Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend @Dana-100..! Hoe is het nu?! Ik had zo vroeg eigenlijk nog geen symptomen echt. Had wel ovulatietest gedaan en die waren positief dus daarom 3/4 dagen voordat ik nod verwachtte ook positieve zwangerschapstest. Erna direct aanhoudende menstruatiepijn wat steeds voelde alsof ik ongi moest worden, maar dus niet werd. Heb ik nu nog steeds wel eens. Is waarschijnlijk groei baarmoeder.
Maar goed, het zal bij iedereen anders zijn dus spannend :-)

Wij kregen vandaag een goede uitslag van de nipt test, dus weer een fijn en spannend positief momentje om bij stil te staan!

@Eslie, ook weer spannend! Zegt allemaal niets dus voor hetzelfde geld...! Gun het jullie allen van harte en duim voor jullie...!

Wij gaan over een maandje verhuizen naar een groter huis dat we in de tussentijd ook hebben gekocht dus nog iets extra's om naar uit te kijken. Voel me verder heel goed dus dat komt goed uit en werk ook gewoon 40u nog.
Alle reacties Link kopieren
@Eslie; en en en? Ben je wel of niet ongesteld? Ben benieuwd! Heb zelf besloten om dry january te doen, benieuwd hoe het gaat! Het moet sowieso dus kan ik vast oefenen haha.

@Farelly; oooh wat goed allemaal! Leuk ook je verhuizing en fijn dat je je goed voelt. Gaan jullie ook nog even weg samen?

Nou ik ben donderdag middag na een bizar lange cyclus van 33 dagen dus ongesteld geworden. Verklaart dus het gerommel in mijn buik enzo haha. Over twee weekjes dus even goed aan de slag...
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op dag 26. De afgelopen dagen had ik cyclussen tussen de 25 en 29 dagen. Dus ik ga uit van een cyclus van 27 dagen. Normaal gesproken zou ik nu al wat bloed bij m’n afscheiding hebben. Heb af en toe wat buikpijn en pijn in de onderrug. M’n borsten zijn nog steeds heel gevoelig.
Voel me de afgelopen twee dagen in de ochtend wat weeïg. Klein beetje misselijk.

Ik heb vanmorgen een vroege test gedaan. En... een licht tweede streepje. Het is nog vroeg, maar ik ben super blij!! Heb net een digitale clearblue test besteld. Dan ga ik die woensdag doen.

@farelly fijn dat de test goed was en wat leuk dat jullie gaan verhuizen.
@dana100 jammer dat je ongesteld geworden bent! :-(
Wel goed idee van je dry januari!
Alle reacties Link kopieren
@Eslie24 wauw!! Een streep hoe licht ook is er niet voor niets. Wat spannend. Ik duim voor je dat je woe een dikke vette donkere streep mag zien. Laat het maat weten want ben erg nieuwsgierig natuurlijk :-)

@Dana dat wordt klussen! Spannende periode. Wij willen nog wel ff weg maar echt pas in het voorjaar ergens.

We hadden gister naar het hartje geluisterd. Er was een leerling en het duurde minutenlang en toen nog niets gehoord. Toen onze eigen verloskundige en gelukkig daar was het geluid! Pfff te spannend! Toen kregen we nog een korte bonusecho om naar ons kindje te gluren dat was leuk.
Alle reacties Link kopieren
@farelly wat fijn om t hartje te horen!
Wanneer heb jij contact opgenomen met een verloskundige? Of heb je eerst contact gehad met de huisarts?

Gisterochtend weer getest. En zonet een digitale clearblue gedaan. En nu is het officieel. Ik ben zwanger!!

Eerlijk gezegd wist ik t ook al wel zeker. Ben de afgelopen dagen elke ochtend misselijk. Dit blijft overdag ook wat hangen. Gelukkig zorgt het werk voor afleiding en had ik er vabdaag overdag minder last van. Maar toen ik vanmiddag in de auto zat voelde ik het meteen weer.
Verder heb ik een opgeblazen gevoel in m’n buik. En ik voel steeds een soort steekjes/kraampjes. M’n borsten zijn super gevoelig. Ik heb rugpijn en last van meer puistjes.
Die kaatste drie symtomen heb ik ook altijd tijdens mijn ongesteldheid.

Ik zou het wel graag aan m’n ouders en beste vriendin willen vertellen. Maar ik ben bang dat m’n moeder het noet voor zich kan houden.
Bij hoeveel weken zouden jullie het vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! @Eslie24. Wat goed 😀🎉
Hoop dat je je redelijk blijft voelen. Wat spannend allemaal!!

Ik heb echt paar dagen na mijn positieve test de verloskundige gebeld. Ze maken dan vast een afspraak voor de eerste echo. Meestal rond 9 weken.

Ik heb het mijn ouders, 1 vriendin en broers direct verteld. Ze wisten van de eerste keer toen het misging. En we waren precies dezelfde week met onderhandeling huis bezig, ik begon in nieuwe baan dus ik moest het allemaal even kwijt 😉 Haha!

Geniet ervan Eslie!!
Alle reacties Link kopieren
Thnx Farelly!

Ik ben bang dat mn beste vriendin gaat vragen/raden/ziet dat ik zwanger ben. We eten en sporten regelmatig samen. Ik voel me vermoeider en ben regelmatig misselijk. Ik zou het haar op korte termijn graag vertellen.
Mijn vriend wil het liever nog even geheim houden. Maar hij begrijpt mij wel.
Hij wil graag dat onze ouders het als eerste horen, daarom overwegen we om dit weekend langs onze ouders te gaan. Volgens mijn berekening zit ik vandaag precies op 5 weken :-)
En na een paar weken zouden we het aan onze beste vrienden willen vertellen
Na 10 of 12 weken aan de rest...

Mijn moeder gaat het helemaal geweldig vinden dat ik zwanger ben. Ben alleen bang dat ze het niet voor haar kan houden...

Heb al even gekeken welke verloskundigen er zijn. Echter heeft mijn vriend het deze week heel druk. Dus hij wil er nog even samen naar kijken voordat ik een afspraak maak. (ik had de afspraak al bijna gemaakt haha).
Alle reacties Link kopieren
Whooohooo Eslie wat gaaf gefeliciteerd!!!!! Houd ons op de hoogte wie je het wanneer verteld en hun reacties hihi. En natuurlijk de afspraak bij de verloskundige enzo, we willen alles weten☺️ Gaan jullie verhuizen enzo of genoeg plek in huis?

Ja ik ongesteld inderdaad maar had het wel verwacht, na 1x seksen voor de eisprong word je niet snel zwanger denk ik haha. Vind alleen die idioot lange cyclus raar maar goed. Gister weer begonnen met proberen dus lekker aan de slag deze maand!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Eslie! Bij ons in het 'dorp' het is niet heel klein, zit maar 1 verloskundige praktijk dus dan is de keuze zo gemaakt. Is daardoor ook een heel bekende want iedereen gaat daar heen. Maar bevalt ook prima. Ik vind het wel goed hoor dat je vriend even rustig wil kijken. Lief ook😊

Ik snap helemaal dat je het liefst al gaat vertellen. Dat werd bij ons ook alleen maar erger, hoe verder! Ik had wel steeds zo iets, eerst zelf wat meer zekerheid en dan mogen steeds meer mensen het weten. Maar komt natuurlijk ook door de eerste ervaring.

@Dana-100 hoe lang is je cyclus nu geweest dan? 1x seksen had gekund, maar idd die kans is niet zo groot..! Hihi. Spannende tijden nu weer dan. Heeft wel iets eigenlijk he?! Geniet van het weekend beiden 😀
Alle reacties Link kopieren
Gister hebben we t aan m’n ouders en schoonouders verteld. Had een rompertje ingepakt. T was echt super leuk om hun reacties te zien!! Ze waren allemaal blij verrast.
Deze week gaan we het ook aan m’n zus en schoonbroer vertellen. En aan m’n veste vriendin.
Verder willen we het voorlopig stil houden.
Ben blij dat er nu een paar zijn die het weten. Het is fijn om er open over te kunnen praten. En stel het gaat mis, dan hoeven we dat ook niet alleen te verwerken.
Komende week ga ik een afspraak maken bij de verloskundige.
Sinds vrijdag ben ik niet meer misselijk. En rommelt m’n buik iets minder. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt het me ook onzeker.

Hoe is t met de rest? Nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Stom! Had een heel bericht getypt, 1 verkeerde knop en ik ben alles kwijt. Ff de korte variant dan..! Leuk dat je ouders en schoonouders zijn ingelicht 😀 scheelt zoveel als je er even lekker breeduit over mag praten en je vreugde kunt delen.

Je onzekerheid snap ik. Heb ik ook nog steeds. Heb ik buikpijn ben ik bezorgd, nu weer ff geen buikpijn gehad denk ik dat is niet goed, het moet toch groeien..! Dat zal ook wel zo blijven denk ik.

We hebben nu zaterdag pretecho om geslacht te zien en ben vast weer héél opgelucht als ik onze mini-baby heb zien bewegen! Zucht!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je Eslie24 ben nieuwsgierig! En met jou Dana-100?

🙋🏻
Alle reacties Link kopieren
@farelly hoe was je echo vandaag? Ga je delen wat het wordt?

En hoe is t met de andere dames?

Hier gaat alles oké. Voel me moe. Slaap wisselend. En heb veel puistjes. M’n buik rommelt af en toe. Nog 2,5 week tot onze eerste echo. Kijk er erg naar uit. Vind het zo spannend.
Op internet lees ik veel over zwanger zijn. Maar ben d’r nu maar ff mee gestopt. Las zoveel dingen die niet goed zijn.
Ben vandaag rustig aan weer begonnen met hardlopen. Dat voelde wel heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic :) na een tijdje te hebben gelezen , stel ik mezelf voor :)

28 jaar en in de eerste ronde bezig, binnekort is mijn nod dag en stiekem vind het best een beetje spannend.


Ook hier weet niemand het nog, liefst praat ik veel erover met vrienden en familie maar willen het nog even voor ons houden.

Is dit herkenbaar ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Alweer even geleden dat ik hier was zeg.. Gefeliciteerd Eslie! Wat moet het fijn zijn een positieve test in handen te hebben! En Farelly, wat wordt het?! Ben benieuwd!

Wij zijn inmiddels weer een aantal keer in het ziekenhuis geweest. Mijn vriend is onderzocht en zijn zwemmers zijn helemaal top, dus dat was een hele opluchting! Ik heb clomid meegekregen. Als ik over twee weken nog niet ongesteld ben moet het opgewekt worden. Als we dan de juiste dosis clomid hebben en ik daar dus een eisprong van krijg kunnen we eindelijk voor het echie beginnen! Ben blij dat ik nu eindelijk met clomid mag beginnen maar krijg nu weer zorgen over of het wel of niet aan zal slaan.. Laten we maar goede hoop houden.

Hoe is het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier! En welkom @Happinez2C!

De echo was super leuk, wat hebben wij genoten. Er zit een mini meisje in mijn buik 💕😍 Ze zeiden het en de tranen biggelde over mijn wangen. (Waarschijnlijk ook als ze vertelde dat het een jongen was). Maar super gaaf mijn vriend is ook helemaal trots op zijn meisje. Is ook wel een echte meisjespappa.

@Eslie dat klinkt in ieder geval echt zwanger met die kwaaltjes 😉 Super knap dat je bent gaan hardlopen! En dat googelen is zo funest.. ik doe het ook hoor. Uiteindelijk hebben we een prachtig old school boek van pap en mam gekregen met mooie foto's en dat geeft veel meer rust als je toch graag iets wil lezen!
Zo spannend de eerste weken tot 1e echo en dat nog bijna niemand van jouw geheim weet..!

Dus @Happinez2C heel herkenbaar wat jij ook schrijft. En dat wordt alleen maar lastiger als je straks echt zwanger raakt en in de periode voor het vertellen zit. Maar ook speciaal en fantastisch om uiteindelijk te vertellen!

@JackyM wat leuk weer ff van je te horen! En fijn zeg dat van je vriend is bevestigd dat alles er super uitziet 😀 En kan me voorstellen vet spannend om nu met clomid te proberen. Goede positieve hoop houden. Ik duim voor jullie 🤞🏼en ga ervan uit dat het zeker gaat gebeuren allemaal 😊
Alle reacties Link kopieren
@ farelly wat een bijzonder mooi moment! Heel fijn voor jullie dat het een goede echo is en een meisje!.

Hoe hebben jullie en wanneer je familie en vrienden verteld dat jullie in blijde verwachting zijn?

En het is moeilijk om het niet te vertellen maar ook wel knus gevoel dat het iets alleen voor ons is en samen al een beetje op een roze wolk zitten ‘wat als het lukt’ dat zeggen we wel altijd erbij als we samen weg dromen.

Zijn jullie de eerste bij jullie vrienden en familie?

Bij onze vrienden zijn wij de laatste maar in onze familie weer de eerste ( niet dat het uitmaakt!) maar toch fijn om straks veel ervaringen te delen met vriendinnen
Alle reacties Link kopieren
@happeniz2c welkom! Spannend dat jullie gaan beginnen. En leuk om samen een geheimpje te hebben.
Ik ging steeds na m’n ovulatie met alcohol stoppen. En ging een weekendje weg met vriendinnen. Normaliter drink ik dan mee. Maar nu dus niet. Toen kreeg ik de vraag “ben je zwanger ofzo?” Wilde niet liegen dus heb van onze plannen verteld.
Met een andere goede vriendin sport en eet ik heel vaak samen. Heb het haar op een gegeven moment ook verteld. Want met het eten was dit toch ook wel handig.

@jackym fijn dat de zwemmers van je vriend goed zijn!! En fijn dat je medicatie krijgt. Hopelijk doet het snel z’n werk.

@farelly wat leuk een meisje!!!:-)
Super!!!
Kijk ook super uit jaar de echo. Dat je weet dat alles in orde is.. vind dit wel een hele spannend tijd.
Wat een leuk cadeau van je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Farelly!! Ik kan me voorstellen dat de tranen over je wangen biggelen, het lijkt me zo bijzonder om te horen of je een dochtertje of een zoontje krijgt :heart:
Heb je al ideeën voor de naam of het kamertje?
Thanks voor het duimen :)!

Hoi Happinez, wat leuk dat jullie ook begonnen zijn, wat je zegt is zeker herkenbaar. Het voelde zeker in het begin als iets 'stiekems' wat alleen wij wisten. Bij ons in de vriendengroep worden halverwege dit jaar twee kleintjes geboren, maar verder zijn hier nog geen kinderen. In onze familie zijn al wel wat baby's en kinderen.

Nu het bij ons allemaal wat langer duurt weten wel meerdere mensen van onze plannen. Dat maakt het soms wel makkelijker als ik niet drink, ze vragen dan niet echt verder (nu drink ik de afgelopen tijd echt bijna niets en dat begint ook anderen op te vallen).

En nog twee weken Eslie tot je de echo hebt, het zit vast allemaal goed!

Hier ben ik heeeeel hard aan het hopen dat ik ongesteld wordt, hoe stom dat ook klinkt in een topic als dit :-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, sorry dat ik weer even niet van me heb laten horen maar had elke keer geen tijd op alles te reageren!

@Farelly; Een meisje, wat leuk, gefeliciteerd! Roze jurkjes, strikjes, rokjes here we come!!! Fijn dat je je ook redelijk goed voelt enzo. En het gaat goed met haar, dat is het belangrijkste :cheer: Mijn laatste cyclus was 33 dagen terwijl mijn vorige cycli 27-25-26-29-25-24 dagen waren. Zoals je ziet heb ik geen 'zet de klok erop gelijk cyclus', maar wel ongeveer en dit was echt een stuk langer.

@Eslie; Wat leuk die reacties van je familie! En wauw wat goed dat je weer bent gaan hardlopen. Voor de rest gewoon harstikke zwanger als ik je klachten zo hoor hihi, en over 2 weken dus al de eerste echo. Wat gaat het ontzettend snel!!!! :love:

@JackyM; super goed nieuws dat er niets met de zwemmers aan de hand is. Ik ken inderdaad meerdere mensen die met hormonen e.d. zwanger zijn geworden en het lukte toen echt snel. Dus heb er alle vertrouwen in dat het met een beetje hulp goed komt. En logisch dat je ongesteld wil worden zodat je daarna lekker aan de slag kan hihi.

@Happinez2c; Welkom! Ja super herkenbaar hoor, maar wij hebben ook echt besloten om het voor ons te houden. Een van mijn beste vriendinnen heb ik wel verteld dat we binnenkort weer wilden beginnen (paar maanden geleden) en die mag het op zich ook wel weten dat we ermee bezig zijn als ze ernaar vraagt. Voor de rest bewust even voor ons gehouden, je krijgt dan ook misschien vragen als 'Is het al raak' of blikken als je een wijntje af slaat ofzo. Ik vind het super persoonlijk en als ik eenmaal zwanger ben is er nog genoeg tijd om het te delen haha. Mocht ik nou een jaar bezig zijn en behandelingen ondergaan ofzo dan is het een ander verhaal. Spannende tijden ook he, hopelijk is het snel raak voor je!

Hier zijn we aan de slag gegaan na die gekke lange cyclus haha. Op dag 8, 10 en 14 hebben we ons best gedaan haha. Op dag 13 had ik een ovulatietest met twee strepen, maar de teststreep was wel donkerder dus geen piek. Helaas hierna geen piek te bespeuren. Had van die dipsticks gekocht omdat ze een stuk goedkoper zijn dan de midstream, maar of het nou helemaal werkt voor mij... Heb wel een beetje buikkrampen sinds een week en last van mijn onderrug. Dat laatste heb ik echter ook altijd als ik ongesteld wordt. Vandaag zit ik op dag 24 en had net een beetje bruine afscheiding. Dus ga er eigenlijk vanuit dat ik ongesteld ga worden. Heb gelezen dat je 5 dagen voor nod innestelingsbloeding kan hebben, maar mijn gevoel zegt ongesteld... Even kijken dus of het doorzet en anders zou ik ongeveer vanaf donderdag kunnen testen. Ben er toch weer te veel mee bezig ook al wilde ik er deze keer beter mee omgaan grrrr. Anders op naar ronde 2, dat valt nog mee ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ dana 100, en is het doorgezet? spannend hoor!
ik heb me nog niet verdiept in de ovulatie testen etc, we zijn pas een maandje bezig.
Maar ergens kriebelt het wel, beetje zekerheid hebben.

Helaas hier ongesteld geworden, logisch pas een maandje gestopt en ik weet dat het zelden voorkomt maar de teleurstelling was er meer dan ik had verwacht. :(
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! Alweer ff geleden. We zijn drukkkkk! Ff een snel berichtje en kom na de drukte weer ff wat uitegrbreider terug :) Vandaag sleutel gekregen van ons nieuwe paleisje. Dit weekend schilderen en zondag ook al over.

Nog bedankt trouwens voor al jullie lieve reacties op ons meisje 💕
@Dana-100 ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het bij jou is afgelopen?

@JackyM al ongesteld geworden?!

@Happinez ik snap je teleurstelling wel hoor. Het blijft toch elke keer weer een spannende week waarin je ook van alles voelt en denkt zou het..! Is ook heel normaal lijkt me.

@Eslie hoe voel jij je?
Af aan het tellen, wanneer heb je precies de echo?

Wij hebben as woe de 20-weken echo in het ziekenhuis. Vind het errug spannend! Vandaag super veel last van mijn rug, ik denk dat ik stiekem toch al teveel gedaan heb in het huis..

Dames tot snel en een fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, ben inderdaad ongesteld geworden. Deze keer een cyclus van 24 dagen gehad dus op naar ronde 2. Doordat mijn cyclus semi-onregelmatig is ben ik wel van plan ovulatietesten te gaan gebruiken. Inmiddels zit ik op dag 8, maar vindt het alleen lastig te bepalen welke dag met testen te beginnen...

@Happinez2c; Jammer dat het niet is gelukt maar gelukkig pas ronde 1, en nog veel kansen in het vooruitzicht! Al snap ik je teleurstelling volledig, is hartstikke normaal!

@Farelly; wat een leuke berichten bij jou! Maar doe je wel rustig aan? Ben benieuwd naar je 20-weken echo zooo spannend voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Dag allen! Hoe is het met iedereen? Nog ontwikkelingen?
De 20-weken echo gister was spannend, maar alles is helemaal goed. Zo fijn! En fantastisch om ons kleine meisje weer te zien 💕😍 We zitten ook in ons nieuwe huisje al dus echt genieten geblazen.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Hier wel goed nieuws, de clomid slaat aan! Heb gisteren een echo gehad, de follikels waren nog niet zoals ze moesten zijn, maar het zag er allemaal heel goed uit. We hebben ‘huiswerk’ meegekregen van de gynaecoloog :hyper:
Maandag weer terug voor een echo want misschien springt ie wat later maar dat willen ze wel in de gaten houden. Dus we gaan weer aan de slag haha!

@Dana jammer dat het toch je menstruatie was! Ik heb ook een tijd van die dipsticks gebruikt, maar vond het altijd maar vaag met die streepjes. Ik had soms een week een donkere streep naast de teststreep (hoorde later dat ovulatietesten en pcos vaak niet samen gaan dus misschien kwam het daar wel door). Heb ook die van Clear Blue gebruikt en die vond ik een stuk duidelijker, dan krijg je een smiley of niet (maarja ook prijziger). Zou met jouw cyclus denk op dag 8/9 beginnen!

@Happinez dat is toch logisch! Iedereen wil graag dat het lukt en dan ben je wat teleurgesteld als dat niet zo is.

@Eslie ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat!

@Farelly wat fijn dat alles helemaal goed gaat met jullie meisje! En gefeliciteerd met je nieuwe huis en wat heerlijk dat je er al in zit! Doe je wel een beetje rustig aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven