Welke e-reader?

24-07-2015 17:29 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een e-reader kopen! Het lijkt me heerlijk om zo'n ding te hebben, nooit meer sjouwen op vakantie en altijd en overal boeken kunnen downloaden. Maar: welke moet ik nemen? En moet ik er een nemen met 2 of 4 GB? Hebben jullie een idee? En zijn jullie blij met jullie e-readers?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 18:26:

[...]





Voor het steeds minder theoretische geval dat ik mijn Sony zou verkopen, moet je dan alle boeken die erop staan eraf halen? Het is natuurlijk wel zo Symphatiek om die mee te verkopen. Of mag dat dan alleen maar als je ervoor zorgt dat je zelf nergens meer toegang hebt tot die boeken? Zoals het geval zou zijn bij verkoop van ouderwetse papieren boeken? En hoe toon je dat dan in vredesnaam aan, dat je de boeken verder verwijderd hebt van je computer, bol.com account etc.?



Sorry voor het off topic gaan TO.Je boeken die je zelf via de niet zo legale weg hebt verkregen zijn van hun beveiliging ontdaan en kun je dus meeverkopen om je prijs op te drijven, terwijl ze tegelijk voor jezelf behouden blijven. Officieel gekochte boeken van bol staan op 'n cloud en dus niet eens op de reader zelf. Daar kun je volgens mij niet meer aan als je je reader weg doet, of zou je die eerst weer aan je nieuwe reader kunnen koppelen?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik had de Sony met daarbij een geweldig hoesje met daarin een lampje. Ik was gek met dat ding. Helaas is hij kapot gegaan dankzij een stoeipartij..... We landden er precies bovenop.



Aangezien Sony geen ereaders meer maakt moest ik noodgedwongen over op Kobo. Heb nu de Kobo Auro. Inderdaad het licht in de ereader is fijn maar toch vond ik mijn Sony fijner, inclusief het externe lampje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overigens nooit voor Kindle gaan omdat de boeken alleen via Amazon kunt kopen, maar dat zal puur persoonlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Kobo Glo HD besteld, wordt morgen gebracht bij de AH! Kan niet wachten...denk dat ik me echt moet inhouden om me niet meteen arm te kopen aan boeken...
't Is al met al een heel gedoe
Volgens mij moeten we eens een ebook uitwisseldraadje starten.



Redbulletje, ik doe mijn boeken van bol altijd op de pc downloaden en dan pas koperen naar de reader. Ze staan dan niet in een cloud
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 24 juli 2015 @ 18:43:

Volgens mij moeten we eens een ebook uitwisseldraadje starten.



Redbulletje, ik doe mijn boeken van bol altijd op de pc downloaden en dan pas koperen naar de reader. Ze staan dan niet in een cloudIk heb maar 1 gekocht boek, dus heb alleen die ervaring dat ie naar de cloud ging. Vond dat al een nadeel, want dan kun je 'm niet aan iemand anders geven.
Shoot first, ask questions later!
Maar koop jij ze dan via de ereader? Dat doe ik namelijk niet. Ik koop ze via de pc en zet ze dan over op de ereader. Volgens mij jun je ze op die manier uitwisselen. Iemand kan in ieder geval met zijn ereader bij jou komen en dan kun je ze via de pc erop zetten. Ik wissel ook vaker ebooks uit met vrienden
Hier ook een oude Sony, maar zou nu ook voor een Kobo gaan met verlicht scherm! Maat hij werkt inderdaad nog prima.

Het allerliefst zou ik er eentje hebben waar die bladzijden niet steeds op zwart gaan tussendoor. Maar die nieuwe Kobo en Kindle hebben dat ook nog (ging pas met m'n zusje mee om er eentje te kopen). Als er eentje komt die dat óók niet heeft ga ik 'm halen
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 24 juli 2015 @ 18:51:

Maar koop jij ze dan via de ereader? Dat doe ik namelijk niet. Ik koop ze via de pc en zet ze dan over op de ereader. Volgens mij jun je ze op die manier uitwisselen. Iemand kan in ieder geval met zijn ereader bij jou komen en dan kun je ze via de pc erop zetten. Ik wissel ook vaker ebooks uit met vriendenToen ik mijn e-reader net 2 seconden in huis had heb ik idd 1 boek gekocht om uit te proberen en dat deed ik via de reader zelf. Nu blijkt in elk geval dat dat stom was. Maar de rest van mijn boeken heb ik langs andere weg bekomen dus daar geldt dat sowieso niet voor.
Shoot first, ask questions later!
quote:agnesm schreef op 24 juli 2015 @ 18:35:

Ik zou overigens nooit voor Kindle gaan omdat de boeken alleen via Amazon kunt kopen, maar dat zal puur persoonlijk zijn.Hier een Kindle maar nog nooit een boek bij Amazon gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 18:31:

[...]



Je boeken die je zelf via de niet zo legale weg hebt verkregen zijn van hun beveiliging ontdaan en kun je dus meeverkopen om je prijs op te drijven, terwijl ze tegelijk voor jezelf behouden blijven. Officieel gekochte boeken van bol staan op 'n cloud en dus niet eens op de reader zelf. Daar kun je volgens mij niet meer aan als je je reader weg doet, of zou je die eerst weer aan je nieuwe reader kunnen koppelen?Mijn ebooks staan op zo'n cloud, op mijn ereader en op mijn computer. Dus op meerdere plekken. En via de cloud blijven ze beschikbaar, ook voor andere ereaders. Anders zou het wel raar zijn, want dan zou je toch als je reader stukgaat al je boeken ook kwijt zijn?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 24 juli 2015 @ 18:59:

[...]



Hier een Kindle maar nog nooit een boek bij Amazon gekocht.Dan gebruik je zeker calibri?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kobo Glo! Heerlijk ding.. Zet er telkens een stuk of 20 boeken op.. En als ze uit zijn weer nieuwe. Niet omdat er anders geen ruimte is, maar om het overzichtelijk te houden. Heb hem nog geen 5 keer hoeven op te laden en nu ruim een jaar in bezit. 470 uur gelezen volgens de statistieken.
Ik ben door hier trouwens ook lid geworden van Elly's Choice. Vind ik leuk! Ik heb niet altijd zin om zelf boeken te gaan zoeken, behalve als ik ze echt wil lezen, en je leest zo weer eens wat anders
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 24 juli 2015 @ 19:09:

Ik ben door hier trouwens ook lid geworden van Elly's Choice. Vind ik leuk! Ik heb niet altijd zin om zelf boeken te gaan zoeken, behalve als ik ze echt wil lezen, en je leest zo weer eens wat anders Heb ik ook! Zo leuk!! Mijn jaarabonnement is bijna om en dan ga ik wel overstappen op een ander pakket. Ik heb nu 'vrouw', want dat was het enige wat ze aanvankelijk hadden. Maar er is nu ook 'man' en 'literair'. Ik wil overstappen op die laatste. Iets minder chicklit mag wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 19:05:

[...]





Dan gebruik je zeker calibri?Ja is een fijn programma.
Alle reacties Link kopieren
ik had eerst een sony…maar die verdronk in bad. ik vind het erg fijn om 's avonds in bad te lezen. daarom heb ik nu een Kobo die bestand is tegen water. ook fijn dat hij verlicht is, geen apart lampje er bij.



ik gebruik Calibre op mijn computer. daar staan alle boeken in die ik gelezen heb of nog wil lezen, is perfect om alles bij te houden. En dan elke keer een stuk of 20 boeken op mijn e-reader zodat het niet een onoverzichtelijk zooitje wordt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 19:12:

[...]

Heb ik ook! Zo leuk!! Mijn jaarabonnement is bijna om en dan ga ik wel overstappen op een ander pakket. Ik heb nu 'vrouw', want dat was het enige wat ze aanvankelijk hadden. Maar er is nu ook 'man' en 'literair'. Ik wil overstappen op die laatste. Iets minder chicklit mag wel.Ik heb ook literatuur en er zitten leuke boeken bij. In de standaard 5 zitten ook al genoeg "vrouwenboeken" en bij literatuur zit deze maand ook bijv. Gisèle van Susan Smit of De laatste vrouw van Rosita Steenbeek. Vind ik vrouw genoeg ;) . Het is niet meteen zware literatuur allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog een oude Sony, ben me vast aan verlekkeren voor als hij kapot gaat

Ik kan echt niet zonder mijn ereader. Maar wat ik me afvraag is of bij de nieuwe met ingebouwd licht het licht instelbaar is? Ik vind het licht van het hoesje van mijn Sony vaak net te fel. Hij doet het overigens al 4 jaar prima, en als hij stuk gaat ligt die van mijn man al klaar, een t3. Hij gebruikt hem nooit....
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik overigens ook Calibre. Mijn man download alles voor me. Ik hoef maar te vragen en hij draait. Ik maak soms zelfs een foto van een boek in de winkel, die app ik dan. Ga verder boodschappen doen en kom ik thuis, heeft hij hem al klaar staan voor me. slecht eigenlijk, want ik gun de auteurs hun rechten en inkomen. Ik zou liever een waarderingssysteem willen. Ik lees het boek, en geef een donatie als ik het een goed boek vond. Zoiets ofzo.... Nah ja..... Zomaar een gedachtegang.
Supersas09, licht is gewoon instelbaar. Ik heb altijd wat achtergrond verlichting aanstaan. Ik vind dat veel prettiger lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ow-kee, ik dacht dus dat je officieel boeken via je ereader moest kopen maar dat hoeft dus niet?
't Is al met al een heel gedoe
Pingu, heb je vrienden met een ereader? Dan kun je boeken uitwisselen. Dat gaat ook prima via mail , doe ik ook vaker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Supersas09 schreef op 24 juli 2015 @ 19:42:

Ik gebruik overigens ook Calibre. Mijn man download alles voor me. Ik hoef maar te vragen en hij draait. Ik maak soms zelfs een foto van een boek in de winkel, die app ik dan. Ga verder boodschappen doen en kom ik thuis, heeft hij hem al klaar staan voor me. slecht eigenlijk, want ik gun de auteurs hun rechten en inkomen. Ik zou liever een waarderingssysteem willen. Ik lees het boek, en geef een donatie als ik het een goed boek vond. Zoiets ofzo.... Nah ja..... Zomaar een gedachtegang.Van welke site haalt je man de boeken? Je mag 't pm-en als je wil. De site waar ik op zat is afgelopen week helaas gestopt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
O war leuk van die vrienden, dat wist ik niet! Ga ik doen.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven