Zwanger worden/zijn na stilgeboorte (IUVD)

10-03-2021 22:11 308 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk kan dit topic een functie krijgen om ervaringen te delen over opnieuw zwanger worden na een stilgeboorte (IUVD).

Ik weet dat er al wel topics bestaan over zwanger worden na een miskraam maar vind dit te anders voelen, en een topic over 'niet onbezorgd zwanger' wat inmiddels van zo'n leeftijd is dat het vooral over de kinderen ofwel vergevorderde zwangerschappen gaat (ook superfijn en hoopvol natuurlijk, maar daar past mijn verhaal nu minder tussen). Vandaar toch een nieuwe. Hopelijk helpt dit voor meerdere mensen!

Ik zal hieronder zelf aftrappen, maar hoop vooral dat ieder die zich aangesproken voelt, zich welkom voelt om te delen, ook als je niet perse nu opnieuw zwanger wilt worden maar over een tijdje, of als je misschien juist net opnieuw zwanger bent en daarover je ervaringen wilt delen. 
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo herkenbaar Fietser. Ik vond het op het eind van mijn zwangerschap destijds verschrikkelijk spannend en kon mij niet voorstellen dat het allemaal goed zou komen. Had zo ongeveer 8,5 maand mijn adem ingehouden. En achteraf vond ik het jammer dat ik stiekem toch niet iets meer van de zwangerschap genoten had. Ik hoop ontzettend dat je de komende weken zonder al te veel angst en stress doorkomt en dat je vervolgens heel fijn en mooi babynieuws mag melden hier!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondanks dat ik er geen persoonlijke ervaring mee had op dit vlak.. verlies.. was ik vaak doodsbang gedurende mijn zwangerschap en ook nog tijdens de bevalling... vanwege mijn professionele ervaringen in de medische wereld..

Maar het kwam goed... en dat gun ik jou ook echt heel erg ontzettend Fietser!
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk is en blijft het spannend. Ik wens je een rustige en mooie verlof- en kraamtijd!

Hier weer een mooie echo gehad :). Volgende echo is termijnecho, en hoop ook binnen 1 of 2 weken bloed te kunnen prikken voor de nipt. Dat is toch nog wel spannend.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het blijft wel uitdagend (dus ik blijf lekker een beetje afleiding zoeken), voor nu ben ik 'm maar vooral dankbaar dat hij zich zo veel laat voelen :)

Wat fijn Whoopsa, een nieuwe goede echo. Elk stapje is er weer een!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fietser wat fijn om te horen zo'n bewegelijke beeb.. denk aan je! :heart:

Whoops hoppa weer een mooie echo in the pocket!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het Fietser? Fijn dat je kleintje zich zo vaak laat voelen! En hopelijk heb je niet te veel last van de warmte.

Hier ook weer een stapje verder, goede termijnecho gehad :-). Echt, wat een opluchting (dit was het punt waarop het de vorige keer mis bleek). Nipt is nog wel spannend, komende week prikken. Maar goed, weer een stapje dichterbij inderdaad.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is er en hij leeft!!

Een echt heel makkelijke start had hij niet, dus we zijn nog wel in het ziekenhuis enzo, maar toch al echt aan het genieten. Van zn bestaan en het feit dat het wel snel beter gaat nu met hem :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh Fietser gefeliciteerd :heart:.
Tranen hier dat hij er is :-).
Hopelijk kunnen jullie snel gezond en wel naar huis. Alle goeds voor jullie 3tjes!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooooh Fietser!!!! Ik moest me inhouden om niet continue te vragen.. HOE GAAT HET???

Hij is er... hij leeft.. hij blijft bij jullie.. nog even herstellen en dan samen naar huis..

Gefeliciteerd 💙
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een stille meelezer (en -duimer) maar kom nu toch even inbreken. Gefeliciteerd, wat een fantastisch nieuws! Ik ken je niet maar ben echt heel blij dit te lezen.

Hopelijk mogen jullie snel naar huis :heart:
tortelduif wijzigde dit bericht op 22-06-2023 16:45
Reden: smiley wil niet
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh lieve Fietser, wat een prachtig nieuws!! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, wat is hij gewenst en geliefd ♥️
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een stille meelezer. Ooit hebben we samen in een zwanger worden - topic geschreven. Wat fijn en wat mooi dat hij er is! Gefeliciteerd! Prachtig nieuws🥰. Hopelijk mogen jullie gauw naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Fietser!! Hij is er!! :heart: Wat zul je opgelucht zijn. Ik ben ontzettend blij voor jullie. Hopelijk gaat het na de lastige start nu voorspoedig.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi lieve vrouwen,

Graag schrijf ik ook mee.
Afgelopen april is onze zoon stilgeboren met 36 weken en 4 dagen, nadat hij op 36+2 is overleden in mijn buik.
Ik zou gaan bevallen met 37 weken. Met 36+1 nog een druk beweeglijk mannetje en met 36+2 nog een laatste pretecho en opeens alles gruwelijk mis.

We missen hem elke dag intens. Onze zoon zal altijd bij ons gezin horen.
Maar toch zijn we het wel aan het proberen.

De enorme angst wint het vooralsnog niet van alle liefde die ik/we nog willen geven.
Maar mocht het straks raak zijn ben ik wel heel bang voor alles wat dan komen gaat. Onbevangen was het al nooit, maar gaat het ook nooit meer worden.

Later zal ik meer schrijven.
Voor nu heel heel veel liefs en @fietsertje gefeliciteerd!!!

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk verdrietig April... ik heb nooit geen woorden hiervoor... :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heftig April... Allereerst gefeliciteerd met het moederschap van jouw zoontje maar wat intens verdrietig dat je hem moet missen.

Gelukkig heeft hij altijd en plaats bij jullie.
En gelukkig lees ik terug dat je hoop hebt voor de toekomst, al brengt dat wellicht geen zwangerschap waar je zonder meer van kan genieten.
Ik hoop dat je net als ik hier herkenning en steun vindt op jouw pad richting/tijdens een nieuwe zwangerschap, wanneer het voor jou die tijd is.

Ik wens je liefde en kracht
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat 't met jullie Fietser?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat heel goed. We zijn thuis met hem en genieten enorm. Tot nu toe ook nog eens een heel tevreden ventje!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
....:heart:.... ontzettend fijn om te horen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach April, wat heftig :hug:. Gecondoleerd.
Schrijf hier lekker van je af, hopelijk vind je steun.

@Fietser: wat fijn om te lezen :heart:!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren Quote
En opeens komt alles in een stroomversnelling. Ik ben zwanger.
Pril, zo gewenst, zo blij en zo doodsbang..
Alle reacties Link kopieren Quote
april88 schreef:
09-07-2023 01:01
En opeens komt alles in een stroomversnelling. Ik ben zwanger.
Pril, zo gewenst, zo blij en zo doodsbang..
Wat een fijn maar ook dubbel nieuws! Mag ik je voorzichtig feliciteren met deze prachtige mijlpaal? Ik snap je angst. Natuurlijk, wat er met jullie zoontje gebeurd is, was gewoon verschrikkelijk verdrietig (en ontzettende nare “pech”). Ik hoop zo dat deze zwangerschap tot een mooie, levende baby mag leiden. Liefs!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
09-07-2023 01:21
Wat een fijn maar ook dubbel nieuws! Mag ik je voorzichtig feliciteren met deze prachtige mijlpaal? Ik snap je angst. Natuurlijk, wat er met jullie zoontje gebeurd is, was gewoon verschrikkelijk verdrietig (en ontzettende nare “pech”). Ik hoop zo dat deze zwangerschap tot een mooie, levende baby mag leiden. Liefs!!
Dankjewel lieve Baggal.
De tijd kan me eerlijk gezegd niet snel genoeg gaan.. met dan een mooie levende baby op mn borst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, nieuw leven... Ook van hier een voorzichtig proficiat!

En ja, lastig om er nooit meer zomaar vanuit te kunnen gaan dat het goedkomt, omdat je nu eenmaal anders hebt ervaren. Ik hoop dat het besef dat de herhaalkans nihil is, zoals je elders beschrijft, toch regelmatig voelbaar is.
Ik wens je dat de tijd snel gaat en dat je waar nodig goede extra begeleiding krijgt, durf daar ook vooral om te vragen!

Ik duim dat je een hele hoop mooie echo's en een geboorte met een hoop herrie van het kleintje tegemoet gaat
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oooh April... de eerste stap is er weer...
Hopelijk blijft nu alles goed gaat (tot en met de bevalling) :heart:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven