Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!



NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?


:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Wow! Gefeliciteerd Janna!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Janna, gefeliciteerd!

Voelde je al iets waardoor je wilde testen?
Alle reacties Link kopieren
Chayen93 schreef:
29-04-2020 20:09
Even een andere vraag; hebben jullie ideeën of goede ervaringen met websites/boeken oid die tips geven over voeding/leefstijl etc tijdens het zwanger worden?
Ik lees voornamelijk dingen over het zwanger zijn.
Ik lees zelf wel eens wat op mamawordenpuntnl. Gaat vooral over kinderwens en zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik log even speciaal in om jou te feliciteren Janna! Wat heerlijk
En zo snel! Was dat bij je 1e ook?

Ik heb het door de week een beetje druk dus kan nu niet uitgebreider reageren. Morgen of in het weekend zal ik ieders bijdrage weer even lezen en reageren! En ik zal vanavond of morgen de tabel aanpassen met het eerste blijde nieuws van janna! Hou je ons op de hoogte van echo’s etc?
Alle reacties Link kopieren
Nijn zei gisteren tegen me: Hopelijk is het zo besmettelijk als Corona.

Dus bij deze Janna: Waar woon je? Dan kan ik even langs komen en mag je in m’n gezicht hoesten. 😉
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeeeeeeerd Janna! Hartstikke leuk! Had je al een voorgevoel?

Bedankt voor jullie reacties over boek/website!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als April, dus ik reageer ik het weekend uitgebreider.

Voor nu wil ik eerst Janna feliciteren! Bizar hoe snel dat is gegaan zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

@Chayen: ja ik dacht het eigenlijk wel, want de dagen dat de innesteling kon plaatsvinden, verloor ik mini beetje bloed. En dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook.

@April: bij de eerste was ik de tweede ronde zwanger, dacht eigenlijk dat het niet sneller kon haha

@Dem: ik stuur een heleboel geluk naar jullie allemaal!

Ik weet dat het niet hoeft, maar voel me toch ook wel een beetje bezwaard dat het meteen raak was. Nu wel van die gedachten in m’n hoofd dat dit bijna niet goed kan gaan, zoveel mazzel kun je niet hebben. We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
@Janna; je hoeft je absoluut niet bezwaard te voelen. Het is je van harte gegund, net zoals ieder ander! Probeer er vooral lekker van te genieten en die negatieve gedachten opzij zetten!
Focus je op jouw kleintje :)!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Wat leuk, meer meiden met dezelfde plannen. Ik ben 29 jaar (over paar maanden 30) en mijn vriend en ik willen in mei voor het eerst gaan proberen. Mijn spiraal is een paar weken uit, dus ben heel benieuwd wanneer het gaat kunnen! Op mijn 21-24e slikte ik de pil, bij het ontpillen ben ik een jaar niet ongesteld geweest, dus ik hoop erg dat het mag lukken, maar ik vind de nieuwe situatie (vooral voor werk/carrière) heel spannend!

Ik wilde de tabel aanvullen maar zag dat die gesloten was.

En zelfs al iemand zwanger lees ik! Gefeliciteerd!

Aanvulling: ooh, ik lees nu terug dat een gesloten tabel is omdat de groep groot genoeg is! Sorry!
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
30-04-2020 13:28

Ik weet dat het niet hoeft, maar voel me toch ook wel een beetje bezwaard dat het meteen raak was. Nu wel van die gedachten in m’n hoofd dat dit bijna niet goed kan gaan, zoveel mazzel kun je niet hebben. We gaan het zien!
Ik kan me wel voorstellen dat het wat onwerkelijk voelt. Twee keer zo snel zwanger, dat verwacht je idd niet.
Hoe reageerde je man?


In mijn familie wat vrouwen die makkelijk zwanger worden ook dus we gaan het mee maken hier ;-) uiteindelijk deze maand toch nog niet geprobeerd en ik vermoed dat eisprong al is geweest of elk moment kan komen. Wil toch graag even de eerste "echte" menstruatie na het stoppen met de pil afwachten. Ik houd voor de zekerheid al wel van alles bij in de app, dus ook wanneer we seksen.
Nou, gisteren ook nog van twee vriendinnen gehoord dat ze zwanger zijn, het is een vruchtbare week :D Hopelijk werkt het aanstekelijk.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn: haha, laten we het hopen!

Evt voor degene die graag de boeken in duiken. Ik heb het boek van Mariël Croon - Zwanger worden gekocht.
Staat o.a. heel veel informatie in voor mensen die twijfelen over hun kinderwens en waar je al rekening mee kan houden met voeding, leefstijl en sporten voordat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Chayen93 schreef:
01-05-2020 11:31
@Nijn: haha, laten we het hopen!

Evt voor degene die graag de boeken in duiken. Ik heb het boek van Mariël Croon - Zwanger worden gekocht.
Staat o.a. heel veel informatie in voor mensen die twijfelen over hun kinderwens en waar je al rekening mee kan houden met voeding, leefstijl en sporten voordat je zwanger bent.
Ohja, ook een aanrader m.b.t. gezond eten: ik heb op marktplaats het boek Zwanger! van I'm a Foodie gekocht, geschreven door diëtisten & epidemiologen met onderzoekservaring, dus echt goede, wetenschappelijk onderbouwde adviezen. Ben zelf arts en onderzoeker dus wilde graag iets dat daarbij aansloot, en hoewel het soms een beetje veel info is ben ik er heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
@Janna: hoe gaat het met je?
Al last van misselijkheid oid?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Janna? Nog een keer getest en al de verloskundige gebeld voor een echo?

Miriam Fijn dat je herkent wat ik zei over dat het forum ook confronterend kan zijn. Ben ik er dan inderdaad niet teveel mee bezig? Precies haha, anders kijk ik gewoon even niet.
Jij gaat trouwens bijna starten! Spannend hoor. Of hebben jullie het al zonder condoom gedaan? (Als ik vragen mag :facepalm:)

Welkom nog Unicornlover! Fijn hè, toch erover kunnen praten op deze manier :). Mijn man wordt anders ook gek van me denk ik haha.

Haha, April, door hoef je je niet voor te schamen, dat je niet weet hoe je gaat reageren. Dat hebben echt meerdere mensen hoor :).
En wat spannend!! Nu al stoppen. Gaan jullie ook direct proberen?
Heel bijzonder wat jij voor je vriendin doet zeg :heart:

Heftig hoor Sophie. En extra spannend! Ik duim voor jullie!
Wel naar dat je menstruatie zo naar is, ben je daar voor naar de dokter geweest of is dat een gevolg van die afwijking?

Chayen Dat is niet gek hoor, jij wil ook nu zo graag!! En je lichaam houdt je heel erg voor de gek, je gaat opeens dingen voelen die je eerder nooit zo opvielen... Soms heel erg vermoeiend, maar hopelijk snel een goed teken ;). Zie nu dat Dem het ook zegt haha.

Madeliefje moest wel lachen om je schoonmoeder opmerking haha. Herkenbaar namelijk. Vermoeiend. Dan is schrijven op dit forum inderdaad een minder groot risico.

Hier vertellen we het echt niemand. Heb zelfs al gezegd dat we compleet zijn om de boot en de hoop van met name schoonouders en ouders zoveel mogelijk af te houden. En als het wel zover is, is het een extra verrassing natuurlijk.

Over gezond eten zei mijn fertiliteitsarts ooit: gewoon gezond eten (Voedingscentrum), niet roken, geen drugs, drank met mate. Ik was bij de eerste heel streng met drank en cafeïne (lees: niets), inclusief vitamines etc en dat heeft 2 jaar geduurd. Was daar zo klaar mee dat ik gewoon heb geleefd richting nr 2 (wel gezond eten). En dat was sneller raak. Dus wat dat betreft zit ik nu echt in een :puh: mindset. Alleen foliumzuur en normaal blijven eten.

Verder sta ik redelijk stil en ben ik nog niet zo ver als jullie. Ga eerst maar mijn cyclus na de nuvaring op orde krijgen. Hopelijk is dat snel :). Verder is het nog steeds erg druk met 2 kinderen en thuiswerken, dus het forum schiet er soms bij in.
Zet 'm op meiden! (En jullie mannen ook natuurlijk :cheer2: )
Alle reacties Link kopieren
Ahh lief dat jullie het vragen! Gaat prima hoor, merk niks. Ik heb woensdag en donderdag getest en toen waren ze op ;-D vind ik fijn, ik heb geen zin om mij zorgen te maken over of een streepje wel donker genoeg wordt. Makkelijk om er zo in te staan hoor, komt echt doordat het zo makkelijk ging.
Ik ga maandag de verloskundige bellen. Heel benieuwd wanneer ik langs mag komen voor de eerste echo. Denk dat het dan pas écht wordt.

Over dat eten: ik leef helemaal niet zo gezond en dat heeft in mijn geval dus geen invloed gehad. Ik herken het wel heel erg van toen we voor onze dochter gingen. Ik wilde zo graag en deed alles om maar iets van invloed en controle te hebben. Gezond eten is natuurlijk alleen maar goed, maar probeer jezelf niet te gek te maken en te voorkomen dat alles wat je doet te maken heeft met die zwangerschapswens.
Alle reacties Link kopieren
Zo eindelijk alles weer bij gelezen!

Janna, tabel voor jou aangepast. Super dat t al gelukt is, ben benieuwd naar je echo. Wat bedoel je met helemaal niet gezond eten?

Dem89, jij bent de volgende die mag testen he? Hoe voel je je?
Zijn er nog meer mensen die hun NOD aan de tabel willen toevoegen? Ik heb iedereen die op 1 mei zou starten alvast op ronde 1 gezet

Schuimblusser, al gestart? Of wacht je nog even.

Miriammm, superleuk dat je dat voor de kinderen van je vriendin doet! Dat betekent veel hoor

Chayen93, Ik vind 27 jaar echt niet te jong hoor. Ik heb vriendinnen die op hun 18e moeder zijn geworden en die het prima doen. Sterker nog, in die kringen ben ik nog als enige kinderloos. De oudste van 1 van mn vriendinnen (nu 34 jaar) heeft pas haar 16e verjaardag al gevierd. Terwijl in mijn werkomgeving zijn er nog veel collega's/vriendinnen die ver na hun 30e nog geen kinderen hebben. Ik vind dat je het gewoon moet doen als je je eraan toe voelt. Veel mensen hadden wat te melden over deze vriendin met haar dochter. Maar zij wilde het zo, ze wilde gewoon moeder zijn. En het heeft zeker voordelen om zo;n jonge moeder te hebben.

Sophie-3 Spannend, met jouw chromosoomafwijking! Ik snap je keuze, hopelijk heb je inderdaad geluk met de natuurlijke weg!

Hier: 5 dagen terug met de pil gestopt, dus nu nog een onttrekkingsbloeding aan de gang. Daarna afwachten wanneer mijn cyclus op gang komt. Als dat deze maand al is denk ik dat we deze maand nog overslaan. Je verwacht niet dat het in 1x raak is, maar stel dat dat zo is komt mei niet helemaal goed uit voor ons. Ik wil de minieme kans openhouden om in december nog te reizen haha en dat kan niet als je hoogzwanger bent tegen die tijd.

Ik heb wel al voorbereidingen getroffen voor het starten. Ik heb foliumzuur gekocht en ivm mijn aandoening moet ik bloedprikken komende week. Afhankelijk van die uitslag moet mijn eventuele zwangerschap wel/niet geheel in het ziekenhuis begeleid worden. Dus misschien zie ik geen verloskundige.....
Ik zit er overigens niet zo mee, ik ben ziekenhuizen gewend haha. Voel me er veilig (in tegenstelling tot veel mensen)

Ben inderdaad wel op zoek naar wat dieetadviezen. Ik eet al jaren best fors koolhydraatarm en weet niet of dat handig is in een zwangerschap
Als t moet wil ik wel switchen, maar ben al die carbs niet meer echt gewend
Alle reacties Link kopieren
@April: Zouden er voor jou extra complicaties aan een zwangerschap kunnen zitten wegens je aandoening? En kan het invloed hebben op het kindje?
Ik snap je gevoel over nog wil reizen eel goed! Bij ons gaan gesprekken over mogelijke reizen nu vaak van "kan dat met kind erbij en zo ja, welke leeftijdscategorie?".

@ Mathilde om het maar even over details te hebben ;) : voor het zingen de kerk uit dus ik verwacht er niets van deze maand. Is ook echt prima, dan kan ik mooi deze eerste natuurlijke cyclus eerst eens aan zien.
Fijn dat jullie richting omgeving kunnen zeggen dat jullie compleet zijn trouwens. Kan me voorstellen dat dat rust geeft.


Ik eet zelf voor 95% plantaardig. Heb me al wel ingelezen op internet en bekeken wat ik het beste kan eten tijdens zwangerschap op aan de juiste voedingsstoffen te komen. Ook overweeg ik serieus om dit met een diëtist te gaan bespreken. Plantaardig werkt voor mij heel erg goed en ik voel me fysiek sterker dan ooit. Het lijkt me heel fijn als iemand met me mee denkt hoe ik dit kan doen terwijl ik ook het beste voor het kindje doe.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt best complex April, bloed prikken etc. Hopelijk toch een zorgeloze zwangerschap wanneer het zover is.

Wat voeding betreft, ben ik daar totaal niet mee bezig. Ja, ik eet wel gezond, maar dan vaak net een bord te veel. Ik ben ook niet sportief. Maar ben tevreden met m’n lijf en ben absoluut niet ongezond. Geen maatje 36 hier, maar klein, 1,63 en behoorlijke vormen. Maar nog niet zo stevig dat ik voor suiker moest prikken tijdens zwangerschap.

Wat reizen betreft, hebben wij in 2017 al een mooie reis naar Suriname gemaakt. Van de reizen die we willen maken was dit er eentje die we niet zo snel met een jong kind zouden doen. Dus toen hadden we in ons hoofd om het jaar daarna wel al te gaan starten. Amerika is ook langs gekomen, maar dit is best goed te doen met jonge kinderen.
We hebben beide al veel gereisd voor we samen waren, dus dat scheelt ook wel.

Hoe ik me voel.. Nou, als ik niet zwanger ben, weet m’n lichaam me goed voor de gek te gisyerochtend en vanochtend licht misselijk. Vorige week heel veel last gehad van m’n lage onderrug en constipatie. Vooral snachts. Dat laatste kan ik me ook nog herinneren van m’n eerste zwangerschap. Aan de andere kant vlak ik het steeds af en lijkt het me zo onwaarschijnlijk dat het meteen al raak is..
Alle reacties Link kopieren
@April, het wordt juni denk ik! Of ik bedenk mij rondom mn ovulatie, dat kan natuurlijk ook 🙈
Fijn dat je je goed voelt in het ziekenhuis. Ik hoop dat je tzt een zwangerschap hebt zonder complicaties

@miriam, knap dat je zo veel plantaardig eet! Slim om een diëtiste in te schakelen. Een zwangerschap vraagt best veel van je lichaam. Zou je ook borstvoeding willen gaan geven?

@Dem89, spannende tijd! 6 mei je nod zie ik, nog een paar dagen wachten. Ga je meteen dan testen?
Heel irritant die onzekerheid, je lichaam kan je zo voor de gek houden. Maar ik hoop dat het vroege zwangerschaps symptomen zijn.

Hier wacht ik op mijn menstruatie. Totaal nog niet het idee dat ik het zou moeten worden, maar het is er toch echt tijd voor.
Welke app gebruiken jullie om het bij te houden? Ik gebruik Flo.

Verder let ik niet op mijn voeding. Wel vast begonnen met foliumzuur.
Op de dag dat ik positief testte van de eerste zijn we uiteten gegaan. Carpaccio, biefstuk en een biertje. Even afscheid nemen van al dat lekkers 🙈
Sophie-3 schreef:
30-04-2020 08:44
Ik lees zelf wel eens wat op mamawordenpuntnl. Gaat vooral over kinderwens en zwanger worden.
Ik heb hier juist hele slechte verhalen over gehoord. En hoe betrouwbaar is het? Dit is gewoon geld verdienen over de rug van een kwetsbare groep. Kritische vragen op haar instagram worden verwijderd.. hoe professioneel ben je dan als bedrijf. Niet toch? Je gaat dan als bedrijf toch in op kritische vragen want daar moet je wel tegen kunnen. Het is juist goed om kritische vragen te stellen en niet zomaar ervan uitgaan dat alles goed en betrouwbaar is. Voordat men naar deze site gaat lees eerst dit.

https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/infl ... oonexpert/
anoniem_64a9847e84331 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 14:13
10.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
schuimblusser wijzigde dit bericht op 03-05-2020 11:48
Reden: Foutje
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Miriam: mijn man is superblij en ook heel verrast dat het nu al gelukt is. Hij heeft er ook een rotsvast vertrouwen in dat de zwangerschap goed zal verlopen. Ik heb dat vertrouwen nog niet, om te beginnen maar es een hartje zien kloppen!

@April: we aten best vaak pizza oid en ik snoep ook best veel. Maar dat is sinds kort wel veranderd: we eten nu volgens advies dat man kreeg van een diëtist. Ik niet met doel om af te vallen, maar wel om simpelweg gezonder te eten en niet onnodig veel aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik zie wel hoe lang ik zo kan eten, vorige zwangerschap heb ik echt lang moeite gehad met 'gewoon' avondeten. Groente kreeg ik bijvoorbeeld echt niet weg. Ik had toen ook veel last van mijn lage bloeddruk en moest heel regelmatig eten. Ik ga dan natuurlijk naar mijn lichaam luisteren en eet dan meer/anders/vaker.

Op zich lijkt koolhydraatarm eten mij helemaal niet slecht tijdens een zwangerschap, tenzij je zo eet dat je afvalt. Als je wel genoeg vetten en eiwitten in combinatie met veel groente binnenkrijgt, lijkt mij dat alleen maar gezond. Wij proberen nu zo min mogelijk bewerkt voedsel binnen te krijgen. Komt neer op veel groente en daarbij volle producten. Ook best weinig koolhydraten.

@Miriam: Goed dat je overweegt advies te vragen over jouw huidige manier van eten. Kan mij voorstellen dat je tijdens een zwangerschap meer vetten en eiwitten nodig hebt. Pfff zoooo veel groente.. respect hoor! Heb je misschien nog goeie tips voor recepten of websites of kookboeken oid om groente op een lekkere manier klaar te maken?

@Dem: haha zooo herkenbaar die gedachten! ik voel dit en dit en dit, maar het kan niet zo snel... neee.. Bijna je NOD! Heb je normaal een regelmatige cyclus?

@Schuimblusser: hahaha dat eten op de dag van je positieve test :-D Ik heb de weken tussen ovulatie en positieve test expres twee keer sushi gegeten :$ Ik drink sowieso al heel weinig, sinds de vorige zwangerschap eigenlijk al niet meer. Alleen als we ergens eten of een feestje, maar dat is er nu toch niet.
Ik gebruikte de app 'mijn kalender' om mijn cyclus bij te houden. Heel simpel en overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Miriammm, Voor mij heeft het geen invloed op de zwangerschap of bevalling. Het kindje kan helaas wel ziek worden, al in de baarmoeder. Met later alle complicaties van dien. Daarom evt checks in het ziekenhuis + als het nodig is behandeling zodat het kind geen last heeft. Gelukkig is het geen ernstige aandoening en is het heel goed te behandelen. Dus ik maak me geen zorgen!

Ik snap je helemaal wat betreft je dieet, ik heb dat ook. Ik geloof dat er meerdere wegen naar Rome zijn, maar als je zelf een dieet of eetpatroon hebt wat voor je werkt is het spannend om daar grote veranderingen in te brengen.

DEM89, oeh het komt dichtbij! Het zou zomaar kunnen.... ik duim met je mee. En tevredenheid met je lijf is het belangrijkste! Ook hier zijn weer meerdere wegen naar Rome, er is geen perfect postuur toch?
Ik ben ook klein, ook 1.63m precies! Maar ook erg tenger gebouwd --> maat 34-36. 58 kg en zo plat als een dubbeltje, ik loop nog in de kleding die ik op de middelbare school droeg haha. Zo zie je maar dat iedereen wat heeft want ik was toen ik jonger was altijd jaloers op mooie vrouwelijke vormen! Werd onzeker van mijn A-cupje, nu niet meer gelukkig.

Schuimblusser aaah lief thanks, jij ook superveel succes

Hier Ik gebruik Clue om mijn menstruatie te tracken. Maar nu 6 dagen na stop pil valt er nog niet veel te tracken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven