Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Als het kan zou ik ook graag meeschrijven!

Ik moet nog 8 pillen van mijn strip en dat zal dan voorlopig de laatste zijn! Ik ben 24, mijn vriend is 30 en we gaan voor ons eerste kindje.

Ik vind het heel spannend en ben vooral benieuwd hoe mijn lichaam reageert op het ontpillen, aangezien ik voor de pil heel heftig en onregelmatig ongesteld was.
Alle reacties Link kopieren
Morgen uitgebreid, nu even via mobiel.

Werd 5.30 wakker van een gil van dochter. Ze sliep gewoon door, dus niks aan de hand. Maar ik lig dus wakker. Wat als ik zwanger ben :|
-janna- wijzigde dit bericht op 29-04-2020 08:49
20.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil wel graag. Denk ik. ;-D
Alle reacties Link kopieren
@Janna Komt het ooit gelegen? Een zwangerschap? Aanpassen moet iedereen.
En ik heb er ergens wel vertrouwen ik dat het in de zomer weer normaal wordt dat het wat echo’s betreft wel weer normaal wordt.
Spannend hoor, bij jou zo dichtbij je NOD

Hier wordt onze dochter elke dag tussen 6 en 7 wakker. Maar vaak ook nog rond 5 uur. Soms werkt tutje dan, soms moet ik haar nog 40 ml melk geven. Ik mag toch hopen dat die 5 uur over een paar maanden wel weg valt. 🤣 En anders dealen we daar ook weer mee.

Ik schrijf hier trouwens altijd via mobiel. Met het ‘vorige proces’ ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
@Janna dat zijn ook echt van die lekkere zorgen die 's nachts /vroeg in de ochtend voorbij komen natuurlijk. Tenminste, vaak ziet de wereld er dan moeilijker ern enger uit.
Ik zit er een beetje hetzelfde in als DEM. Ook het idee "als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat". Ik herken je angsten in bepaalde mate wel, gelukkig overwint momenteel vooral de ratio hier.

@Unicornlover :welkom!

@alle dames : wat vinden jullie ervan als we de groep sluiten? Hoe groter, hoe minder overzicht en minder persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Rosie 100 euro per maand en alleen fulltime af te nemen klinkt niet erg luxe ;-). Behalve als je het geen probleem vindt om thuis te blijven en er speciale groepjes zijn voor expats/moeders :)

@Madeliefje Spannend en welkom!

@April Wat goed dat je al over de opvang hebt nagedacht. En lief dat je nicht dan alsnog bij de ontwikkeling van een kindje betrokken kan worden.

@Sophie zo, hoppa! Haha.. succes!!
Dat maakt het wel extra spannend hoor... Wil je zeggen wat voor afwijking?
Hier speelt.gelukkig niets op dat vlak, maar wel dat ik er lang lang over heb gedaan zwanger te worden van de 2 dochters. Uiteindelijk wel spontaan en officieel niets gevonden als oorzaak.

@Dem89 Welkom! Wat leuk, ook al zo snel voor een volgende kindje. Jammer dat die nog zo vroeg wakker wordt, maar dat kan echt elke maand omslaan. Laat staan 9 maanden 😜

@Unicornlover welkom! Leuk dat je meeschrijft!

@Janna haha, wat Miriammm zegt! En Dem. Er is nooit een goed moment. Eerst vond mijn man het te spannend, toen was het financieel niet wenselijk, etc. Het leek mij veeeel spannender voor de vrouwen die moesten bevallen en dus allang zwanger waren toen de crisis startte. Opeens thuis ipv in het geboortehuis, wel of niet met partner, geen kraamvisite, etc.

@ego
Hier nog geen idee wanneer te starten. Wel in de zomer, hopelijk juni. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het spannend vind. Net als iedereen dus heel gek is dat niet. Niet echt spannend omdat ik redelijk weet wat zwanger zijn en een kindje inhoudt. Maar meer spannend vanwege het zwanger wórden, omdat ik sowieso weet dat het niet normaal lang kan gaan duren als het al gaat gebeuren en ik nooit in een forum heb meegeschreven. Ik weet dat ik destijds in het begin altijd superblij was voor de zwangere omgeving, maar na een half jaar begon dat om te slaan in blij, maar een beetje jaloers. Ik wilde ook! In een forum is het meer in your face, al zal dat hopelijk eerder betekenen dat ik extra blij ben voor jullie ♥️. We schrijven hier allemaal om ervaringen te delen en elkaar te steunen natuurlijk.
En wie weet gebeurt het dit keer sneller ondanks mijn bijna 35 :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@Mathilde Ik herken wel wat je zegt. Bij ons duurde het 7,8 maanden. Heel gemiddeld eigenlijk en helemaal niet zo lang. M’n zussen gingen in die periode voor een tweede en ik was nog geeneens zwanger van mn eerste. Uiteindelijk is mn zus 5 weken later bevallen van haar 2e en andere zus afgelopen februari. In de groep waarin ik mee schreef zijn de oudste kindjes een half jaar ouder. Van Nijn5 zelfs precies een half jaar ouder. De jongste is van januari. Maar ook is er een vrouw die nog steeds niet zwanger is.
Je gunt het iedereen. En zoals ik al eerder zei, het liefste meteen, ook al denk je daarnaast rationeel dat het geen haast heeft. Als je eenmaal begonnen bent..
Alle reacties Link kopieren
@Dem89 Lief! Uiteindelijk valt het vaak wel mee inderdaad :). Al was het bij mij ruim 2 jaar en ruim 1 jaar, dus met 7/8 maanden zou ik nu best blij zijn XD :worship:. Wat je als laatste zegt is erg herkenbaar: als de wens er eenmaal is dan gaat ie vol aan en is elke maand er 1 teveel. Al is de afspraak hier dat nr 3 leuk zou zijn, maar we eigenlijk al erg gezegend zijn zo. Dat klopt zeker, maar toch... denk ik dat ik teleurgesteld zou zijn.
Aan de andere kant vind ik het ook stom om er zo in te staan, want het is allemaal onzeker en het kan ook zo lukken.
We gaan er gewoon voor en wat er ook gebeurt, het komt sowieso goed 👍🏻👍🏻. Best een prima uitgangspunt :hyper:

Wel leuk dat de 2e van je zus en jullie 1e zo dicht op elkaar zitten!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

@miriam, lijkt mij ook een goed idee om te tabel te sluiten. Hoe meer mensen hoe lastiger het is om overal op te reageren.

@Jann, zwanger worden komt nooit uit. Snap je angsten wel. Ik probeer aan alle bezwaren maar niet te denken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

@Mathilde, ik hoop dat je van 2 jaar, naar 1 jaar, naar in 1x gaat!
Meeschrijven in een topic kan confronterend zijn, maar ook wel heel fijn.

Ik schreef bij mijn eerste mee in een zwanger worden en uitgerekende datum groep. Met de uitgerekende datum groep hebben we een besloten facebook pagina en schrijven we heel veel.
Ik heb bij mijn eerste gedacht dat het wel mis moest gaan omdat ik in 1x zwanger was. Kon toch niet zo zijn dat er vrouwen waren die al zo lang bezig waren en bij mij alles in 1x goed ging.
Gelukkig bleef die kleine plakken 😊

En over corona en zwanger zijn. Dat je partner niet mee mag naar een echo lijkt me naar. Dat thuis bevallen alleen maar top, bij de eerst gedaan en dat beviel heel goed.
Nu eerst maar eens zwanger worden 😅
Alle reacties Link kopieren
@Mathilde : dat was een gedachte die ik ook had /heb. Ga ik door hier mee schrijven er niet te veel mee bezig zijn? En natuurlijk gaat het bij de één eerder lukken dan bij de ander. Wat gaat dat doen? Kan ook fijn zijn om dat dan met elkaar te bespreken denk ik.
En gelukkig kun je eek forum nog altijd niet openen, heb ik mezelf verteld ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Graag schrijf ik mee in dit topic als dat kan :)

Ik ben 31, mijn man is 36 en wij willen voor een 2e kindje gaan. Ik ben vorig jaar bevallen van ons 1e kindje en het gaat super goed en het kriebelt aan alle kanten om voor een 2e te gaan!

Heb eergister de laatste pil gepakt. We hebben - mede door komst van de baby - niet heel veel seks en ik ga ook nog niet letten op de eisprong e.d. dus ben benieuwd hoelang het gaat duren.

Spannende tijd voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
DEM89 schreef:
26-04-2020 16:40
Dag dames,

Kunnen jullie mij er ook nog bij gebruiken? 😊

Ik was erg actief toen we voor de eerste gingen. Zowel in een topic ‘zwanger worden in’ als ‘uitgerekend in’. Samen met Nijn5. Wij spreken elkaar ook privé via een groepsapp.

Mijn vriend en ik zijn nu voor een 2e begonnen. Onze dochter is nog maar 8 maanden oud, het is dus best snel. Maar ons lijkt het leuk als ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Ook gaat m’n vriend er vanuit dat het nog wel een half jaar duurt ofzo. Maar hee, dat het bij de eerste zwangerschap 7 a 8 maanden geduurd heeft, wil natuurlijk niets zeggen over een tweede.

Ik ben niet meer aan de pil of andere hormonen gegaan nadat ik bevallen ben. In maart al onveilig gedaan, maar dat was sowieso niet echt gericht op de vruchtbare dagen. Afgelopen week wel. Ik verwacht over 10 dagen ongeveer m’n NOD.

Ondertussen is m’n vriend druk bezig rondom het huis. Nu een jaar geleden hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis en hij bouwt nu een tuinhuis in de tuin. We proberen er geen druk op te leggen, haast hebben we niet. Maar zoals jullie wel begrijpen, als je zwanger wil worden, wil je het meteen! 😜

Ik heb afgelopen 8 maanden grotendeels fulltime gekolfd. Nu kolf ik nog 1 keer per dag. Maar heb nu sinds 2 maanden, nog maar 2 keer echt ongesteld geweest weer een normale cyclus. Naja, het is nog even afwachten of het regelmatig blijft. Hoewel het qua eisprong wel redelijk regelmatig was afgelopen week. Heb geen testen gedaan, maar wel naar cervix slijm gekeken. 😊

Voor de tabel, ik ben 30, m’n vriend is 38 en we zijn dus in april al gestart. NOD is 8 mei.

Ben nu een beetje alles aan het doorlezen.

Wat werk betreft. Ik werk maar 16 uur. M’n vriend werkt 40 uur. Onze dochter gaat sinds januari 1 dag in de week naar een agrarische opvang hier in de buurt. Lekker veel buiten en veel dieren. De opvang is echt op het erf van een melkveehouderij. De andere dag gaat ze naar mijn moeder afgewisseld met mijn schoonouders. Maar vanwege Corona nu al 6 weken niet. En wat m’n schoonouders betreft vind ik dat niet zo heel erg. 😅 Ook al zijn ze heel goed voor haar en komt onze dochter niets te kort, het is niet bepaald goed voor de band tussen mij en m’n schoonmoeder. Dus vanaf de zomervakantie gaat ze twee dagen naar de opvang.
Wat leuk, ook zo kort op elkaar! Onze dochter is nu 7 maanden!
Alle reacties Link kopieren
Oh haha ik lees net dat de tabel gesloten is. Helaas! Ik wens jullie veel succes en geluk!
Wat fijn dat ik nog net mee kan schrijven!

We willen het graag nog tussen ons houden dat we gaan beginnen dus ik kan bepaalde vragen nog niet met mijn omgeving delen, dus heel blij dat ik bij jullie terecht kan!

Vraagje, hoe lang duurde het bij jullie voordat je cyclus weer terug was?
Alle reacties Link kopieren
@Unicornlover: dat verschilt heel erg per persoon en soms ook aan hoe lang je aan de pil bent geweest volgens mij. Ik ben begin 20 een tijd aan de pil geweest en 4 weken na het stoppen begon mijn gewone cyclus weer. De eerste menstruatie was wel wat heftiger en daarna werd het weer normaal.

Wij hebben het er met onze omgeving ook niet over, dus ik ben erg blij dat ik hier mee kan schrijven. Het lijkt me vooral vervelend als vrienden/familie er uit enthousiasme te pas en te onpas naar zouden vragen, zeker als het misschien niet zo snel lukt. Dus vandaar die keuze.

Hoe kijkt de rest daar tegenaan? Laten jullie het je omgeving weten?
@Madeliefje: Bij ons is het vooral een wens van mijn vriend, die wil heel graag dat het een verrassing is als we vertellen dat we ooit zwanger zijn. Ik had het ook fijn gevonden om er met een klein clubje over te praten, maar vind het ook wel wat hebben dat het nu ons geheimpje is. En heb ook bij vrienden gezien dat zij er wel heel open over waren en dat het niet zo snel lukte en zij werden inderdaad gek van die vragen de hele tijd. Dus bij ons ook een bewuste keuze.

Ben inderdaad benieuwd hoe de rest hier tegenaan kijkt!
Alle reacties Link kopieren
Ook zonder dit te vertellen krijgen we vragen, vooral van onze beider ouders. Met vrienden en siblings hebben we er juist fijne gesprekken over. Niet dat zij weten dat wij nu gaan starten, maarja we zien ze ook niet face to face nu natuurlijk.
Normaliter kunnen we met veel van onze vrienden goed praten over het wel of niet hebben van een kinderwens, (problemen met) vruchtbaarheid, het hebben van kinderen enz. Misschien dat wanneer het ter sprake en het goed voelt, dat we het wel vertellen aan wat mensen.
Maar aan onze ouders zeker niet! Die zouden teveel druk op ons leggen voorzie ik.
Alle reacties Link kopieren
Sophie-3 schreef:
25-04-2020 19:52

Voor wat betreft bijzondere omstandigheden.. ik ben drager van een chromosoom afwijking waardoor de kans op miskramen hoger is. Dat is dus best wel spannend. Spelen er bij jullie bepaalde omstandigheden?
Ik moet vanwege een aandoening in het ziekenhuis bevallen. Ik hoop dat het mijn kansen op een zwangerschap niet beinvloedt.
Ik vind het verder niet erg om in het ziekenhuis te bevallen, ik weet al mijn hele leven dat dat het geval gaat zijn dus heb nooit een andere optie overwogen.

@DEM89: Welkom! Jouw NOD is al snel, spannend. Ik kan niet wachten tot ons groepje de eerste testen gaat doen

@Janna: Ik vind het ook heel spannend! Ik heb me vaak afgevraagd of het verantwoord is om in deze corona-tijd een kind op de wereld te zetten. Anderzijds is dat ook juist wat het bij ons getriggered heeft. Klinkt een beetje fout om te zeggen dat we niks beters te doen hebben (haha), maar het is wel zo dat al onze plannen in de war zijn geschopt. We wilden een reis maken, trouwen en nog een paar dingen samen ondernemen voor ons leven in het teken zou staan van kinderen. Dat is nu allemaal van de baan, dus zei mijn vriend: Dan beginnen we nu aan kinderen en proberen we die andere dingen daarna te doen. We weten niet hoelang deze crisis nog duurt en ik kan niet nog jaren wachten.

@Mathilde: Ik hoop ook echt dat je vriend op korte termijn ervoor wil gaan! Ik herken ook je gevoelens dat je soms jaloers bent omdat je ook wil. De enige reden waarom dat bij mij onder controle is is omdat ik hoop dat ik ook niet meer lang hoef te wachten. Maar als het niet zou lukken weet ik niet hoe ik ga reageren.... Ik schaam me hier wel een beetje voor haha

@LaParisienne: Ik heb je nog wel toegevoegd hoor, iedereen die tot nu toe heeft gereageerd. Je bent hartstikke welkom! Ik was aanvankelijk niet van plan om de tabel te sluiten, maar is inderdaad wel fijn als het een beetje overzichtelijk blijft! Dus jij bent dan de laatste en vanaf nu dicht.

@Unicornlover: Ik slik pas 5 jaar de pil. Ik ben 6 maanden terug kort gestopt en toen had ik 6 weken na staken pil mijn 1e menstruatie. Die was vanaf dat moment ook meteen regelmatig (33 dagen, zoals ik voor mijn piltijd ook altijd had)

Hier:
Wij hebben niemand iets verteld over onze plannen. Maar iedereen zit erop te wachten en ik weet ook niet of ik mijn mond kan houden. Toen ik op mn 30e vrijgezel was riep ik dat ik anders een bewust alleenstaande moeder zou worden. En nu weer een paar jaar verder krijg ik werkelijk overal opmerkingen van: "Is het al zo ver?" "April zal volgend jaar wel niet meegaan" etc etc
Mensen vragen het me recht op de man af. Terwijl ik het tot nu niet eens probeerde.
Ik stoor me daar niet echt aan, mijn antwoord is steevast geweest: Het komt wanneer het komt.
Ik deel wel alles met mijn beste vriendin. Zij is een bewust alleenstaande moeder geworden omdat ze geen partner had en we hebben samen haar traject en gevoelens hierover gedeeld. Dus nu vertel ik ook alles over mezelf. Sinds haar baby er is pas ik regelmatig op, ook s nachts. Ook zij werkt onregelmatig met nachtdiensten, dus het is een ongelooflijke uitdaging als alleenstaande moeder met een baan van ook 40 uur per week en onregelmatigheid.

Hier wel een update. Ik ben sinds vandaag toch eerder dan verwacht met de pil gestopt hahaha. Ik slik hem normaal altijd door en las zo'n 3-4x per jaar een stopweek in als ik een doorbraakbloeding heb. Dat is sinds gister het geval, dus ik moet wel een stopweek inlassen. En toen had ik zoiets van: En waarom zou ik hem daarna weer starten
Ik ben benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt, ik laat t wel weten.
Alle reacties Link kopieren
Nog een toevoeging : ik heb het idee dat mijn ovulatie eraan komt en ik heb steeds zin in seks :facepalm: Overweeg zelfs serieus om het deze maand al zonder condoom te doen en dan gewoon te zien wat er gebeurt. Geloof dat man daar geen bezwaar tegen zou hebben ;)

@April : wat fijn dat je alles kan delen met die vriendin en wat een top vriendin ben jij voor dat oppassen! Logeert de baby dan bij jullie of slaap je in haar huis? Wat vindt je vriend ervan?
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
27-04-2020 20:09
Nog een toevoeging : ik heb het idee dat mijn ovulatie eraan komt en ik heb steeds zin in seks :facepalm: Overweeg zelfs serieus om het deze maand al zonder condoom te doen en dan gewoon te zien wat er gebeurt. Geloof dat man daar geen bezwaar tegen zou hebben ;)

@April : wat fijn dat je alles kan delen met die vriendin en wat een top vriendin ben jij voor dat oppassen! Logeert de baby dan bij jullie of slaap je in haar huis? Wat vindt je vriend ervan?
Zij heeft ook veel voor mij gedaan ;-) we zorgen gewoon een beetje voor elkaar
Ik slaap dan in haar huis want we willen de baby in zn eigen omgeving houden en zij wil natuurlijk ook bij hem zijn. Maar we doen het vooral zodat zij een beetje ontlast wordt. Ik ga dan uit mijn werk naar haar, ik kook voor ons 2, ruim het huis op en verzorg de baby en 's nachts ga ik eruit voor de baby zodat zij een nacht kan slapen. En binnenkort --> als ze s nachts moet werken (hoefde ze sinds de bevalling nog niet)

Voor haar is het een welkome adempauze. Na zo'n avond/nacht heeft zij de hele nacht geslapen en is het huis aan kant.
Voor mij is het kroelen met de baby, bijkletsen met vriendin en een losse avond nachtbraken (circa 1x in de 10 dagen) trek ik nog wel met werk. Baby is nu pas 2 maanden oud!
Mijn vriend vindt dat allemaal prima. Hij heeft al gezegd dat ze ook weleens met baby bij ons kan komen logeren als hij groter is.

Edit: Wat voel je tijdens je ovulatie Miriammm? Heb je je man mee weten te krijgen? hihi
Alle reacties Link kopieren
@April :
https://www.mamaenzo.nl/billings-ovulat ... er-worden/
Als ik kijk naar mijn afscheiding en deze methode, zit ik op dit moment in week 2. Plus met mijn libido op dit moment.. Dat hoor je wel eens vaker volgens mij, dat vrouwen meer zin krijgen als ze vruchtbaar zijn.
Vandaag ga ik er trouwens niet voor wegens wat lichamelijke klachten, hopelijk morgen :biggrin:

Het klinkt trouwens als een heel mooi iets wat je met je vriendin hebt. Fijn toch als je dit zo voor elkaar kan betekenen.

Ik heb zelf een vriendin die alleenstaande moeder is van 2 kinderen, in een heftige woonsituatie. Eens in de zoveel tijd nemen man en ik die kinderen een dagje mee op pad. Heeft mijn vriendin rust en de kinderen een leuk uitje. Vinden we zelf ook altijd leuk om te doen! Nu in Corona tijd stuur ik soms cadeautjes naar ze op.
Alle reacties Link kopieren
@miriammm Ik had vorige week ook ineens zin in seks. Mijn libido is heel erg laag sinds de zwangerschap van onze dochter. Ik slaap veel liever. Nu 3 x gedaan tijdens vruchtbare dagen, dan wel overdag. 😜 En die methode gebruik ik ook wel en is wel heel betrouwbaar vind ik.

@laparisienne Leuk! Van september dan?

@April Mooi, jouw band met die vriendin. Fijn dat ze zo’n goede vriendin aan jou heeft!

Over die vraag of wij het met anderen delen.. Het is geen geheim dat wij wel een tweede willen. M’n vriend benadrukt alleen iedere keer naar anderen met ‘nog even niet’. Mijn zussen wisten de vorige keer heel veel. Dit vond m’n vriend niet altijd leuk. Ik deel het wel dit keer weer met een van m’n betere vriendinnen denk. En heb sowieso wel twee groepjes via m’n vorige zwangerschap met wie ik het deel. Ik zou het wel leuk vinden om nu m’n familie, vooral m’n zussen, echt te kunnen verrassen.
Alle reacties Link kopieren
Leuke groep is dit geworden zeg! En wat wordt er veel geschreven, te veel om nu op alles te reageren.

Maar over opvang: wij hebben heel bewust voor een kdv gekozen ipv opvang door mijn moeder of een gastouder.

mbt de kosten van opvang: wij betalen €8nogwat per uur, voor een hele dag €82 en dan krijgen we nog kinderopvangtoeslag, veel goedkoper dus dan in Zwitserland!

Vertellen dat je (nog) een kindje wil: wij vertellen niks. Ik vind het te persoonlijk en vooral als het langer duurt lijkt het me ook heel pijnlijk. Ik heb dat in mijn omgeving gezien, dat stel had spijt dat ze het aan iedereen verteld hadden. Dat is natuurlijk wel weer het andere uiterste haha.
Vorige zwangerschap hebben we wel al vroeg in de zwangerschap het aan familie verteld. Ook omdat dat ook de mensen zijn waarmee we het wilden kunnen delen als het mis was gegaan.

Zo volgens mij tik ik zo best wat van de besproken onderdelen af ;-D

Ik ben mijn stress van vanmorgen heel vroeg wel weer kwijt. Idd echt van die pieker- en angstgedachten voor 's nachts.

Woensdag mijn NOD. Kan me echt niet voorstellen dat het meteen raak is, maar ik had wel spotting rond mogelijke innesteling O_O Ik heb mezelf nog heel goed in kunnen houden en heb nog geen tests gekocht. Die kopen we pas als ik echt overtijd ben.
-janna- wijzigde dit bericht op 29-04-2020 08:52
31.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sophie: poeh dat maakt het wel extra spannend zeg! Is de kans echt veel groter? En alleen in het begin of werkt het ook door in de rest van een zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
@April: dat jij als arts deze keuze maakt, stelt me een beetje gerust ;) Maar je hebt helemaal gelijk. Het is niet zo dat corona over een paar maanden weg is, en we worden wel ouder en ouder ;-D Grappig hoe je beschrijft dat jullie niks bester te doen hebben haha


Ooh ook nog over het op gang komen van je cyclus na pilgebruik: Ik heb 20 jaar de pil geslikt en na het stoppen was mijn cyclus direct normaal. Tweede ronde was ik zwanger. Je weet het niet he, maar zo kan het dus ook gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven