Welke e-reader?

24-07-2015 17:29 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een e-reader kopen! Het lijkt me heerlijk om zo'n ding te hebben, nooit meer sjouwen op vakantie en altijd en overal boeken kunnen downloaden. Maar: welke moet ik nemen? En moet ik er een nemen met 2 of 4 GB? Hebben jullie een idee? En zijn jullie blij met jullie e-readers?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:agnesm schreef op 24 juli 2015 @ 18:35:

Ik zou overigens nooit voor Kindle gaan omdat de boeken alleen via Amazon kunt kopen, maar dat zal puur persoonlijk zijn.

Wat ik zelf lastiger vond was dat Kindle geen gebruik maakt van epub, terwijl dat wel de meest gebruikte standaard is in Nederland.



quote:Pingu schreef op 24 juli 2015 @ 22:05:

O war leuk van die vrienden, dat wist ik niet! Ga ik doen.Formeel moet je de ebooks gewoon kopen. Maar in de praktijk doen veel mensen dat niet. Nou ja, in mijn omgeving niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 24 juli 2015 @ 22:05:

O war leuk van die vrienden, dat wist ik niet! Ga ik doen.Wellicht ten overvloede.... Legaal is dit niet. En een boek waar de beveiliging nog op zit (DRM) kun je maar op een paar apparaten installeren toch? Daarna kan dit niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 21:47:

[...]



Van welke site haalt je man de boeken? Je mag 't pm-en als je wil. De site waar ik op zat is afgelopen week helaas gestopt.Even googlen op torrent en de naam van het boek doet wonderen vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 24 juli 2015 @ 21:00:

Ow-kee, ik dacht dus dat je officieel boeken via je ereader moest kopen maar dat hoeft dus niet?Nee hoor. Je kunt ze ook gewoon via je laptop of pc kopen en dan overzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 24 juli 2015 @ 18:59:

[...]



Hier een Kindle maar nog nooit een boek bij Amazon gekocht.Op de Kindles lees je in .mobi formaat. Op de meeste andere ereaders in .epub formaat. Maar met bijvoorbeeld het programma Calibre is dit zo om te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 juli 2015 @ 18:26:

[...]





Voor het steeds minder theoretische geval dat ik mijn Sony zou verkopen, moet je dan alle boeken die erop staan eraf halen? Het is natuurlijk wel zo Symphatiek om die mee te verkopen. Of mag dat dan alleen maar als je ervoor zorgt dat je zelf nergens meer toegang hebt tot die boeken? Zoals het geval zou zijn bij verkoop van ouderwetse papieren boeken? En hoe toon je dat dan in vredesnaam aan, dat je de boeken verder verwijderd hebt van je computer, bol.com account etc.?



Sorry voor het off topic gaan TO.

Als je originele ebooks er nog op staan, dus met beveiliging, zou ik het niet doen. Mocht de koper ze verspreiden dan staat er een watermerk ik wat aan jou gekoppeld is....



Je schijnt e-books wel te kunnen verkopen (Tom Kabinet doet dat). Maar hoe dat precies zit weet ik niet. Daar zijn rechtszaken over geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 24 juli 2015 @ 18:57:

Hier ook een oude Sony, maar zou nu ook voor een Kobo gaan met verlicht scherm! Maat hij werkt inderdaad nog prima.

Het allerliefst zou ik er eentje hebben waar die bladzijden niet steeds op zwart gaan tussendoor. Maar die nieuwe Kobo en Kindle hebben dat ook nog (ging pas met m'n zusje mee om er eentje te kopen). Als er eentje komt die dat óók niet heeft ga ik 'm halen Mijn Kobo Glo springt niet op zwart bij het wisselen van blz. hoor?
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 21:47:

[...]



Van welke site haalt je man de boeken? Je mag 't pm-en als je wil. De site waar ik op zat is afgelopen week helaas gestopt.

Ik ben ook wel heel benieuwd... je mag mij ook pb'en (als je dat niet wil, snap ik dat ook). Of ik leen je man af en toe, strictly for reading



Ik had een goede reden om een nieuwe te kopen: 1. zoon heeft lampje van de Sony-cover gesloopt (als in: zo vaak de reader laten vallen dat ie het niet meer deed), en 2. steeds als ik op vakantie wilde lezen had hij m al. Dit jaar gaan er 2 mee

(Kobo aura)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 24 juli 2015 @ 22:14:

[...]



Even googlen op torrent en de naam van het boek doet wonderen vaak.Ook om virussen binnen te halen helaas.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Zarah schreef op 24 juli 2015 @ 22:19:

[...]

Mijn Kobo Glo springt niet op zwart bij het wisselen van blz. hoor?



Nee? Die van m'n zusje wel Kobo Glo HD, niet elke bladzijde maar nog steeds wel om de paar. Misschien valt het je niet op? Of ander model.

Mijne doet het elke bladzijde, maar als je er eenmaal op gaat letten wordt het irritant vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 24 juli 2015 @ 22:30:

[...]



Ook om virussen binnen te halen helaas.

Echt? Ik heb met torrents nog nooit een virus binnengehaald?

Via usenet is ook een optie, maar dan moet je weer een abonnement hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 24 juli 2015 @ 22:32:

[...]





Nee? Die van m'n zusje wel Kobo Glo HD, niet elke bladzijde maar nog steeds wel om de paar. Misschien valt het je niet op? Of ander model.

Mijne doet het elke bladzijde, maar als je er eenmaal op gaat letten wordt het irritant vind ik.Ik heb geen HD, misschien is dat het?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 24 juli 2015 @ 22:32:

[...]





Nee? Die van m'n zusje wel Kobo Glo HD, niet elke bladzijde maar nog steeds wel om de paar. Misschien valt het je niet op? Of ander model.

Mijne doet het elke bladzijde, maar als je er eenmaal op gaat letten wordt het irritant vind ik.Wanneer je bij instellingen naar de leesinstellingen gaat en dan bij pagina verversen voor 6 pagina's kiest, komt dat maar eens in de zes pagina's voor. Het heeft te maken met de e-inkt techniek.
Alle reacties Link kopieren
Veel vooroordelen over Kindle.

- elk boek kan erop, legaal gekocht of illegaal verkregen;

- hij pakt enkel mobi, maar als je je boeken met Calibre beheert maak je letterlijk binnen 1 seconde eem .mobi van je boek én staat-ie via wifi op je reader



Andere pluspunten:

- geen kabeltjes nodig. Boeken zet je erop via Calibre of via e-mail. Boek in de bijlage gooien, mailen naar je amazon mailadres en hop, lezen maar

- je boeken staan in een cloud. Je kunt ze op elk monent op elk apparaat lezen én je gaat dan ook nog 's meteen verder waar je was. Ik lees heel vaak in de trein verder op mijn iPhone, als ik mn reader ben vergeten.

Ben heel blij met mijn Kindle Voyage!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen een Kobo Aura en Kindle Paperwhite. Ik wil sowieso graag via amazon bestellen, omdat ik in januari verhuis naar het buitenland (andere kant van de wereld) en ik dus niet veel heb aan 2 jaar garantie bij de mediamarkt ik heb het idee dat de kobo en kindle redelijk vergelijkbaar zijn, maar dat het grootste verschil zit in de bestandstypen (mobi/epub). Kun je werkelijk alle boeken omzetten van epub naar mobi? En ook belangrijk voor mij: kunnen beide ereaders pdf bestanden lezen? Ik weet dat dit niet altijd even makkelijk of mooi gaat, maar ik zou het fijn vinden als ik af en toe eens wat artikelen voor mijn studie op de ereader zou kunnen lezen.
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 18:31:

[...]



Je boeken die je zelf via de niet zo legale weg hebt verkregen zijn van hun beveiliging ontdaan en kun je dus meeverkopen om je prijs op te drijven, terwijl ze tegelijk voor jezelf behouden blijven. Officieel gekochte boeken van bol staan op 'n cloud en dus niet eens op de reader zelf. Daar kun je volgens mij niet meer aan als je je reader weg doet, of zou je die eerst weer aan je nieuwe reader kunnen koppelen?Boeken die je van Bol.com koopt met watermerk zijn bestanden die je gewoon op je pc zet en daarna kunt kopiëren naar je e-reader. Ze blijven ook in je account van Bol.com staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een kobo aura hd. Fijn apparaat maar het Touch screen doet niet altijd wat ik wil, maar dat kan ook aan mij liggen

Weet iemand trouwens waarmee ik het scherm goed kan schoonmaken?
tov
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 24 juli 2015 @ 22:32:

[...]





Nee? Die van m'n zusje wel Kobo Glo HD, niet elke bladzijde maar nog steeds wel om de paar. Misschien valt het je niet op? Of ander model.

Mijne doet het elke bladzijde, maar als je er eenmaal op gaat letten wordt het irritant vind ik.Ik heb zelf de glo, volgens mij heeft dat te maken met het verversen van de pagina's. Je kunt instellen om de hoeveel pagina's de boel helemaal ververst kan worden (volgens mij is het standaard 6 of zo). maar om eerlijk te zijn is het mij nog nooit opgevallen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dalliance schreef op 27 juli 2015 @ 09:22:

Ik zit te twijfelen tussen een Kobo Aura en Kindle Paperwhite. Ik wil sowieso graag via amazon bestellen, omdat ik in januari verhuis naar het buitenland (andere kant van de wereld) en ik dus niet veel heb aan 2 jaar garantie bij de mediamarkt ik heb het idee dat de kobo en kindle redelijk vergelijkbaar zijn, maar dat het grootste verschil zit in de bestandstypen (mobi/epub). Kun je werkelijk alle boeken omzetten van epub naar mobi? En ook belangrijk voor mij: kunnen beide ereaders pdf bestanden lezen? Ik weet dat dit niet altijd even makkelijk of mooi gaat, maar ik zou het fijn vinden als ik af en toe eens wat artikelen voor mijn studie op de ereader zou kunnen lezen.Ik moet zeggen dat ik pdf wel eens geprobeerd heb (ook met studie), maar ik vind de schermpjes daar eigenlijk te klein voor en je moet soms heen en weer scrollen op een pagina om te lezen. Heel irritant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Pdf kun je via internet omzetten naar epub. Gewoon pdf naar epub converten googlen.

Toevallig gisteren nog gedaan omdat ik met hetzelfde probleem zat
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 27 juli 2015 @ 12:42:

Pdf kun je via internet omzetten naar epub. Gewoon pdf naar epub converten googlen.

Toevallig gisteren nog gedaan omdat ik met hetzelfde probleem zatEn dan van epub naar movi (in het geval van een kindle)?
That's a fine looking high horse
quote:SweetChilliSauce schreef op 24 juli 2015 @ 18:19:

[...]



+ 1 Heel tevreden over Kobo GloIk ook ! Albert heijn aanbiedinkje destijds Gekregen met kerst omdat ik toch best veel lees. Ik had verwacht dat ik het niks zou vinden, maar zowel mijn vriend als ik maken er graag gebruik van. Helemaal geen gek fel licht, kan veel op, en niet té duur
quote:dalliance schreef op 27 juli 2015 @ 13:29:

[...]



En dan van epub naar movi (in het geval van een kindle)?Ja dat moet kunnen lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas niet tevreden over mijn kobo glo. Vorig jaar vlak voor de zomer vakantie gekocht. Zodra het een beetje warm werd ( 25 graden) liep hij vast en moest ik hem steeds resetten. Na de vakantie een nieuwe gekregen maar ook deze loopt vast bij warmte en daarbij was een paar keer zelfs het complete boek verdwenen! Ben ik de enige die hier last van heeft? Ik vind het namelijk zo fijn om in het zonnetje te lezen maar dat durf ik nu niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven