Zwanger worden | Zomer 2025

03-05-2025 15:01 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden,

Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..

Join the club!
NaamLeeftijdHoeveelste kind?NODRondeBijzonderheden
Nolanollie312e18 juli1eGaan aug starten
Juul2014bijna 344e7 aug1eMedisch
Beepbeep321e21juni4e-
Plantenbak321eNader te bepalen1eGaan aug starten
Vuurvlinder301eNader te bepalen1eGaan aug starten
RubyRose321e12 juli1eGaan juli starten, eerst verhuizen
Simplysoof292eZWANGER :heart: 1e?-
Marlijne301e5 juni2eMedisch
Sterren331e22 juli5e-
Toetie281e28 juni4e-
PickingUpThePieces293e2 juli1e-
Lilaloopsie292eNader te bepalen1eLang spiraal gehad
Krulala342e22 juli1eJanuari miskraam gehad :redrose:
nolanollie wijzigde dit bericht op 29-06-2025 19:59
47.07% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Leuk dat je me in de tabel hebt gezet Nolanollie, het is alleen wel mijn tweede kind waar we voor gaan 😁
Wat leuk Nolanollie! Zat je ook in het zomer 2022 topic? Leuk dat jullie ook een dochter hebben van 2023! Hoe ging het de eerste keer voor jullie? Duurde het toen lang?

Toetie haha herkenbaar, ik was ook ontzettend aan het symptoom spotten de eerste keer. Had toen wel veel last van m’n borsten, dus wie weet!
krulala wijzigde dit bericht op 29-06-2025 09:07
Reden: Correctie
7.10% gewijzigd
Welkom Krulala! Heftig van de miskraam zeg. Merk je verschil met hoe je nu bezig bent met zwanger worden ten op zichte van bij jullie eerste kindje?

Wat spannend Toetie, ik ga nu ook die fase in, lijkt me ook heel lastig om niet bij alles te denken: is dit hét, hoort het zo te voelen etc.

Leuk dat je weer meeschrijft Juul2014. Fijn dat jullie met de medicatie waarschijnlijk de afwijking kunnen voorkomen.

Hahaha Nolanollie wat een leuke reactie en bedankt voor je tip voor de app! Ik heb dus het idee dat ik vandaag mijn eisprong heb gevoeld (stekende pijn rechts schuin onder mijn navel), maar durf er nog niet teveel op te hopen. Ook al sinds 2-3 dagen opeens heel gevoelige tepels (dat heb ik echt nog nooit gehad). Alles is zo nieuw voor me zonder pil, maar het voelt wel heel natuurlijk ofzo, voel me er goed bij om geen pil meer te slikken. Nu 2 weken afwachten en hopen dat het positief uitpakt 🤞
Welkom alle nieuwe!

Simplysoof hoe voel je je?

Wij zijn inmiddels klaar met het klussen en zijn verhuisd en zo goed als gesetteld. We zouden in juli starten, maar ineens afgelopen week kreeg partner babykriebels door het dochtertje van vrienden. We zijn er dus voor gegaan, maar zonder de ovulatie te tracken en alleen wanneer we zelf zin hadden. Afgelopen week heeft als het goed is wel mijn eisprong plaatsgevonden. Dus er is een kans, mijn NOD is 12 juli en dan gaan we het zien. En anders gaan we er volgende periode er helemaal voor. Toch spannend, ook al weet ik dat ik er niet op mag hopen.
Lilaloopsie25 schreef:
28-06-2025 22:46
Leuk dat je me in de tabel hebt gezet Nolanollie, het is alleen wel mijn tweede kind waar we voor gaan 😁
Haha, oeps... Beetje verstrooid de laatste paar dagen :facepalm:
Krulala schreef:
29-06-2025 09:06
Wat leuk Nolanollie! Zat je ook in het zomer 2022 topic? Leuk dat jullie ook een dochter hebben van 2023! Hoe ging het de eerste keer voor jullie? Duurde het toen lang?
Nee, ik keek met lichte jaloezie mee in jullie zwanger worden topic haha. Uiteindelijk zat ik in najaar 2022 en in januari is het toen gelukt... Was toen geloof ik ronde nr 3 ofzo dus ik hoop dat het weer zo snel mag lukken deze ronde.

Vuurvlinder & Rubyrose Ik duim voor jullie!
Helaas deze ochtend ongesteld geworden :"-(

Op naar de 2e ronde
Wat jammer van de menstruatie Pickingupthepieces! Hopelijk komende maand meer geluk.

Ik had net een knalpositieve ovulatietest, dus ik ben blij dat ik nog even door ben blijven testen. Dat maakt mijn NOD 16 juli 🍀
Balen PickingUpThePieces!

Spannend RubyRose! Fijn dat je vriend toch ineens wel eerder wilde. Wat is dat toch met mannen en een datum bepalen/er aan vast willen houden haha! Goed dat ie even bloot werd gesteld aan een schattige baby!

VuurVlinder gek dan ineens zonder anticonceptie hè? Je voelt van alles, op zich ook wel fijn.
De eerste zwangerschap was ik meteen in de eerste ronde zwanger. Die verliep verder heel goed, geen klachten zoals bloedingen oid. Toen ik in januari weer zwanger bleek, waren we het nog niet perse aan het proberen. We wisten uiteraard wel dat er een kans zou zijn dat ik zwanger zou kunnen raken, en ook dat was toen meteen raak. Toch had ik die laatste keer er al een ander gevoel bij vanaf het begin. Dus onbewust al wel een vermoeden dat het niet goed zat. Nu we er wel weer echt voor gaan, vind ik het wel spannender of het allemaal wel goed zal gaan.

Nolanollie ahh dat verklaart haha, herkende je naam al niet. Fijn dat je toch redelijk snel kon starten daarna dan! Gaan jullie starten na je komende menstruatie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven