Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 10:43:

[...]



Je mag gerust naar haar mening over de genocide-kwestie vragen. Het is alleen erg hypocriet want doorgaans is niemand geïnteresseerd in Armeense kwesties. Het is dan ook niet meer dan een stok zoeken om de hond mee te slaan. Want nogmaals, nagenoeg niemand in Nederland die zich bezighoudt met Armeense kwesties. Nagenoeg niemand die weet wanneer die kwestie zich afspeelde laat staan dat men weet wat er eigenlijk speelde destijds en wat er ter discussie staat.



Wel is het netjes om je te realiseren dat de ex-slaven nog gebrandmerkt rondliepen door onze straten ten tijde van de Armeense genocide. Daar heb ik nog geen fatsoenlijk excuus over gehoord.



Maar we willen wel 'verbolgen' reageren als het antwoordt van Silvana, nakomeling van die ex-slaven, ons niet aanstaat.Als je de politiek in wilt dan dien je je te informeren.
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 10:43:

[...]



Je mag gerust naar haar mening over de genocide-kwestie vragen. Het is alleen erg hypocriet want doorgaans is niemand geïnteresseerd in Armeense kwesties. Het is dan ook niet meer dan een stok zoeken om de hond mee te slaan. Want nogmaals, nagenoeg niemand in Nederland die zich bezighoudt met Armeense kwesties. Nagenoeg niemand die weet wanneer die kwestie zich afspeelde laat staan dat men weet wat er eigenlijk speelde destijds en wat er ter discussie staat.



Wel is het netjes om je te realiseren dat de ex-slaven nog gebrandmerkt rondliepen door onze straten ten tijde van de Armeense genocide. Daar heb ik nog geen fatsoenlijk excuus over gehoord.



Maar we willen wel 'verbolgen' reageren als het antwoordt van Silvana, nakomeling van die ex-slaven, ons niet aanstaat.



Als je het brede plaatje niet begrijpt moet je niet aankomen met zaken die er niet toe doen in deze context. Ik heb een probleem met Sylvana (en elke andere zichzelf gebombardeerde politicus) die GEEN antwoord heeft op kwesties waar notabene haar eigen partij DENK (de Nederlandse fanclub van Erdogan) een nogal omstreden standpunt in heeft. Deze kwestie is zeer zeker actueel, onbegrijpelijk dat je dat niet weet.



actualiteiten, weet je wel



Ik ben het helemaal eens met het opiniestuk in NRC van Ibrahim Wijbenga in deze: DENK is de PVV voor Moslims. Sylvana heeft volgens mij geen benul waarmee ze zich inlaadt. Volgens mij had ze beter gepast bij Groen links maar ook al is het niet mijn partij ik denk dat ze haar daar echt niet moeten: ze is een lichtgewicht met stuitend weinig inhoud.



klik
Hutu`s en Tutsi`s, daar hoor je ook niemand meer over. Geschiedenis. Sylvana en haar aanhang denken in het verleden, maar wel heel selectief.

Hun "pijn en woede" is schaamteloze aandachttrekkerij en stemmingmakerij. Rond de vorige eeuwwisseling leefde ook half Nederland als een soort rechteloze slaaf. Dus een geschiedenislesje van Sylvana c.s.? Nee, dank u. Ik vind het een bespottelijke en beschamende club. Om over de duistere krachten van "DENK" nog maar te zwijgen. Ze zoeken verbinding? Nee, ze zoeken confrontatie. En ze moedigen splintergroepen aan tot "actie". Haat en hekel verbindt niet. Maar dat zal Sylvana een zorg zijn,

haar gelijk zal ze halen! Haar tijdelijke vrienden van "DENK" zullen haar later uitspugen, als ze 2 of meer zetels halen.
Alle reacties Link kopieren
Met de beste wil van de wereld kan ik me niet herinneren ooit zwarte Piet te hebben geassocieerd met Surinamers. Die noem ik hier als voorbeeld omdat er, toen ik nog in Sinterklaas geloofde, hier niet bijzonder veel mensen tegenkwam met een andere huidskleur.

Er woonde één Surinaams gezin bij ons in de straat, hun zoontje zat bij mij in de klas als enig kind met een kleurtje. Wat ik me nog levendig herinner is, dat hij in de klas plotseling in elkaar dook en begon te gillen waardoor de onderwijzeres in paniek raakte, hij had een acute blindedarmontsteking.
verba volant, scripta manent.
quote:devuilewasbuiten schreef op 01 juni 2016 @ 10:48:

[...]





Het lijkt in deze discussie alsof mensen elkaar wel horen, maar niet naar elkaar luisteren.



Ik vind het fout om mensen om als racisten neer te zetten omdat ze met Zwarte Piet zijn opgegroeid en daar nooit iets verkeerds in hebben gezien (dat doet Khemam niet, trouwens). Weet zelf maar al te goed dat ik als kind Piet nooit associeerde met donkere mensen. Het was in mijn hoofd een sprookjesfiguur, niet meer dan dat.



Maar het is ook verkeerd om te ontkennen dat er mensen zijn die zich oprecht gekwetst voelen door de manier waarop Zwarte Piet is uitgedost. Eerlijk is eerlijk, ik moest destijds een omslag maken, maar ik zíe het nu wel. Zwarte Piet lijkt als twee druppels water op Black Face en het lijkt me sterk wanneer zijn uiterlijk geen overblijfsel aan het slavernijverleden is.



Het is gemakkelijk om te roepen dat het niet kwetsend is wanneer je zelf van een achtergrond komt die geen raakvlakken met het slavernijverleden heeft. Mensen zouden zich aanstellen, overdrijven, zien spoken... Tuurlijk, er zitten een paar oproerkraaiers tussen, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er mensen zijn die zich werkelijk gekwetst voelen door Zwarte Piets voorkomen. Dus kom maar op met kanariepietjespiet en Elvispiet. Die kant gaan we toch wel op. Is naar mijn mening onvermijdelijk.+1
quote:damocles schreef op 01 juni 2016 @ 11:01:

[...]





Als je het brede plaatje niet begrijpt moet je niet aankomen met zaken die er niet toe doen in deze context. Ik heb een probleem met Sylvana (en elke andere zichzelf gebombardeerde politicus) die GEEN antwoord heeft op kwesties waar notabene haar eigen partij DENK (de Nederlandse fanclub van Erdogan) een nogal omstreden standpunt in heeft. Deze kwestie is zeer zeker actueel, onbegrijpelijk dat je dat niet weet.



actualiteiten, weet je wel



Ik ben het helemaal eens met het opiniestuk in NRC van Ibrahim Wijbenga in deze: DENK is de PVV voor Moslims. Sylvana heeft volgens mij geen benul waarmee ze zich inlaadt. Volgens mij had ze beter gepast bij Groen links maar ook al is het niet mijn partij ik denk dat ze haar daar echt niet moeten: ze is een lichtgewicht met stuitend weinig inhoud.



klik

De kwestie is even actueel als de verdeling van de Zuid-Antarctische zee.

Vraag je vrienden naar het jaartal van de genocide, het zou me verbazen als er één met een coherent antwoord komt.



Wat Silvana bij denk doet dat moet Silvana zelf weten. Waarom boeit het ons zo? Who cares? Waarom die aandacht voor haar? Je zegt zelf dat ze een lichtgewicht is. Waarom dan 60 pagina's discussie?
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 11:17:

[...]



De kwestie is even actueel als de verdeling van de Zuid-Antarctische zee.

Vraag je vrienden naar het jaartal van de genocide, het zou me verbazen als er één met een coherent antwoord komt.



Wat Silvana bij denk doet dat moet Silvana zelf weten. Waarom boeit het ons zo? Who cares? Waarom die aandacht voor haar? Je zegt zelf dat ze een lichtgewicht is. Waarom dan 60 pagina's discussie?Zo kan je ook helemaal niets zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de column "Braaksels" van Ebru Umar al gelezen?



http://www.metronieuws.nl/columns/2016/05/braaksels
quote:adnama schreef op 01 juni 2016 @ 00:16:

[...]



Dus niet racisme is de reden, maar jaloezie?jaloezie en angst liggen altijd verscholen onder racisme. angst dat zwarten beter presteren, knapper zijn, misschien zelfs wel machtiger worden dan witten.
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 11:17:

[...]



De kwestie is even actueel als de verdeling van de Zuid-Antarctische zee.

Vraag je vrienden naar het jaartal van de genocide, het zou me verbazen als er één met een coherent antwoord komt.



Wat Silvana bij denk doet dat moet Silvana zelf weten. Waarom boeit het ons zo? Who cares? Waarom die aandacht voor haar? Je zegt zelf dat ze een lichtgewicht is. Waarom dan 60 pagina's discussie?



Zelfs als ik je de informatie aanreik begrijp je het nog niet dus, laat maar.



Je bent uiteraard vrij om naar een ander pijler te gaan, er is ook nog zoiets al beauty ofzo. ìk vind het een interessante discussie; waarom zou iemand met de standpunten van Sylvana zich bij een dergelijk clubje voegen?
quote:Emma95 schreef op 01 juni 2016 @ 11:22:

Hebben jullie de column "Braaksels" van Ebru Umar al gelezen?



http://www.metronieuws.nl/columns/2016/05/braakselsBij deze. Voor een heel groot deel geef ik haar gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 01 juni 2016 @ 10:48:

[...]





Het lijkt in deze discussie alsof mensen elkaar wel horen, maar niet naar elkaar luisteren.



Ik vind het fout om mensen om als racisten neer te zetten omdat ze met Zwarte Piet zijn opgegroeid en daar nooit iets verkeerds in hebben gezien (dat doet Khemam niet, trouwens). Weet zelf maar al te goed dat ik als kind Piet nooit associeerde met donkere mensen. Het was in mijn hoofd een sprookjesfiguur, niet meer dan dat.



Maar het is ook verkeerd om te ontkennen dat er mensen zijn die zich oprecht gekwetst voelen door de manier waarop Zwarte Piet is uitgedost. Eerlijk is eerlijk, ik moest destijds een omslag maken, maar ik zíe het nu wel. Zwarte Piet lijkt als twee druppels water op Black Face en het lijkt me sterk wanneer zijn uiterlijk geen overblijfsel aan het slavernijverleden is.



Het is gemakkelijk om te roepen dat het niet kwetsend is wanneer je zelf van een achtergrond komt die geen raakvlakken met het slavernijverleden heeft. Mensen zouden zich aanstellen, overdrijven, zien spoken... Tuurlijk, er zitten een paar oproerkraaiers tussen, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er mensen zijn die zich werkelijk gekwetst voelen door Zwarte Piets voorkomen. Dus kom maar op met kanariepietjespiet en Elvispiet. Die kant gaan we toch wel op. Is naar mijn mening onvermijdelijk.Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 31 mei 2016 @ 16:29:

[...]





Jij zegt het ik dacht het, maar dacht ook, laat ik dat maar niet opschrijven.....(hoi VC!!!! )Hai lieverdje
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:damocles schreef op 01 juni 2016 @ 11:30:

[...]





Zelfs als ik je de informatie aanreik begrijp je het nog niet dus, laat maar.



Je bent uiteraard vrij om naar een ander pijler te gaan, er is ook nog zoiets al beauty ofzo. ìk vind het een interessante discussie; waarom zou iemand met de standpunten van Sylvana zich bij een dergelijk clubje voegen?Doe nou niet zo arrogant damocles, de Elsevier opende vandaag ook met een soortgelijk artikel in mijn mailbox. Niks nieuws onder de zon, men ruziet al decennia over de Armeense genocide. Mijn punt staat nog recht overeind. Het gaat niet over Armenen, het gaat niet over DENK, het gaat over de antipiet Sylvana Simons en haar gore lef om haar bek open te trekken.
quote:kadanz schreef op 01 juni 2016 @ 11:50:

[...]



Doe nou niet zo arrogant damocles, de Elsevier opende vandaag ook met een soortgelijk artikel in mijn mailbox. Niks nieuws onder de zon, men ruziet al decennia over de Armeense genocide. Mijn punt staat nog recht overeind. Het gaat niet over Armenen, het gaat niet over DENK, het gaat over de antipiet Sylvana Simons en haar gore lef om haar bek open te trekken.



Geweldig.

Spreek voor jezelf. Of lees mijn openingspost eens terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 01 juni 2016 @ 07:59:

[...]





Wat ik dan echt niet snap is waarom er nog dagelijks gekleurde mensen hier komen en willen blijven als het " klimaat " zo slecht is qua acceptatie van onze gekleurde medemens.

Ik denk zelf dat het wel meevalt. Elkaar naar de mond praten zijn velen goed in.

Kijk naar die enge Quinsy. Nog zo eentje die zijn uiterste best doet om zich slachtoffer te voelen.

Past erg goed bij die Sylvana. Die hebben elkaar wat dat betreft gevonden.





Ik heb geen idee of er dagelijks gekleurde mensen hier komen en willen blijven. Ik ken zelf juist alleen maar verhalen van gekleurde mensen die voor geen goud naar Nederland willen komen, of zelfs als ze hier voor hun werk worden gestationeerd binnen no time weer weg willen omdat ze het hier afschuwelijk vinden.



Maar dat is ook helemaal niet zo relevant, of er gekleurde mensen komen of juist niet. Wat veel relevanter is, is dat er gekleurde mensen ZIJN, die hier gewoon geboren en getogen zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben, die in dit land als tweederangsburgers worden behandeld.
Am Yisrael Chai!
Tweederangs burgers? You're kidding right?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 12:01:

Tweederangs burgers? You're kidding right?Nee hoor. Dat artikel over Typhoon van gisteravond gemist?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:03:

[...]





Nee hoor. Dat artikel over Typhoon van gisteravond gemist?

En dat is tekenend voor Nederland en hoe Surinamers over het algemeen behandeld worden?

Wat een kul!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 12:06:

[...]



En dat is tekenend voor Nederland en hoe Surinamers over het algemeen behandeld worden?

Wat een kul!Ja, dat is tekenend voor Nederland. Zoals de politiekorpschef zelf nota bene erkent. En zoals vorig jaar uit diverse onderzoeken is gebleken. De Nederlandse politie discrimineert en doet aan raciaal profilen. En dat is maar een van de problemen met racisme in Nederland.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 12:08:

[...]





Ja, dat is tekenend voor Nederland. Zoals de politiekorpschef zelf nota bene erkent. En zoals vorig jaar uit diverse onderzoeken is gebleken. De Nederlandse politie discrimineert en doet aan raciaal profilen. En dat is maar een van de problemen met racisme in Nederland.Dus de gemiddelde Surinamer heeft daar dagelijks mee te maken?
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 11:58:

[...]





Ik heb geen idee of er dagelijks gekleurde mensen hier komen en willen blijven. Ik ken zelf juist alleen maar verhalen van gekleurde mensen die voor geen goud naar Nederland willen komen, of zelfs als ze hier voor hun werk worden gestationeerd binnen no time weer weg willen omdat ze het hier afschuwelijk vinden.



Maar dat is ook helemaal niet zo relevant, of er gekleurde mensen komen of juist niet. Wat veel relevanter is, is dat er gekleurde mensen ZIJN, die hier gewoon geboren en getogen zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben, die in dit land als tweederangsburgers worden behandeld.



Nu doe je het weer. De slachtoffer rol aanmeten en het zelf nog geloven ook.

Donkere mensen worden niet in een hoek geduwd alsof het tweede rangsburgers zijn.

Overal zie je donkere mensen, als artsen , buschauffeurs, automonteurs etc. Ik kom ze dagelijks tegen en ik krijg niet de indruk dat het tweederangs burgers zijn. Dat is iets wat jijzelf graag wilt zien en ons er dan mee om de oren slaat. De racismekaart is weer getrokken. Echt heel sneu .
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 11:58:

[...]



Ik heb geen idee of er dagelijks gekleurde mensen hier komen en willen blijven. Ik ken zelf juist alleen maar verhalen van gekleurde mensen die voor geen goud naar Nederland willen komen, of zelfs als ze hier voor hun werk worden gestationeerd binnen no time weer weg willen omdat ze het hier afschuwelijk vinden.

Interessant, waar komen deze mensen dan vandaan? En: er zijn zat mensen die heimwee naar hun eigen land, cultuur en taal hebben, helemaal niet vreemd of alarmerend an sich. Speelt dat bij deze mensen ook? of is het enkel het vermeende racisme wat ze ervaren?
quote:jo-elise schreef op 01 juni 2016 @ 12:10:

[...]





Nu doe je het weer. De slachtoffer rol aanmeten en het zelf nog geloven ook.

Donkere mensen worden niet in een hoek geduwd alsof het tweede rangsburgers zijn.

Overal zie je donkere mensen, als artsen , buschauffeurs, automonteurs etc. Ik kom ze dagelijks tegen en ik krijg niet de indruk dat het tweederangs burgers zijn. Dat is iets wat jijzelf graag wilt zien en ons er dan mee om de oren slaat. De racismekaart is weer getrokken. Echt heel sneu .Ik zie ook wat jij ziet hoor, ze zijn helemaal met de samenleving verweven en zitten overal.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 01 juni 2016 @ 12:11:

[...]





Interessant, waar komen deze mensen dan vandaan? En: er zijn zat mensen die heimwee naar hun eigen land, cultuur en taal hebben, helemaal niet vreemd of alarmerend an sich. Speelt dat bij deze mensen ook? of is het enkel het vermeende racisme wat ze ervaren?Niet het vermeende racisme, het daadwerkelijke racisme. Die mensen komen uit verschillende landen, oa VS, Canada, India en UK. Vergis je niet, je merkt het in deze discussie ook weer, de gemiddelde Nederlander heeft kennelijk nog steeds het idee dat iedereen met een kleur een soort onopgeleide domme goudzoeker is die hier van blijdschap op zijn knietjes valt omdat ie in het land van melk en honing is aangekomen, maar er zijn - surprise, surprise - behoorlijk wat gekleurde mensen die gewoon hoogopgeleide professionals zijn. Dat zijn over het algemeen de gekleurde mensen die ik ken. En die zeggen zonder uitzondering dat ze Nederland een achtergebleven gebied vinden waar de bevolking zo racistisch is dat ze niet kunnen wachten om er weg te mogen, of dat ze er dus gewoon niet aan beginnen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven