Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Aankomend week-end zijn er weer myst.stekjes te koop, ook voor Baha.....

Met een nieuwe farmaboom.... de pijnboom......



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320932
Alle reacties Link kopieren
Oooh. een nieuwe boom.. ik heb besloten niet te kopen, maar dit wist ik niet. De film geeft bij mij weer steeds dat er geen films in de categorie zijn..



Verder doe ik momenteel vooral langdurig gewas (nog steeds) lekker rustig
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde Dreamer met de bioscoop, ik heb het zaterdag nog even geprobeert, toen ging het goed. Zondag was het opeens op. Jammer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen bios meer....

Zal vast binnenkort wel weer komen, want er is al een verzameldraadje geopend van problemen met de bios.....



Er komt een test voor het ruil-event.

Als de test goed verloopt, krijgen we vaker een ruil-event

Dat vond ik dan wel weer een leuk berichtje.....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3813689
Alle reacties Link kopieren
Voor de liefhebbers.....morgen begint er weer een nieuw event.



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=321033



En de FAQ er ook bij.....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320600
Mooie prijzen dit event. De gewassen moeten wel lukken maar zelfs ik maak me een beetje druk om de DI.



Het account van Patrick had nog TG staan en daar heb ik knechten voor gekocht en probeer ik daarmee dit event ook te halen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Succes IBI, de knechten zijn nu ook nog halve prijs geloof ik, toch??
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke prijzen dit event. Ik ga kijken hoever ik kan komen.

En logisch van de DI, overal hebben ze problemen momenteel met sneeuwvlokjes. ( Ik woon in het buitenland en ze klagen hier flink over het gebrek aan sneeuw!)
quote:wiesje123 schreef op 08 januari 2014 @ 22:45:

Succes IBI, de knechten zijn nu ook nog halve prijs geloof ik, toch??



Ja gelukkig wel anders had ik het niet gedaan.



Roetrea,

Nou IRL kan ik ze wel missen hoor haha
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een wasbeerstal! Wel raar dat je zowel bij level 3 als level 7 een wasbeerstal krijgt, maar geod. En van de week vroeg ik nog om een ruilevent, vandaag begint die gewoon, haha.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je hoort mij niet mopperen ik vindt het wel fijn even geen witte toestanden.



Maar even on topic. Ik probeer te bedenken hoe ik het het beste kan gaan aanpakken het event. Eerst met de sneeuw beginnen of toch de noten tussendoor blijven inzaaien. mmm what to do, what to do?
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort, (niet vandaag toch, Dreamer?) krijgen we een test van het ruil-event, om te kijken of de problemen verholpen zijn.

Deze test werkt het best, als zoveel mogelijk spelers er aan meedoen. Daarom krijgen we ook een bonuscode om iets extra's te ruilen of weg te geven.....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=321094
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel ophouden, de DI blijven dramatisch achter. Nog steeds niet genoeg voor het 2e level. Die wasbeerstallen gaan niet lukken!



Ik wist niet dat je knechten kan kopen met TG. Dacht altijd dat je daar écht voor moest betalen. Nu ga ik nog fanatieker naar de films klikken. (Doen het hier ook al de week niet)
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgende week ruilevent. Klopt. Ik heb iets met data momenteel, gaat steeds mis



Ik zet 's nachts voorlopig nog langdurig gewas, dus DI stroomt wel biinnen, nouja.. ik zit op 225 ofzo, dus voor level 1 genoeg. Maar als ik zie hoeveel ijsbloemen je nodig hebt

Ik weet niet hoever ik daarmee ga komen..pff
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
zo te lezen doet de film het bij jullie ook niet. Bij mij ook altijd nog niet.



leuk event, maar die dropitems........pfffff waar blijven die?!!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het eigenlijk geen leuk event. Voor de wasbeerstal heb je 15.000 ijsbloemen nodig en 450 sneeuwvlokjes. Na ruim 1 dag heb ik 267 sneeuwvlokjes (en ik heb 's nachts langdurend gewas, waardoor ik meer DI krijg) en 'al' 1008 ijsbloemen. Dit weekend eigenlijk geen tijd en als ik zie wat ik er voor moet doen eigenlijk ook al geen zin meer. Gisteren gebruikte ik WAC, maar dat heb ik niet meer.



Nouja.. ik zaai maar in en zie wel, maar vind het wel jammer.
Later is nu
Dreamer,

Ik stuur je wel ff een WAC misschien heb je daar nog wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Da's lief Ibi.. Ik wilde maar dat ik het zelf kon maken.



Maar dan nog.. ik ben niet zo van het verbouwen van de boerderij voor een event, misschien is dat ook mijn grote probleem hier. en gisteren had ik WAC en pinkypie ingezet, maar kon toen door allerlei omstandigheden een tijdje niet achter de pc.. is dan toch ook zonde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee, dat de DI sinds vanmorgen opeens een stuk harder gaan.... gelukkig!!!
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer in mijn farmerama carrière dat ik mijn wekker ga zetten! Ik heb de boel hopeloos verwaarloosd, en ik wil die stal!! Ik denk niet dat ik het red, maar dan jen heb ik het iig geprobeerd!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt idd wel belachelijke aantallen nodig ZEG!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ook ik heb mijn wekker gezet om half 5 voor morgen. Ik heb nog 200 DI nodig. Ik kan dan nog 3 velden anjers binnen halen en een hele bahamarama vol met bomen. Dan kan ik nog wat anders langs neerzetten (uien bv) en binnenhalen net voor het einde van het event. Dan maar hopen dat ik net voldoende DI binnen haal.

Lang geleden dat het zo hard werken was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet verder dan de (eerste) stal, denk ik, en daar heb ik inmiddels DI genoeg voor. Nu de ijsbloemen nog.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb net het event afgesloten, maar het ging dit keer niet echt op z'n janboerenfluitjes, en ook niet op mijn slofjes. Heel veel spelers kunnen het niet halen vanwege te weinig drop-items, jammer....jammer.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat het event nog maar 3 uur duurt En ik heb nog niet eens deel 1 in kunnen leveren. Belachelijk.



(heb net wel WAC ingezet en met supermest gestrooid, allemaal voor niets dus )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven