Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

04-01-2014 20:27 354 berichten
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... s-op-straat-te-versieren/
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 20:23
Reden: de link van het artikel verduidelijkt het artikel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er iemand , hij kwam naar me toe lopen en zei gewoon ik vind dat je er leuk uitziet en een leuke kledingstijl hebt, wil je een keer wat met mij drinken? Toen voelde ik me niet onveilig en vind ik niet beledigend. Dat vond ik wel lief.



Maar heb ook wel eens als ik naar werk loop, dat is een druk stukje dat er word geroepen oh lekker!!! Of wauw of pssst en dat voelt voor mij inderdaad als een vleeskeuring en voel mij erg ongemakkelijk dan en dat vind ik niet leuk.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 04 januari 2014 @ 22:54:

[...]





Aha, jou zocht al een week of 2. Sorry, ik begrijp het niet....
quote:ohbehave schreef op 04 januari 2014 @ 22:56:

[...]



Sorry, ik begrijp het niet....Nee? Mss heb ik me vergist dan...
Alle reacties Link kopieren
[quote]isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 22:55:

Laatst was er iemand , hij kwam naar me toe lopen en zei gewoon ik vind dat je er leuk uitziet en een leuke kledingstijl hebt, wil je een keer wat met mij drinken? Toen voelde ik me niet onveilig en vind ik niet beledigend. Dat vond ik wel lief.



Heb je het ook gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Moet ook wel zeggen dat het vaak een bepaald soort types zijn, die dingen roepen. En dat zijn in mijn ogen niet de leuke mannen zeg maar
.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 04 januari 2014 @ 22:58:

[...]





Nee? Mss heb ik me vergist dan...Nu maak je me wel nieuwsgierig....vertel!
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 22:59:

Moet ook wel zeggen dat het vaak een bepaald soort types zijn, die dingen roepen. En dat zijn in mijn ogen niet de leuke mannen zeg maar Ja, dat herken ik. En als je niet reageert op de 'complimenten' wordt het vaak wat grimmig. Hoe vaak ik niet voor hoer ben uitgemaakt als ik geen reactie gaf.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ohbehave schreef op zaterdag 04 januari 2014 22:58quote:<b><a href="isa__88 in "Mannen, waarom probeert u ons op straat ..."" class="messagelink">isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 22:55</a>:</b>

Laatst was er iemand , hij kwam naar me toe lopen en zei gewoon ik vind dat je er leuk uitziet en een leuke kledingstijl hebt, wil je een keer wat met mij drinken? Toen voelde ik me niet onveilig en vind ik niet beledigend. Dat vond ik wel lief.



Heb je het ook gedaan? Nee , ik zei dat ik een vriend had (heb ik niet) Maar dat was omdat het zo plotseling was en ik erg verlegen werd daar moet ik nog even aan werken. Maar ik zei wel dankje wel wel leuk dat je het vraagt. Maar ik word erg verlegen dan als iemand mij op straat aanspreekt, in een kroeg heb ik dat niet
.
Alle reacties Link kopieren
quote:ohbehave schreef op zaterdag 04 januari 2014 23:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "Mannen, waarom probeert u ons op straat ..."" class="messagelink">isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 22:59</a>:</b>

Moet ook wel zeggen dat het vaak een bepaald soort types zijn, die dingen roepen. En dat zijn in mijn ogen niet de leuke mannen zeg maar </div></blockquote>Ja, dat herken ik. En als je niet reageert op de 'complimenten' wordt het vaak wat grimmig. Hoe vaak ik niet voor hoer ben uitgemaakt als ik geen reactie gaf. Herkenbaar ja. Of ze vinden je arrogant
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 23:03:

[...]



Herkenbaar ja. Of ze vinden je arrogantJa, daarom vroeg ik me ook af of TO misschien tips wilde. Het kan ook anders, zie jouw voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:dedeurkruk schreef op 04 januari 2014 @ 21:28:



En zeg nou zelf, Iris,als die man leuk was geweest had je een column geschreven over het feit dat je door Brad Pitt was aangesproken met een "oh zo schattig" openingszinnetje. Nee... Hypocriet is het!Huh? Wie?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op zaterdag 04 januari 2014 23:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dedeurkruk in "Mannen, waarom probeert u ons op straat ..."" class="messagelink">dedeurkruk schreef op 04 januari 2014 @ 21:28</a>:</b>



<b>En zeg nou zelf, Iris,</b>als die man leuk was geweest had je een column geschreven over het feit dat je door Brad Pitt was aangesproken met een "oh zo schattig" openingszinnetje. Nee... Hypocriet is het!</div></blockquote>Huh? Wie?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 04 januari 2014 @ 22:58:

[...]





Nee? Mss heb ik me vergist dan...





Ja, echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Iris, da's de naam van zijn dagboek.
[quote]ohbehave schreef op 04 januari 2014 @ 22:50:

Zeg,
Alle reacties Link kopieren
quote:ohbehave schreef op 04 januari 2014 @ 23:07:

Iris, da's de naam van zijn dagboek.





P.sssssst: Geweldige nick.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:ohbehave, 6 minuten geleden



Ja, dat herken ik. En als je niet reageert op de 'complimenten' wordt het vaak wat grimmig. Hoe vaak ik niet voor hoer ben uitgemaakt als ik geen reactie gaf.+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij trouwens opvalt en dat vond ik wel grappig. Laatste 3x dat ik werd aangesproken. Ja ik word vaak aangesproken maar niet omdat ik heel bijzonder ben hoor maar mijn werk is op een drukke plek dus daar kom ik vaak mensen tegen. Maar dat is dat als mannen mij aanspreken en vragen heb je een vriend, en ik zeg ja. Dat ze dan vragen ben je gelukkig? Hahaha dat vond ik wel aandoenlijk
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn opmerking was inderdaad sarcastisch bedoelt.

Voor de mensen die daaraan twijfelen. ;)
Van een compliment word ik blij. Bedank de man in kwestie. Mijn aller leukste compliment 'echter' toen ik in een zelfgemaakt rokje bij de post in de rij stond en een compliment kreeg van een homo jongen (wat een gave rok heb je aan. Zelfgemaakt? Dacht ik al. Je bedoel er niets mee hoor, val op jongens, maar je ziet er gewoon super uit).

Ik word blij van 'wat lag je lief' of 'wat zie je er leuk uit'. Of wat dan ook. Zoek er zelf niets achter want ben tevreden bezet. Maar dan is jet toch niet mis dat iemand je iets positief wol zegen. Sinds m'n bevalling hoor ik niets meer :( sta ik er niet 'voor open'? Ik ben 74 kilo bij 1meter76. Ik mis t een beetje, ga voor rokjesdag dat rokje maar eens van stal halen

Sissen vind ik triest. Dat negeer ik. Gebruik woorden om je uit te drukken. Anders reageer ik ook niet.
quote:lizzebeestje schreef op 04 januari 2014 @ 23:15:

Mijn opmerking was inderdaad sarcastisch bedoelt.

Voor de mensen die daaraan twijfelen. ;)??
[quote]isa__88 schreef op 04 januari 2014 @ 23:13:

Wat mij trouwens opvalt en dat vond ik wel grappig. Laatste 3x dat ik werd aangesproken. Ja ik word vaak aangesproken maar niet
quote:ohbehave schreef op 04 januari 2014 @ 22:59:

[...]



Nu maak je me wel nieuwsgierig....vertel!Ik dacht dat je een forummer was die zich een tijdje terug heeft laten anonimiseren en dat ik je had teruggevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 04 januari 2014 @ 23:09:

[...]





Serieus? Graag.



Okay, ik zal het proberen, maar vrouwen verschillen hè?



1. Lach eerst eens en kijk of ze terug lacht - geen lach is geen interesse, of inderdaad onderweg van A naar B;

2. Begin met een neutraal onderwerp i.p.v. direct complimenteren;

3. Let op non-verbale signalen. Draait ze haar lichaam weg, zoekt ze naar bekenden om zich heen om zo snel mogelijk weg te komen?

4. Gaat ze in het gesprek mee, luister dan ook echt naar wat ze zegt en reageer daarop;

5. Stel open vragen. Bij zeeeer korte antwoorden weet je dat ze je een creep vindt;

6. Als ze dan nog steeds leuk met je praat en niet geroepen heeft dat ze een vriend heeft, kun je een compliment geven/vragen of ze wat wil ondernemen.



De meeste vrouwen vinden het niet prettig om op straat aangesproken te worden, soms zelfs eng. De vrouwen die dat niet hebben, zijn vaak zelf goed in staat een man aan te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 04 januari 2014 @ 23:21:

[...]





Ik dacht dat je een forummer was die zich een tijdje terug heeft laten anonimiseren en dat ik je had teruggevonden. ben geen lid van het A-team en heb mijn account nog nooit laten anonimiseren, sorry...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven