Zwanger worden voorjaar 2019

04-01-2019 11:49 2119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, wie schrijft er mee in dit topic?

Tabel niet meer up to date
naamleeftijdNODbijzonderheden
Maneschijn1329?1e kindje
Girafjes2626 apr1e kindje/lange cyclus
Bailey2628?
Niesjuh8831? 1e kindje
Loes3235?3e kindje
Sproetjespost27?1e kindje

zwanger
naamleeftijduitgerekende datumJ/M/Ovolgende echobijzonderheden
dnk2820 april 2020
Rugzakje25???

bevallen!
naamleeftijdgeboortedatumJ/M/O
Nushy2727 oktober 2019M
Liss_2022 december 2019J
Knotje207 februari 2020M
Kato207 februari 2020J
girafjes wijzigde dit bericht op 19-07-2020 16:29
90.25% gewijzigd
Wanneer zouden jullie testen als jullie mij waren? :P Haha
Ik zou proberen te wachten tot dinsdag of woensdag. Met de nadruk op proberen 😜
Kato1987 schreef:
17-11-2019 11:39
Ik zou proberen te wachten tot dinsdag of woensdag. Met de nadruk op proberen 😜
:hihi: Ik denk inderdaad dat dat uiteindelijk het beste is. Maar damn! Dat duurt nog wel even, hahaha. Ik wil in ieder geval vandaag sowieso niet testen en het liefst morgen inderdaad ook nog niet.

Ik ben nu wel echt enorm aan het dromen, dralen en nog meer dromen. What if? :facepalm: Beter doe ik dit niet. En toch doe ik het. :hihi:
Snap het echt heel goed hoor! Bij de eerste had ik dit ook zo erg. Toen voelde ik mijn ook zo anders dan anders. Getest en positief.
(Dag) droomde ook, voor de positieve test, veel over baby’s! Was er zo vol van!

Bij de tweede had ik dit ook wel, maar het leven met een peuter gaat ook gewoon door dus iets minder tijd om bij stil te staan.
Ik denk dat ik nu ook wel spanning voel in mijn buik, i.p.v. alleen maar last van wat rommelende darmen. Dat dat ook echt wel meespeelt in het gevoel. Maar goed. Inlegkruisjes blijven redelijk schoon. Soms toch nog wel wat vies bloed of slijm, maar is toch anders dan wat ik normaal heb voorafgaand een menstruatie. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Rugzakje, dat is zeeeeeker goed nieuws, wat fijn! Gefeliciteerd!

Girafjes, een poliklinische bevalling is best prijzig. Geloof gemiddeld rond de €400. Wat ik voor komend jaar in elk geval doe is het volgende: ik ga sowieso voor een thuis bevalling en als dat dan om welke reden dan ook niet lukt wordt het medisch en betaal je geloof ik alleen risico, of het wordt volledig vergoed, dat weet ik even niet.
Verder ga ik wel voor een aanvullende verzekering ivm kraamzorg, kraampakket en eventueel andere kosten. Wil volgend jaar denk ik ook terug naar de bekkenfysio, dus die moet er ook bij.

Spannend sproetjespost! Ik zeg: nu testen! Ik kan mezelf echt niet zo kwellen en het afwachten, maar dat ben ik! Knap van je als je wel kan wachten, ben benieuwd! Spannend!
@DNK: Snap ik goed, hahaha. Ik probeer morgen af te wachten.

Afgelopen nacht weer eens bagger geslapen, veel wakker gelegen en daarna alleen maar gedroomd over baby's. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Rugzakje, wat een fijn nieuws. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb standaard een aanvullende zorgverzekering. Voornamelijk vanwege fysio. Ik moet nog kijken hoe dat voor aankomende jaar in het pakket zit. Ik kijk altijd welke kosten ik zelf wil /kan betalen en het verschil met het aanvullend pakket en kies dan welke aanvullende ik neem.

Wat spannend Sproetjespost. En wat knap dat je nog niet hebt getest. Weet niet of ik dat zou kunnen.
Ik hoop zo dat je eerdaags een positieve test in handen hebt.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Toch getest. Zoals verwacht is ie nog spierwit. Als ik deze ronde weer 32 dagen had, zou vandaag mijn NOD zijn. Als ik weer een ronde van 33 dagen heb, is het morgen mijn NOD. Denk dat ik nu woensdag pas weer ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben van werk. Ik duik onder een dekentje op de bank. Ben vanmorgen alleen al 5x naar de wc geweest. Tjeezzzz!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie zorgverzekeringverhalen! Als ik op Independent zoek naar een basis+ tand+aanvullend voor fysio kom ik op een oké prijs.
En als ik zoek naar basis + tand + alles rondom zwanger zijn, kom ik op meer dan 150 euro per maand 🤔😫

Spannend zeg Sproetje! Eigenlijk kwam ik voor jou even spieken op het forum haha. Ik ben 't even kwijt, had je nou een positieve ovulatietest deze maand?
Ik blijf voor je duimen!
Ik heb geen tand verzekering. Had deze eerder wel, maar als ik het uitrekende was ik de laatste jaren meer kwijt aan de aanvulling dan aan tandartskosten.
Nu heb ik de laatste jaren ook weinig problemen met mijn gebit dus betaal dan alleen 2x controle afspraak. Dat is goedkoper om het zelf te betalen dan met verzekering. Het is natuurlijk een gok want er zou ook wel een keer een groter probleem naar voren kunnen komen. Maar dat risico neem ik nu even.

Tip van een bevriende ortho. Ga in december op controle. Mocht er iets groters aan de hand zijn dan kun je een aanvullende verzekering nemen en de behandeling in januari laten uitvoeren. Is er niets aan de hand dan kun je de verzekering wel laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook een keer geen tandartsverzekering genomen en had precies dat jaar 2 gaatjes 🤔
Maar goeie, ik ga nogmaals uitrekenen wat m'n gewone controle kost en wat ik extra kwijt ben aan de tandartsverzekering.
Alle reacties Link kopieren
En sproetje? Heb je getest? :-D
De verwachting was dat ik op 18 of 19 november mijn NOD had (eergisteren of gisteren dus). Ik heb op maandag getest en vandaag heb ik weer getest. Helaas zijn beide testen negatief (omo wit).

Maar ik ben dus ook nog niet ongesteld geworden. Mijn laatste rondes waren 32 dagen en 31 dagen (net even nagerekend). En nu zit ik op 34 dagen. Op dag 26 kreeg ik oud bloed (soms met slijm) uit mijn lijf, dit duurde ongeveer tot en met dag 29. En daarna niets meer. En sinds dag 28/29 heb ik rommelende darmen die met tussenpozen heel erg rommelen en dan weer niet meer rommelen. Gisteren op het werk zo hard gerommeld dat mijn collega het kon horen.
Alle reacties Link kopieren
Awhh wat jammer zeg Sproetje! Maar.. Geen bloed dus ik blijf toch hopen voor je!
Hoe is het met alle voorbereidingen voor het huis?

Ik ben ook nog niet ongesteld maar werd vannacht wakker van de buikpijn. Echt die menstruatiebuikpijn dus denk dat ik een dezer dagen ongesteld word. Vind ik ook wel fijn, want ik wil graag weer door.
Jammer Sproetje!! Ik hoop dat je alsnog een positieve test krijgt, maar oh wat is die onzekerheid erg he!!

Girafjes, hoop dan voor jou dat het snel doorzet (maar nog liever niet natuurlijk en dat de buikpijn door iets anders komt ;-) ).

Hier vandaag/morgen NOD. vanmorgen getest maar negatief. Normaal spot ik altijd 2-3 dagen van te voren, maar dat blijft nog uit. Hoop niet dat deze cyclus ineens weer langer wordt. Laatste paar keer waren ze eindelijk wat regelmatiger. Zucht, zit niets anders op dan afwachten. Niet echt symptomen, behalve dat ik om half 10 m’n lunch al op had omdat ik z’n honger had en pijnlijke borsten maar dat heb ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal mensen op het wachtbankje zeg maar. Spannend...

Ik zelf ook, geen idee waar ik aan toe ben op dit moment. Zou volgens de vorige keer morgen ongesteld moeten worden. Nog geen tekenen van. Maar mn eisprong was laat deze keer, dus....
Wel rommelende darmen, honger :popcorn: ,opgeblazen gevoel en ongesteldheids krampen. Dat laatste heb ik anders nooit voor ongesteldheid aan.

We wachten samen af... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend voor een aantal. Hopelijk hebben jullie allemaal eerdaags een positieve zwangerschapstest.

Hier lijkt de ongesteldheid gestopt te zijn. De afgelopen twee keer duurde mijn menstruatie 7 dagen terwijl normaal deze een dag of 4 duurt.
Merk dat ik met vlagen de afspraak in het ziekenhuis toch wel erg spannend vind. En dan voornamelijk wat er eventueel allemaal als uitslag zou kunnen komen (ik moet dat helemaal niet opzoeken op Google).
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
@Maneschijn - ooh wat spannend ook voor jou! Wanneer wil je opnieuw gaan testen?

@Niesjuhh - oeh oeh, jouw kwaaltjes zijn mijn kwaaltjes ook! Honger niet echt persé, maar uiteindelijk zie ik wel dat ik wat meer eet dan normaal. Ik heb trouwens echt nooit kwaaltjes voordat ik ongesteld moet worden en nu heb ik juist daar wel last van inclusief bruinverlies... Normaal is mijn bruinverlies er ook, maar dat wordt dan direct opgevolgd met menstruatie. En dat is nu niet het geval. Wanneer ga jij testen trouwens?

@Bailey - ik herken het wel hoor, dat van het opzoeken op Google. Doe ik ook. In de hoop dat ik iets herkenbaars kan vinden. Tot nu toe is dat ik wellicht toch nog zwanger kan zijn of me zwanger kan voelen, ook al ben je overtijd. Het kan ook nog eens zo zijn dat mijn lichaam heel traag HCG aanmaakt. Ben benieuwd. Ik probeer het allemaal wel een beetje los te laten zover dat lukt, vandaag ben ik drie dagen overtijd, misschien vier dagen...
Alle reacties Link kopieren
@sproetje.
Ik heb vanmorgen getest en deze was (natuurlijk) Omo wit. :-D
Vorige keer pas 3 dagen na nod positief getest. Dus ga het (niet rustig) een week afwachten. Dan weet ik ook of ik ongesteld ben of niet, aangezien eisprong begin vorige week was.
Heb ook nog geen bruinverlies, normaal wel aantal dagen voor ongesteldheid aan.
Ik haat dit.... ;-)

En wanneer ga jij testen?
Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden en zit nu op 3 dagen overtijd, als dat allemaal al klopt. Dus denk dat ik morgen weer ga testen. Of zaterdag. Wil vandaag wel nieuwe testjes halen van de DA of Kruidvat in plaats van die van de Action (waarmee ik tot nu toe heb getest en ik er nog 1 test van heb liggen). Wat raden jullie aan?

Qua rommelende darmen wisselt het vandaag wel. Ik weet niet of dat betekent of ik iets moet eten of juist niet. Verschilt ook nog eens per keer. Ben benieuwd! Het is inderdaad afwachten nu.
Oh jee wat spannend allemaal!! Ben echt zo benieuwd Haha.

Bij mij denk ik dat het er wel echt elk moment zit aan te komen. Ik temp ook, en m’n temp is opeens enorm gekelderd. Zal zich vandaag wel op een onhandig moment aandringen. Begint een beetje hopeloos te worden.. 😢
Mocht het niet zo zijn dan test ik denk ik morgen, want dan ben ik vrij haha.
Ah, ik temp niet inderdaad. Was nu misschien wel handig geweest, zodat ik kan zien of mijn temp gekelderd is of niet, haha.

Wat voor testje gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden!

Hier nog geen nieuws
@ sproetjespost ik gebruik van alles, net wat ik kan krijgen. Heb sensi early dipsticks, actiontesten en nog wat restjes van kruidvat 2v5. Wissel soms gewoon maar wat af omdat ik soms begin te denken dat die testen niet werken na al 13 rondes alleen maar witte testen Haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven