Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 01 juni 2016 @ 12:10:

[...]





Nu doe je het weer. De slachtoffer rol aanmeten en het zelf nog geloven ook.

Donkere mensen worden niet in een hoek geduwd alsof het tweede rangsburgers zijn.

Overal zie je donkere mensen, als artsen , buschauffeurs, automonteurs etc. Ik kom ze dagelijks tegen en ik krijg niet de indruk dat het tweederangs burgers zijn. Dat is iets wat jijzelf graag wilt zien en ons er dan mee om de oren slaat. De racismekaart is weer getrokken. Echt heel sneu .Ik vind het toch zo bijzonder dat ik als kleurling regelmatig actief op zoek ben naar andere kleurlingen maar ze nauwelijks tegenkom, maar dat iedereen op het Vivaforum ze bij bosjes tegenkomt. Waar zitten al die kleurlingen die jullie elke dag tegenkomen dan?
Am Yisrael Chai!
In de Randstad.
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, serieuze vraag: kom jij in je dagelijks leven - werk, sport, vriendenkring, etc - veel kleurlingen tegen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 12:18:

In de Randstad.Ik woon hartje Randstad en bijvoorbeeld op de school van mijn kind zitten alleen een paar asielzoeker-kinderen. Verder maar 1 ander jongetje van Surinaamse afkomst. School met ettelijke honderden leerlingen. De eerste basisschool waar ik hem naartoe wilde doen zaten NUL allochtone kinderen. (Om die reden heb ik hem niet naar die school gedaan).
Am Yisrael Chai!
Wat verta je onder kleurlingen?

Ik kom ze wel tegen namelijk, de getinte medemens. Eigenlijk aan de lopende band. Overal.

Ik let er niet zo op eigenlijk. Het houdt me niet speciaal bezig of ik veel verschillende etniciteiten zie.

Het zijn uiteindelijk allemaal gewoon mensen.

Ik sta ook niet stil bij een ginger of heel blond persoon ofzo. Tenzij het buitensporig opvalt (handicap of ander afwijkend uiterlijk) maar ik neem het voor notie aan. Meer niet.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:15:

[...]





Niet het vermeende racisme, het daadwerkelijke racisme. Die mensen komen uit verschillende landen, oa VS, Canada, India en UK. Vergis je niet, je merkt het in deze discussie ook weer, de gemiddelde Nederlander heeft kennelijk nog steeds het idee dat iedereen met een kleur een soort onopgeleide domme goudzoeker is die hier van blijdschap op zijn knietjes valt omdat ie in het land van melk en honing is aangekomen, maar er zijn - surprise, surprise - behoorlijk wat gekleurde mensen die gewoon hoogopgeleide professionals zijn. Dat zijn over het algemeen de gekleurde mensen die ik ken. En die zeggen zonder uitzondering dat ze Nederland een achtergebleven gebied vinden waar de bevolking zo racistisch is dat ze niet kunnen wachten om er weg te mogen, of dat ze er dus gewoon niet aan beginnen.



Pardon??? De gekleurde mensen (uit verschillende windstreken: Nieuw Zeeland, Pakistan, VS, Mexico) die ik persoonlijk ken zijn ook allemaal goed opgeleid, wat een aannames weer...

Ik ken er daar overigens geen één van die Nederland een vreselijk land vindt of racistischer dan het land waar ze vandaan komen.

Ze vinden onze vrijheden fantastisch bijvoorbeeld, wel vreemd en onwennig vaak zoals ons drugs- en prostitutie beleid.
In Rotterdam wonen 167.220 allochtonen. Dat komt neer op 27% van de inwoners van de stad. Ook hier zijn de meeste allochtonen Surinamers, Turken en Marokkanen. In de stad wonen ook veel Kaapverdiërs, zo'n driekwart van de 11.000.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 01 juni 2016 @ 09:00:

[...]





De eerste tekeningen van Sjimmie, met gouden oorbellen en dikke rode lippen, dateren uit de jaren '50.

Ik weet niet of je dat toen al racisme kon noemen. Ik denk dat veel Nederlanders toen zelden iemand met een andere huidskleur zagen. TV hadden veel mensen nog niet. Stereotypering is het zeker wel.



Waarom twijfel je daar aan?

Mij lijkt het dat juist in die tijd racisme waarschijnlijker lijkt.

Onbewust racisme, dat wel.



Het begrip racisme lijkt voor nogal wat onduidelijkheid te zorgen in deze discussie valt me op.

Niet iedereen hanteert dezelfde betekenis.



Wikipidia schrijft dit:

De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme.
Ik werk hier in Saudi met postdocs waarvan een behoorlijk deel, voornamelijk Indiers, Nigerianen, Chinezen en Saudi's zelf voor kortere of langere periode aan een Nederlandse universiteit verbleven (enkele maanden uitwisseling tot volledige PhD) en die zijn eigenlijk zonder uitzondering allemaal vrij positief. En deze mensen hebben echt wel een netwerkje in voornamelijk Delft, Groningen en Amsterdam overgehouden.

Ik heb niet de indruk dat ze op grote schaal racistisch werden bejegend.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Ik woon hartje Randstad en bijvoorbeeld op de school van mijn kind zitten alleen een paar asielzoeker-kinderen. Verder maar 1 ander jongetje van Surinaamse afkomst. School met ettelijke honderden leerlingen. De eerste basisschool waar ik hem naartoe wilde doen zaten NUL allochtone kinderen. (Om die reden heb ik hem niet naar die school gedaan).

Je verhuist wel vaak hè?



In Rotterdam leven heel veen Surinamers en het is niet mogelijk om ze niet tegen te komen, want ze zitten overal.

In Amsterdam wonen er zo'n 68.000 en in Rotterdam iets minder, maar daar kan ik de cijfers niet van vinden.



Hoe is het mogelijk dat jij zoveel over Surinamers denkt te weten terwijl je ze zelden of nooit tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 12:30:

[...]



Je verhuist wel vaak hè?



In Rotterdam leven heel veen Surinamers en het is niet mogelijk om ze niet tegen te komen, want ze zitten overal.

In Amsterdam wonen er zo'n 68.000 en in Rotterdam iets minder, maar daar kan ik de cijfers niet van vinden.



Hoe is het mogelijk dat jij zoveel over Surinamers denkt te weten terwijl je ze zelden of nooit tegenkomt.





Bij mij in de Randstad breek je je nek over de gekleurde medemens.

Supergezellig, superleuk !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik wil even zeggen dat ik het ( bij voorbaat) eens ben met alles wat fashionvictim en kadanz zeggen. Gewoon omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Ik woon hartje Randstad en bijvoorbeeld op de school van mijn kind zitten alleen een paar asielzoeker-kinderen. Verder maar 1 ander jongetje van Surinaamse afkomst. School met ettelijke honderden leerlingen. De eerste basisschool waar ik hem naartoe wilde doen zaten NUL allochtone kinderen. (Om die reden heb ik hem niet naar die school gedaan).Me dunkt dat er in Amsterdam anders maar zat scholen te vinden zijn waar je de blánke kinderen met een vergrootglas moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Ik woon hartje Randstad en bijvoorbeeld op de school van mijn kind zitten alleen een paar asielzoeker-kinderen. Verder maar 1 ander jongetje van Surinaamse afkomst. School met ettelijke honderden leerlingen. De eerste basisschool waar ik hem naartoe wilde doen zaten NUL allochtone kinderen. (Om die reden heb ik hem niet naar die school gedaan).Komt dat niet door het feit dat er nogal wat ''witte'' en ''zwarte'' scholen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 12:34:

[...]





Me dunkt dat er in Amsterdam anders maar zat scholen te vinden zijn waar je de blánke kinderen met een vergrootglas moet zoeken.Onvindbaar, zelfs met vergrootglas..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Miu schreef op 01 juni 2016 @ 12:33:

Ik wil even zeggen dat ik het ( bij voorbaat) eens ben met alles wat fashionvictim en kadanz zeggen. Gewoon omdat het kan.



Bahahaaha! Want eigen een mening en zelfstandig denkwerk zijn overgewaardeerd.

En het mag allemaal, fijn toch.
Alle reacties Link kopieren
De ontkenning van racisme houdt het in stand. Wat er niet is hoef je ook niet mee te dealen. Wel zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 12:28:

[...]





Waarom twijfel je daar aan?

Mij lijkt het dat juist in die tijd racisme waarschijnlijker lijkt.

Onbewust racisme, dat wel.



Het begrip racisme lijkt voor nogal wat onduidelijkheid te zorgen in deze discussie valt me op.

Niet iedereen hanteert dezelfde betekenis.



Wikipidia schrijft dit:

De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme.Dan is het onbewust racisme. Goed dat je de definitie nog even duidelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 01 juni 2016 @ 12:35:

[...]





Onvindbaar, zelfs met vergrootglas..........



Waar gaan die ''witte'' kinderen dan naar school?

Er wonen er genoeg in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miu schreef op 01 juni 2016 @ 12:33:

Ik wil even zeggen dat ik het ( bij voorbaat) eens ben met alles wat fashionvictim en kadanz zeggen. Gewoon omdat het kan.



O je bent zeker niet de enige wat dat betreft.

Ik zou er niet trots op zijn, maar dat komt omdat ik liever zelf mijn eigen mening vorm en verkondig.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 12:37:

[...]





Waar gaan die ''witte'' kinderen dan naar school?

Er wonen er genoeg in Amsterdam.Ik denk particulier, of thuisonderwijs......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Althans dat doen mijn vrienden met hun kinderen.. die sturen ze die kant op.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:15:

[...]





Niet het vermeende racisme, het daadwerkelijke racisme. Die mensen komen uit verschillende landen, oa VS, Canada, India en UK. Vergis je niet, je merkt het in deze discussie ook weer, de gemiddelde Nederlander heeft kennelijk nog steeds het idee dat iedereen met een kleur een soort onopgeleide domme goudzoeker is die hier van blijdschap op zijn knietjes valt omdat ie in het land van melk en honing is aangekomen, maar er zijn - surprise, surprise - behoorlijk wat gekleurde mensen die gewoon hoogopgeleide professionals zijn. Dat zijn over het algemeen de gekleurde mensen die ik ken. En die zeggen zonder uitzondering dat ze Nederland een achtergebleven gebied vinden waar de bevolking zo racistisch is dat ze niet kunnen wachten om er weg te mogen, of dat ze er dus gewoon niet aan beginnen.Domme menen heb je overal. Maar ík heb dan weer van-horen-zeggen dat Nederland behoorlijk tolerant is, zeker tov andere Europese landen en zéker tov Rusland en de VS.
quote:damocles schreef op 01 juni 2016 @ 12:35:

[...]





Bahahaaha! Want eigen een mening en zelfstandig denkwerk zijn overgewaardeerd.

En het mag allemaal, fijn toch.Fijn dat je nog kan lachen. Inderdaad so overrated. Gewoon lekker meelezen en alles wat ik van kadanz en fashionvictim lees denk ik eens! Nou ja om nu alles te quoten.. Daarom dacht ik, ik deel het jullie allemaal even mee. Dan weet je dat maar alvast
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 12:38:

[...]





O je bent zeker niet de enige wat dat betreft.

Ik zou er niet trots op zijn, maar dat komt omdat ik liever zelf mijn eigen mening vorm en verkondig.Ik kan ook mijn eigen mening vormen maar om dat nu altijd en overal te verkondigen? Daar hebben we woordvoerders voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven