Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:56:

[...]





Ben benieuwd naar jouw definitie van racistisch , ik denk dat dat een andere is dan die van mij.Een kleuring als onnozel afbeelden is racisme. Ooit een neger IRL gezien met zo'n gezicht?
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:59:

[...]





Maar uitleggen kun je het niet? Aan deze domme racist?Tuurlijk wel. Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 20:36:

[...]



Ik ben blij dat je het niet herkent, maar dat wil niet zeggen dat het er niet op grote schaal was.



Overal, thuis, op school, op TV, in de reclame: men was nog lang niet zo PC als we nu vaak zijn.Sjors en Sjimmie zijn toch gewoon uit de jaren 80? Stonden in de Eppo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:55:

[...]



Als je het racisme niet ziet in het eerste plaatje dan geef ik het op.



En ja het eerste plaatje is oude meuk (racistisch)en het tweede is modern (gelijkwaardig). Dat s nu juist mijn punt.



Dat is toch geen racisme.



Misschien kan je stellen dat de tekenaar in het eerste Sjors & Sjimmy verhaal wel erg creatief omging met het uiterlijk van Afrikanen maar voor een beschuldiging van racisme is wel meer nodig dan een wat vertekend wereldbeeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:fashionvictim schreef op 31 mei 2016 @ 22:52:

[...]





Wat heb jij toch tegen Surinamers? Je verkondigt altijd zoveel onzin over Surinamers. Ik heb al tig keer gevraagd aan verschillende mensen in deze discussie, en nu dus ook aan jou: welke eisen werden er dan gesteld door Surinamers? En hoe moesten Hollanders zich aan hen aanpassen?



En "overspoeld..." Overdrijven is ook een vak. In 1975 kwamen iets minder dan 40.000 Surinamers naar Nederland (38.000 om precies te zijn). Dat was direct het topjaar van de immigratie, in alle jaren erna en ervoor was dat aantal kleiner.

Ik heb op zich niets tegen Surinamers, helaas is dit niet wederzijds, maar dat terzijde.



Ja, er werden eisen gesteld, want zo stelden zij, Nederland had hun land leeggeroofd en dat kwamen ze nu allemaal terughalen en dat heb ik niet alleen van horen zeggen, ik stond erbij en ik keek er naar.

De reden waarom Surinamers op een gegeven moment de reputatie kregen lui te zijn is omdat ze een uitkering eisten en weigerden te gaan werken, want zij hadden het recht, zo vonden zij.

In de tweede helft van de jaren 80 is daar een grote verandering ingekomen en wilden ze wel graag werken en kregen daarvoor ook alle kansen en aldus doen ze het erg goed in deze maatschappij. Vanaf dat moment zitten Surinamers overal en zingen hun zang mee met de rest van Nederland, maar dat is niet altijd zo geweest.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:58:

[...]



Nope not good enough. Wel bij het onderwerp blijven graag.



Zwarte Piet is door Jan Schenkman ten tijde van de slavernij verzonnen als hulp/knecht/slaaf van de rijke blanke bisschop Sinterklaas. Dat was toen doodnormaal. Hij is dus bedoeld als kleuring en daar kwam geen schoorsteen aan te pas.

Jan Schenkman interesseert mij helemaal niets. Voor mij is Zwarte Piet zwart omdat hij door de schoorsteen komt. En ja, toevallig is hij ook nog 'licht getint', zoals ze dat tegenwoordig bij Opsporing Verzocht en Burgernet noemen, maar dat aspect interesseert me dan weer helemaal niets.



Wat me wel interesseert is dat ik een racist genoemd word omdat ik zulke onschuldige gedachten heb, en daar word ik op mijn beurt dan weer pislink van
Zo heeft Jan Schenkman Zwarte Piet verzonnen:







Dat is echt geen man die door de schoorsteen heen gekomen en toen vies van het roet geworden is.
Alle reacties Link kopieren
wel grappig nu ik er zo over nadenk.



ZP is negroide type in dienst van een goedheiligman die zijn roots in Turkije heeft.

een beetje de Sylvana en Tunahan van deze tijd dus.



it's just history repeating.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:59:

[...]



Een kleuring als onnozel afbeelden is racisme. Ooit een neger IRL gezien met zo'n gezicht?Een karikatuur van iemand maken is misschien niet netjes maar geen racisme of het moet gebeuren met de bedoeling iemand te beledigen op grond van tas, geloof of sexuele geaardheid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:CaptainJaneway schreef op 31 mei 2016 @ 22:57:

Wat ik van juffrouw Simons vind?



Ik vind het een naar persoon, altijd al gevonden en het het ziet er niet naar uit dat ik mijn mening op korte termijn zal herzien.



Ik vind haar zeer zeker niet geschikt als politica. Alleen al om het feit dat ze over de kwestie Armeense genocide geen mening heeft.

Ik vermoed dat die hele Zwarte Piet kwestie voor haar persoonlijk ook niet belangrijk is maar dat dit louter en alleen een manier is om geld en aandacht binnen te harken.



Racisme kaart trekken is tegenwoordig een lucratief verdienmodel

98% van de Nederlanders weet niet waar Armenië ligt, laat staan dat ze een gefundeerde mening hebben over de kwestie c.q. genocide. Nagenoeg NIEMAND weet wat er gespeeld heeft. Nagenoeg niemand weet een jaartal te noemen of een aantal.



Maar oh wat grijpen we die genocide c.q. kwestie toch graag aan om de Neger Simons terecht te wijzen.
quote:Amand schreef op 31 mei 2016 @ 23:02:

[...]



Jan Schenkman interesseert mij helemaal niets. Voor mij is Zwarte Piet zwart omdat hij door de schoorsteen komt. En ja, toevallig is hij ook nog 'licht getint', zoals ze dat tegenwoordig bij Opsporing Verzocht en Burgernet noemen, maar dat aspect interesseert me dan weer helemaal niets.



Wat me wel interesseert is dat ik een racist genoemd word omdat ik zulke onschuldige gedachten heb, en daar word ik op mijn beurt dan weer pislink van

Dat jij het voor jezelf zo wil verkopen dat hij zwart van het roet is wil dat niet zeggen dat dan dus ook klopt. Hij heeft namelijk nog steeds geen vieze kleding.



Het verdedigen van een racistisch fenomeen met onheuse argumenten is niet echt handig in deze.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 23:01:

[...]



Tuurlijk wel. Wat wil je weten?Wat er racistisch aan is. Of zijn alle karikaturen van niet blonde blanken per definitie racistisch?
quote:fashionvictim schreef op 31 mei 2016 @ 23:01:

[...]





Sjors en Sjimmie zijn toch gewoon uit de jaren 80? Stonden in de Eppo.Nee al van veel en veel eerder. Zie mijn eerste plaatje.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 31 mei 2016 @ 21:46:

[...]



Oh ja, dat heb je eerder lopen beweren. Dat "we" massaal raar opkeken als "we" een donkere collega hebben, of een vrouwelijke leidinggevende, of een homosexuele collega. Je kon dat verder helemaal niet onderbouwen, je riep gewoon maar wat en je werd behoorlijk teruggefloten. En nu doe je het weer.Zoek zelf eens een onderzoek. Het is wel degelijk waar dat Nederland vergeleken met andere wes-europese landen aantoonbaar vaker discrimineert en aantoonbaar racistischer is. En dat in Nederland inderdaad minder minderheden in alle vormen dan in andere westerse landen in topposities, de wetenschap en de politiek zitten. En nee, ik heb geen zin om voor de tigste keer een onderzoek te linken, je hebt zelf ook Google.
Am Yisrael Chai!
quote:hollebollegijs schreef op 31 mei 2016 @ 23:04:

[...]





Een karikatuur van iemand maken is misschien niet netjes maar geen racisme of het moet gebeuren met de bedoeling iemand te beledigen op grond van tas, geloof of sexuele geaardheid.Het is beledigend om iemand als een onnozel ras weg te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 31 mei 2016 @ 23:04:

[...]



98% van de Nederlanders weet niet waar Armenië ligt, laat staan dat ze een gefundeerde mening hebben over de kwestie c.q. genocide. Nagenoeg NIEMAND weet wat er gespeeld heeft. Nagenoeg niemand weet een jaartal te noemen of een aantal.



Maar oh wat grijpen we die genocide c.q. kwestie toch graag aan om de Neger Simons terecht te wijzen.



jouw woorden, niet de mijne.

ik haal nergens haar huidskleur aan omdat die simpelweg niet relevant voor mij is.

smeer me geen dingen aan om mij racistisch te laten lijken.



voor turken is de Armeense kwestie wel degelijk relevant. juist zij zouden beter moeten weten. Vanuit historisch besef.
Dit moet ook niet mogen trouwens.



U bent gewaarschuwd
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 23:06:

[...]





Wat er racistisch aan is. Of zijn alle karikaturen van niet blonde blanken per definitie racistisch?Dat hangt van de karikatuur af. Deze karikatuur heeft bijvoorbeeld slavenoorbellen en nogal een onnozele uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 31 mei 2016 @ 21:58:

[...]





Omdat dat gewoonweg niet waar is. Kinderen van mijn generatie (in mijn omgeving) hebben dat nooit zo gezien. Niet bewust en niet onbewust. En als je de discussie start met zo'n insteek, met direct de beschuldiging dat al die blanke kindjes onbewust door hun ouders en omgeving werd meegegeven dat donkere mensen minder zijn, begin je dus compleet fout en zul je nooit een zuivere discussie (en een oplossing) krijgen. Wat is dáár nou zo lastig aan te begrijpen? Een betere samenleving begint niet met de schuld bij één kleur te leggen.



Je moet niet zo aan geschiedvervalsing doen. In de jaren 80 spraken zwarte pieten, ook op tv, met een soort namaak-Surinaams accent. In de jaren 80 waren Sjors en Sjimmie een populaire strip. In de jaren 80 zat de Centrumpartij in de Tweede Kamer en die hadden het consequent over nikkers. In de jaren 80 werd de eerste racistische moord in Nederland gepleegd. In de jaren 80 waren skinheads en neo-nazi's bestaande en redelijk grote subculturen. Etcetera, etcetera.



Doe nu niet steeds alsof er in de jaren 80 geen racisme was, want het is gewoon aantoonbaar niet waar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
http://www.joop.nl/nieuws ... fte-tegen-online-racisten



Over de aangifte.
verba volant, scripta manent.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 23:10:

Dit moet ook niet mogen trouwens.



U bent gewaarschuwd

Nogal een goedkoop tegenargument, maar goed.



Je wilt hopelijk toch niet beweren dat een dame met rood haar dagelijks hetzelfde meemaakt aan racisme als een gekleurde dame?
quote:fashionvictim schreef op 31 mei 2016 @ 23:10:

[...]





Je moet niet zo aan geschiedvervalsing doen. In de jaren 80 spraken zwarte pieten, ook op tv, met een soort namaak-Surinaams accent. In de jaren 80 waren Sjors en Sjimmie een populaire strip. In de jaren 80 zat de Centrumpartij in de Tweede Kamer en die hadden het consequent over nikkers. In de jaren 80 werd de eerste racistische moord in Nederland gepleegd. In de jaren 80 waren skinheads en neo-nazi's bestaande en redelijk grote subculturen. Etcetera, etcetera.



Doe nu niet steeds alsof er in de jaren 80 geen racisme was, want het is gewoon aantoonbaar niet waar.klopt. dat weet iedereen
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 23:06:

[...]



Nee al van veel en veel eerder. Zie mijn eerste plaatje.eind jaren 50
quote:fashionvictim schreef op 31 mei 2016 @ 23:10:

[...]





Je moet niet zo aan geschiedvervalsing doen. In de jaren 80 spraken zwarte pieten, ook op tv, met een soort namaak-Surinaams accent. In de jaren 80 waren Sjors en Sjimmie een populaire strip. In de jaren 80 zat de Centrumpartij in de Tweede Kamer en die hadden het consequent over nikkers. In de jaren 80 werd de eerste racistische moord in Nederland gepleegd. In de jaren 80 waren skinheads en neo-nazi's bestaande en redelijk grote subculturen. Etcetera, etcetera.



Doe nu niet steeds alsof er in de jaren 80 geen racisme was, want het is gewoon aantoonbaar niet waar.

Klopt.



Overigens hoorde ik tijdens een Sinterklaasfeest op mijn werk niet zo lang geleden nog steeds een nep Surinaams accent en deed men onnozele dansjes.



Het Sinterklaasjournaal mag dan PC zijn, de rest van Nederland is dat nog lang niet.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 23:10:

[...]



Dat hangt van de karikatuur af. Deze karikatuur heeft bijvoorbeeld slavenoorbellen en nogal een onnozele uitstraling.



Ik krijg steeds meer het idee dat jij zelf wat racistische trekjes vertoont. Ik vind hem er helemaal niet onnozel uitzien namelijk.

En als zou dat onafhankelijk bewezen wel zo zijn waarom mag dat niet? Een gekleurde kan in mijn ogen net zoals elke ander kleurtje van alles zijn: raketgeleerde, homo, grappig, onnozel, een dief, een non, en weet ik wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven