Zwanger worden vanaf zomer 2024
donderdag 25 juli 2024 om 22:04
Wil je schrijven met elkaar over deze periode? Dan adviseer ik om een nieuw topic te openen, bijvoorbeeld: zwanger worden vanaf herfst 2024.
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Naam | Leeftijd | Ronde | Kindje | Zwanger | NOD | UD |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinne | 33 | 1 | 1e | Ja! | ||
Fleecedekentje | 29 | 5 | 1e | |||
Marjaantje | 38 | 10 | 1e | 6-1 | ||
Vakantievrouw | 30 | 12 | 1e | |||
Creating JOY | 32 | 8 | 1e | Ja! | ||
Miya | 29 | 1 | 1e | Ja! | ||
Lexie96 | 34 | 11 | 1e | |||
SadSloth | 26 | 4 | 1e | 31-8 | ||
Aapje | 29 | 2 | 1e | Ja! | ||
Lauren89 | 33 | 3 | 1e | Ja! | 22-4 | |
Deurhendel* | 26 | 3 | 1e | |||
Dexie | 35 | 1 | 1e | |||
Knofje | 30 | 1 | 2e | Ja! | ||
Biciclette | 33 | 4 | 1e | Ja! | ||
Vlinderstruik | 28 | 7 | 1e | |||
Ise1995 | 28 | 1 | 1e | 9-10 | ||
Kenij | 30 | 1 | 2e | 5-10 | ||
I2L89 | 35 | 1 | 1e | Ja! | ||
DanaJoe72 | 34 | 1 | 1e | Ja! |
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 24-07-2025 18:44
80.04% gewijzigd
zaterdag 23 augustus 2025 om 07:45
@Marjaantje, ondanks dat er geen garantie is dat het met ivf wel in 1 poging lukt, kan ik me toch voorstellen dat het flink balen is. Zeker na ook nog een vaag lijntje.
Ik blijf gewoon voor je duimen dat de volgende wel raak is. Hoe voel je je nu en ben je alweer aan de slag met de ovulatie testen voor de volgende terugplaatsing? Of gaat dat allemaal via echo’s?
@Vakantievrouw, is jullie huisartsbezoek al geweest? Of staat dat nog op de planning. Slim in ieder geval dat jullie je oriënteren.
@Danajoe, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat een verhaal zeg. Wel fijn om te lezen in je laatst berichtje dat er een stijgende lijn is en dat je ondanks de pittige start ook wel van hem kan genieten.
Hier gaat alles goed. Nipt en 13 weken echo allebei zonder bijzonderheden. Dus nu mag iedereen het ook weten. Best bijzonder om te zien hoeveel sommige mensen dat (in positieve zin) raakt.
De vermoeidheid neemt gelukkig steeds meer af, maar de misselijkheid blijft continu aanwezig.
Ik blijf gewoon voor je duimen dat de volgende wel raak is. Hoe voel je je nu en ben je alweer aan de slag met de ovulatie testen voor de volgende terugplaatsing? Of gaat dat allemaal via echo’s?
@Vakantievrouw, is jullie huisartsbezoek al geweest? Of staat dat nog op de planning. Slim in ieder geval dat jullie je oriënteren.
@Danajoe, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wat een verhaal zeg. Wel fijn om te lezen in je laatst berichtje dat er een stijgende lijn is en dat je ondanks de pittige start ook wel van hem kan genieten.
Hier gaat alles goed. Nipt en 13 weken echo allebei zonder bijzonderheden. Dus nu mag iedereen het ook weten. Best bijzonder om te zien hoeveel sommige mensen dat (in positieve zin) raakt.
De vermoeidheid neemt gelukkig steeds meer af, maar de misselijkheid blijft continu aanwezig.
zaterdag 23 augustus 2025 om 14:21
Fijn Lauren dat alles goed is, leuk dat jullie het nu met jullie dierbare kunnen delen! Toch heel bijzonder ook weer zo’n moment.
Wij zijn gisteren geweest bij de huisarts. Het verhaal is eigenlijk dat de wachttijd van 1 jaar loopt vanaf januari, omdat ik toen zwanger ben geraakt ook al was het een EUG. Wel worden man en ik onderzocht (bloed en zaadcellen) of er “iets” aan de hand zou kunnen zijn. Als dat op iets medisch wijst, dan worden we doorverwezen en anders wachten tot jan 26
Wij zijn gisteren geweest bij de huisarts. Het verhaal is eigenlijk dat de wachttijd van 1 jaar loopt vanaf januari, omdat ik toen zwanger ben geraakt ook al was het een EUG. Wel worden man en ik onderzocht (bloed en zaadcellen) of er “iets” aan de hand zou kunnen zijn. Als dat op iets medisch wijst, dan worden we doorverwezen en anders wachten tot jan 26
zaterdag 23 augustus 2025 om 15:43
@danajoe gefeliciteerd! Wat een verhaal! Hopelijk nu een tijdje in een wat rustiger vaarwater en lekker genieten!
@marjaantje ik begrijp de teleurstelling! Hopelijk gaat het nu wat beter en kunnen jullie kijkem naar de volgende terugplaatsing!
@vakantievrouw wat stom dat het jaar niet gewoon vanaf afgelopen zomer telt. Maar wel fijn dat ze iig al een paar onderzoeken inzetten.
@lauren wat fijn dat alles goed gaat en dat je het nu ook kan delen!
Hier nu bijna 16wk opweg. 13wk echo en nipt waren goed. Komende week geslachtsbepaling. Ben heel benieuwd. Misselijkheid is nu zo goed als weg, wel nog moe en kortademig. Dus rustig aan.
@marjaantje ik begrijp de teleurstelling! Hopelijk gaat het nu wat beter en kunnen jullie kijkem naar de volgende terugplaatsing!
@vakantievrouw wat stom dat het jaar niet gewoon vanaf afgelopen zomer telt. Maar wel fijn dat ze iig al een paar onderzoeken inzetten.
@lauren wat fijn dat alles goed gaat en dat je het nu ook kan delen!
Hier nu bijna 16wk opweg. 13wk echo en nipt waren goed. Komende week geslachtsbepaling. Ben heel benieuwd. Misselijkheid is nu zo goed als weg, wel nog moe en kortademig. Dus rustig aan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in