Zwanger worden vanaf September 2016

15-06-2016 10:38 2509 berichten
omdat wij als groep al een tijdje met elkaar praten is er een deel 2 gestart onder de naam zwanger raken vanaf september deel 2!!! nieuwe dames kunnen zich daar aansluiten



Wijzigingen in het tabel graag even dik gedrukt in je post vermelden, zodat ik het makkelijker terug kan vinden voor het aanpassen van het tabel.



De zwangeren van ons topic



naamleeftijd/leeftijd partnerhoeveelste kindjerondeuitgerekende datumgeslachtbijzonderheden/afsprakenOlifantjes27/271e118 april 2017jongenlittleone226/313e121 Mei 2017jongen Chandalier27/352e122 Mei 2017jongen 15-03 controle en groeiechoMirrevd28/381e123 Mei 2017meisjeKiara191525/261e230 Mei 2017 Klimop8630/321e23 Juni 2017komt uit belgiePrettymama28/272e28 Juni 2017jongen 2 maart controle verloskundigePluis1631/331e316 Juni 2017Bibi8630/332e15 Juli 2017zoontje mei 2015Sammy2526/301e33 Augustus 2017Mennes_26/271e55 Augustus 2017jongen 14 maart 20 weken echo, mk juni'16Cupcake198828/281e218 augustus 2017meisje 1 april 20 weken echo, mk okt'16sunny9729/291e6Chickeletta28/332e67 December 2017Jaxx8927/291e422 December 2017
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mee verhuisd! Wij gaan starten vanaf eind september..verder zijn er geen bijzonderheden voor in de tabel
gezellig maatje haha spannend hoor waar gaan jullie naartoe op huwelijksreis?
Ik schrijf graag mee, ik ben momenteel nog bezig met mijn miskraam maar zal mijn verhaal even uitleggen.

Mijn vriend en ik waren eigenlijk nog helemaal niet zo bezig met kinderen. Ja zou leuk zijn maar we gingen er nog niet 100% voor.

In maart raakte ik onbewust zwanger ( sorry voor de mensen die er al tijden mee bezig zijn of hele trajecten aan vooraf hebben, kan mijzelf voorstellen dat dit wat minder is om te lezen) na een paar weken waren we natuurlijk helemaal in de wolken en met 7+5 hebben we een vroege echo gehad, hier was alles goed en lag het mooi op schema, ook een mooi kloppend hartje. 4 juni mochten we terug komen voor een (erg vroege) termijnecho (9+4) echter was er helaas geen hartactiviteit meer bij ons kindje, deze was gestopt met 8+6. Van een roze wolk even een diep gat in getrapt. Miskraam wilde eerst niet op gang komen en is sinds gisteravond begonnen. Ik zit er nu dus nog midden in. Wel in de tussentijd besloten om hierna wel bewust voor een kindje te gaan. Maar wil zelf eerst even 2 cyclussen afwachten om te kijken hoe mijn menstruatie zou zijn en of ik mijn eisprong zelf kan voelen. ( ik heb hiervoor jaren lang aan de pil gezeten , dus geen idee.) met een beetje geluk komt mijn eigen cyclus dus in Juli weer opgang. En kunnen we in augustus/september weer echt "pogingen" gaan doen
Mennes welkom! onverwacht zwanger of niet een miskraam blijft gewoon ontzettend heftig! hopelijk kan je dit een plekje geven en wat super leuk dat jullie dan toch nu voor het echt gaan. voor in de tabel hoe oud zijn jullie?
Ja maak dit allemaal voor de 1e keer mee, opzich kan ik het nu al redelijk een plekje geven. Met de termijn echo kwamen we erachter dat het kindje onderontwikkeld was. Bijna geen armpjes en beentjes. Ook hield het enorm veel vocht vast in het hoofd en in de nek ( het hoofd was bijna 2x zo groot als wat het hoorde te zijn) dit duidde op een of meerdere ernstige chromosoom afwijkingen. Het had dus lichamelijk én verstandelijk beperkt geworden als het ter wereld mocht komen, dus wat dat betreft heb ik er vrede mee dat de natuur voor ons heeft besloten van dit kan niet. Tuurlijk zijn we onwijs verdrietig geweest, maar het is beter zo denk ik dan.

Ikzelf ben 25 en mijn vriend 26
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven in dit topic. Vanaf september willen wij graag proberen om zwanger te worden van een eerste kindje. Heel spannend allemaal.

Gegevens voor in de tabel: Leeftijd 31/33, 1e kindje, nod start september, bijzonderheden geen
pluis welkom ja spannend is het zeker! ben je nu nog aan de pil?
Alle reacties Link kopieren
Dank je prettymama. Ik ben begin maart gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus is. Dit gaat erg goed, had een cyclus van 30 en daarna 28 dagen.
aah dat is een mooie cyclus pluis ik ben 21 mei voor het eerst weer ongesteld geweest na mijn zwangerschap ik zit nu op cyclus dag 25. ik heb wel mijn vruchtbare dagen gehad dat weet ik 100% zeker omdat ik vruchtbaar slijm heb gehad en dit heb ik altijd rond mijn eisprong dus verwacht eigenlijk volgende week wel weer ongesteld te worden dus we zullen zien
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mijn vruchtbare dagen nog leren ontdekken maar daar heb ik nog wel even de tijd voor.

Wij willen en je kunt een kindje niet plannen maar een zomerkindje volgend jaar zou wel heel mooi zijn. We zijn beide in de wintermaanden jarig.
Ja is heerlijk hoor een zomerkindje haha, kon toen het mocht gelijk lekker veel naar buiten!
quote:prettymama schreef op 15 juni 2016 @ 11:54:

aah dat is een mooie cyclus pluis ik ben 21 mei voor het eerst weer ongesteld geweest na mijn zwangerschap ik zit nu op cyclus dag 25. ik heb wel mijn vruchtbare dagen gehad dat weet ik 100% zeker omdat ik vruchtbaar slijm heb gehad en dit heb ik altijd rond mijn eisprong dus verwacht eigenlijk volgende week wel weer ongesteld te worden dus we zullen zien Hier ook, 22 mei ongesteld en ik voelde gewoon m'n eisprong afgelopen week! Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zou ik ook nog mee mogen schrijven? Wij willen vanaf september/oktober gaan voor een 2e kindje. Ons zoontje is van mei 2015 en dus net een jaar oud en het begint (nou ja al wel een tijdje eigenlijk) weer te kriebelen.
Ik schrijf ook graag mee. :-) Ik ben 27, mijn man 38. We gaan voor ons 1e kindje. NOD: nog geen idee. Vanavond neem ik mijn laatste pil. Dan twee maanden condooms en begin september willen we starten.
Welkom dames, gezellig dat jullie mee gaan schrijven!
welkom bibi en mirrevd!! bibi wat is jullie leeftijd voor in de tabel?



sofietje wat grappig dan lopen we een beetje gelijk ben benieuwd wanneer onze menstruaties gaan aandienen.
Welkom nieuwe dames!
Hoi allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven.. 1e kindje.. Ik ben 27, vriend 29. 3 juni de laatste pil genomen dus nu in afwachting hoe m'n cyclus verloopt. Willen graag in september beginnen, maar willen misschien nog op vakantie naar Bonaire rond die tijd. Ivm zika stellen we het dan nog 2 maandjes uit , kan dus ook november worden uiteindelijk. Kans is natuurlijk klein dat én zika echt zou spelen én dat ik dan al zwanger zou zijn, maar goed neem liever geen risico..
Welkom Jaxx wat leuk dat jullie nog naar bonaire willen! heerst daar ook het zika virus? Dan geef ik je groot gelijk hoor dat je nog even wacht beter het zekere voor het onzekere je moet er toch niet aan denken dat je kindje geboren word met een half hoofd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik 28 en mijn vriend 27. Ben sinds september al gestopt met de pil, niet vanwege zwanger willen worden maar vanwege dat ik altijd bijwerkingen had van de pil (moe, hoofdpijn) moest op advies van de dokter stoppen. Had 14 jaar de pil geslikt. Heel snel een cyclus. De ene maand 24 dagen, de andere maand 25 en al eens een keer 26 dagen gehad. Dus gemiddeld 25 dagen cyclus.



Vanaf september willen wij het gaan "proberen".
Welkom sylliejpilliej! Super fijn dat je al een cyclus hebt en die is best regelmatig dan is het makkelijk je eisprong te vinden!
Wat fijn, zo'n regelmatige cyclus, sylliejpilliej!

Dat vind ik nog wel spannend, na het stoppen met de pil...



Psst... Mijn man is 38, niet 28 Niet dat het wat uitmaakt hoop ik.
haha mirrevd sorry! verkeerd gelezen ga het gelijk aanpassen
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Mag ik ook nog meeschrijven?

Wij willen ook graag in september voor een 1e kindje gaan. Dan zitten mijn 2 maanden proef periode erop en krijg ik een vast contract bij mijn nieuwe baan.



Ik voel mij altijd een geboren moeder haha en nu is het dan (bijna) eindelijk zover!! Ik hoop zo dat het ons (en jullie natuurlijk allemaal) gegund is.



Een nadeel ; ik ben heel onregelmatig ongesteld. Uitschieters van 45/50 dagen en dan weer 25. Gelukkig om die reden al bijna een jaar mijn anticonceptie er uit, waardoor ik mijn lichaam nu wat beter heb kunnen leren kennen.



Ik ben 24 en mijn vriend 30, 1e kindje. NOD weet ik niet ivm onregelmatige menstruatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven