Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Ik interpreteer Milouda ook niet als slachtoffer. Wel als een vrouw die, ondanks geintegreerd te zijn, moeite heeft met de vooroordelen. En dat snap ik wel. Ik vond het ook onprettig dat Amerikanen me wegzetten als grenzeloos persoon zonder moraal, puur omdat ik als Nederlandse in het zuiden woonde. Hun beeld van Nederland was ietwat vertekend wat betreft drugs en euthanasie. Het kostte me moeite om ze ervan te overtuigen dat mijn ouders me echt geen drugs gaven en dat we echt geen oude mensen zomaar een spuitje gaven en vermoordden. Veel vooroordelen en kortzichtigheid dus! Ik denk dat Milouda daar ook last van heeft en dat is zonde.
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 13:51:

[...]



niet gezien bij haar vraag? En bij mijn

Maar goed het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat jij meent dat Zwarte Piet niet jaarlijks op 5 December mag blijven toch?

Mwah, er kwam nog een flinke politieke statement achteraan. Lief dat je vindt dat milouda mag blijven, maar haar zoontje, haar vader of haar neef die zich eventueel misdraagt schop je er keihard uit bij wijze van spreken. Daarmee maak je van haar en alle 'Marokkanen' alsnog een tweederangs burger.



Hoe kom je er trouwens bij dat ik tegen een jaarlijks terugkerende Zwarte Piet ben, op 5 december of welk andere datum? Antwoord daarop kan in het ZP-topic ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 13:50:

[...]



Ik lees het heel anders, ik zie haar zielig doen over dat ze niet af kan komen van haar dubbele nationaliteit, ik zie dat ze de PVV weer de schuld geeft, elke keer weer zielig doen en met dat vingertje wijzen bahbah.



Ik snap haar heel goed. De PVV wijst constant op een tweedeling in de maatschappij. Het gaat nooit over wij maar altijd over wij en zij:

de hardwerkende Nederlander tegen de buitenlandse profiteur



Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die je vaker onder bepaalde groepen aantreft. Dat is deels vanwege culturele verschillen maar vaak nog veel meer vanwege sociaal-economische verschillen.

Problemen mogen ook benoemd word maar dat constante generaliseren en vooroordelen vergroten werkt heel verkeerd. Hierdoor trekken mensen zich steeds meer terug en is er veel minder ruimte voor dialoog.
quote:kadanz schreef op 10 december 2016 @ 14:07:

[...]



Mwah, er kwam nog een flinke politieke statement achteraan. Lief dat je vindt dat milouda mag blijven, maar haar zoontje, haar vader of haar neef die zich eventueel misdraagt schop je er keihard uit bij wijze van spreken. Daarmee maak je van haar en alle 'Marokkanen' alsnog een tweederangs burger.



Hoe kom je er trouwens bij dat ik tegen een jaarlijks terugkerende Zwarte Piet ben, op 5 december of welk andere datum? Antwoord daarop kan in het ZP-topic ;) Als mijn zoon zich bij IS zou aansluiten en uit naam van.... zou moorden hoeft hij ook niet meer thuis te komen.Dan zou ik inderdaad net als Rutte denken,sterf daar dan ook maar. Hoezeer het mijn hart ook zou breken. Het gaat niet om geloof of huidskleur het gaat om de daden die iemand doet.....
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 14:20:

[...]





Als mijn zoon zich bij IS zou aansluiten en uit naam van.... zou moorden hoeft hij ook niet meer thuis te komen.Dan zou ik inderdaad net als Rutte denken,sterf daar dan ook maar. Hoezeer het mijn hart ook zou breken. Het gaat niet om geloof of huidskleur het gaat om de daden die iemand doet.....We hebben het even niet over jihadi's maar over het idee dat we criminele Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond zomaar even zouden kunnen deporteren.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 12:48:

Ik heb Hiddema niet in Pauw gezien. Ik kijk sowieso zelden naar Pauw. Ik trek die man zo slecht!



Maar goed, kan iemand me vertellen (in het kort) wat Hiddema zei?



Gister zag ik wel Peter R. de Vries en Frits Westers bij Humberto. Volgens mij liggen die twee elkaar niet. Doorgaans heb ik weinig mening over Frits, maar gister kon ik hem prima pruimen.

Hier het fragment met Hiddema:



http://pauw.vara.nl/media/367726
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 10 december 2016 @ 14:09:

[...]





Ik snap haar heel goed. De PVV wijst constant op een tweedeling in de maatschappij. Het gaat nooit over wij maar altijd over wij en zij:

de hardwerkende Nederlander tegen de buitenlandse profiteur



Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die je vaker onder bepaalde groepen aantreft. Dat is deels vanwege culturele verschillen maar vaak nog veel meer vanwege sociaal-economische verschillen.

Problemen mogen ook benoemd word maar dat constante generaliseren en vooroordelen vergroten werkt heel verkeerd. Hierdoor trekken mensen zich steeds meer terug en is er veel minder ruimte voor dialoog.



Daarom ben ik ook zo blij met de rechtszaak omtrent het "minder, minder". Minder, minder criminelen (of in casu criminele Marrokanen)- logisch, maar weinig mensen juichen criminaliteit toe. Maar alleen de afkomst benoemen (en niet de criminaliteit) zorgt voor meer tweedeling, vooroordelen, aannames etc. en "dwingt" mensen de verdediging in. Ze zijn (deels) Marrokaans en dus "moeten ze maar bewijzen dat ze niet crimineel/wel geïntegreerd zijn" want daar wordt niet vanuit gegaan.

Als je A bedoelt, is het wel zo zinnig om niet B te gaan roepen.

Als ik bijvoorbeeld zou willen protesteren tegen homoseksuele verkrachters zou het ook handig zijn om "minder, minder homoseksuele verkrachters" te roepen en niet "minder, minder homo's" en er maar vanuit gaan dat iedereen wel snapt wat ik bedoel en dat niemand zich beledigt/aangesproken voelt als ze alleen maar homoseksueel zijn en geen verkrachter.



Ongenuanceerde uitspraken zorgen nu eenmaal voor aannames en versterken vooroordelen. Of het nu wel of niet de intentie is om dat teweeg te brengen. En het beledigt, of je het nu wel of niet zo bedoelt.



En dat dat nu aan de kaak gesteld wordt vind ik een goede ontwikkeling. En ik hoop dat het ertoe leidt dat mensen iets langer nadenken over hoe ze iets formuleren.
quote:Valia_1 schreef op 10 december 2016 @ 14:09:

[...]





Het gaat nooit over wij maar altijd over wij en zij:

de hardwerkende Nederlander tegen de buitenlandse profiteur Daar gaat het helemaal niet over. Het gaat over criminele buitenlanders/asielzoekers,sla de krant open,kijk tv en lees social media.
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 13:38:

[...]



En weer die slachtofferrol "kijk is hoe zielig ik ben en ik doe nog wel normaal" Het ligt niet allemaal aan de PVV maar ook aan jullie zelf.

last van tunnelvisie?

Jij moet geen dingen gaan lezen, die er niet staan. Ik heb in de post geschreven hoe ik het ervaren heb, en hoe ik het nu ervaar.
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 13:50:

[...]



Ik lees het heel anders, ik zie haar zielig doen over dat ze niet af kan komen van haar dubbele nationaliteit, ik zie dat ze de PVV weer de schuld geeft, elke keer weer zielig doen en met dat vingertje wijzen bahbah.Ik kan helemaal niet van mijn dubbele nationaliteit afkomen, omdat het simpelweg niet mag. Net zoals dat het geval is bij de turken.
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 14:54:

[...]





Ik kan helemaal niet van mijn dubbele nationaliteit afkomen, omdat het simpelweg niet mag. Net zoals dat het geval is bij de turken.Vele Marokkanen en Turken willen geen eens af van hun dubbele nationaliteit, dat is nou juist het probleem, de integratie is totaal mislukt omdat mensen niet willen integreren en schijt hebben aan de Nederlandse wet en nu zitten we in Nederland met de gebakken peren.
quote:milouda schreef op 10 december 2016 @ 14:49:

[...]



last van tunnelvisie?

Jij moet geen dingen gaan lezen, die er niet staan. Ik heb in de post geschreven hoe ik het ervaren heb, en hoe ik het nu ervaar.Lees je post nog is even na, ik zie dat je zegt dat je hier beoordeeld wordt om je moslimuiterlijk, dat je zo goed bent geïntegreerd omdat je dochter een kerstboom koopt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar het mij ook gaat is dat er totaal geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel is bij sommige mensen in deze samenleving en elke keer weer naar de Nederlandse maatschappij wijzen hoe zielig ze wel niet zijn. Ik zeg niet dat jij zo bent ik zeg alleen dat jij je ook weer in de slachtofferrol waant terwijl je dat niet bent want je krijgt alle kansen in dit land.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 15:07:

[...]



Vele Marokkanen en Turken willen geen eens af van hun dubbele nationaliteit, dat is nou juist het probleem, de integratie is totaal mislukt omdat mensen niet willen integreren en schijt hebben aan de Nederlandse wet en nu zitten we in Nederland met de gebakken peren.



Je kan prima geïntegreerd zijn en 2 nationaliteiten hebben (of 3 of 4...)

En ik snap heel goed dat mensen graag hun tweede nationaliteit willen behouden, zegt niks over integratie.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel anders is het om te constateren dat je hinder ondervind van de PVV, dan zeggen dat je hinder ondervind aan al dan niet geïntegreerde asielzoekers/allochtonen/Nederlanders/etc.?



Beide kan toch een eenvoudige observatie of persoonlijke beleving zijn? En niet per definitie een "slachtofferrol"? En zo niet: dan wel consequent blijven en eenieder die een ander aanwijst als zgn. "schuldige" als dusdanig bestempelen.



Anders wordt het wel erg Orwelliaans.
quote:Valia_1 schreef op 10 december 2016 @ 15:14:

[...]





Je kan prima geïntegreerd zijn en 2 nationaliteiten hebben (of 3 of 4...)

En ik snap heel goed dat mensen graag hun tweede nationaliteit willen behouden, zegt niks over integratie.Dat is jouw mening, ik heb een hele andere, er wordt gewoon te veel en te vaak misbruik gemaakt van de dubbele nationaliteit en ik denk dat het de Integratie alleen maar tegenwerkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 13:38:

[...]



En weer die slachtofferrol "kijk is hoe zielig ik ben en ik doe nog wel normaal" Het ligt niet allemaal aan de PVV maar ook aan jullie zelf.



"Jullie" nog wel....



Omschrijf "jullie" eens?



Het is te belachelijk voor woorden dat Milouda zich hier moet zitten verdedigen.



Ik als autochtone Nederlandse kan net zo goed zo'n lijst maken.



Ik ben tegen Nederlandse voetbalhooligans

Ik ben tegen Nederlandse uitkeringtrekkers

Ik ben tegen Nederlandse kapitalistische witte boorden criminelen

Ik ben tegen Nederlandse orthodoxe christenen

Ik ben tegen Nederlandse jongeren die zinloos geweld plegen als ze strontlazarus zijn

Ik ben tegen Nederlandse criminelen



Zie je nou hoe stom het eigenlijk is?



Nogmaals er is genoeg misgegaan in de integratie in NL in de afgelopen jaren. Maar ik weiger iedereen over 1 kam te scheren. Ook als er een groep oververtegenwoordigd is in bepaalde criminaliteit. Wat me zo aan Wilders stoort is het overdrijven, het polariseren en beledigen wat hij doet.

Als hij alleen de vinger op de zere plek zou leggen zou hij in mijn ogen sympathie krijgen. Maar dat doet hij niet. Hij heeft het over terrorisme waar het kleine criminelen betreft. Hij heeft het over een tsunami waar het om een handvol vluchtelingen gaat. Hij heeft het over islamisering waar het over een minderheidsgodsdienst in Nederland gaat.

Dat is wat me stoort. En dat is ook wat me angst inboezemd. Dat we lijnrecht tegenover elkaar staan in dit land en dat we het over "jullie" en "wij" hebben. Waarschijnlijk hoor ik in de ogen van Wageningen bij "wij" en dat wil ik helemaal niet. Ik zie namelijk alle Nederlanders als "wij". En tussen alle Nederlanders zitten klootzakken, criminelen en andere rotte appels. Das klote en daar moeten we iets aan doen. Maar niet door haat te zaaien en door een wij en jullie te creëren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 15:12:

[...]



Lees je post nog is even na, ik zie dat je zegt dat je hier beoordeeld wordt om je moslimuiterlijk, dat je zo goed bent geïntegreerd omdat je dochter een kerstboom koopt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar het mij ook gaat is dat er totaal geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel is bij sommige mensen in deze samenleving en elke keer weer naar de Nederlandse maatschappij wijzen hoe zielig ze wel niet zijn. Ik zeg niet dat jij zo bent ik zeg alleen dat jij je ook weer in de slachtofferrol waant terwijl je dat niet bent want je krijgt alle kansen in dit land.Iedereen krijgt alle kansen. Mag dan niemand meer onvrede uiten? Omdat ze die kansen hebben? Dan krijgt de politiek het heel erg rustig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 13:50:

[...]



Ik lees het heel anders, ik zie haar zielig doen over dat ze niet af kan komen van haar dubbele nationaliteit, ik zie dat ze de PVV weer de schuld geeft, elke keer weer zielig doen en met dat vingertje wijzen bahbah.



Dat jij je zo bedreigd voelt door zo'n Marokkaanse die in jouw ogen 'perfect' geïntegreerd zou moeten zijn, zegt natuurlijk ook iets.

Dat wil je toch? Dat iedereen gaat assimileren. En dan nog de slachtofferkaart gaan spelen. Waarom?
Gemini, niet alleen Wilders polariseert. Sylvana Simons polariseert ook en dan heb ik het noag niet ens over de rest van haar politieke partij. Verder ben ik het wel met je eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 10 december 2016 @ 15:25:

Gemini, niet alleen Wilders polariseert. Sylvana Simons polariseert ook en dan heb ik het noag niet ens over de rest van haar politieke partij. Verder ben ik het wel met je eens.



Ik zal ook never nooit op DENK stemmen. Die vind ik zo'n beetje net zo erg als Wilders. Dat ik Wilders afwijs zegt toch verder niets over mijn andere politieke voorkeuren?

Eigenlijk zou je juist op basis van mijn post moeten concluderen dat ik DENK net zo erg vind. Zij polariseren ook. Maar aangezien het hier over de PVV gaat, ga ik er niet alle 20 andere politieke partijen bijhalen.
quote:kadanz schreef op 10 december 2016 @ 13:50:

[...]



Ik vind hem meer een demagoog. Hij verkondigt een persoonlijke mening als evidente waarheden. Het komt er op neer dat je volgens hem racistische uitlatingen mag doen als je denkt dat dat maatschappelijk verantwoord is. Dat dachten ze 60 jaar geleden ook.In 1956? Wat bedoel je precies?
quote:Habbekratz schreef op 10 december 2016 @ 13:57:

[...]



Ja dat noemde Hiddema ook nog he,dat Spong zo vaak aanwezig mocht zijn bij Pauw Spong heeft een chronische knipkaart volgens Hiddema
quote:gemini2011 schreef op 10 december 2016 @ 15:20:

[...]





"Jullie" nog wel....



Omschrijf "jullie" eens?



Het is te belachelijk voor woorden dat Milouda zich hier moet zitten verdedigen.



Ik als autochtone Nederlandse kan net zo goed zo'n lijst maken.



Ik ben tegen Nederlandse voetbalhooligans

Ik ben tegen Nederlandse uitkeringtrekkers

Ik ben tegen Nederlandse kapitalistische witte boorden criminelen

Ik ben tegen Nederlandse orthodoxe christenen

Ik ben tegen Nederlandse jongeren die zinloos geweld plegen als ze strontlazarus zijn

Ik ben tegen Nederlandse criminelen



Zie je nou hoe stom het eigenlijk is?



Nogmaals er is genoeg misgegaan in de integratie in NL in de afgelopen jaren. Maar ik weiger iedereen over 1 kam te scheren. Ook als er een groep oververtegenwoordigd is in bepaalde criminaliteit. Wat me zo aan Wilders stoort is het overdrijven, het polariseren en beledigen wat hij doet.

Als hij alleen de vinger op de zere plek zou leggen zou hij in mijn ogen sympathie krijgen. Maar dat doet hij niet. Hij heeft het over terrorisme waar het kleine criminelen betreft. Hij heeft het over een tsunami waar het om een handvol vluchtelingen gaat. Hij heeft het over islamisering waar het over een minderheidsgodsdienst in Nederland gaat.

Dat is wat me stoort. En dat is ook wat me angst inboezemd. Dat we lijnrecht tegenover elkaar staan in dit land en dat we het over "jullie" en "wij" hebben. Waarschijnlijk hoor ik in de ogen van Wageningen bij "wij" en dat wil ik helemaal niet. Ik zie namelijk alle Nederlanders als "wij". En tussen alle Nederlanders zitten klootzakken, criminelen en andere rotte appels. Das klote en daar moeten we iets aan doen. Maar niet door haat te zaaien en door een wij en jullie te creëren.Mooi!
Wie gaat er nu stemmen op iemand die de rechtspraak in Nederland knettergek noemt?? Dezelfde rechtspraak moet ook 'bepaalde' mensen veroordelen als ze de fout ingaan, dan zijn ze ineens niet meer knettergek.



Ik beef en schud van angst, bij het idee van een minster-president die de rechters, de rechtstaat, de rechtspraak niet serieus neemt. Tijd voor de bananenrepubliek? Zometeen ontslaat ie alle rechters. De man is zelf knettergek namelijk, dat krijg je als je jarenlang waterstofperoxide over je hoofd gooit.



Wie op hem wil stemmen, besef je dat er problemen gaan ontstaan als de man minister-president wordt. Hij heeft een strafblad. Hij is een racist. Er zijn landen, die dan geen zaken meer met je willen doen. Wat betekent dat voor de internationale handel, export/import? Juist. Weer een tijd van onzekerheid en crisis. Ik heb nooit iets begrepen van economie maar dat weet ik wel.



Het is niet eens zo erg dat hij andere landen niet kan bezoeken, het zijn de gevolgen voor de economie, die hem een slechte keuze maken. En centjes, vinden Nederlanders altijd belangrijker dan principes. Het enige wat er gaat gebeuren, als hij wordt gekozen, is dat het iedereen heel veel geld gaat kosten. En, ik kan het weten, de rooien blijven gewoon rood hoor.



Ga daar maar tegenin, dat gaat niet lukken. Die rooie boomknuffelaars zullen de wet handhaven, ik wel. Ik denk dat ik ook maar eens aangifte ga doen, van het in het openbaar beledigen van een rechter. Meer dan de helft van de Nederlanders vinden de veroordeling onterecht? Ga maar weer terug naar school, je hebt niet zo goed opgelet. De wet, kan alleen worden veranderd als er consensus over is en de grondwet? Die blijft hoe die is. Godzijdank wel zeg.



Wilders is een racist. Ik mag het zeggen, want de rechter heeft het beaamd. Ein-delijk. Nu moet iedereen nog het zand uit de ogen wrijven, ja, de man is een racist en hij heeft nu een strafblad om dat te bewijzen. Een populistisch zielepoot. Net als iedereen die op hem gaat stemmen, zielig, dat je echt niks anders kunt bedenken, om de wereld om je heen te beinvloeden. Ik weet veel betere manieren. Maar ja, ik ben boomknuffelaar he.
quote:Wageningen1985 schreef op 10 december 2016 @ 15:12:

[...]



Lees je post nog is even na, ik zie dat je zegt dat je hier beoordeeld wordt om je moslimuiterlijk, dat je zo goed bent geïntegreerd omdat je dochter een kerstboom koopt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar het mij ook gaat is dat er totaal geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel is bij sommige mensen in deze samenleving en elke keer weer naar de Nederlandse maatschappij wijzen hoe zielig ze wel niet zijn. Ik zeg niet dat jij zo bent ik zeg alleen dat jij je ook weer in de slachtofferrol waant terwijl je dat niet bent want je krijgt alle kansen in dit land.

Nogmaals; ik waan me niet in een slachtofferrol. Ik leef mijn leven zoals ik het altijd deed.

Mijn post was bedoelt om jou en vele anderen met jou, een tegengeluid te laten horen. En om eens een keer van een enkele individu te horen hoe het voelt, om midden in zo'n storm van vooroordelen te leven.



Maar ach laat ook maar, jullie (oei! ) pvv-ers houden niet van dialogen, maar van monologen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven