Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Woehoe Coon, gefeliciteerd! Fijn om wat gezelschap te hebben :) Spannend, hopelijk gaat alles goed en blijven de kwaaltjes meevallen!
Alle reacties Link kopieren
Jeej Coon! Gefeliciteerd met je positieve test! Ik ben zo blij voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Coon!! Wat fijn dat je een positieve test hebt. Hopelijk blijf je je zo goed voelen :-D
Alle reacties Link kopieren
@Coon, wat geweldig! Gefeliciteerd!

Mijn bloeding was even twee dagen gestopt en nu weer helemaal goed op gang gekomen.
Hoopte toch nog een beetje op een innestelingsbloeding maar helaas.
Eigenlijk beschouwden we deze cyclus in het begin nog als bonuscyclus omdat ik al dacht dat ik misschien net te laat was in mijn cyclus bij het verwijderen van mijn spiraaltje.

Nieuwe ronde nieuwe kansen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Coon! Blij dat het duimen gewerkt heeft! :heart:

Ik heb al een paar dagen vreselijke buikpijn. Misschien word ik ongesteld? Voor mijn eerste zwangerschap had ik een cyclus waar ik de klok gelijk op kon zetten. Nu denk ik regelmatig ongesteld te worden, maar ik word het niet. Komt natuurlijk door de borstvoeding, maar daar wil ik voorlopig nog wel mee doorgaan. Ach, we zien het wel ;)
Gefeliciteerd Coon!! wat fijn, ik hoop dat alles goed mag gaan. Het gaat goed hier zo in het groepje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Coon! Fijn dat het zo snel gelukt is :)

Merk dat ik het lastig vind om alles bij te houden met zo'n grote groep. Ga binnenkort wel even uitgebreid reageren.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
02-12-2018 12:30
Gefeliciteerd Coon! Fijn dat het zo snel gelukt is :)

Merk dat ik het lastig vind om alles bij te houden met zo'n grote groep. Ga binnenkort wel even uitgebreid reageren.

Hier ook echt moeite om alles bij te houden meiden, maar ik lees zoveel mee als ik kan!
De groep is echt heel groot geworden, daardoor is het wel wat lastig soms :shame:

Maar ik zwaai nog vanaf de achtergrond! :hello:
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
02-12-2018 12:30
Gefeliciteerd Coon! Fijn dat het zo snel gelukt is :)

Merk dat ik het lastig vind om alles bij te houden met zo'n grote groep. Ga binnenkort wel even uitgebreid reageren.
Ik vind het ook lastig om het allemaal bij te houden, laat staan als de groep nog groter wordt... Misschien een idee om “vol” te zetten bij de tabel? Wat vindt de rest hiervan?
Alle reacties Link kopieren
peperomioides schreef:
02-12-2018 20:21
Ik vind het ook lastig om het allemaal bij te houden, laat staan als de groep nog groter wordt... Misschien een idee om “vol” te zetten bij de tabel? Wat vindt de rest hiervan?
Vind ik wel een goed idee! Maar nog niet iedereen staat in de tabel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook nog graag bij willen als het kan. Ik ben 28 en sinds september al bezig. Mijn cyclus is meteen netjes in gang gekomen ( 28 dagen ). Daardoor had ik gehoopt dat het wel gauw raak zou zijn, aangezien het ook vrij normaal is dat je na pilgebruik een tijdje niet ongesteld kan worden. Maar helaas vandaag weer ongesteld geworden, heel frustrerend en beangstigend dat het niet gaat lukken. Ik zit even in een dip momentje....
peperomioides schreef:
02-12-2018 20:21
Ik vind het ook lastig om het allemaal bij te houden, laat staan als de groep nog groter wordt... Misschien een idee om “vol” te zetten bij de tabel? Wat vindt de rest hiervan?
Ik vind het ook een goed plan, het wordt wat lastig om bij te houden :-)
Alle reacties Link kopieren
@Crosslander: Welkom! Heftig van de miskraam.

@Saartje: Ja het schijnt ook wel echt te helpen, een gezond ‘dieet’. Ik at ook altijd al gezond, maar ik ben nu veel meer bezig met de afwisseling, omdat overal weer verschillende voedingsstoffen in zitten. Dus elke dag ander fruit, andere groenten, etc.
Jammer dat de test negatief was, op naar de volgende ronde!

@sneeuwwitje: We hebben afgelopen vrijdag beiden bloed laten prikken om te testen op zika. Geeft wel een geruststellend gevoel, ik hoop en denk dat we het virus niet hebben. Ik was als eerste en mijn man daarna, toen ging ik even naar het toilet. Daardoor deed mijn man het afsluitende deel van het gesprek. Toen we wegliepen vroeg ik aan hem ‘en wanneer krijgen we de uitslag, en van wie? moeten we zelf bellen?’. Dat wist hij allemaal niet, daar had hij het niet over gehad. Echt dom. Maar goed, we gaan deze week de huisarts wel even bellen om te vragen wanneer en hoe we de uitslag kunnen verwachten.
Nicole-: Ik krijg ook echt zin om te starten. Al heb ik ook hoe meer ik er over lees (o.a. op het forum), hoe meer ik denk hoe heftig dat zwanger worden allemaal eigenlijk is. Het moet eerst maar een keer lukken en daarvoor zit je elke maand met hoop en teleurstellingen. En als het dan raak is moet het ook nog eens blijven plakken. Volgens mij komen miskramen best vaak voor, dat lijkt me ook echt heftig.

@Coon: Waah gefeliciteerd! Heel blij voor je!

@KokoRose: Welkom! Ik ben nog niet begonnen maar had ook meteen na pil stop (8 maanden terug) een regelmatige cyclus. Maar dat hoeft helaas niks te zeggen. Ik ga er vanuit dat het minimaal een half jaar duurt, maar ik kan me ook voorstellen dat als je eenmaal begonnen bent je het heel erg hoopt elke maand en dat die 3 maanden die je nu bezig bent heel erg lang lijken.

De groep is inderdaad wel heel groot. Niet iedereen staat in de tabel maar ik schat dat we inmiddels al met 20+ mensen zijn. Lijkt me een goed plan om erbij te zetten dat de tabel vol zit.
Is het anders een idee om de aangesloten mensen in tweeën te verdelen en nog een topic te openen waar de andere groep gaat schrijven? Het hoeft van mij niet perse, maar mochten er meer mensen behoefte aan hebben dan wil ik wel een nieuw topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel even aangevuld, als er iets niet klopt of je het wil aanvullen dan kan je het zelf even aanpassen en anders wil ik dat eventueel wel doen.

We zijn nu met 22 man, inclusief Bumbly die buiten de tabel wil blijven.

Heb er ook even bij gezet dat de tabel vol is.
Alle reacties Link kopieren
@Coon, gefeliciteerd!! Hoe voel je je nu?

@Saartje, balen van je menstruatie, best herkenbaar dat je dan opeens merkt hoe graag je het wilt. Had je tijdens je spiraaltje een regelmatige cyclus? Ik verloor uberhaupt niets, dus heb geen idee van mijn cyclus...

-Zorgververzekering: fijn om wat afwegingen te lezen van jullie, ik wist niet dat bepaalde dingen uberhaupt niet onder het eigen risico vallen. Valt dus ook weer mee. Ik ga niets anders aanvullends doen dan ik al deed.

@Elin, fijn dat je cyclus wat korter wordt, dat geeft hopelijk vertrouwen en houdt een beetje snelheid erin als het niet raak is...

Eens dat we nu wel met ruim voldoende zijn. Vol klinkt wellicht wat lullig voor nieuwe dames, maar anders heeft niemand er echt wat aan en is het niet bij te houden.

Hier net de vruchtbare dagen voorbij. Hopelijk net op tijd gebruik van gemaakt, maar wil er ook weer niet een moetje van maken in dit stadium. Anderzijds ben ik wel benieuwd wanneer mijn eisprong is, dus wel een aantal dagen een ovulatietest gebruikt, maar dat is nooit een echte dikke streep geweest, alleen een keer een halflichte…. Iemand hier vergelijkbare ervaringen? Ik heb sinds vorige week ook getemperatuurd en daaruit blijkt toch echt een verhoging van mijn temperatuur met 0,3 graden, dus dat geeft vertrouwen dat mijn lichaam werkt zoals die zou moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier veel over ovulatietesten, is dat raadzaam om meteen al te gebruiken? Ik heb zoiets van, ik laat het in het begin maar wat meer op z'n beloop, mijn ovulatie zou volgens het boekje vrijdag zijn, dus we hebben deze week om de dag seks.
Alle reacties Link kopieren
@Diamantje: aangezien ik door het spiraaltje niet ongesteld werd en ik geen idee van de lengte van mijn cyclus had, heb ik ze gebruikt. Vooral als geruststelling dat mijn lijf doet zoals ie het moet doen. Maar als je een week lang rond de eisprong om de dag seks hebt dan is er geen toegevoegde waarde. Doe waar je je goed en relaxed bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een leuk idee om een facebookgroep aan het maken? Dan kan je gespreksonderwerpen wat beter verdelen en heb een een gezicht bij een naam. De groep kan verborgen worden dus dan zien anderen niet dat je in die groep zit.

Is er interesse in? Dan maak ik zo'n geheime facebookgroep aan!
@diamantje, Ik ben nu wel meteen met de ovulatie testen begonnen, vooral omdat ik zo'n onregelmatig cyclus heb. Met een app of volgens gevoel zou ik er volledig naast zitten;) Ik kan ook niet zeggen dat ik mijn eisprong voel. Alleen rondom die tijd wat gevoeliger/steekjes in mijn onderbuik en de laatste 2 keer pijnlijke borsten, die aanhielden tot halverwege de menstruatie. Ik vind ze in ieder geval erg verhelderend. Ik heb ze van b-sure.

@mamabird, wat mij betreft hoeft het niet, we zien vanzelf wel hoe actief iedereen hier gaat zijn en hier blijft. Een facebook groep vind ik toch minder anoniem, en het zal je gebeuren dat via via toch een kennis of bekende iets meekrijgt.

@charlie567 spannende hoor! afwachten dus! Ik had de eerste keer ook geen knaltest, nog even door getest en toen kwam hij alsnog. Ook hoor ik meer mensen die 2x per dag testen, bij de een duurt die piek fase langer dan bij de ander en kun je hem dus missen.

@blondelady88, hoop voor je dat je snel goede uitslag mag krijgen, wel zo fijn als je zo wat risico's uit kan sluiten.

Welkom bij de club nieuwe dames!

Ik ben vandaag maar weer begonnen met de ovulatie testen, zit nu op dag 9. Wel grappig om te zien dat het 2e streepje nu donkerder is dan de vorige cyclus op dag 9. Ben benieuwd of hij dan nu ook eerder een piek geeft.
Alle reacties Link kopieren
Over tabel vol: lijkt me prima om er een stop op te zetten. Het is fijn als de groep niet te groot wordt zodat je bij kunt blijven met ieders verhalen. Meeste groepen hebben ook een of twee maanden waarin iedereen start met zwanger worden. De winter is nogal lang ;-). Vaak zie je ook dat sommige mensen op een gegeven moment minder gaan schrijven en de groep vanzelf uitdunt.

@blondelady88, goed dat jullie de test hebben laten uitvoeren! Hopelijk snel een goede uitslag.

@ Charlie, ik heb de vorige keer ook ovulatietesten gebruikt. Ik heb nooit een dikke streep daarop zien verschijningen alleen maar lichter dan de controle streep (wel duidelijk). Ook had ik maar één dag een positieve test; de dag ervoor en erna was er helemaal niets te zien. Dat maakte me soms ook aan het twijfelen of ik wel een goede eisprong had maar ik kon er wel de klok op gelijk zetten dat ik dag 15 of 16 positief zou testen. Uiteindelijk ben ik zwanger geraakt in de ronde dat ik de ovulatietesten links heb laten liggen :-).

@ Leuk voorstel mamabird maar ik blijf liever anoniem.
Misschien een beetje een gekke vraag, maar hoe weet ik zeker of ik een goeie eisprong heb gehad. Dit omdat bij pcos het niet altijd zeker is of je een eisprong hebt.
Als ik een knaltest heb op mijn ovulatie test, en ik word steeds exact 14 a 15 dagen later ongesteld, kan ik er dan van uit gaan dat ik een eisprong heb gehad? of kan dat dan alsnog een vals positieve ovulatie test zijn.

Snappen jullie nog wat ik bedoel? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ok nu even goed reageren.

@crosslander, welkom en wat verdrietig dat je onlangs een miskraam hebt gehad. Maakt het allemaal extra spannend nu ook. Hopelijk gaat het snel lukken!

@saartje, jammer dat je geen positieve test had. Op naar de volgende ronde!

@kokorose,welkom! Snap dat je het even niet ziet zitten, maar 3 maanden is heel normaal dus je hoeft je vast nog geen zorgen te maken. Neemt niet weg dat het frustrerend is en dat de maanden vast erg lang duren...

@blondelady, goed dat je die test hebt gedaan! En haha je man, typisch he :-D

@grote groep, goed dat de tabel nu vol is. Ervaring leert ook wel dat het vast nog wel rustiger wordt naarmate er meer zwanger zijn, dat was tenminste in de groep waar ik de vorige keer in schreef wel zo.
Facebook hoeft voor mij ook niet zo, vind ik leuker met een zwangeren groepje.

@ovulatietesten, hier nooit gebruikt maar was de vorige keer dan ook in 1x zwanger. Heb ze wel liggen maar ga eerst nog maar even proberen.

Hier is ongesteldheid over dus wij gaan deze week aan de slag :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wauw die tabel!

Een grote groep is ontzettend leuk met veel reuring maar wel erg lastig bij te houden en het wordt op een gegeven moment ook we te onpersoonlijk denk ik..
Ik vind het ook goed dat er een stop op komt.

@blondelady, het zou zo mijn vriend kunnen zijn, die heeft ook altijd dit soort acties. Ik hoop voor je dat jullie snel mogen beginnen.

Aan ovulatietesten wil ik nog niet beginnen. Ik wil het niet geforceerd maken en volgens mij weet mijn libido ook heel goed wanneer ik rond mijn eisprong zit :$
maar toch nog wel nieuwsgierig, wat wordt er bedoeld met een knaltest?

Een facebookgroep vind ik op zich wel leuk, maar ben ook wel gehecht aan mijn privacy. Het lijkt mij ook wel leuker om een groep op facebook te hebben met vrouwen die allemaal al zwanger zijn. En dan nog wil ik daar eerst nog even goed over nadenken want het lijkt mij niet prettig als iemand dingen rond vertelt die ik hier of in een ander topic op viva heb geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie voor alle lieve felicitaties!
Ik heb het aan een vriendin verteld, die reageerde heel enthousiast, sindsdien begint het een beetje door te dringen.
Woensdag gaan we het mijn ouders vertellen met een Sinterklaasgedicht :D
Ik voel me ok. Ben wel snel moe en heb vlagen van misselijkheid (niet storend, maar normaal ben ik nooit misselijk dus voor mij is dit opvallend). Het enige wat vervelend is is de hoofdpijn, hoop dat dat snel weg gaat.
En nog meer huilen en iets opvliegender dan normaal maar dat is vriend wel van me gewend :) (hij kan me erg goed helpen relativeren)

Dankjewel Blondelady voor het aanvullen van de tabel.

Over ovulatietesten: ik ben ze gaan gebruiken nadat het 4 maanden niet gelukt was. Ik heb in 1 cyclus wel 12 ovulatietesten gedaan maar er was er geeneen positief. Daarom dacht ik dat het niks zou worden... maar nu ben ik dus toch zwanger. Dus blijkbaar werken ze niet bij mij. Of ik heb op een of andere manier mijn ovulatie net gemist.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hoeft niet hoor. Het was maar een voorstel! ;)
Met mijn vorige zwangerschap kwam ik via Viva in een geheime facebookgroep en heel veel aan gehad. Maar nu er een stop op zit, ga ik hopelijk een beetje overzicht vinden! ;)

Mij lijkt het wel nog steeds leuk, dus als anderen geïnteresseerd zijn laat het me dan weten!

Ik snap niks van ovulatietesten. Ik heb er toen een paar gedaan, maar ze waren altijd positief.... dus ik ben er mee gestopt. Ik moet komende vrijdag ongesteld worden, ben benieuwd of mijn cyclus inderdaad weer op gang komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven