Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Heel herkenbaar allemaal.

Altijd wel een rede om te wachten. In oktober is mijn jaarcontract om. Geen idee of ik dan verlengt word ennn... of ik zwanger ben. Vind het soms ook lastig om het los te laten maar het laat zich niet allemaal controleren...
Ja... ik heb de afgelopen jaren wel voor hetere vuren gestaan, met veeel onzekerheid als het gaat om de liefde en dat is uiteindelijk nog belangrijker:) alles komt uiteindelijk vast op z'n pootjes terecht... (en nu nog 1000x herhalen voor mezelf )
Follow your heart!
Ik kijk wel eens het programma 4 handen op 1 buik. En als ik dan zie hoe die dames het oppakken (de meeste) dan denk ik vooral; zij waren er niet klaar voor, niet voorbereid etc maar heel vaak komt t gewoon goed.

Dus dan moet het hier zeker goed komen.

En dat vaste contract die wordt tegenwoordig maar weinig uitgegeven. Ik heb er nu wel één maar hoe vast is vast? Als ze van je afwillen, willen ze van je af... en mijn opzegtermijn is de komende 5j ook gewoon 2mnd...

Maar dat neemt niet weg dat ook ik onzeker blijf; kreeg gisteren een wijze les mee van mn coach namelijk: als je ergens onzeker over bent ga je er naar handelen en dan komt je angst scenario uit.
Zeker een mooi punt Aster.

Je kan je beter focussen op de positieve punten en waar je naartoe wilt ipv waar je allemaal bang voor bent.

Het is heel logisch hoor om te focussen op angsten (dat voelt veilig) maar kan averechts werken.

Alleen maar stress.. en daar word niemand makkelijker zwanger van hihi.

(en dat zeg ik dan wel mooi :p, maar dat vind ik zelf ook heeeeeeeel lastig hoor )
@Aster84 ja ik ben ook trouwe kijker van 4 handen op 1 buik. En ik denk er ook zo over! Zij waren er al helemaal niet klaar voor dus hoezo zeuren wij haha. Toen ik een positieve test in mijn handen had met mijn zoontje, was ik net 2 weken begonnen aan een nieuwe baan. Heb het ook in mijn proefmaand gewoon eerlijk verteld, en mocht gewoon blijven. Uiteindelijk was ik met 7 mnd zwangerschap bevallen, en daarna werd mijn contract niet verlengd en ben ik bewust een jaar thuis gebleven. Ik had het nogal moeilijk om alles te verwerken rondom de vroeggeboorte. Nu zit ik weer in een onzekere positie qua werk, het kan echt elk moment ophouden hier bij COA, maar maak me er niet druk om. Er is indd altijd wel een excuus om het te verschuiven!

VInd het wel erg spannend hoor een tweede, hoe dat zal gaan enz met nog een kind erbij. Maar het komt vast goed!
Wat fijn dat onze gedachten hierover hetzelfde zijn! Voelt fijn om er zo even over te kunnen praten, met vriendinnen is dat toch anders. Ik weet niet goed waarom maar je houdt het toch een beetje geheim dat je voor een kindje gaat.

Het is ook zeker waar wat je coach zegt Aster, dat je naar je angsten gaat gedragen.

Ik kijk ook naar 4 handen op 1 buik en inderdaad ook in hun krappe budget, kleine woningen en onzekerheden komt het toch goed. Maar ja de situatie van de moeder van 4 handen op 1 buik is ook niet echt het streven voor mijn toekomst dan ook toch weer.
Het is inderdaad fijn om hier je hersenspinsels neer te zetten, want zoals Suikerbloem ook al zegt, je houdt het toch een beetje geheim. Iedereen weet wel dat wij kinderen willen, maar ik heb met vriend afgesproken dat we het voor ons zelf houden. Lijkt me ook leuk straks om aan iedereen te gaan vertellen dat ik zwanger ben.

Zo herkenbaar die controle en 'wat is het goede moment'. Er is eigenlijk nooit een goed moment, er is altijd wel wat. Maar ja, je kunt het niet eeuwig voor je uit blijven schuiven. Nu ik 30 ben vind ik wel dat de tijd gaat tikken, dus excuses zijn nu niet meer aan de orde We hebben een huis, elkaar en allebei een baan, dus dat lijkt me voldoende.

Volgens mij is de ongesteldheid nu (eindelijk) over, ben nu 5 dagen ongesteld geweest. Ik hoop wel dat het de volgende keer iets minder heftig is, want vond het wel pittig. Heb nu ook flink ingeslagen met soorten tampons, want ik lekte elke keer door Nu afwachten of de tweede ronde ook zo netjes op tijd is, dat zou wel heel fijn zijn omdat ik dan echt een regelmatige cyclus heb.
sneeuwitje wat vervelend zeg! Ik was voor het eerst weer ongesteld sinds ik überhaupt moeder werd. EN pfff was ook erg heftig, lekte door en alles echt veeel. Hiervoor slikte ik de cerazette (mini) pil. Is de enige pil die mag met borstvoeding (ik geef nog steeds borstvoeding ).

Mijn omgeving weet wel dat ik in de zomer ongeveer voor een tweede wil gaan hoor. Maak er niet zo een geheim van. Toen ik zwanger raakte heb ik het ook meteen verteld aan mensen in mijn omgeving. Vind dat zelf nooit zo erg, want zou ook vertellen als ik een miskraam zou krijgen.
Hey Illy heb jij ook de cerazette geslikt. Ik ook! Maar niet ivm borstvoeding ofzo. Slik deze al vanaf ong mn 18e. Dit omdat ik veel last had van fibroadenomen. Had te maken met hormonen en daarom door de huisarts deze pil voorgeschreven gekregen ivm geen oestrogeen in deze pil. Hierdoor jaren geen last gehad van firbroadenomen of in ieder gaval een stuk minder.

Nu gestopt met de pil en voel er meteen weer 2. Maar is goedaardig en hou het zelf goed in de gaten en ga om het half jaar op check bij de huisarts.

Ik vond de cerazette wel ideaal. Geen ongesteldheid meer, wat een zaligheid Moest er echt wel weer even een soort van aan wennen afgelopen weekend. De moeheid, krampen en rugpijn heb ik al die jaren niet gemist hoor!

Sneeuwwitje wat vervelend dat je het zo heftig had... Jij moet nu dus ook afwachten of je cyclus regelmatig gaat zijn. Net als ik. Heel benieuwd of het netjes weer begint in het begin van de volgende maand...

Ik vind het lastig om mn mond te houden tegenover andere in mijn nabije omgeving over de ''planning'' voor een kindje. Maar toch is het ook wel heel waardevol dit samen met mijn vriend als geheimpje te hebben.
Tralalalala
Wat 4 handen op 1 buik betreft. Dat kijk ik eigenlijk ook altijd.

En dan denk ik, die meiden hebben echt heel weinig of niets en die komen er ook...! Daardoor probeer ik voor mijzelf te relativeren dat het hier dan ook wel goed komt.
Tralalalala
Heftig sneeuwwitje dat je er zo'n last van hebt.. dat is iets wat ue toch al die tijd niet gemist hebt

Wat betreft 4 handen op 1 buik. Tja dan zijn de zorgen hoe wij ervoor staan meteen weg.

Ik werk met deze doelgroep meiden, heb meerdere tienermoeders (helaas). Is niet zo rooskleurig allemaal.

Krijg wel een beetje koud water vrees merk ik

Wil opeens toch nog een verre reis maken voor/in de zomer, hopelijk kan dit met werk van vriend.

Dan ben ik er wel helemaal klaar voor
Krullenbol, lastig hè om het voor jezelf te houden.. daarom is dit topic fijn!

Ik heb wel beste vriendin vertelt dat Mn spiraal en binnenkort uit gaat dus die weet wel dat t nu voor het "echie" in de planning zit
Ik deel het nog niet. Als vriendinnen er naar vragen wil ik het best zeggen, maar niet uit mezelf. Mn zusje hoort het nog wel denk ik.

Als het zo ver is zal het ook lastig zijn het stil te houden. Ik drink nl graag een biertje. Dus dat gaat opvallen!
Hi...

Wij proberen het ook een beetje stil te houden maar ik ben altijd zo enthousiast dat dat lastig is hihi. Tis wel gelukt tot nu toe. Iedereen denkt dat we lekker met trouwen bezig zijn en denken niet over de dubbele agenda hihi.
quote:shadowfaxx schreef op 09 februari 2017 @ 20:23:

Krijg wel een beetje koud water vrees merk ik

Wil opeens toch nog een verre reis maken voor/in de zomer, hopelijk kan dit met werk van vriend.

Dan ben ik er wel helemaal klaar voor Zoooo herkenbaar, ik denk nu ineens: volgend jaar wil ik daar nog naartoe en in de zomer daar... Maar die reizen kunnen we natuurlijk ook prima maken als we kinderen hebben. Maar soms dan gaan m'n gedachten ineens alle kanten op
Haha fijn dat ik niet de enige ben met koudwatervrees het doet totaal niks af aan de wens maar op de een of andere manier krijg ik spontaan zenuwen als ik eraan denk dat het echt wordt. Maar ik denk dat dat vooral de controlfreak in mij is, niet dat ik er niet klaar voor ben. Liefst zou ik nu al met mijn leidinggevende bespreken hoe ik dan na het verlof ga werken, alvast opvang regelen etc voor we het überhaupt gaan proberen. Maar dat ie natuurlijk een beetje gek en ook niet nodig haha. Ik zou soms wel wat meer mogen hebben van die meiden op tv
krullen-bol ja indd heb de Cerazette bijna 2 jaar geslikt, kost na de geboorte van mijn zoontje ermee begonnen. Telkens als ik weer nieuwe kwam halen vroeg de apotheker, ohh inmiddels geeft u vast geen borstvoeding meer dus kunt u een andere krijgen hahah, de laatste keren vroegen ze het maar niet meer hihi.

Wat vervelend zeg dat het nu wel weer terugkomt bij je, fijn dat je zo onder controle blijft iig!

Ja het was indd heerlijk om niet ongesteld te worden aaaah. Nu ben ik wel blij mee hoor dan weet ik dat alles weer goed werkt haha

@shadowfaxx Wat interessant om met tienermoeders te werken, ik zou dat graag willen. Alleen hier in de regio (Noord-holland) heb ik nog niks kunnen vinden. Heb zelf maatschappelijk werk & dienstverlening gestudeerd. heb je nog tips bij welke organisatie ik zou kunnen kijken??

Leuk meiden dat we alles samen kunnen bespreken anoniem hihi. Spannend de zomer is niet zooooo ver meer toch:p
Die zomer komt steeds dichterbij ja toch omdat ik er nu veel in m'n hoofd mee bezig ben denk ik soms ook wel: waarom wachten tot de zomer?! Om vervolgens weer terug te krabbelen haha... dus ik wacht nog even rustig af
Follow your heart!
Ja de zomer komt echt dichtbij! Wij willen eind mei/begin juni beginnen. Soms denk ik ook wel pff waarom nu niet al gewoon.. Maar ja dan bedenk ik me weer dat ik een drankje wil doen op mijn vrijgezellenfeest en bruiloft haha.

Zijn er trouwens rokers onder ons? Ik ben 'gestopt' naar maximaal 1 sigaretje per dag. Over een paar weken wil ik helemaal stoppen.
Geen roker hier. Hoe denken jullie trouwens over drankjes in de periode dat je zwanger wilt worden? Mijn idee nu is dat we rond onze vakantie in augustus stoppen met condooms. De rust, sfeer en gezelligheid op vakantie leek me alleen maar bevorderlijk Op vakantie zou ik wel gewoon een drankje willen drinken. Ik dacht ook dat dat geen kwaad kon als ik dan idd zwanger zou raken omdat er in het begin geen bloedband is met het eventuele kindje. Maar een vriendin van mij reageerde best stellig dat dit evengoed kwaad kan en op internet lees ik ook tegenstrijdige berichten. Hoe denken jullie hierover?
Hier ook geen roker.

Wat betreft alcohol dronk ik niet of max 1 drankje na ovulatie tot aan mijn NOD. Bij mijn eerste duurde het ruim een jaar om zwanger te worden, dan ga ik echt niet een jaar lang alle drankjes afwijzen op een verjaardag of feestje of zo. Maar ik drink ook niet veel, dat maakt het wel makkelijker.
quote:lilly89 schreef op 10 februari 2017 @ 10:32:

krullen-bol ja indd heb de Cerazette bijna 2 jaar geslikt, kost na de geboorte van mijn zoontje ermee begonnen. Telkens als ik weer nieuwe kwam halen vroeg de apotheker, ohh inmiddels geeft u vast geen borstvoeding meer dus kunt u een andere krijgen hahah, de laatste keren vroegen ze het maar niet meer hihi.

Wat vervelend zeg dat het nu wel weer terugkomt bij je, fijn dat je zo onder controle blijft iig!

Ja het was indd heerlijk om niet ongesteld te worden aaaah. Nu ben ik wel blij mee hoor dan weet ik dat alles weer goed werkt haha

@shadowfaxx Wat interessant om met tienermoeders te werken, ik zou dat graag willen. Alleen hier in de regio (Noord-holland) heb ik nog niks kunnen vinden. Heb zelf maatschappelijk werk & dienstverlening gestudeerd. heb je nog tips bij welke organisatie ik zou kunnen kijken??

Leuk meiden dat we alles samen kunnen bespreken anoniem hihi. Spannend de zomer is niet zooooo ver meer toch:pIk werk niet alleen met tienermoeders, maar zijn wel onderdeel van Mn doelgroep. Wil je wel meer vertellen maar dan wel via PB. Anders is Mn anonimiteit weg kan wel zeggen dat ik de allerleukste baan ever heb haha
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die allemaal dingen opeens nog wil doen. Zou dat een soort nesteldrang-voor je zwangerschap zijn?

Ik rook ook niet, man ook niet dus daar geen probleem mee. Goed dat je nu al stopt Suikerbloem!

Qua drank, af en toe drink ik een wijntje. Blijf ik dan ook doen (totdat ik weer dat ik zwanger ben natuurlijk). Kan geen kwaad zover ik weet, zolang ie niet elk weekend katjelam bent
Ik drink ook niet veel hoor, maar ik zou me dan wel weer eeuwig schuldig voelen als het slecht blijkt voor het kindje en ik het niet zou weten. Ik weet wel dat alcohol een negatieve invloed heeft op de kans op bevruchting, maar ik kom er niet echt aan uit of het in dat vroege stadium al de ontwikkeling kan beïnvloeden mocht je net zwanger zijn. Niet dat ik van plan ben me ieder weekend totaal te bezatten ofzo maar als ik zou weten dat het invloed kan hebben zou ik pas willen gaan proberen zwanger te worden na onze vakantie, om niet op vakantie over ieder wijntje te hoeven nadenken.
Mijn man wilt dus per se afwachten tot zoon 2,5 is.. dat is hij officieel in augustus. Ben benieuwd of ik hem zover krijg om ietsjes eerder te beginnen al haha.

Ik rook niet en ik drink ook niet dus dat is makkelijk!

@shadowfaxx als je zou willen kan je me een pb sturen ben nu wel heel benieuwd naar wat je doet!!

Zo nog een uurtje werken en dan lekker weekend!!! Morgen ga ik lekker zwemmen met man en kind en verder gewoon rustig aan doen!

Jullie nog leuke plannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven