Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat sissen vind ik irritant en dan rol ik ook altijd met mijn ogen. Of als een man roept oeh lekker! Dan rol ik ook met m'n ogen. Ik begrijp dat nooit zo want vind dat erg dom overkomen



Wanneer mannen mij aanspreken met een excuus weet u hoelaat het is en daarna vragen wil je een keer wat drinken, dat vind ik wel leuk.
.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand sist, zeg ik: Je loopt leeg man
Hier waakt de enige echte Barones
Ik word nooit echt lastiggevallen door mannen, maar het lijkt me vreselijk om de hele dag nageroepen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Hee psstt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ze allemaal afvinken. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook niet lastiggevallen. Die paar complimentjes [want dat zijn het] per jaar koester ik, want het worden er steeds minder
Pardon?
Alle reacties Link kopieren
Vroegah, vond ik het wel grappig.

Tegenwoordig loopt het schaamrood me op mijn kaken en ga ik het liefst achter het granol zitten
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan deze blog: http://kateharding.net/20 ... omen-without-being-maced/
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor... maar heb je wel eens gezien hoe vrouwen dat doen? Zogenaamd subtiel.... door te kijken en samen te praten, of ze vragen de weg naar plaatsen die ze al kennen. Subtiel tegen je aan gaan hangen, vragen om een vuurtje zonder sigaretten, okay! Maar stom tegen je aan gaan rijden in een overvolle disco..... BAH! NEEN!



We trappen er niet in, ja! Vreemd dat je als man zonder shirt de ene na de andere debiele del naar je toe ziet komen om de weg te vragen. En dan heb je ook nog pubers die denken dat ze naar mannen mogen schreeuwen. Nee.... de emancipatie is te ver doorgeschoten!



En zeg nou zelf, Iris,als die man leuk was geweest had je een column geschreven over het feit dat je door Brad Pitt was aangesproken met een "oh zo schattig" openingszinnetje. Nee... Hypocriet is het!
Alle reacties Link kopieren
Wie is Iris?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur om niks.

Ik vraag me serieus af wat mannen nog goed kunnen doen tegenwoordig.



Natuurlijk heb je er asociale ploerten tussen.

En lastigvallen en uitschelden kan natuurlijk niet.

Maar om mannen met flauwe versierpogingen nou te vergelijken met potloodventers gaat echt nergens over.



Als een man jaagt is het een potloodventer maar als hij niks doet moet hij niet verwachten ooit een vrouw te krijgen.

De eerste adviezen hier zijn altijd spreek eens gewoon een vrouw aan, maar hoe dan?

Ik begin echt medelijden met ze te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ze ook allemaal afvinken. En ben ook lekker voorspelbaar: ik vind juist de mannen die me geen aandacht geven erg interessant...maakt de amazone in mij wakker
Alle reacties Link kopieren
quote:ohbehave schreef op 04 januari 2014 @ 21:44:

Ik kan ze ook allemaal afvinken. En ben ook lekker voorspelbaar: ik vind juist de mannen die me geen aandacht geven erg interessant...maakt de amazone in mij wakker



Ik heb helemaal geen interesse, heb een topexemplaar op de bank zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, wat een vergelijking 'de lichtere equivalent van de potloodventer'...



Van die afgezaagde complimentjes of pseudo-originele openingszinnen... Dan zeg je gewoon 'Dank u voor het compliment' of een wat gevatter antwoord.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier een beetje onzeker van.



Kan ze namelijk niet afstrepen. Ben ik niet mooi genoeg? Niet leuk genoeg? Niet dellerig genoeg? Te dellerig? Misschien moet ik meer buiten komen? Niet zo in gedachten verzonken rondlopen, en opener en met een lachende blik de wereld wat meer tegemoet treden?



Wat is er mis met mij, dat ik hier geen last van heb?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik mannen wel gewoon teveel imponeer met mijn beeldschone aanblik en ze niet meer durven?
nm
Alle reacties Link kopieren
Lizzebeestje: misschien ben je te knap en durven ze niet
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Soms zeg ik wel bedankt voor het complimentje maar eigenlijk loop ik 9 van de 10x gewoon door en doe alsof ik het niet hoor want ik zit er niet op te wachten dat er op straat dingen naar me geroepen worden :-s
.
Alle reacties Link kopieren
Iemand aanspreken vind ik dan ook iets anders dan iets roepen. Als iemand mij aanspreekt dan praat ik ook terug natuurlijk maar als iemand alleen maar even een opmerking maakt terwijl ik langs loop dan niet hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Meestal heb, nou ja had want ik ben geen jonge blom meer, ik wel een antwoord klaar, ook voor de potloodventer "je hebt het zeker erg koud", fluitende bouwvakker? "niet o.h.-en, gewoon doorwerken". Geen echt snedige opmerkingen maar wel afdoende.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij doet dat wel eens, afgezaagde complimentjes maken naar wildvreemde vrouwen. Vooral vrouwen die hij chagrijnig vindt kijken. Leukste moment was toen hij een vrouw een compliment maakte waar ik bij was, zij tegen mij tekeer ging dat ik dat niet moest pikken van zo'n 'min mannetje'
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lizzebeestje schreef op 04 januari 2014 @ 21:58:

Ik word hier een beetje onzeker van.



Kan ze namelijk niet afstrepen. Ben ik niet mooi genoeg? Niet leuk genoeg? Niet dellerig genoeg? Te dellerig? Misschien moet ik meer buiten komen? Niet zo in gedachten verzonken rondlopen, en opener en met een lachende blik de wereld wat meer tegemoet treden?



Wat is er mis met mij, dat ik hier geen last van heb?

Ik hoop van harte dat je dit sarcastisch bedoelt.



Er is namelijk helemaal niets mis met je als je niet door mannen wordt aangesproken op straat. Alsof je daar je (eigen)waarde aan zou moeten afmeten zeg, alsjeblieft.



En laat je norm al helemaal niet bepalen door iemand die nog geen potloodventer van een praatjesmaker kan onderscheiden.



FFS.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven