Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
Wilders is geen racist. Hij maakt geen onderscheid op ras. Wel op afkomst (land) en op religie. Dat maakt dat hij discrimineert, maar niet dat hij racistische uitspraken heeft gedaan.
quote:gemini2011 schreef op 10 december 2016 @ 17:38:

Wilders is geen racist. Hij maakt geen onderscheid op ras. Wel op afkomst (land) en op religie. Dat maakt dat hij discrimineert, maar niet dat hij racistische uitspraken heeft gedaan.



Dat ligt er maar net aan welke definitie je gebruikt. Volgens deze definitie is hij wel degelijk een racist:



quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 10 december 2016 @ 18:20:

[...]





Dat ligt er maar net aan welke definitie je gebruikt. Volgens deze definitie is hij wel degelijk een racist:





[...]







Je kunt elke definitie uitbreiden zoveel als je wilt. Maar racist is en blijft onderscheid maken op grond van RAS.



Er staan bepaalde plannen op stapel om de toevloed van mensen uit Oost-Europa in Nederland in te dammen, Dus dat zou dan ook "racistisch" zijn? Omdat Pool. of Bulgaar, of Roemeen, opeens ook een "ras" is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 14:54:

[...]





Ik kan helemaal niet van mijn dubbele nationaliteit afkomen, omdat het simpelweg niet mag. Net zoals dat het geval is bij de turken.Al je Marokkaans bent, mag het wel. Al een hele tijd. Kan je gewoon bij de Marokkaanse overheid een verzoek indienen je Marokkaanse staatsburgerschap te schrappen. Ken je eigen wetten, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 18:26:

[...]





Al je Marokkaans bent, mag het wel. Al een hele tijd. Kan je gewoon bij de Marokkaanse overheid een verzoek indienen je Marokkaanse staatsburgerschap te schrappen. Ken je eigen wetten, zou ik zeggen.

Kun je nagaan hoe goed ik geïntegreerd ben Pejeka, de Marokkaanse wetgeving interesseert mij niet zoveel, want ik leef hier, en reis de wereld rond met mijn Nederlandse paspoort, de Marokkaanse ligt al 15 jaar ergens in een la dood te wezen.



Maar Pejeka; houd me up to date over de veranderingen in de Marokkaanse wetgeving wil je, want jij spuwt toch graag gal, als het om immigranten, asielzoekers enz gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 18:36:

[...]



Kun je nagaan hoe goed ik geïntegreerd ben Pejeka, de Marokkaanse wetgeving interesseert mij niet zoveel, want ik leef hier, en reis de wereld rond met mijn Nederlandse paspoort, de Marokkaanse ligt al 15 jaar ergens in een la dood te wezen.



Maar Pejeka; houd me up to date over de veranderingen in de Marokkaanse wetgeving wil je, want jij spuwt toch graag gal, als het om immigranten, asielzoekers enz gaat.Het gaat me niet om gal spuwen, maar als jij zelf stelt dat je niet van je Marokkaanse nationaliteit kunt afkomen, heb je het dus mis. De grondwet van Marokko voorziet al lang in die mogelijkheid, dus je kunt gewoon een aanvraag indienen aldaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik stelde dat, omdat ik het dus niet wist.



Zo goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 18:46:

Ik stelde dat, omdat ik het dus niet wist.



Zo goed?Nee. Want puur omdat ik je attent maakte op een mogelijkheid die er wel degelijk is, en die jij niet kende, vond je het nodig om mij uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is, en dat vind ik dus niet goed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 18:50:

[...]





Nee. Want puur omdat ik je attent maakte op een mogelijkheid die er wel degelijk is, en die jij niet kende, vond je het nodig om mij uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is, en dat vind ik dus niet goed.

Het is ook de toon waarop je het zei.



" Ken je eigen wetten, zou ik zeggen "





Maar goed, het zal wel liggen aan het feit dat we niet face to face praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 18:59:

[...]



Het is ook de toon waarop je het zei.



" Ken je eigen wetten, zou ik zeggen "





Maar goed, het zal wel liggen aan het feit dat we niet face to face praten.



Ja. Ken je eigen wetten. Als je écht de Marokkaanse nationaliteit had willen opgeven, had je allang geweten dat dat gewoon kan, in plaats van hier te gaan zitten verkondigen dat dat onmogelijk is. Of niet?



En dan kan je wel anderen allerlei lelijke dingen in de schoenen schuiven omdat ze jou erop attent maken dat het wél kan, maar de vraag is en blijft dan natuurlijk: in hoeverre heb je zélf onderzocht of het kan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 10 december 2016 @ 17:35:

Wie gaat er nu stemmen op iemand die de rechtspraak in Nederland knettergek noemt?? Ik ga op hem stemmen

Dezelfde rechtspraak moet ook 'bepaalde' mensen veroordelen als ze de fout ingaan, dan zijn ze ineens niet meer knettergek. Dan zijn ze nog steeds knettergek, crimineel gedrag wordt in dit land nog steeds beloond, was je zeker even ontgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ben je zo goed geïntegreerd dat je je niet bezig houd met de wetgeving van je (of dat van je ouders, of grootouders) land van herkomst, is het nog niet goed



Maar over goed geïnformeerd gesproken; Pejeka, ik wacht nog steeds vol spanning op die bron van die 70-80 procent die je noemde. Alle artikelen die ik er ondertussen over gelezen heb komen namelijk niet op dat percentage, dus ik ben zeer benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 10 december 2016 @ 19:20:

Ben je zo goed geïntegreerd dat je je niet bezig houd met de wetgeving van je (of dat van je ouders, of grootouders) land van herkomst, is het nog niet goed



Maar over goed geïnformeerd gesproken; Pejeka, ik wacht nog steeds vol spanning op die bron van die 70-80 procent die je noemde. Alle artikelen die ik er ondertussen over gelezen heb komen namelijk niet op dat percentage, dus ik ben zeer benieuwd.



Zo lang je de nationaliteit van je voorouders aanhoudt en dús direct onderdaan bent van het land van je voorouders, is het logisch dat je kijkt welke consequenties dat heeft, of welke mogelijkheden er zijn om daar vanaf te komen.



Qua wetgeving: 25% tot 30% wordt direct bepaald door Europa. Een verdere gemiddeld 40% is gebonden aan de kaders die Europa stelt, dus daarin heb je als nationaal parlement nog wat speelruimte, maar wordt die speelruimte wel bepaald door wat Europa vindt of door richtlijnen oplegt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Dormouse schreef op 10 december 2016 @ 15:21:

[...]





Iedereen krijgt alle kansen. Mag dan niemand meer onvrede uiten? Omdat ze die kansen hebben? Dan krijgt de politiek het heel erg rustig.Ze mogen best onvrede uitten maar ze moeten niet zielig gaan doen als ze dat niet zijn en zelf de kansen verprutsen en dan ook nog andere daar van de schuld geven is gewoon belachelijk.
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 19:08:

[...]





Ja. Ken je eigen wetten. Als je écht de Marokkaanse nationaliteit had willen opgeven, had je allang geweten dat dat gewoon kan, in plaats van hier te gaan zitten verkondigen dat dat onmogelijk is. Of niet?



En dan kan je wel anderen allerlei lelijke dingen in de schoenen schuiven omdat ze jou erop attent maken dat het wél kan, maar de vraag is en blijft dan natuurlijk: in hoeverre heb je zélf onderzocht of het kan?

Niet, want het interesseert me niet.

Had je deze vraag ook aan een bijv een Brit of een Amerikaan met een dubbele nationaliteit gesteld, of alleen aan mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 19:28:

[...]



Niet, want het interesseert me niet.

Had je deze vraag ook aan een bijv een Brit of een Amerikaan met een dubbele nationaliteit gesteld, of alleen aan mij?Ik heb jou geen vraag gesteld. JIJ stelde zélf dat je je nationaliteit niet zou kunnen opgeven. Ik heb je alleen even geïnformeerd dat het WEL kan. En wat je ermee doet mag je zelf weten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 19:26:

[...]





Zo lang je de nationaliteit van je voorouders aanhoudt en dús direct onderdaan bent van het land van je voorouders, is het logisch dat je kijkt welke consequenties dat heeft, of welke mogelijkheden er zijn om daar vanaf te komen.



Qua wetgeving: 25% tot 30% wordt direct bepaald door Europa. Een verdere gemiddeld 40% is gebonden aan de kaders die Europa stelt, dus daarin heb je als nationaal parlement nog wat speelruimte, maar wordt die speelruimte wel bepaald door wat Europa vindt of door richtlijnen oplegt.



Dat is een herhaling van wat je eerder schreef, maar geen bron. Waar zijn die percentages op gebaseerd? In welk artikel zijn ze gepubliceerd?

De artikelen die ik gevonden heb noemen andere percentages en ik zou de artikelen graag naast elkaar leggen om te kijken hoe ze op de verschillende uitkomsten komen.
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 19:32:

[...]





Ik heb jou geen vraag gesteld. JIJ stelde zélf dat je je nationaliteit niet zou kunnen opgeven. Ik heb je alleen even geïnformeerd dat het WEL kan. En wat je ermee doet mag je zelf weten.

Lees je laatste post nog even een keer.

Jij wilde weten in hoeverre ik uitgezocht heb, of ik wel of niet mijn Marokkaanse nationaliteit kon opzeggen.



Ik lees en spreek voldoende Nederlands, en herken dus een vraagstelling.



Of lijdt jij ook aan tunnelvisie?
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 19:37:

[...]



Lees je laatste post nog even een keer.

Jij wilde weten in hoeverre ik uitgezocht heb, of ik wel of niet mijn Marokkaanse nationaliteit kon opzeggen.



Ik lees en spreek voldoende Nederlands, en herken dus een vraagstelling.



Of lijdt jij ook aan tunnelvisie?Ik vrees dat je het elke dag had moeten controleren of het al kon...
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 19:37:

[...]



Lees je laatste post nog even een keer.

Jij wilde weten in hoeverre ik uitgezocht heb, of ik wel of niet mijn Marokkaanse nationaliteit kon opzeggen.



Ik lees en spreek voldoende Nederlands, en herken dus een vraagstelling.



Of lijdt jij ook aan tunnelvisie?Nee. Want jij stelde dat je die nationaliteit NIET zou kunnen opzeggen. En ik heb je gewoon geïnformeerd dat het WEL kan, volgens de Marokkaanse wet. Ik wil je ook best nog even laten weten volgens welke (gronds)wetartikelen van de Marokkaanse wet dat kan. Of was dat niet je bedoeling? Ik dacht namelijk even dat je dat wél graag zou willen, maar dat je dacht dat het niet kon...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 10 december 2016 @ 19:40:

[...]





Ik vrees dat je het elke dag had moeten controleren of het al kon... Het kan al zeker 12 jaar, zo niet langer...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Dormouse schreef op 10 december 2016 @ 19:40:

[...]





Ik vrees dat je het elke dag had moeten controleren of het al kon... Ja jemig zeg, ik lijk wel een koekoeks klok
Alle reacties Link kopieren
Even als aanvulling: je kan een verzoek indienen tot het opgeven van de Marrokaanse nationaliteit, je kan het niet eenzijdig opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 10 december 2016 @ 19:41:

[...]





Het kan al zeker 12 jaar, zo niet langer...Nog geen 10 jaar, de relevant wetswijziging komt uit 2007.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 19:42:

[...]



Ja jemig zeg, ik lijk wel een koekoeks klok Tja- je moet wat overhebben voor integratie he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven