Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is jira boer geert met de verkleinwoordjes? Lipjes, halkjes, nageltjes. Jakkes.



Verder: Accepteer gewoon dat er veel vrouwen niet op zitten te wachten als ze over straat lopen en er helemaal geen zin in hebben en er niet 'dankbaar' voor hoeven te zijn als een ander ze stoort terwijl ze gewoon onderweg zijn. Bijna elke vrouw die ik ken, inclusief mezelf, heeft vaak genoeg last gehad van 'creeps'. Gevolgd worden, of gestalkt worden, uitgescholden worden als de reactie op een 'compliment' ze niet aanstaat. Je doet alsof het uitzonderingen zijn, en dat zal heus wbt het percentage van mannen, maar een heel groot deel van de vrouwen heeft hier wel een keer in haar leven mee te maken gehad. Dus elke man die mij in het openbaar aanspreekt is zo'n potentiele creep tot ik het tegendeel heb gemerkt.



Ga die creeps dan belerend toespreken of zo, en niet de vrouwen die daar last van hebben of niet zitten te wachten op aandacht. En niet vrouwen vertellen dat het door 'hun nageltjes' komt. Of dat ze naief zouden zijn (enorme 'blame the victim' redenatie, al zeg je 10 keer van niet). Degene die besluit een ander lastig te vallen is nog altijd 100% verantwoordelijk voor zijn daden. Als hij dat niet kan zijn, twijfel ik ernstig aan zijn toerekeningsvatbaarheid en kan hij beter thuis blijven. Of zichzelf muilkorven, als je jezelf niet in de hand hebt.



Waarom zou ik eigenlijk last moeten hebben van de hormonen van een kerel? Ik heb ook wel eens ergens last van, daar val ik mensen op straat ook niet mee lastig.



Nu ben ik niet voor het muilkorven van mannen , maar jezus mina, is het zó moeilijk te begrijpen dat er gewoon vrouwen geen boodschap hebben aan sommige complimenten of versierpogingen? Deal with it. Als je een grote jongen bent om een ander te storen op straat of in de metro, accepteer dan ook dat een ander je daar niet dankbaar voor hoeft te zijn. Hoort er ook bij.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
In de publieke ruimte moet je elkaar met rust laten. Dat geldt ook voor verkopers van kranten en goede doelen en ook voor mensen die middels straattheater je aandacht willen trekken.



Het enige dat je kan doen is misschien vriendelijk lachen, een groet hooguit en de morele plicht om een beetje naar elkaar om te kijken mocht het mis gaan (dat gaat om ingrijpen bij gevaar tot een tas met boodschappen die op straat valt mee helpen oprapen misschien).



De wereld is te complex en druk geworden om de publieke ruimte nog te zien als plek om je eigen ideeen jegens anderen uit te venten.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 02 februari 2015 @ 01:39:

Is jira boer geert met de verkleinwoordjes? Lipjes, halkjes, nageltjes. Jakkes.



Verder: Accepteer gewoon dat er veel vrouwen niet op zitten te wachten als ze over straat lopen en er helemaal geen zin in hebben en er niet 'dankbaar' voor hoeven te zijn als een ander ze stoort terwijl ze gewoon onderweg zijn. Bijna elke vrouw die ik ken, inclusief mezelf, heeft vaak genoeg last gehad van 'creeps'. Gevolgd worden, of gestalkt worden, uitgescholden worden als de reactie op een 'compliment' ze niet aanstaat. Je doet alsof het uitzonderingen zijn, en dat zal heus wbt het percentage van mannen, maar een heel groot deel van de vrouwen heeft hier wel een keer in haar leven mee te maken gehad. Dus elke man die mij in het openbaar aanspreekt is zo'n potentiele creep tot ik het tegendeel heb gemerkt.



Ga die creeps dan belerend toespreken of zo, en niet de vrouwen die daar last van hebben of niet zitten te wachten op aandacht. En niet vrouwen vertellen dat het door 'hun nageltjes' komt. Of dat ze naief zouden zijn (enorme 'blame the victim' redenatie, al zeg je 10 keer van niet). Degene die besluit een ander lastig te vallen is nog altijd 100% verantwoordelijk voor zijn daden. Als hij dat niet kan zijn, twijfel ik ernstig aan zijn toerekeningsvatbaarheid en kan hij beter thuis blijven. Of zichzelf muilkorven, als je jezelf niet in de hand hebt.



Waarom zou ik eigenlijk last moeten hebben van de hormonen van een kerel? Ik heb ook wel eens ergens last van, daar val ik mensen op straat ook niet mee lastig.



Nu ben ik niet voor het muilkorven van mannen , maar jezus mina, is het zó moeilijk te begrijpen dat er gewoon vrouwen geen boodschap hebben aan sommige complimenten of versierpogingen? Deal with it. Als je een grote jongen bent om een ander te storen op straat of in de metro, accepteer dan ook dat een ander je daar niet dankbaar voor hoeft te zijn. Hoort er ook bij.Jij kan beter vaginale monoloogjes aangaan, Boebjepoedietutje.
Alle reacties Link kopieren
quote:jira schreef op 02 februari 2015 @ 07:13:

[...]





Jij kan beter vaginale monoloogjes aangaan, Boebjepoedietutje.Dat zeg ik, net Geert met zijn verkleinwoorden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven