Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.



Wie heeft er wat van mee gekregen?



Speech die rond gaat op facebook.



https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
quote:unwrittensmiles schreef op 31 juli 2014 @ 12:45:

Ik ben nog steeds benieuwd naar jullie mening over het gezin dat naar Israel voor werkvakantie om daar het leger van Israel te helpen. Zie AD



Geen zin om dat op te zoeken. Kan je toelichten?



Als het is dat pa in het leger gaat als Jood om Israel te helpen vind ik daar niks mis mee, aangezien het gaat om een land dat zichzelf moet beschermen. Dat is wat anders dan bommen verstoppen bij scholen en jezelf verstoppen bij burgers om je zaak kracht bij te zetten.



Ik zeg nog wat over oplossing



Oplossing volgens Israel

- Erkenning Joodse staat

- Leven in vrede, zonder terroristische dreiging

- Palestina eigen staat



Oplossing Palestijnen

- Dood aan Joden

- Nee tegen elk compromis



Bij het eerste is iedereen veilig

Bij het tweede is niemand veilig, ook de eigen Palestijnse bevolking niet die als menselijk schild dient.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 12:34:

Zieke geest.. die geen aandacht verdient. Die moet namelijk naar Palestina waar er verdomme ieder uur kind legaal vermoord wordt!!!!!!!!!!!!!!



Waarom waren moslims wereldwijd stil toen er in Darfur 650.000 mannen, vrouwen en kinderen werden afgeslacht? Toch niet omdat de daders daar ook moslims waren hoop ik?



Neemt niet weg dat ieder kind dat omkomt tijdens dit conflict er 1 teveel is
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 31 juli 2014 @ 13:09:

[...]



Nou ze vechten wel me maar TEGEN hamas. Waren er maar meer moslims die dit ook verafschuwen.. maar nee



Die barbaarse HAMAS verafschuw ik ook!!!

ik ben voor het volk van Palestina
love more, worry les
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 13:13:

[...]





Joden, nee, ZIONISTEN, ja.

Zij beheersen de wereld en houden ons voor de gek.
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 13:15:

[...]





Die barbaarse HAMAS verafschuw ik ook!!!

ik ben voor het volk van Palestina Dan zou je eens je oogkleppen af moeten doen en de staat Israel steunen, want als de Palestijnen die zouden volgen, dan hadden ze al jaren een eigen staat met Oost Jeruzalem als hoofdstad.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 31 juli 2014 @ 13:14:

[...]





Waarom waren moslims wereldwijd stil toen er in Darfur 650.000 mannen, vrouwen en kinderen werden afgeslacht? Toch niet omdat de daders daar ook moslims waren hoop ik?

Ik vrees van wel. Immers, wat 'de zionisten' niet gedaan hebben wekt geen woede op. Oftewel: No Jews, No News.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 31 juli 2014 @ 13:14:

[...]





Geen zin om dat op te zoeken. Kan je toelichten?



Als het is dat pa in het leger gaat als Jood om Israel te helpen vind ik daar niks mis mee, aangezien het gaat om een land dat zichzelf moet beschermen. Dat is wat anders dan bommen verstoppen bij scholen en jezelf verstoppen bij burgers om je zaak kracht bij te zetten.



Ik zeg nog wat over oplossing



Oplossing volgens Israel

- Erkenning Joodse staat

- Leven in vrede, zonder terroristische dreiging

- Palestina eigen staat



Oplossing Palestijnen

- Dood aan Joden

- Nee tegen elk compromis



Bij het eerste is iedereen veilig

Bij het tweede is niemand veilig, ook de eigen Palestijnse bevolking niet die als menselijk schild dient.Tanks gebruiksklaar maken, medicijnen sorteren, de basis schoonhouden: een Nederlands gezin maakt zich op voor 3 weken klussen in het Israëlische leger. Dat zet vrijwilligers in, ook in oorlogstijd. Op dit moment zijn zo'n twintig Nederlanders actief in Israël. 'Alsof we voor het Rode Kruis gaan werken.'

Nee, een vergelijking met Nederlandse jihadisten in Syrië gaat mank, vinden vader Ab, moeder Arja en hun kinderen Albert (23), Margreet (22), Bram (20) en Hanneke (18). Ze krijgen geen wapens in handen, vertellen ze in de achtertuin van hun twee-onder-eenkapwoning in een Zuid-Hollands dorp. Ze zijn niet geronseld, voeren geen geloofsstrijd en zijn niet uit op vernietiging. Wat wél overeenkomt: ook zij vinden het nodig hun 'broeders' te helpen in een oorlog.



Geen oorlog

'Ik zie het niet als een oorlog,' merkt vader Ab direct op. 'Israël verdedigt zich alleen tegen terrorisme. Ik denk dat Israël op deze manier voor de mensen in de Gazastrook ook meer ruimte creëert dan ze nu onder Hamas hebben.'



Albert: 'Want als Hamas niet zou bestaan, dan zouden Palestijnen in Israël kunnen werken, dan waren checkpoints niet nodig.'



Kun jij mij een bron geven waarin staat dat zij een Palestijnse staat willen geven aan de Palestijnen, dan lijkt me dit conflict wel heel makkelijk opgelost.



Maar wat jij dus zegt is dat je het niet raar zou vinden als de vader een Jood is en zijn land gaat helpen, zou je het dan ook oké vinden als een Palestijn zijn land gaat helpen
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 31 juli 2014 @ 13:17:

[...]





De enige juiste reactie hierop is uiteraard de facepalm, maar het zal je verbazen hoeveel moslims opgroeien met deze overtuiging. Bewijs is helemaal niet nodig; het wordt er van jongs af aan ingepeperd, samen met de religie van de vrede.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariamm schreef op 31 juli 2014 @ 10:47:

Isa88, ik welke wereld leef jij?? 9/11 hebben de zionisten zelf in scene gezet! Als excuus om moslims uit te moorden! Omdat ze een bedreiging vormen voor hun plannen voor deze wereld. Jouw hele leven wordt door hun beheerst. Ga je eerste verdiepen in wat er echt gebeurd in deze wereld, ipv wat ze jouw laten geloven wat er gebeurd, voordat je hier onzin komt uitkramen.Oh My Fucking God!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 31 juli 2014 @ 13:20:

[...]





De enige juiste reactie hierop is uiteraard de facepalm, maar het zal je verbazen hoeveel moslims opgroeien met deze overtuiging. Bewijs is helemaal niet nodig; het wordt er van jongs af aan ingepeperd, samen met de religie van de vrede.Je weet waarschijnlijk niet eens wat zionisme inhoudt. Verdiep je er eerst in. Het is namelijk geen Judaïsme.
love more, worry les
quote:unwrittensmiles schreef op 31 juli 2014 @ 13:20:

[...]





Tanks gebruiksklaar maken, medicijnen sorteren, de basis schoonhouden: een Nederlands gezin maakt zich op voor 3 weken klussen in het Israëlische leger. Dat zet vrijwilligers in, ook in oorlogstijd. Op dit moment zijn zo'n twintig Nederlanders actief in Israël. 'Alsof we voor het Rode Kruis gaan werken.'

Nee, een vergelijking met Nederlandse jihadisten in Syrië gaat mank, vinden vader Ab, moeder Arja en hun kinderen Albert (23), Margreet (22), Bram (20) en Hanneke (18). Ze krijgen geen wapens in handen, vertellen ze in de achtertuin van hun twee-onder-eenkapwoning in een Zuid-Hollands dorp. Ze zijn niet geronseld, voeren geen geloofsstrijd en zijn niet uit op vernietiging. Wat wél overeenkomt: ook zij vinden het nodig hun 'broeders' te helpen in een oorlog.



Geen oorlog

'Ik zie het niet als een oorlog,' merkt vader Ab direct op. 'Israël verdedigt zich alleen tegen terrorisme. Ik denk dat Israël op deze manier voor de mensen in de Gazastrook ook meer ruimte creëert dan ze nu onder Hamas hebben.'



Albert: 'Want als Hamas niet zou bestaan, dan zouden Palestijnen in Israël kunnen werken, dan waren checkpoints niet nodig.'



Kun jij mij een bron geven waarin staat dat zij een Palestijnse staat willen geven aan de Palestijnen, dan lijkt me dit conflict wel heel makkelijk opgelost.



Maar wat jij dus zegt is dat je het niet raar zou vinden als de vader een Jood is en zijn land gaat helpen, zou je het dan ook oké vinden als een Palestijn zijn land gaat helpen



Ik ben tussendoor aan het forummen en heb geen tijd/zin nu om dat op te zoeken. Wellicht later. Google geeft heel erg veel informatie daarover.



Het conflict kan ook makkelijk opgelost worden, ware het niet dat ze dat niet willen. Veel Palestijnen ook wel hoor, want die willen net als de Israelieten vrede. Maar Hamas en voorheen PLO willen dat pertinent niet. Ze willen GEEN erkenning voor Israel en ze willen alle Joden dood. Volgens zijn zijn er al meerdere bronnen hierover gegeven in dit topic.



Als een Palestijn echt zou gaan helpen om de mensen daar te helpen zou ik geen probleem mee hebben. Hamas helpen is terrorisme. Het enige wat Hamas hoeft te doen om te zorgen dat er geen doden meer vallen is stoppen met Israel aan te vallen en te bedreigen (tunnels)
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 13:13:

[...]





Joden, nee, ZIONISTEN, ja.

Zij beheersen de wereld en houden ons voor de gek.Ik hou het voor gezien hier. Tegen zoveel domheid kan niemand op.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 31 juli 2014 @ 13:29:

[...]





Ik hou het voor gezien hier. Tegen zoveel domheid kan niemand op.



tja niet iedereen kan het aan, FEITEN.

bekijk je nog wel dat filmpje misschien zie ik je weer terug op het forum.
love more, worry les
Boo, wat is jouw definitie van zionisme?



Daar ben ik wel benieuwd naar.
FEITEN?

Uhm, wat zijn feiten?



Geef mij de bron van het FEIT dat ISIS een zionistisch iets is.

Geef mij de bron van het FEIT dat 9/11 een zionistische daad is.



En dan wel iets erkends aub
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 31 juli 2014 @ 13:34:

Boo, wat is jouw definitie van zionisme?



Daar ben ik wel benieuwd naar.Ik ook.
quote:vivarita schreef op 31 juli 2014 @ 11:06:

Israël doet een ander aan wat zichzelf ooit is aangedaan. Men vergeet snel blijkbaar...



Wat een onnozele opmerking. Israël zou het hele probleem in een kwartiertje kunnen oplossen als ze de vernietiging van alle Palestijnen zouden nastreven.



Hamas wil het maar niet lukken om Israël van de kaart te vegen en alle joden te vermoorden.



En dat is precies het verschil in beschaving. Israël probeert zo min mogelijk slachtoffers te maken en Hamas zoveel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 13:28:

[...]





Je weet waarschijnlijk niet eens wat zionisme inhoudt. Verdiep je er eerst in. Het is namelijk geen Judaïsme.



Ik weet wat het zionisme inhoudt. Ik weet ook dat moslims van werkelijk alles wat ze niet prettig vinden in de wereld, de Joden eehhh ik bedoel de Zionisten de schuld geven.



Als je zo ontevreden bent met je leven, DOE er dan wat aan in plaats van met je vingertje te wijzen en anderen de schuld van jouw ellende te geven. De zgn Zionisten hebben geen enkele macht meer als moslims ervoor kiezen samen te werken en te leven.



Maar nee, Sjiieten haten Soennieten en andersom. Alle moslims haten joden ehh ik bedoel zionisten. haat haat haat, geweld geweld geweld. Wat is er nou zo vreselijk aan gewoon samenleven, zonder die haat omdat iemand iets anders gelooft?



Maar gelukkig hebben moslims een reden gevonden voor hun onderlinge haat. Dat is de schuld van de Zionisten! Dus haten haten haten maar, in plaats van in alle redelijkheid een werkelijke oplossing te willen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor graag jullie mening over het volgende :





http://readyokaygo.tumblr.com/post/68467586522
Alle reacties Link kopieren
Boo23 en Miriamm zijn hier alleen maar hun Jodenhaat aan het rechtvaardigen. Wat mij betreft hebben we het helder. En ook dat veel moslims denken als Boo23 en Mariamm.

Jodenhaat hoort bij de islam. Of niet dan Boo en Mariamm?
quote:tutti_frutti schreef op 31 juli 2014 @ 12:06:

Isa ik begrijp wat je bedoelt, ik zie het in mijn omgeving helaas ook. Maar gelukkig zijn er wel moslims die niet verblind zijn door haat. Ik irriteer mij ook mateloos aan de selectieve verontwaardiging van mijn landgenoten.Fijn om te lezen dat er ook moslims zijn die wel zelf na kunnen en willen denken en niet geïndoctrineerd door fanatici regelrechte haat ventileren.
quote:unwrittensmiles schreef op 31 juli 2014 @ 13:42:

Ik hoor graag jullie mening over het volgende :





http://readyokaygo.tumblr.com/post/68467586522Onzin
quote:Boo23 schreef op 31 juli 2014 @ 13:33:

[...]





tja niet iedereen kan het aan, FEITEN.

bekijk je nog wel dat filmpje misschien zie ik je weer terug op het forum.



Ik weet niet wat voor een filmpje dat is, maar toen ik het opnieuw probeerde af te spelen, was ik mijn hele internetverbinding kwijt en heb ik tot drie keer toe opnieuw moeten opstarten om weer verbinding te krijgen.



Misschien een zionistisch complot om mij af te houden van de feiten, wat denk jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:unwrittensmiles schreef op 31 juli 2014 @ 13:42:

Ik hoor graag jullie mening over het volgende :





http://readyokaygo.tumblr.com/post/68467586522



Het gaat echt fout in dit stuk op het moment dat de schrijver meent dat de zesdaagse oorlog een verrassingsaanval van Israel was.



Voor al zn andere claims ontbreekt de bronvermelding, dus die zijn niet te controleren. Wel grappig dat hij zelf aangeeft dat de zionistische migratie begin 1800 op gang kwam, terwijl hij vlak daarvoor aangeeft dat het Zionisme pas aan het einde van de 19e eeuw is bedacht.



Kortom: een totaal ongeloofwaardig stuk propaganda. Maar dat is mijn mening.
quote:julius schreef op 31 juli 2014 @ 13:49:

[...]





Het gaat echt fout in dit stuk op het moment dat de schrijver meent dat de zesdaagse oorlog een verrassingsaanval van Israel was.



Voor al zn andere claims ontbreekt de bronvermelding, dus die zijn niet te controleren. Wel grappig dat hij zelf aangeeft dat de zionistische migratie begin 1800 op gang kwam, terwijl hij vlak daarvoor aangeeft dat het Zionisme pas aan het einde van de 19e eeuw is bedacht.



Kortom: een totaal ongeloofwaardig stuk propaganda. Maar dat is mijn mening.Het zegt meteen ook alles waar mensen hun meningen op baseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven