Algemeen "zwarte" pietentopic

24-10-2016 18:52 1497 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het "zwarte" pieten onderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Het "zwarte" pietenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 26 oktober 2016 @ 15:02:

[...]





Daar ze hun zin gekregen hebben, houden ze zich nu bezig met het bekladden van standbeelden en monumenten:



https://www.facebook.com/DGENL/





http://nos.nl/artikel/213 ... -monumenten-in-hoorn.html





Nu met zijn allen nog even dokken voor de herstelbetalingen, want daar is het uiteindelijk om te doen.



Dat zwarte mensen misschien moeite hebben met Zwarte Piet omdat ze zelf Zwarte Piet genoemd worden daar kan ik mij nog wat bij voorstellen, maar slavernij en racisme erbij betrekken vind ik complete onzin. Alleen al het feit dat de blanke Nederlanders stelselmatig voor racist worden uitgemaakt, vind ik schandalig.



Voor wat betreft de roetveegpiet is er voor sommige scholen al een probleem ontstaan. Ze weten niet waar ze nu de pieten vandaan moeten halen. Ouders die voorheen als Piet optraden, worden nu te eenvoudig herkend door leerlingen. Voor het inhuren van Pieten is geen budget beschikbaar. Misschien dat voorstanders van de roetveegpieten zich als vrijwilliger willen aanmelden?Ik ga mij ook maar eens melden, zo wil ik bv dat de blanke vla uit de schappen gaat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:opisop91 schreef op 26 oktober 2016 @ 09:42:

[...]





Piet wordt niet geel, groen, blauw of paars van de schoorsteen. Poof zoekt naar een manier om dat te verklaren voor haar kinderen.



Genoeg huizen zonder schoorsteen, hoe leg je dat dan uit?

Dat piet door de voordeur komt? maar altijd net een huis heeft gehad met schoorsteen?
quote:DG2015 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:35:

Ik vind de roetveegpieten een prima oplossing. Er werd door tegenstanders van verandering altijd gezegd dat zwarte piet wel zwart moest blijven, want dat hij zwart was kwam door het roet. En nu krijgt hij roet op zijn gezicht - opgelost!



Dat mensen zich zorgen maken over de herkenning, kan ik me voorstellen, maar met een beetje creativiteit is dat makkelijk op te lossen. De vrijwilligers bijvoorbeeld zichtbaar voor de kinderen een pietendiploma laten halen, bijvoorbeeld. Kunnen kinderen ook nog trots zijn dat hun vader Sinterklaas mag helpen. Scholen kunnen ook samenwerken om vrijwilligers uit te wisselen: dan gaan de vrijwilligers die normaal naar school A zouden gaan naar school B en omgekeerd. Maar er is echt van alles te bedenken.De lol is juist dat je de kinderen kent en zij jou niet herkennen omdat je zwarte Piet bènt. Niets zo hilarisch als een Sint of Piet die zegt....dag Italy, voer je wel elke dag je hamster?....en dat jij aan het puzzelen slaat van wie is nou toch die Piet?
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 oktober 2016 @ 21:17:

[...]





Genoeg huizen zonder schoorsteen, hoe leg je dat dan uit?

Dat piet door de voordeur komt? maar altijd net een huis heeft gehad met schoorsteen?Zoiets?
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 oktober 2016 @ 21:29:

De lol is juist dat je de kinderen kent en zij jou niet herkennen omdat je zwarte Piet bènt. Niets zo hilarisch als een Sint of Piet die zegt....dag Italy, voer je wel elke dag je hamster?....en dat jij aan het puzzelen slaat van wie is nou toch die Piet?Met andere kleuren kun je jezelf misschien ook wel onherkenbaar maken.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Alle reacties Link kopieren
Verf ze blauw. Met zwarte vegen. Kan niemand zich aan storen en de vegen komen van de schoorsteen. En dan verzin je maar iets waarom blauw. Dat lukt het Sinterklaasjournaal vast wel!
quote:opisop91 schreef op 27 oktober 2016 @ 17:07:

[...]





Met andere kleuren kun je jezelf misschiekn ook wel onherkenbaar maken. camouflage kleuren!
quote:ekeim schreef op 27 oktober 2016 @ 18:15:

Verf ze blauw. Met zwarte vegen. Kan niemand zich aan storen en de vegen komen van de schoorsteen. En dan verzin je maar iets waarom blauw. Dat lukt het Sinterklaasjournaal vast wel!Nee joh! Oranje. Met rood wit blauwe vegen! Als eerbetoon aan ons koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 27 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Nee joh! Oranje. Met rood wit blauwe vegen! Als eerbetoon aan ons koningshuis.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 27 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Nee joh! Oranje. Met rood wit blauwe vegen! Als eerbetoon aan ons koningshuis.Nee, dat is weer te nationalistisch. Dat is tegen het zere been van de multiculturele samenleving.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Wat een stelletje drammers zijn het toch:



http://www.telegraaf.nl/b ... rotest_bij_intocht__.html
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het goed gaat dit jaar met de uniformiteit van Piet.

Ik zie nu dat RTL de pieten heeft gepresenteerd die allemaal een andere afkomst hebben en verder niet meer geschminkt zijn.

Dat vind ik op zich prima, maar het lijkt alsof RTL zich nu probeert te profileren als degene die de standaard bepaalt over hoe Piet er uit moet zien.

En in mijn beleving is dat toch meer het Sinterklaasjournaal waar de landelijke intocht aan gekoppeld is.

En we hebben nog geen idee wat die gaan doen.

Het moet ook niet verwarrend voor de kinderen gaan worden vind ik.
Aangezien zowel extreemrechts (demomstratie al goedgekeurd) en de anti-Pieten beweging beide willen protesteren komt het eerder tot rellen dan tot een leuk kinderfeest.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 01 november 2016 @ 13:12:

Aangezien zowel extreemrechts (demomstratie al goedgekeurd) en de anti-Pieten beweging beide willen protesteren komt het eerder tot rellen dan tot een leuk kinderfeest.



Daar ben ik ook bang voor, geen prettig vooruitzicht.

Je zult er maar tussen staan met je hummels....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 01 november 2016 @ 10:39:

Wat een stelletje drammers zijn het toch:



http://www.telegraaf.nl/b ... rotest_bij_intocht__.html





Inderdaad, het houdt niet op.

Niet vanzelf.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
die oostenrijkers maken er echt een gezellige boel van!







very metal
Alle reacties Link kopieren
Halloween meets Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
dat meisje in die witte jurk denkt 'fuck yeah!'
very metal
quote:-KING- schreef op 01 november 2016 @ 14:36:

die oostenrijkers maken er echt een gezellige boel van!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] 1+ ik stem ja misschien is dan het hele gezeik afgelopen
Alle reacties Link kopieren
volgens mij begint het gezeik dan juist.

ze lijken trouwens wel wat op lordi, de finse songfestivalinzending uit 2006.
very metal
quote:-KING- schreef op 01 november 2016 @ 16:28:

volgens mij begint het gezeik dan juist.

ze lijken trouwens wel wat op lordi, de finse songfestivalinzending uit 2006.om wat? dat ze te eng zijn?
Alle reacties Link kopieren
denk het wel toch?
very metal
Alle reacties Link kopieren
maar wel grappig
very metal
quote:-KING- schreef op 01 november 2016 @ 16:34:

maar wel grappig vind het ook geestig
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 01 november 2016 @ 13:13:

[...]





Daar ben ik ook bang voor, geen prettig vooruitzicht.

Je zult er maar tussen staan met je hummels.... Er komen 3 vakken, eentje met extreem rechts, Pegida etc, eentje met de anti-Pieten demonstranten en exact ertussenin het vak voor de kinderen. Top....
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven