Zwangerschapsverlof ?

20-03-2014 08:46 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben gastouder in mijn eigen huis en ik ben nu 3 maanden zwanger.

Nu zit ik met een probleem, namelijk mijn verlof.

Sommige vraagouders hebben aangegeven zelf geen andere opvang te kunnen regelen voor die tijd omdat het weekendopvang is, ze Alleenstaande ouders zijn enz. (Een paar dagen lukt wel alleen niet 6 weken bijv.)



Nu heb ik meerdere opties namelijk:

- Het op 2 weken voor en 2 weken na de bevalling te houden qua verlof.

- Ook kan ik zo lang mogelijk proberen door te werken en de hulp van mijn moeder inschakelen voor doordeweeks en dan 2 weken na de bevalling verlof hebben.

- Zelf een andere gastouder benaderen en vragen of die mijn kindjes over wil nemen voor de tijd van het verlof. Wat lastig is omdat de kids daar dan weer moeten wennen en dan weer terug gaan naar mij.

- Of de 2 kindjes die geen andere opvang kunnen regelen na de bevalling gewoon opvangen met de hulp van mijn vriend die dan 3 weken vrij is.



(Vriend staat overal voor open trouwens)

Zelf zou ik toch wel graag die 2 weken na de bevalling met vriend en baby alleen willen hebben... Dus ik neig naar de 2e optie.

Die 2 weken verlof voor en na vraag ik me vooral af of het genoeg is.

Maar ik heb dus geen idee aangezien het mijn eerst kindje is...

Dus dames, wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
[quote]gordijn87 schreef op donderdag 20 maart 2014 12:53quote:<b><a href="heartlove in "Zwangerschapsverlof ?"" class="messagelink">heartlove schreef op 20 maart 2014 @ 09:42</a>:</b>

Ik heb duidelijk aan alle ouders aangegeven voor ze zich inschreven dat ik zwanger ben.

quote]



Kan ik hieruit opmaken dat je al zwanger was toen je begon met het opvangen van de kindjes? Ja dat klopt ik was al zwanger
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo prior
Heartlove

Duidelijk vervanging regelen. Voor je eigen rust, maar ook voor de rust van de ouders. Ik zou als ouder willen weten waar ik aan toe ben en een structurele oplossing willen voor jouw zwangerschapsverlof. Dat is beter dan moeten improviseren op het laatste moment.



Je loopt dus de inkomsten mis, maar kun je geen ZEZ-uitkering van het UWV krijgen? Misschien even informeren.
Het is allemaal nog simpeler, want volgens mij mag je vanaf vier weken voor de uitgerekende datum niet eens meer werken in Nederland.
Gezien jouw klanten (de ouders) zelf ook kinderen hebben, weten ze ook echt wel dat dit niet kan. Hebben ze het werkelijk uitgesproken of heb je het gevoel dat je dit niet kan maken?



Je woont in Nederland en hebt recht op je zwangerschapsverlof, dat is niet voor niets zoals de moeders al reageren op je vraag. Gebruik het, en geniet ervan. Als de klanten tevreden zijn komen ze hierna terug, misschien kan je een andere gastouder vinden, of anders nieuwe klanten. Jij en je kindje moeten nu op 1 staan.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen,

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden.

Ik ga gewoon 16 weken met verlof en ik heb een gastouder gevonden die de kids over wil nemen voor die tijd.

Helemaal blij !
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kan een zez uitkering krijgen ja, daar vroeg nog iemand naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartlove schreef op 01 april 2014 @ 14:56:

Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen,

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden.

Ik ga gewoon 16 weken met verlof en ik heb een gastouder gevonden die de kids over wil nemen voor die tijd.

Helemaal blij ! Goed dat het toch geregeld is. Je voelt je vast veel relaxter nu je dat weet.
Alle reacties Link kopieren
Ja een hele opluchting gelukkig.
Goed geregeld! Voor jou én voor de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geregeld! Alleen vind ik het wel bot van die ouders zeg..
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het ook erg raar van de ouders. Of je zomaar even een kind uitpoept en daarna weer verder kan! Zij zouden toch beter moeten weten..

Ik heb zelf een heel voorspoedige zwangerschap en bevalling gehad, maar de eerste twee weken was ik zoooo moe! En daarna ook nog, door het wennen aan alles en de gebroken nachten. Maar fijn dat het nu geregeld is! Ik wens je een goede zwangerschap en bevalling toe. En de tijd daarna natuurlijk ook :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven