De Amerikaanse Militair

18-06-2016 01:51 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor. Nadat mijn nichtje al een keer in de maling was genomen door een zogenaamde Amerikaanse militair en ze ook nog een keer bij Kees van der Spek bij oplichters in het buitenland waren geweest kwam het vriendschapsverzoek. Mijn militair heet Bush Robert Charles. Ik heb hem geaccepteerd maar wel ingesteld dat hij mijn vrienden en berichten niet kan zien. Voor je het weet gaat hij mijn vriendinnen lastig vallen. Natuurlijk weet ik dat het gewoon een oplichtersbende in Aftika ofzo is die met zijn allen in een zaaltje zitten te te tikken en dat is ook de reden dat ik hem geaccepteerd heb. Gewoon eens kijken hoe ver hij gaat.

Ik de indruk wekken dat hij een vette vis aan de haak heeft.



Kent iemand hier dit fenomeen? En is iemand geinteresseerd in hoe dit allemaal verder gaat? Laat het weten dan zal ik de gesprekken hier op het forum zetten. Ter lering ende vermaeck.
quote:Goede-Fee schreef op 18 juni 2016 @ 12:35:

[...]





Die vrouwen niet dus. Duh.

Dit.



Het waarschuwen is een nobel streven. Verwacht alleen niet dat er hier iemand zal zijn die ze er mee zal "redden".
Alle reacties Link kopieren
Als je Amerikaanse militairen wil verzamelen moet je Skype installeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 18 juni 2016 @ 09:19:

Dat woord heeft nooit gekund



"

Het woord neger is een beladen, beledigend woord. We leenden negro in de 16de of 17de eeuw uit het Spaans of Portugees. In die talen was het toen een zelfstandig naamwoord dat 'zwarte Afrikaan; zwarte slaaf' betekende. In het Nederlands vervormden we het tot neger. Een 18de-eeuws citaat maakt de betekenis duidelijk: 'Men betaalt ... van zestig tot tagtig Guldens ... voor eenen Neger, die van agttien tot dertig jaaren oud is'. Het woord stamt uit een tijd waarin slaven, die slechts koopwaar waren en verder voor hun houders geen identiteit hadden, voor het gemak werden benoemd met hun huidskleur.



'Wat is daar erg aan, neger betékent toch gewoon zwart?' Het bijvoeglijk naamwoord negro ja, maar dat bestond nooit in het Nederlands: een 'negro trui' is geen zwarte trui. Wij namen alleen het zelfstandig naamwoord over in de specifieke betekenis 'zwarte slaaf'. Neger betekent nu weliswaar 'persoon met een zwarte huidskleur', maar nog steeds reduceert neger iemand tot zijn huidskleur. 'Hoe moet ik ze dan noemen?', zei een kennis die verder heel aardig is. Dat 'ze' willen benoemen klopt niet. Aziaten 'gelen' noemen is not done. De meeste roodharigen worden niet blij rooie"Dit weet ik, maar omdat 'zij' zichzelf ook zo noemen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 18 juni 2016 @ 09:23:

[...]





Geschiedenis docenten was het hè? Het is om te janken.



Waarom nu weer een persoonlijke sneer naar mij toe?

Ik stelde een vraag, meer niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 18 juni 2016 @ 13:29:

[...]





Waarom nu weer een persoonlijke sneer naar mij toe?

Ik stelde een vraag, meer niet



Omdat ik me er oprecht over verbaas. Zo erg zelfs, dat ik af en toe denk dat je het er om doet.



Daarnaast vind ik het wel degelijk on topic. Gezien de herkomst van het woord vind ik het een rare vraag.

Maar goed, dat zal ik voortaan zeggen. Dat het een rare vraag is. Ik heb mijn post aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Jee, die wijven die het woord neger gewoon vinden....





Ik ken vrouwen die zichzelf een wijf noemen, maar ik vermoed dat dat woord in dit eerste zinnetje toch niet heel lekker overkwam.

Overigens heb ik zelf op school geleerd dat neger de correcte benaming was, en dat nikker niet kon. Heb ook heel lang gedacht dat dat zo was, tot ik er zelf op gewezen werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 18 juni 2016 @ 13:29:

[...]



Waarom nu weer een persoonlijke sneer naar mij toe?

Ik stelde een vraag, meer nietJe bent serieus docent geschiedenis en snapt niet de negatieve bijsmaak van het woord neger?
quote:prik schreef op 18 juni 2016 @ 12:40:

[...]



Een Aziaat is iemand uit Azië. Net zoals een Europeaan iemand uit Europa is. Als je 'Aziaat' gebruikt om iemand met een bepaald uiterlijk aan te duiden dan heb je er weinig van begrepen.Dit dus. Je duidt iemand aan met een afkomst. Een land of een continent. Negrika bestaat niet, scandinegerie ook niet. Azie (Aziaat) wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Proost2012 schreef op 18 juni 2016 @ 11:40:

Dus aziaat kan ook niet? Hoe zou jij een neger dan willen noemen? Neger is gewoon iemand met een donkere huidskleur.Iemand uit Afrika is een Akrikaan. Daar wonen ook blanke mensen, dus of het een 'neger' is, valt ook nog maar te bezien. De benaming neger stampt af uit de tijd van slavernij. Je kunt ook gewoon bruine of zwarte zeggen om bepaalde fysieke kenmerken te omschrijven.
En 'ze' noemen zichzelf zo? Ik ben donker, heel heel donker, man ook, iets minder donker. Maar no way dat ik mezelf 'neger' noem. Mijn kinderen ook niet.



Zij die dat doen don dat uit een soort 'trots' dus als ze dat zelf onderling willen gebruiken is dat prima. Moeten ze zelf weten.Een 'blanke' die dat doet is niet oké. En echt niet dat ik 'neger' genoemd wens te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 18 juni 2016 @ 12:35:

[...]





Die vrouwen niet dus. Duh.Ik zie ze geregeld bij dr Phil langs komen. Vaak zijn al gewaarschuwd door familie of vrienden, dus als die hen al niet kunnen overtuigen waarom een ander dan wel? Ik blijf erbij dat je zelf ook na moet denken.
Alle reacties Link kopieren
Een afrikaantje is een bloemetje en een amerikaantje niet.



This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 18 juni 2016 @ 16:47:

En 'ze' noemen zichzelf zo? Ik ben donker, heel heel donker, man ook, iets minder donker. Maar no way dat ik mezelf 'neger' noem. Mijn kinderen ook niet.



Zij die dat doen don dat uit een soort 'trots' dus als ze dat zelf onderling willen gebruiken is dat prima. Moeten ze zelf weten.Een 'blanke' die dat doet is niet oké. En echt niet dat ik 'neger' genoemd wens te worden.Sommige hier doen het gewoon om hoor. Ze snappen het best. Ik wens ook geen neger genoemd te worden.
quote:chocolol schreef op 18 juni 2016 @ 16:46:

[...]





Iemand uit Afrika is een Akrikaan. Daar wonen ook blanke mensen, dus of het een 'neger' is, valt ook nog maar te bezien. De benaming neger stampt af uit de tijd van slavernij. Je kunt ook gewoon bruine of zwarte zeggen om bepaalde fysieke kenmerken te omschrijven.Donker graag. Ik word ook niet graag 'die zwarte' genoemd. Ik beschrijf blanke mensen toch ook niet met hun huidskleur. Is het echt zo moeilijk. 'Die donkere vrouw met dat kroeshaar en die mooie jurk daar' bijvoorbeeld? Zo ingewikkeld is het niet hoor.
quote:wyandotje schreef op 18 juni 2016 @ 16:48:

[...]



Ik zie ze geregeld bij dr Phil langs komen. Vaak zijn al gewaarschuwd door familie of vrienden, dus als die hen al niet kunnen overtuigen waarom een ander dan wel? Ik blijf erbij dat je zelf ook na moet denken.



Maar dat kunnen ze dus niet. Dat is het hele probleem.



En als je kan lezen ik heb daar zelf nooit zo medelijden mee of het moeten mensen zijn die echt een beperkt iq hebben over de hele linie. Zeg 70 ofzo. Dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 18 juni 2016 @ 16:48:

Een afrikaantje is een bloemetje en een amerikaantje niet.



[img]http://dreempics.com/img/picture/Apr/09 ... 91f3/5.jpg[/img]Deze heet Tagetes.
quote:wyandotje schreef op 18 juni 2016 @ 16:48:

[...]



Ik zie ze geregeld bij dr Phil langs komen. Vaak zijn al gewaarschuwd door familie of vrienden, dus als die hen al niet kunnen overtuigen waarom een ander dan wel? Ik blijf erbij dat je zelf ook na moet denken.Maar blijkbaar hebben er velen (zowel mannen als vrouwen) dat vermogen niet en wordt er flink misbruik van hun naïviteit gemaakt.
Oh, Amerikaanse militairen die zomaar een berichtje sturen uit het niets, daar heb ik één van gehad in mijn inbox. Leuke profielfoto, lang verhaal over zijn overleden vrouw en dat hij een dochtertje had tot aan zijn roots aan toe ( gaan die oplichters werkelijk zover in Ghana? ). Helaas weet ik niet meer hoe hij heet want toen ik het berichtje weer wilde lezen had Facebook hem al verwijderd.



Dus TO, wil je de neppert terugpakken dan moet je wel snel zijn want Facebook kan je zomaar voor zijn. Mocht het wel een leuk nep-contakt worden, plaats je het dan hier als een soap?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 18 juni 2016 @ 16:50:

[...]





Maar dat kunnen ze dus niet. Dat is het hele probleem.



En als je kan lezen ik heb daar zelf nooit zo medelijden mee of het moeten mensen zijn die echt een beperkt iq hebben over de hele linie. Zeg 70 ofzo. Dan is het een ander verhaal.Ik heb er ook weinig medelijden mee, elke keer als ik dan weer de mooie droom van zo'n vrouw uit elkaar zie vallen bij dr Phil irriteert het mij weer dat ze dat die 1000den dollars eerder niet zelf even nadachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 18 juni 2016 @ 16:50:

[...]



Donker graag. Ik word ook niet graag 'die zwarte' genoemd. Ik beschrijf blanke mensen toch ook niet met hun huidskleur. Is het echt zo moeilijk. 'Die donkere vrouw met dat kroeshaar en die mooie jurk daar' bijvoorbeeld? Zo ingewikkeld is het niet hoor.Die bruine of die witte klinkt inderdaad niet aardig, maar je kunt best pc zeggen die man met de bruine huidskleur. Jij gebruikt ook de benaming blank, dan zeg je ook niet die vrouw met de lichte huid.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 18 juni 2016 @ 16:42:

[...]





Je bent serieus docent geschiedenis en snapt niet de negatieve bijsmaak van het woord neger?



Tuurlijk wel!

Het is ook geen woord dat ik zelf gebruik.



Ik verbaasde mij een beetje over de eerste reacties op de openingspost, op de school waar ik werk gebruiken de leerlingen het woord neger met zoals ze mocro of tatta gebruiken
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 18 juni 2016 @ 17:54:

[...]





Tuurlijk wel!

Het is ook geen woord dat ik zelf gebruik.



Ik verbaasde mij een beetje over de eerste reacties op de openingspost, op de school waar ik werk gebruiken de leerlingen het woord neger met zoals ze mocro of tatta gebruiken



Dat zijn kinderen. Nogmaals, ik zou niet eens de moeite nemen om erover te vallen, veel mensen snappen het toch niet en denken dat het juist het 'nette' woord voor 'zwarte' is. Dat neem ik ze echt niet kwalijk. Maar het woord is ontstaan in de tijd van de slavernij. In de tijd dat de overgrootopa van mijn opa nog lijfeigene was zeg maar. Ik kom van een suikerriet eiland en daar 'leeft' het echt nog enorm. Elke muur in de hoofdstad staat vol met mooie schilderingen over ons verleden. Daarbij ben ik geen 'jankneger'. Hell ik ben zelfs zwaar voorstander van het blijven van zwarte piet ;)



Maar ik blijf benieuwd naar wat de TO nu allemaal 'kapot' denkt te maken. Want het is toch best jammer dat het topic nu doodbloed zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar de wederwaardigheden van meneer Bush...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Velma en Debora als er leuke dingen gebeuren zal ik het natuurlijk melden. Fijn dat jullie en degenen die het over het wel of niet dom zijn van degenen die erin trappen de topic snappen. De rest discussieert maar fijn verder over het woord neger, wat overigens allang verwijderd is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meneer Bush gevonden, niet echt mijn type. Waarom scammen ze niet gewoon met een foto van een ruig bebaarde jonge kerel? Dan heb je toch veel meer het idee dat ze je geld nodig hebben? Deze knakker kan altijd nog zn epauletten verkopen voor veel geld...
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven