Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Zwanger
Tijdje niks meer van gehoord:
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| RubyRose | 32 | 1e | 28 december | |
| Sterren | 33 | 1e | 9 januari | - |
| Toetie | 28 | 1e | 3 januari | - |
| Marlijnemus | 31 | 1e | 18 nov | Medisch |
| Framboosje123 | 44 | 3e | 15 december | Miskraam in sept, "24 D&C |
| Ladolcevita30 | 30 | 1e | 22 januari | |
| Vuurvlinder | 30 | 1e | Nader te bepalen | |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Uitgerekend op |
|---|---|---|---|---|
| Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 12 april |
| Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | - |
| PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | - |
| Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | 30 maart |
| Nimnim | 33 | 1e | ZWANGER | - |
| Verbouwvrouw | 33 | 2e | ZWANGER | 2 juni |
| Dropmaan | 35 | 2e | ZWANGER | 12 juni |
| Nolanollie | 31 | 2e | ZWANGER | 17 juni |
| Lilaloopsie | 29 | 2e | ZWANGER | - |
| Kaasplankje | 32 | 2e | ZWANGER | - |
| Sunnyflower | 36 | 1e | ZWANGER | Medisch |
| Snugbun | 31 | 1e | ZWANGER | - |
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
| Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
nolanollie wijzigde dit bericht op 01-01-2026 19:54
64.55% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zaterdag 13 december 2025 om 18:31
Kaasplankje gefeliciteerd!
Sterren, dat komt dan inderdaad heel zuur uit met zo’n babyshower en dan is een traantje ook heel logisch
Hier langzaamaan iets verbetering in de kwaaltjes, wel nog moe en echt energie verdelen / vandaag was het weer bal met eten. Dus nog niet zo actief hier meer als ik zou willen, sorry dames daarvoor!
Sterren, dat komt dan inderdaad heel zuur uit met zo’n babyshower en dan is een traantje ook heel logisch
Hier langzaamaan iets verbetering in de kwaaltjes, wel nog moe en echt energie verdelen / vandaag was het weer bal met eten. Dus nog niet zo actief hier meer als ik zou willen, sorry dames daarvoor!
zaterdag 13 december 2025 om 20:12
Oh wauw kaasplankje wat mooi! Gefeliciteerd! Wat fijn dat je nu weet waar je klachten vandaan komen.
Awh nee Sterren, wat jammer. Logisch ook dat de babyshower dan even op een heel kut moment kwam voor jou. Ik had zelf ook gehuild dan in de auto. En niet omdat je het een ander niet gunt, maar omdat je het jezelf ook gunt. En je hormonen van net ongesteld worden ook gewoon mee spelen. En dat is helemaal prima om te voelen. En vast na het weekend ook weer te relativeren. Geniet van je wijntje dit weekend!
Awh nee Sterren, wat jammer. Logisch ook dat de babyshower dan even op een heel kut moment kwam voor jou. Ik had zelf ook gehuild dan in de auto. En niet omdat je het een ander niet gunt, maar omdat je het jezelf ook gunt. En je hormonen van net ongesteld worden ook gewoon mee spelen. En dat is helemaal prima om te voelen. En vast na het weekend ook weer te relativeren. Geniet van je wijntje dit weekend!
zondag 14 december 2025 om 07:17
zondag 14 december 2025 om 14:07
Gefeliciteerd Kaasplankje, wat een goed nieuws! Gek hoe al die klachten je zo voor de gek kunnen houden hè?
@Sterren dikke knuffel voor jou! Heel confronterend om op andermans babyshower te zitten terwijl jullie wens zo groot is. Het is hartstikke menselijk dat je dan niet altijd even blij kan zijn voor een ander
@Sterren dikke knuffel voor jou! Heel confronterend om op andermans babyshower te zitten terwijl jullie wens zo groot is. Het is hartstikke menselijk dat je dan niet altijd even blij kan zijn voor een ander
zondag 14 december 2025 om 14:46
Wauw Kaasplankje!! Gefeliciteerd
, wat grappig dat je precies hetzelfde had als bij je eerste kindje
.
Bah balen Sterren, lijkt me echt heel lastig zo'n babyshower, knap dat je gewoon bent gegaan! Volgens mij zijn er genoeg dames die dat niet op kunnen brengen als het ze zelf (nog) niet gelukt is. Wees maar lief voor jezelf!
Bah balen Sterren, lijkt me echt heel lastig zo'n babyshower, knap dat je gewoon bent gegaan! Volgens mij zijn er genoeg dames die dat niet op kunnen brengen als het ze zelf (nog) niet gelukt is. Wees maar lief voor jezelf!
zondag 14 december 2025 om 18:08
Dankjulliewel dames! Toch blijf ik het spannend vinden tot de 1ste echo. Eerst zien dat alles goed is.
@Sterren, dikke knuffel voor jou. Het is ook heel confronterend.. logisch dat je dan niet altijd maar blij voor een ander kunt zijn. Ik zou denk ik ook een paar tranen kunnen laten daarna. Ik hoop voor je dat de tijd zich gaat keren!
@Sterren, dikke knuffel voor jou. Het is ook heel confronterend.. logisch dat je dan niet altijd maar blij voor een ander kunt zijn. Ik zou denk ik ook een paar tranen kunnen laten daarna. Ik hoop voor je dat de tijd zich gaat keren!
maandag 15 december 2025 om 20:20
Zo meiden, ik ben weer helemaal bijgelezen en ik voel onwijs met jullie mee. Dat het voor jullie allemaal maar heel vlot mag gebeuren!
Hier zijn we bijna 14 weken onderweg alweer en het gaat zo snel. Voel me steeds een beetje beter al ben ik nog steeds heel voorzichtig met waar ik mijn energie aan uit besteed. Die is helaas nog niet waar ie moet zijn... Komt wel
Oh, gefeliciteerd Kaasplankje !!! Ik heb je verplaatst naar de zwanger tabel. Leuk feitje trouwens, dit doe ik telkens half juichend
Nolanollie net tijdens het aanpassen van de tabel: "En jij mag naar de zwanger tabel WHOOHOO
" hahaha
Hier zijn we bijna 14 weken onderweg alweer en het gaat zo snel. Voel me steeds een beetje beter al ben ik nog steeds heel voorzichtig met waar ik mijn energie aan uit besteed. Die is helaas nog niet waar ie moet zijn... Komt wel
Oh, gefeliciteerd Kaasplankje !!! Ik heb je verplaatst naar de zwanger tabel. Leuk feitje trouwens, dit doe ik telkens half juichend
Nolanollie net tijdens het aanpassen van de tabel: "En jij mag naar de zwanger tabel WHOOHOO
woensdag 17 december 2025 om 13:45
Ik voel met je mee Sterren, ik snap je helemaal.
Nola wat gaat de tijd snel, 14 weken alweer. Waren alle echo’s goed?
En Kaasplankje hoe is het met jou? Is het nieuws al een beetje geland? Ik snap helemaal je slag om de arm tm de echo, dat zal ik zelf ook hebben mocht ik zwanger worden. Zeker gezien de miskraam.
Hier goed nieuws, mijn lichaam lijkt eindelijk weer normaal te werken. Vandaag precies op het voorspelde moment een positieve ovulatie test. En ook duidelijk vruchtbaar slijm (was ook steeds onduidelijk), dus blij met deze duidelijke signalen van mijn lichaam. Afgelopen maanden sinds de miskraam heb ik geen enkele keer positief getest, het was steeds onduidelijk, maar nu eindelijk positief! Dus voel me optimistisch en goede hoop deze ronde.
Nola wat gaat de tijd snel, 14 weken alweer. Waren alle echo’s goed?
En Kaasplankje hoe is het met jou? Is het nieuws al een beetje geland? Ik snap helemaal je slag om de arm tm de echo, dat zal ik zelf ook hebben mocht ik zwanger worden. Zeker gezien de miskraam.
Hier goed nieuws, mijn lichaam lijkt eindelijk weer normaal te werken. Vandaag precies op het voorspelde moment een positieve ovulatie test. En ook duidelijk vruchtbaar slijm (was ook steeds onduidelijk), dus blij met deze duidelijke signalen van mijn lichaam. Afgelopen maanden sinds de miskraam heb ik geen enkele keer positief getest, het was steeds onduidelijk, maar nu eindelijk positief! Dus voel me optimistisch en goede hoop deze ronde.
woensdag 17 december 2025 om 21:06
zaterdag 20 december 2025 om 21:22
Als zwangere dames die willen dan ga ik dat uiteraard fixen maar veel dames, ik onder andere, zitten hier ook in een uitgerekend op topic en ik persoonlijk wil niet de wensmama's teveel spammen met mijn perikelen...framboosje123 schreef: ↑20-12-2025 20:32Vuurvlinder, hoe is het met jou? Je NOD was gister dus ben benieuwd!
@Nola moet er geen kolom met de uitgerekende datum in de tabel voor de zwangeren?
Geven jullie maar aan wat wenselijk is en ik fix het!
zaterdag 20 december 2025 om 21:42
Ah ok, ja dat is ook zo natuurlijk. Het was meer nieuwsgierigheid van mij, dat ik dan benieuwd ben wanneer de zwangeren uit dit topic dan zijn uitgerekend. Maar hoeft niet natuurlijk.Nolanollie schreef: ↑20-12-2025 21:22Als zwangere dames die willen dan ga ik dat uiteraard fixen maar veel dames, ik onder andere, zitten hier ook in een uitgerekend op topic en ik persoonlijk wil niet de wensmama's teveel spammen met mijn perikelen...
Geven jullie maar aan wat wenselijk is en ik fix het!
zondag 21 december 2025 om 10:43
Ik ga voor je duimen Framboosje, maar in ieder geval een opsteker dat je lijf je cyclus weer lijkt op te pakken!
en hoe gaat het met jou Sterren?
Hier zijn de kwaaltjes wel vol aanwezig. Vrij veel misselijk, en ook heel moe. Voor zover ik me kan herinneren van mijn vorige zwangerschap hield de misselijkheid toen met 8 weken ongeveer op, dus ik hoop dit keer ook weer! En nog 1,5 week wachten tot de echo, vind het echt wel spannend. Ik voel me super zwanger dus daar houd ik me maar aan vast.
Hier zijn de kwaaltjes wel vol aanwezig. Vrij veel misselijk, en ook heel moe. Voor zover ik me kan herinneren van mijn vorige zwangerschap hield de misselijkheid toen met 8 weken ongeveer op, dus ik hoop dit keer ook weer! En nog 1,5 week wachten tot de echo, vind het echt wel spannend. Ik voel me super zwanger dus daar houd ik me maar aan vast.
zondag 21 december 2025 om 11:56
Lief dat je naar me vraagt lilaloopsie! Het gaat goed ik heb mezelf weer herpakt. Het heeft gewoon een hele week geduurd. Continu had ik zo’n zwaar gevoel in mijn buik zo vervelend. Ik was zo zwaar teleurgesteld deze maand. Hopelijk gaat dit niet elke maand zo zijn. Maar kijk heel erg uit naar de feestdagen.
Vervelend dat je zoveel last heb van kwaaltjes maar 1,5 week al je echo de tijd gaat zo met de feestdagen wel hard hè! Snap je spanning maar komt vast goed
. Ergens fijn dat het je tweede is en je weet dat het beter kan gaan.
Nolanollie uitgerekende datums zijn wel leuk om te weten hoor! Jullie reageren ook allemaal nog geregeld dus ik snap de nieuwsgierigheid van Framboosje
Vervelend dat je zoveel last heb van kwaaltjes maar 1,5 week al je echo de tijd gaat zo met de feestdagen wel hard hè! Snap je spanning maar komt vast goed
Nolanollie uitgerekende datums zijn wel leuk om te weten hoor! Jullie reageren ook allemaal nog geregeld dus ik snap de nieuwsgierigheid van Framboosje
zondag 21 december 2025 om 12:57
Ik was even stil de afgelopen dagen, er zijn dan ook veel dingen gebeurd. Mijn NOD was inderdaad vrijdag de 19e, ik had donderdag al wat bruin bloed verlies dus ik ging van het ergste uit. Toen het niet doorzette heb ik zaterdagochtend getest en tot mijn/onze verbazing was daar een streepje te zien!! Voelde heel onwerkelijk... daarom vanmorgen 3 verschillende testen gedaan, waaronder de clearblue digitale met weken indicator. Die gaf duidelijk zwanger 1-2 aan, dat gaf wel echt de bevestiging
. Vind het heel spannend nu, hopelijk blijven m'n testen mooi oplopen. Ik test morgenochtend weer met dezelfde als waar ik gister mee heb getest
. Qua klachten voelde ik eigenlijk helemaal niks, ik was echt overtuigd van een beginnende menstruatie. Blijkbaar is dat toch de innesteling geweest. Sorry is een beetje lang geworden
.
Vind 't ook lastig om dit te plaatsen, aangezien iedereen het zo graag wil en het niet bij iedereen is gelukt (tot nu toe). Als ik dan nu opschrijf dat ik het jullie gun voelt het een beetje als een dooddoener
, maar andere woorden weet ik even niet. Het is namelijk iedere écht zo gegund! Snap echt dat dit een vervelend berichtje kan zijn...
Vind 't ook lastig om dit te plaatsen, aangezien iedereen het zo graag wil en het niet bij iedereen is gelukt (tot nu toe). Als ik dan nu opschrijf dat ik het jullie gun voelt het een beetje als een dooddoener
zondag 21 december 2025 om 19:25
Wat fijn voor je Vuurvlinder, van harte gefeliciteerd!!
Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen hoor, dit is toch waarom iedereen mee schrijft in dit topic? En jij bent ook al eventjes bezig dacht ik, dus je mag echt hartstikke blij zijn! Wat leuk, op de valreep voor het nieuw jaar maar liefst 3 dames die zwanger zijn geworden in korte tijd, Lilaloopsie, Kaasplankje en nu jij ook! Ik hoop dat er daar nog een paar aan toegevoegd gaan worden! 
In ieder geval hebben Rubyrose en ik eind van de maand onze NOD. En hoe zit het met Marlijnemus, Snugbun en Sunnyflower?
In ieder geval hebben Rubyrose en ik eind van de maand onze NOD. En hoe zit het met Marlijnemus, Snugbun en Sunnyflower?
zondag 21 december 2025 om 19:47
zondag 21 december 2025 om 20:06
Aaahhhhhh vuurvlinder wat een goed nieuws!! Ook zo bijzonder dat dit gewoon ook zo kan. Beginnende menstruatie hoeft dus niks te zeggen. Vind alleen maar fijn hoor. Als er niemand zwanger zou worden zou het ook zo gek zijn! Onze tijd komt nog
. Voor jou gefeliciteerd! Op naar een mooie eerste echo en een alcoholvrije kerst!
Voor de meiden eind december spannend! Ik zit alweer op cyclusdag 10 dus de ovulatietesten komen weer uit de kast
Voor de meiden eind december spannend! Ik zit alweer op cyclusdag 10 dus de ovulatietesten komen weer uit de kast
zondag 21 december 2025 om 20:47
Aahh wat fijn Vuurvlinder! Gefeliciteerd!!
Tegelijkertijd ook spannend voor alle dames die eind deze maand hun NOD hebben! Ik ga voor jullie duimen!
En Lilaloopsie, ik snap je gevoel helemaal! Ik moet nog 3 weken wachten en vind het ook heeeel lang duren. Je weet niet of het goed zit hè. Maar ik hou me ook maar vast aan de goed aanwezige klachten. Fijn dat de feestdagen er tussen zitten voor de afleiding!
Tegelijkertijd ook spannend voor alle dames die eind deze maand hun NOD hebben! Ik ga voor jullie duimen!
En Lilaloopsie, ik snap je gevoel helemaal! Ik moet nog 3 weken wachten en vind het ook heeeel lang duren. Je weet niet of het goed zit hè. Maar ik hou me ook maar vast aan de goed aanwezige klachten. Fijn dat de feestdagen er tussen zitten voor de afleiding!
zondag 21 december 2025 om 21:10
Ahhhhhhh Vuurvlinder wat mega fijn!! GEFELICITEERD
Ik mag weer juichend iemand over gaan zetten!!
En ik ga de uitgerekende datum in de zwanger tabel toevoegen. Mochten de zwangere dames dit lezen, geef deze even dikgedrukt door aub
Ik mag weer juichend iemand over gaan zetten!!
En ik ga de uitgerekende datum in de zwanger tabel toevoegen. Mochten de zwangere dames dit lezen, geef deze even dikgedrukt door aub
maandag 22 december 2025 om 07:28
Gefeliciteerd Vuurvlinder! Wat fijn zijn zo nog aan het eind van het jaar.
Voel je absoluut niet bezwaard om het te delen. Het biedt ook iets van hoop dat er steeds meer dames zwanger worden.
Mijn NOD komt er alweer bijna aan. Gelukkig wel wat afleiding van de feestdagen. Ik duim ook voor de andere dames waarvan de NOD er aan komt.
Voel je absoluut niet bezwaard om het te delen. Het biedt ook iets van hoop dat er steeds meer dames zwanger worden.
Mijn NOD komt er alweer bijna aan. Gelukkig wel wat afleiding van de feestdagen. Ik duim ook voor de andere dames waarvan de NOD er aan komt.
maandag 22 december 2025 om 09:21
Lieve reacties allemaal dames!
bedankt voor het overzetten Nolanollie
.
De oploop van de testen is nog niet echt groot, dus ik blijf het heel spannend vinden. Ook niet echt klachten (behalve heel slecht slapen). De spanning die er eerst was óf ik zwanger was gaat nu over naar of ik zwanger blijf. Hetzelfde wat jij omschrijft Kaasplankje. Het blijft dus maar even afwachten
De oploop van de testen is nog niet echt groot, dus ik blijf het heel spannend vinden. Ook niet echt klachten (behalve heel slecht slapen). De spanning die er eerst was óf ik zwanger was gaat nu over naar of ik zwanger blijf. Hetzelfde wat jij omschrijft Kaasplankje. Het blijft dus maar even afwachten
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in