Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Balen dat je zo moe bent, wel fijn dat je er qua werk 'omheen kunt werken'. Hebben de kinderen het grote nieuws inmiddels gehoord of heb je op moeten ruimen ;-).

Crewgirl Spannend, bijna echt beginnen! Ik moet zeggen, ondanks dat ik zwanger ben, vind ik het nog steeds best ver weg klinken. Alsof het niet echt is allemaal... Maar dat komt vast als ik over 3 weken een echo gehad heb.

Meriba Dat wachtbankje is maar raar ja, je lichaam kan je echt zo voor de gek houden! Succes met wachten!

Aapje Fijn dat je menstruatie meevalt, dat het maar de laatste mag zijn voorlopig ;-)

Ik ben met m'n laatste werkdag bezig en dan lekker een weekje weg in eigen land. Helemaal wat anders dan de verre reis die gepland stond, maar wel zin in een weekje niks hoeven!

Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Aapje Aan de ene kant balen van je menstruatie, aan de andere kant fijn om te weten dat het allemaal werkt! Op naar de volgende ronde!

GreenBean Een hele fijne vakantie gewenst! Lekker om er toch even uit te gaan. Hopelijk voel je je goed!

ranjaa Vervelend dat je je zo moe voelt en misselijk bent. Hopelijk komt er snel verbetering! Haha, topzwaar, zó herkenbaar. Ik ben wel een stuk langer maar heb normaal al 75E/F... ik denk nu een G inmiddels. Hopelijk stopt het hier want anders heb ik straks Z voor mijn gevoel :hihi: . Vriend heeft er geen problemen mee, maar ja, die hoeft het natuurlijk ook niet mee te sjouwen de hele dag.

crewgirl Fijne vakantie en geniet vooral van de lekkere (niet-zwangerproof) dingen!

Meriba Fijn dat je menstruatie kwam toen je het verwachtte, goed teken. Spannend dat je nu op het wachtbankje zit, nog een weekje en dan weten we meer!

Ik heb iets te enthousiast lopen verkondigen thuis dat ik het gevoel had dat ik over de top qua kwaaltjes heen was. Gisteren normaal ontbeten, voelde me namelijk niet misselijk bij het wakker worden dus lekker ouderwets bordje havermout en fruit gegeten ipv de usual crackers. Dat heb ik geweten... moest ineens rennen naar de wc. Ik kan de eerste keer kotsen ook afvinken nu :sick: Wat dat betreft ook wel geluk, ben wel veel misselijk geweest maar alles nog gewoon kunnen eten. Ook ben ik het nu minder vaak en lust ik weer meer dingen.

Vandaag weer aan het werk na 3 weken vakantie. Vond ik wel spannend, ondanks dat ik nog thuis zit. Bang dat ik me ineens beroerd voelde. Gelukkig viel het erg mee, en ik vind het stiekem ook wel lekker om wat afleiding te hebben (anders gaan mijn gedachten weer alle kanten op). Ik ben later deze week uitgenodigd voor een lunch met een paar collega's, en was bang dat er sushi geopperd zou worden en ik zou er dan niet met een smoesje vanaf kunnen komen (want ik ben juist altijd de sushi-gek). Het werd genoemd, maar gelukkig toch besloten dat we voor broodjes gaan. Pfjiew, kan ik het nog even geheim houden.

Vandaag ook voor het eerst een "buikfoto" gemaakt (wel met kleren aan hoor). Beetje ongemakkelijk, maar wil het elke twee weken bij gaan houden om de groei goed te zien. Wel leuke collages gezien op Pinterest daarvan, hoop dat ik het volhoud (ik ben niet zo van de foto's). Nu met net 10 weken is mijn buik wel ietsje boller dan normaal, maar dat zijn volgens mij nog steeds mijn darmen. Broeken passen nog wel gewoon, al kunnen high waist broeken nu nog wel dicht maar niet meer van harte ;) Heb al wel wat tweedehands zwangerschapsbroeken besteld zodat ik ze straks al klaar heb liggen. Op zich kan ik me met thuiswerken nog wel een tijdje redden (lekker in de sportbroek), maar mocht ik ineens een afspraak hebben lijkt het me niet zo handig :hihi: .

Ik ben inmiddels weer aan het aftellen naar de termijnecho, volgende week woensdag mag ik al(/pas)! Ik vind het wel weer spannend of het allemaal in orde is.

Fijne week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lathyrusjes Hoe gaat het met je? Vrijdag al je echo, heb je er zin in?
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat een verhalen allemaal weer! Heb even alles rustig gelezen, goed te horen dat het met alle zwangeren goed gaat en iedereen er op haar manier mee bezig is. En alle familie/vrienden die geinformeerd worden, lijkt mij een heel leuk moment.

Lathyrusjes Hoe voel je je? Goed gesprek gehad bij de winkel over je bruidsjurk? En inderdaad vrijdag je echo, leuk! :hyper:

Zentony fijn dat je nu gewoon je tijd kan nemen om het tegen je collega's te vertellen, zonder slechte smoesjes te verzinnen waarom je nu ineens geen sushi wilt eten ;-) Wat leuk van de buikfoto's, denk dat dat achteraf een hele leuke herinnering is en hoe cool is het dat je straks kunt zien hoe je buik groeide.

Aapje Balen, maar fijn dat je nu weet dat je cyclys normaal gang is. We duimen met je mee dat het voorlopig de laatste is!

Meriba hoe gaat het op het wachtbankje?

Hier alles goed, zijn gangetje eigenlijk. Werk begint drukker te worden, nog een weekje en dan lekker 3 weken vakantie. We hadden niks geboekt, misschien nog een stedentripje tussendoor en voor de rest gewoon genieten van het samen zijn! Deel van de familie van mijn vriend hebben hun hotelovernachting gehouden die voor de bruiloft was en zijn dus 'trouwweeekend' in de buurt, dus hopelijk mooi weer en kunnen we er alsnog een leuke dag van maken.

Ik heb het de situatie wel geaccepteerd, al zie ik heel veel baby's om mij heen en heb ik soms echt rammelende eierstokken :rolling: dus ga maar veel knuffelen met de kinderen van vrienden. En van jullie verhalen genieten!
Crewgirl en GreenBean Fijne vakantie ladies! Heerlijk even ervan aan het genieten? En crewgirl, nog even sushi en degelijk gehad? Inmiddels ook ongesteld geworden?

Meriba Wat een spanning op het wachtbankje hè! Ben je er nog veel mee bezig? Het is ook zo onvoorspelbaar, dus als je het wel wat kunt loslaten is dat alleen maar goed natuurlijk. Maar je NOD is dinsdag, dat komt dichterbij!

Zentony Haha, zo herkenbaar met je kwaaltjes. Wel vervelend dat je de eerste keer overgeven kan afstrepen. Is het daarna nog vaker gebeurd? Ik heb wel hetzelfde, dat je je dan een dag minder moe en misselijk voelt en je je eigenlijk al rijk rekent en daarna... helaas 😉! Hier nog niet hoeven overgeven, maar m’n maag is wel erg snel van slag bij geurtjes. En voor m’n gevoel ruikt alles nu! Hoe gaat het met werken? En leuk hè, die buikfoto’s! Ik maak elke zaterdag eentje, heb er nu twee gemaakt. Nog geen zwangerschapsbroeken hier, eigenlijk past alles nog, alleen m’n meest strakke broek zit niet lekker meer en gaat moeilijker dicht.

Aapje Wel fijn dat je menstruatie wat mee valt nu! Toch altijd prettig, dat je daar niet al teveel last van hebt. Op naar de komende ronde!

Sandwichkind Heerlijk, aftellen naar je vakantie! En wat leuk dat veel vrienden alsnog in de buurt zijn, dan moet je er maar een leuke periode van maken 😊. Ik kan me voorstellen dat je wens wel heel sterk is en dat het dan wel kriebelt als je anderen ziet. Maar even flink knuffelen met de kinderen van vrienden!!

Ik ben ook aan het aftellen: vanaf vrijdag vakantie. Inmiddels moet ik tussendoor wel 2 keer nog terug richting werk, maar ik heb daardoor extra compensatieuren achter m’n vakantie aangeplakt en doe verder niets met werk. Merk dat ik best een stressvolle baan heb en dat ik nu bewust kies voor meer rust, want ik wil ook het beste straks voor ons kindje ☺️. Verder nog wel vermoeid, misselijk en de ene dag gaat dat beter dan de andere dag! M’n bonuszoon vertelt de hele buurt super trots dat hij grote broer wordt en legt aan ieder kassameisje uit hoe dat zit, namelijk dat de baby dan bij papa blijft als hij weer naar mama gaat. Dat vind hij dan ook wel een beetje stom 😉. Verder hoort hij al iets in m’n buik - ik gok m’n darmen - en zegt dat dat de baby is. Heerlijk 😄!

Veel plezier deze week iedereen!
Hoi allemaal,

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Ik besef inmiddels steeds meer dat ik zwanger ben, de eerste week was ik echt compleet van de kaart. Heb het ook aan mijn moeder en broer en zussen verteld. Het voelde goed, en nu voelt het allemaal wat echter. Ik voel me verder goed! Soms last van opgeblazen buik, wel veel moe maar amper misselijk. En nul zin om te vrijen. Jammer voor mijn vriend, want die vindt mij ineens woest aantrekkelijk haha. Morgen de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben er best een beetje zenuwachtig voor eigenlijk. Ik hoop natuurlijk gewoon dat alles goed zit.

Verder zijn we ons alvast aan het oriënteren op kinderopvang. Ik las ergens dat je dat vroeg moest doen, dus dat doen we dan maar. Trouwjurk wordt pas een week voor de bruiloft afgespeld, dat moet wel goed komen denk ik.

Wat super schattig, bonuszoon die het dan allemaal vertelt aan iedereen!
Veel plezier vandaag bij je echo Lathyrusjes!! Laat je weten hoe het was? ☺️
Alle reacties Link kopieren
Even een hele egoïstisch post!! Het is zo druk op m’n werk dat ik vaak even bij lees, maar dan niet aan reageren toe kom..

Sinds twee dagen rare steken in m’n buik en ik ruik alles ineens heel scherp. Draag zelfs geen parfum meer, kan het niet verdragen. Vanmorgen in een opwelling een test gedaan (volgens cyclus nog maar 3+3) en een echte duidelijke streep!!

Whaaaaa! We hebben ook een heel druk weekend voor de boeg. Zo als ik thuis bed direct door naar een bruiloft en morgenvroeg een cursus. Dus nog een momentje zoeken straks om vriendlief het nieuws te vertellen.

Heel onwerkelijk! Ik realiseer me heel goed dat ik alsnog ongesteld kan worden en dat dit echt geen garantie is.. Maar m’n lijf voelde ‘zwanger’ aan zonder dat in kon weten dat het zo was, maar het klopt dus gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Meriba Wat super, gefeliciteerd!! Een streep is een streep. Ik had achteraf gezien ook al op 3+4w een licht streepje, dus het kan zeker! En het klinkt allemaal echt als zwanger zijn, gefeliciteerd! Succes in de drukte en veel plezier met je vriend vertellen.

LathyrusjesHoop dat je een mooie echo hebt gehad! Laag libido is wel heel herkenbaar hoor, is hier ook niet aanwezig. Maar schijnt wel vaak voor te komen in het eerste trimester, kan zijn dat het later nog verandert... op zich is het niet gek natuurlijk, biologisch gezien is het doel al bereikt :hihi:

ranjaaZo schattig die reactie van bonuszoon. Zo hoef je zelf al niemand meer wat te vertellen, hij doet het voor je haha. Fijn dat je nu vakantie hebt, geniet ervan!

Hier druk gehad met werk vooral. Ik merk dat het me deze week heel zwaar valt, ik vat alles persoonlijk op en mijn gevoel van werkdruk kan nu in een minuut van 1 naar 100 gaan. Vandaag ben ik vrij en zag ik toevallig op mijn telefoon maandagochtend een afspraak in mijn werkagenda staan met de directeur voor een spoedopdracht. En de mensen die daar eigenlijk meer van weten zijn natuurlijk nu allemaal op vakantie... en heb al het gevoel dat mijn bord te vol is op dit moment. Gelijk een knoop in mijn maag en het gevoel dat ik elk moment in janken kan uitbarsten. Totaal overdreven reactie, maar verstand/emotie zitten nu niet op 1 lijn. In de boekjes stond ook dat je in week 10 extra emotioneel kan zijn door de HCG piek, dus op zich wel verklaarbaar, maar dat maakt het niet makkelijker... Heb mezelf nu voorgenomen om maar weer eens wat mindfulness opdrachten te gaan oppakken om te zorgen dat de stress niet te hoog oploopt.

Positieve noot: Ik heb na die ene keer niet meer moeten overgeven en ik voel me echt minder vaak en minder heftig misselijk nu. Wel nog elke dag met vlagen. Hoop dat deze trend doorzet!

Maar nu eerst lekker weekend... hoop dat jullie allemaal van vakantie/weekend kunnen genieten en de zwangeren lekker weinig kwaaltjes mogen hebben!
Even een snelle reactie: Meriba!!! jeetje wat tof, gefeliciteerd :cheer2:! Ik had ook m’n eerste streepje op 3+4, en nu toch echt al 9+3 onderweg 😉 wauw wat leuk! Zo merkt je lichaam toch wel wat hè.

Zentony even een dikke knuffel :hug:; dat emotionele - wat ik helemaal herken - is super vervelend maar voelt wel echt zo realistisch, en dat is gewoon balen... even lekker veel slapen dit weekend!!
meriba whaaaaa!! Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd! Hopelijk kan je een goed moment vinden om aan je vriend te vertellen.

Hier ook goed nieuws. Een kloppend hartje gezien! Minder ver zwanger dan ik zelf dacht, maar alles ziet er goed uit wat ze nu kon zien. Darmen zaten erg in de weg, heb ik ook wel last van. Ik voelde alleen totaal geen klik met de verloskundige. Tegen een vriendin zou ik zeggen 'bel maandag een andere praktijk en ga eens langs'. Dus ik hoop dat ik dat maandag zelf ook durf, hihi. De praktijk die ik graag wilde kon mij niet aannemen omdat ik te ver weg woon helaas. Maar goed, voor nu ben ik heel blij en geniet ik nog even van dit moment!
Meriba super! Gefeliciteerd!!

Ik wilde even kort schrijven dat ik hier iets minder ga posten. Ik ben oprecht superblij voor jullie allemaal, maar het lijkt iedereen in één keer te lukken en ik merk dat ik er een beetje zenuwachtig/onzeker van word dat wij als enige nog aan het proberen zijn. Dat heeft uiteraard niets met jullie te maken en ik wens jullie het allerbeste! Maar ik ben al wat onzeker en ik denk dat we best even op onszelf focussen en de teleurstelling elke maand samen verwerken <3
Ach, Aapje wat vervelend dat het je onzeker maakt 🙁 dat is natuurlijk niet de bedoeling van een topic als dit. Ik denk dat het ook best wel uniek is dat het bij veel van ons in 1x raak is, omdat die kans nu eenmaal klein is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het wel onzeker kan maken, omdat jouw wens er absoluut is en je dan ondertussen de een na de ander hoort waarbij het direct lukt. Heel begrijpelijk (en knap!) dat je dan aangeeft dat je even wat minder hier gaat posten. Weet dat je wel altijd welkom bent, en dat ik hoop dat ook jij snel een positieve test in handen hebt! Als er iets is wat je hier wil delen, kom gerust ☺️.

Lathyrusjes Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu? En wat jammer dat je totaal geen klik hebt, maar dan zou ik nu zsm verder kijken. Je hebt straks nog meer dan genoeg afspraken met je verloskundige en het is wel belangrijk dat jij je op je gemak voelt!

Hier word ik elke ochtend met buikpijn wakker; ik merk dat alles wat groeit en trekt daar beneden en m’n darmen hebben daar behoorlijk veel last van. De misselijkheid en vermoeidheid is er nog steeds, de ene dag in vlagen en de andere dag non-stop aanwezig. Hoe irritant ook, het maakt wel dat ik het gevoel heb dat het allemaal ‘goed werkt’ ofzo - hoewel je dat nooit kan zeggen, dat weer ik, maar ik probeer positief te zijn! Over 2 weken ga ik zwangerschapskleding shoppen met m’n moeder, dat is een verjaardagscadeau van m’n ouders. Ook krijgen we een kinderwagen van ze en vinden ze elk detail enorm interessant om te horen 😉 erg leuk, dat ze zo meeleven en er zijn! Woensdag al een gesprek en rondleiding bij de kinderopvang - want zelfs in het noorden (wel in een stad) moet je er kennelijk vroeg bij zijn... nu nog op zoek naar kraamzorg, want gek genoeg ben ik daar dan minder mee bezig (opvang is voor jaaaaren, kraamzorg op z’n hoogst twee weken). En volgende week de termijnecho; ben benieuwd of er nog iets verandert aan de uitgerekende datum! Zelf gok ik dat hij misschien 1-2 dagen eerder valt, maar dat is gebaseerd op helemaal niks 😜. Onderbuikgevoel. Zo’n gebeurtenis houdt je iig goed bezig!

En Meriba hoeveel tests heb jij inmiddels gedaan? 😉
Crewgirl jij zit op het wachtbankje! Hoe gaat het?
GreenBean en Zentony hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier minder nieuws. Vanochtend ben ik begonnen met bloeden. Net nu ik na 11 weken er echt vertrouwen in begon te krijgen en me op en top zwanger voel. Ben nogal geschrokken, ondanks dat ik weet dat het ook onschuldig kan zijn. Afwachten is het enige wat ik kan doen nu... Morgen heb ik termijnecho, ik vind het nu nog spannender en weet niet hoe ik vandaag door moet komen :-(
Oh Zentony wat heftig! Verlies je veel bloed? En hoe voel je je verder? Bah, wat naar en wat duurt de dag dan lang tot morgen... ik duim en hoop voor je :redrose:, want het kan écht onschuldig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Zentony Wat enorm schrikken! Fijn dat je morgen al kunt laten checken of alles oké is, maar kan me inderdaad voorstellen dat vandaag een hele lange dag gaat worden. Ik duim mee voor goed nieuws!

Meriba Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je nu?

Aapje Snap dat het lastig is met iedereen die zo snel zwanger is. Je bent altijd welkom om (weer) mee te schrijven. Doen wat goed voelt :hug:!

Ranjaa Wat leuk dat iedereen zo mee leeft! Dan wordt het helemaal 'echt' :-D

Lathyrusjes Fijn een kloppend hartje, een hele geruststelling lijkt me! Al een beslissing genomen om eventueel van praktijk te veranderen?

Sandwichkind Inderdaad lekker genieten van de voordelen van kinderen van andere nu. Lekker oefenen met de leuke dingen en voorlopig nog geen slapeloze nachten en belangrijke beslissingen voor jezelf.

Hier weer aan het werk vandaag na een lekker weekje vrij. Heel fijn even met z'n tweeën en gewoon over de zwangerschap kunnen praten zonder om te kijken of er geen bekenden in de buurt zijn. Qua kwaaltjes ben ik voornamelijk moe, wat er een paar keer voor zorgde dat we in de middag even terug naar het hotel moesten voor een dutje ;). En nu 2 keer misselijk geweest, maar dat was prima te overzien dus vooralsnog heb ik weinig te klagen. Volgende week donderdag de eerste afspraak bij de gynaecoloog, merk wel dat ik steeds meer de behoefte heb aan bevestiging dat ik echt zwanger ben. Zeker gezien het gebrek aan kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
:jump: Opluchting!!

Ik heb vanochtend uiteindelijk toch de verloskundige gebeld om te overleggen, vooral omdat ik er wat krampen bij kreeg en me er niet gerust bij voelde. Werd gelukkig gelijk serieus genomen en mocht zowaar een uurtje later langskomen. Had ik niet verwacht, omdat het bloeden niet veel was (inlegkruisje was wel genoeg) en vooral ook omdat ik morgen al de afspraak had staan.

Maar alles is goed, hartje klopt (voor het eerst gehoord, zo speciaal), de kleine is goed gegroeid (ben een dag vooruit gezet) en hele schattige beentjes, armpjes en een neusje gezien. Zat ook geen bloed in de baarmoeder, dus waarschijnlijk is er gewoon een bloedvaatje geknapt bij de baarmoedermond. De krampen zijn waarschijnlijk groeipijn of mijn darmen (die sowieso al weken moeilijk doen). Zó opgelucht :heart: het mooiste is nog: ze wilden de termijnecho voor morgen gewoon laten staan, dus dan mag ik weer gluren!

Zal binnenkort jullie berichtjes beantwoorden, sorry ben nog even te hyper nu hehe
Zentony wat fijn!!! Zo goed dat je gebeld hebt, en pfff wat moet dat een opluchting zijn (en stiekem ook geweldig dat je morgen nóg een keertje mag komen!) ben heel blij voor je :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zentony wat een super goed nieuws!! Goed dat je gebeld hebt!
Alle reacties Link kopieren
Lathyrusjes Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien en het in orde was allemaal. Vervelend dat je zo'n last hebt van je darmen, herken ik wel. Ze moeten plaatsmaken en de hormonen werken ook nog eens tegen. Hopelijk wordt dat snel beter bij je. Zijn er nog andere opties voor verloskundigen? Lijkt me wel verstandig om te switchen inderdaad, het is allemaal al spannend genoeg en dan zou je juist een goed gevoel bij de verloskundige moeten hebben.

Aapje Ik snap je keuze heel goed, je gaat toch vergelijken met anderen en dat helpt je onzekerheid inderdaad niet. Mocht je dingen willen delen ben je altijd welkom hier hè?! :hug:

ranjaa Die buikpijn valt mij ook flink tegen, vervelend dat dat bij jou ook het geval is. Ik heb het ook met opstaan het ergst. Veel vezels en water lijken niks te helpen hier, grrr. Hopelijk is dat snel wat rustiger! Ik vind het stiekem ook wel geruststellend dat ik me zo zwanger voel, aan de andere kant kijk ik na 2 maanden misselijk/vermoeid/emo zijn ook wel uit naar het "magische" tweede trimester (en nu hopen dat het niet gelogen is dat kwaaltjes dan verdwijnen :-P misschien went het gewoon haha). Leuk cadeau van je ouders trouwens! En goed bezig met alles regelen. Hier heb ik nog niks geregeld voor opvang of kraamzorg, plan was om te gaan bellen voor afspraken na de termijnecho, dus ik moet dat ook maar eens gaan doen deze week. Hopelijk vallen de wachttijden in het oosten wel mee... heb 1 opvanglocatie die me zó leuk lijkt (een agrarische, praktisch om de hoek), ik word er helemaal blij als ik er langskom dus zou jammer zijn als die geen plek hebben. Fijn dat je ook al kunt aftellen naar de termijnecho, en goed dat je positief probeert te blijven!

GreenBean Fijn om te horen dat jullie een goede vakantie hebben gehad, kan me voorstellen dat de rust en even weg zijn samen je goed doet. Gelukkig vallen de kwaaltjes nog mee. Snap heel goed dat je de bevestiging wil, dan wordt het toch meer "echt" (en het is gewoon super om die kleine te zien). Je kunt nu ook aftellen, fijn!

Meriba Hoe was je weekend, en hoe reageerde je vriend? Besef je je het al een beetje?

Hier nog steeds wat krampen maar ik ben zoals ik eerder schreef gerustgesteld. Mijn lichaam groeit gewoon, en dat kost wat moeite. Voor een goed doel :heart: . Ik merk emotioneel ook wel veel van de zwangerschap, kan minder hebben en moet om alles (goed/slecht) veel sneller huilen. Vriendin gaf aan dat dat wel even zo blijft nog, moet ik dan maar aan wennen denk ik? Zo gek dat je jezelf bent maar toch ook niet meer 100%.
Alle reacties Link kopieren
Zentony wat fijn dat je even langs mocht komen en dat alles goed is! Leuk om een keertje extra te mogen spieken (geen fijne aanleiding natuurlijk, maar leuk dat je gewoon morgen nog langs mag komen).

Greenbean gaat goed zo te lezen, fijn dat je niet veel last hebt van kwaaltjes. Snap ook wel dat het een soort extra bevestiging is als je ze wel hebt, wat de afwezigheid van kwaaltjes ook weer lastig maakt misschien. Maar hé, vermoeidheid is ook een kwaaltje toch? Alleen maar fijn als dat het voornaamste is. Spannend, nog iets meer dan een week tot de echo!

Ranja Fijne vakantie! Lekker uitrusten hopelijk. Ondertussen ook druk met allerlei regeldingen, al best veel vroeg te regelen.

Meriba Gefeliciteerd!! :cheer2: Oplopende testen inmiddels? Al een eerste echo in de planning?

Aapje begrijp het dat je even wat minder komt schrijven! Er is nog een kans dat er nog iemand in dit topic niet meteen zwanger wordt... wij moet nog 'echt' beginnen. Ik ben nu ongesteld, dus we gaan bijna de eerste ronde in. Blijf mezelf ook maar goed inprenten dat het echt niet standaard/normaal is dat het in de eerste ronde al lukt.

Lathyrusjes een kloppend hartje :heart: Inmiddels al actie ondernomen ten aanzien van de verloskundige? Lijkt me vervelend als je geen klik voelt, inmiddels je eigen 'advies aan een vriendin' opgevolgd? Iemand zei eerder volgens mij al dat het lastig referenties vragen is, omdat je al zo vroeg contact opneemt met een verloskundig. Ik zou ook niet echt weten op basis waarvan ik zou moeten kiezen. Maar gewoon dichtbij denk ik? En dan een grote of kleine praktijk? Adviezen?

Sandwichkind fijne vakantie!

Wij zijn net terug van vakantie en ben blij met de keuze om de vakantie niet op het wachtbankje doorgebracht te hebben (werd aan het eind van de vakantie ongesteld). Waren veel dingen te eten en te drinken waar ik dan ingewikkeld om heen had moeten/willen draaien. Nu lekker een weekje 'geoefend' met neefje en nichtjes, was gezellig en druk! Ik geloof dat als het kinderen krijgen lukt enzo ik ze niet al te dicht op elkaar wil!

Zo, weer bijgelezen! Liep wat achter door de vakantie, zal weer wat meer posten vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl 2 kindjes dicht op elkaar lijkt me ook wel heftig ja, maar gezien m'n leeftijd zal er bij ons sowieso geen jaren tussen zitten als het ons gegeven is ;-). En mooi dat je lekker genoten hebt van hapjes en drankjes die straks wellicht niet meer mogen.

Zentony Hoe was de echte termijnecho? En hoe gaat het met het bloeden en de krampen nu?
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl Wat fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Nu begint het ook voor jullie, spannend hoor!

GreenBean Termijnecho was heel leuk. Fijn dat de spanning er al af was, en leuk om de kleine eens te zien bewegen, er werd flink gedraaid. Heel bijzonder, andere twee keer lag hij/zij gewoon stil dus dit was ook leuk om te zien. Bloeding was er gister nog wel, maar lichtjes (had de verloskundige ook aangegeven dat dat nog even kon zijn). Krampen heb ik wel, maar niet heftig. Ik let er nu ook minder op. Zijn denk ik vooral mijn darmen, en ook af en toe een steekje ergens in de buik, ik heb het idee dat het oprekken nu echt begonnen is haha!

Vandaag mijn werk ingelicht. Vond het van tevoren wel een beetje spannend, mijn baas kan namelijk nogal bot zijn en ik werk in een bedrijf met vooral mannen. Hij reageerde gelukkig heel aardig. Ook de collega’s reageerden heel leuk, echt fijn dat het nu eruit is! Toch dik 2 maanden een geheim houden vind ik toch best lastig omdat je er zelf toch vol van bent. Nu heb ik het idee dat ik niks meer hoef te verbergen en meer ‘mezelf’ kan zijn.

Gister trouwens ook gelijk bloed laten prikken voor de NIPT en prenatale screening. Hopelijk is de uitslag snel binnen.
Alle reacties Link kopieren
Zentony kliint heel leuk je termijnecho, je kreeg een hele dansshow erbij dus ;-) Is de bloeding die je had inmiddels gestopt dus? Prettig dat de verloskundige al had aangegeven dat het nog een beetje door kon gaan zodat je er minder/niet meer van schrok.
Fijn dat je je werk nu hebt ingelicht en dat er goed op gereageerd werd. Ik vond het al lastig om 'naar de tandarts' of 'naar de huisarts, maar is niets ernstigs' te gaan toen mijn spiraal eruit gehaald werd. Nu was dat wel makkelijker vanwege thuiswerken, maar ik moest toch aan een of twee collega's even zeggen dat ik later zou zijn of niet beschikbaar was om een afspraak te maken. Lijkt me inderdaad wel vreemd om er niets over te zeggen als je er helemaal vol van bent.

Hoe lang duurt de NIPT, een week of twee, of sneller?
Alle reacties Link kopieren
crewgirl Klopt, bloeding is gestopt dus dat is wel een hele opluchting en voor mij ook weer extra bewijs dat het onschuldig was. NIPT uitslag staat 10 werkdagen voor, en de verloskundige hier gaf aan dat dat vaak ook wel echt het geval is. Las in andere topics dat mensen het sneller hadden, maar dat zal misschien ook wel per regio verschillen. Stiekem hoop ik nog steeds dat ik het sneller weet natuurlijk ;) ongeduldig haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven