanmorgen nog een keer getest (2dagen voor nod). Geen streep te bespeuren hoor (zoals verwacht). Zal vrijdag mn ms wel krijgen. Volgende keer hopelijk beter! ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik hier meeschrijven? Mijn vriend en ik zijn vanaf deze maand begonnen met 'zwanger worden. Ik zit al jaren niet meer aan de pil of andere anticonceptie omdat ik niet zo goed tegen de hormonen kan. Ben ook benieuwd hoe ik zal reageren op de hormonen als ik straks echt zwanger blijk te zijn. Mijn vriend is 30 en ik ben (nog) 26 en we zijn er klaar voor!

Volgens mij zou ik begin november ongesteld moeten worden. Is dat dan mijn nod?

Ik hoop voor iedereen hier dat het allemaal voorspoedig verloopt!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dame91 :) nod staat voor niet-ongesteldheids-dag. Dus de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden is je nod.
Alle reacties Link kopieren
Viva; test je met zo’n early test?
Ik kon me ook niet inhouden vanochtend. Dus ook getest (normale test) en ook witter dan wit! Mijn nod is zaterdag. Gevoeligheid borsten neemt af en de bekende menstruatiekwaaltjes komen weer om de hoek. Ik ga ook uit van een menstruatie. Jammer maar helaas!

Welkom Blauwbosbesje en Dame91!!
Welkom voor de nieuwe dames, blauwbosbesje en dame 91!

@xlau, wat fijn dat de testen oplopen!

@veertjeplus, wat vervelend dat je lijf je zo voor de gek houdt, dat had ik na het stoppen met de mirena ook voor mijn eerste zwangerschap. Ik had toen ook snel al een eerste lichte bloeding, maar mijj eerste goede menstruatie was pas na 45 dagen nadat de mirena eruit was. Ik weet dat zoals je ook typte dat je cyclus wel doorgaat ondanks dat je een mirena hebt gehad, maar bij mij duurde het toch even voordat het op gang kwam. Net als dat het bij mij nu weer even duurde (51 dagen) na het stoppen met de minipil.
Ik hoop dat je de rust wat meer kunt pakken als je even niet zoveel meeleest.

@non30 en viva, jammer dat jullie beiden negatief hebben getest.

@ellisboompje, jammer van je menstruatie, maar 29 dagen is zeker netjes!

@hier is mijn menstruatie weer voorbij en volgende week ergens weer mijn ovulatie (als mijn cyclus weer 28 dagen is), dus mijn man de komende week maar een paar keer verleiden.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een berichten weer allemaal! Soms weet ik nieteens meer of ik nou ergens op heb gereageerd! Is het misschien handig om op een gegeven moment een stop te zetten op aanmelders of werkt dat niet zo?

Voor nu: welkom blauwbosbesje en dame91!

Veertje wat balen joh.. je lichaam kan je helemaal in de zeik nemen he? Hoop dat je het los kan laten en weer verder kan gaan de komende maand.

FloraZon wanneer had jij nou je eisprong? Ik de 15e dus voor mij is het nog wel even wachten. Denk dat m’n NOD dus rond de 29e ligt. Ik voel helemaal niks raar, voel me gewoon zoals altijd. Heb ook niet het idee dat het deze maand gelukt is, al hoop ik het natuurlijk wel. Heel erg. De hele dag. Haha.

xLau ik snap je terughoudendheid in blijdschap. Ik ga onwijs voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

Op m’n telefoon kan ik de NOD data van niemand zien dus even geen idee wie er nu nog in spanning zitten. MVG1983, Non en ViVa toch? Of vergeet ik iemand? Ik hoop het voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zit niet echt meer in spanning hoor :-D
Nod is idd morgen, maar gisteren nog negatief getest met zo'n early test. Vorige keer daarmee 5 dagen van tevoren al positief, dus ik heb me er al helemaal op ingesteld dat het niet gelukt is.
Gisteren met rooster van mijn man gekregen en hij is aankomende maand rond mijn vruchtbare periode niet thuis... Beetje zuur wel, maar probeer er rustig in te staan. 'komt vanzelf', zegt mijn man steeds, en zo is het. Het komt vanzelf :)
Alle reacties Link kopieren
Veertje, snap dat je jezelf wat afstand wil gunnen, want her is natuurlijk ook confronterend. Hopelijk is het jullie gegund!

Xlau, begrijpelijk dat je liever zonder veel poespas het vertelt, na de vorige teleurstelling. Ik ga duimen dat nu alles goed blijft gaan!

Balen Viva... Maar het komt vast vanzelf. Hebben jullie voor jouw gevoel wel haast?

Het lukt me op de mobiel niet om mezelf nu toe te voegen aan de mobiel. Kan/wil iemand dat doen?
27/30
1e kindje
Nod 8 nov.

Ik moet nog even hard mijn best doen om alle namen uit elkaar te houden en de verhalen erbij te onthouden!
Alle reacties Link kopieren
……
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-02-2019 07:18
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven