Entertainment alle pijlers

De gevaarlijkste wegen van de wereld

17-01-2016 21:54 378 berichten
In De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld rijden bekende duo's over levensgevaarlijke modderwegen langs diepe afgronden en ravijnen, extreme bergpassen en angstaanjagende jungleroutes. De duo's die zich aan het avontuur wagen zijn op z'n minst opvallend te noemen. Hier komen ze: Marc-Marie Huijbregts en Isa Hoes, Victoria Koblenko en Josje Huisman, Ruud de Wild en Sofie van den Enk, Bram Moszkowicz en Wibi Soerjadi, Arjan Ederveen en Lenette van Dongen, Kees Tol en Joris Linssen, Bridget Maasland en Rob Kamphues en De Jeugd van Tegenwoordig.



In de eerste aflevering rijden radio-dj Ruud de Wild en presentatrice Sofie van den Enk door Madagaskar. Het land staat bekend om z’n prachtige stranden, geurige specerijen en tropische regenwouden, maar ook om de slechtste wegen ter wereld. Lege accu’s, nauwelijks te passeren rivieren en levensgevaarlijke modderwegen maken deze rit er één om nooit te vergeten.



In de andere afleveringen gaan Victoria en Josje door Ethiopië, Arjan en Lenette door Bolivia, Marc-Marie en Isa door Georgië, Bram en Wibi door Vietnam, De Jeugd van Tegenwoordig door Peru, Kees en Joris door Mongolië en Bridget en Rob door Siberië.



De Gevaarlijkste Wegen Van De Wereld is vanaf 17 januari iedere zondag om 20:25 uur te zien bij BNN op NPO 3.



Die zin van de eerste aflevering klopt niet helemaal want Victoria & Josje ( compleet met een Josje die 10 kleuren bagger scheet & Vic die helemaal in haar element was ) hadden de primeur in Ethopie, maar goed ik zou het ze niet nadoen, was allang gillend naar beneden gestort. voornamelijk omdat ik ernstige hoogtevrees heb.





Wie kijkt er?
omg wat een bulten, die hebben straks gewoon last van hun nieren en rug..
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te zien, had even hello goodbye momentje, hoe hij weer interessante verhalen loskrijgt
leuke aflevering.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je wel blij met je GPS in ieder geval. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 28 februari 2016 @ 21:41:

Dan ben je wel blij met je GPS in ieder geval. ..nou idd, echt helemaal niets wat op een weg lijkt
Alle reacties Link kopieren
Mooie gesprekken tussen die twee vandaag wel kippenvel van díe verhalen van Kees over de brand.

Ook prachtig midden in de middel of nowhere...een tv.
Hoe zit dat nou met zo'n programma. Gaat er nog een auto mee voor de cameraman en z'n gevolg? Die had hun toch ook wel kunnen lostrekken?
Alle reacties Link kopieren
Nou, het valt mij altijd op dat er altijd wel wat lokalen, toevallig, in de buurt zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:_nut_ schreef op 01 maart 2016 @ 08:10:

Hoe zit dat nou met zo'n programma. Gaat er nog een auto mee voor de cameraman en z'n gevolg? Die had hun toch ook wel kunnen lostrekken?dat vraag ik me ook af en of ze weer helemaal terug moeten als de eindbestemming hebben bereikt of dat ze via een andere weg terug gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Kees juist tegenvallen. Vloeken, piepen over eten...vond z'n houding niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje021 schreef op 01 maart 2016 @ 09:44:

[...]





dat vraag ik me ook af en of ze weer helemaal terug moeten als de eindbestemming hebben bereikt of dat ze via een andere weg terug gaan

Mij lijkt dat ze via een andere weg terug gaan of misschien wel met heli of vliegtuig of zo.

Anders zouden ze wel een rondje rijden.
Vanavond alweer de laatste aflevering

Bridget & Rob dwars door het ijskoude Siberië



Presentatrice Bridget Maasland en presentator Rob Kamphues trotseren het ijzige Siberië. Ze bereizen de beruchte en gevaarlijke Road of Bones, ook wel Bottenweg of Weg des doods genoemd. Miljoenen krijgsgevangenen vonden hier ten tijde van het terreurbewind van Stalin de dood en hun botten werden verwerkt in de eenzaamste en koudste weg ter wereld. Daar waar de thermometer -72 aantikt, alles bevroren is en stil lijkt te staan, bereiken Bridget en Rob de koudste bewoonde plek op aarde. De extreme kou, gladheid en de lange donkere dagen maken The Road of Bones een van de gevaarlijkste wegen ter wereld. Verkeersongelukken zijn hier schering en inslag.
ja, laatste aflevering! jammer.
-72 ik zou doodgaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee halve afleveringen van gezien maar ze halen het niet bij de gevaarlijke wegen die ik op een andere zender zag, dat kan National Geographic zijn geweest. Dat waren vrachtwagens die over soortgelijke wegen reden, toch net iets griezeliger.



Edit: ook BBC niet met trucks, maar the episodes are not available, wel de index.



http://www.bbc.co.uk/programmes/b01kwgsp/episodes/guide
verba volant, scripta manent.
waarom zo de bewoners de gek aan steken? Als of die man voor de lol daar zit te vissen. Vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Zo donker continu. .. wat erg.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Mooi....goed koppel...erg imponerende omgeving.

Die wegen, de kou....prachtig...! EN de verhalen erachter, kippenvel
Come fly with me on a jetplane
Ik vind het een leuke uitzending. Ze zijn lekker ontspannen samen. Leuk om deze twee in deze setting te zien.



Siberie, voor mij de hel op aarde.



Zoveel niks, zo koud. Ik zou idd ook aan de alcohol gaan. En de antidepressiva.



Leuk stel zo samen hoor.



Indrukwekkende reis,



Leuke serie. Van mij mag er nog wel een reeks komen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie aflevering!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
was idd een leuke aflevering, viel eigenlijk wel mee qua gevaarlijkheid als je het met Georgië & Peru maar denk dat de kou en gladheid vooral ernstig is daar. Leuk koppel Bridget & Rob Kampues viel het jullie trouwens op dat ze daar links reden
Alle reacties Link kopieren
Vraag mij gewoon af is er tijdens de opnames van dit programma of de Engelse variant nooit een (ernstig)ongeluk geweest? Het zijn tenslotte gevaarlijke wegen waarover ze rijden en onderweg zien ze wel de resultaten van wat er op de weg kan gebeuren. Gewoon nieuwsgierig ben ik
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje021 schreef op 07 maart 2016 @ 10:45:

was idd een leuke aflevering, viel eigenlijk wel mee qua gevaarlijkheid als je het met Georgië & Peru maar denk dat de kou en gladheid vooral ernstig is daar. Leuk koppel Bridget & Rob Kampues viel het jullie trouwens op dat ze daar links reden Ohh bedankt, ik moet nog even kijken op Gemist.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint seizoen 2 :



Glenn Helder en Rick Brandsteder trappen een nieuw seizoen af in Suriname. De mannen trotseren de route van Paramaribo via de jungle naar het kustplaatsje Apoera en bouwen onderweg een hechte vriendschap op.



Oud-voetballer Glenn Helder en presentator Rick Brandster reizen voor de eerste aflevering van het nieuwe seizoen De gevaarlijkste wegen van de wereld naar Suriname. Van Paramaribo rijden ze via de jungle naar het kustplaatsje Apoera. Op deze spannende wegen leren de twee mannen elkaar goed kennen.



Goede gesprekken

Glenn en Rick blijken het prima met elkaar te kunnen vinden. Er wordt onderling niet alleen veel gelachen, maar er is ook ruimte voor goede gesprekken. Ondertussen maken ze kennis met het mooie Suriname, onder meer door een bezoekje aan de goudmijnen. Door een meer rijden blijkt nog een hele uitdaging en Glenns fobie voor beestjes speelt hem parten. Ondanks, of misschien juist dankzij, deze beproeving bouwen de mannen in de auto een hechte vriendschap op.



Angstaanjagende wegen

In De gevaarlijkste wegen van de wereld bedwingen bekende Nederlanders routes waar menigeen liever een rondje voor zou omrijden. Levensgevaarlijke modderwegen langs diepe afgronden en ravijnen, extreme bergpassen en angstaanjagende jungle-routes: iedere BN'er die ook maar een beetje last heeft van wagenziekte, kan deze beproeving maar beter afslaan. Die angstaanjagende wegen zorgen onderweg echter wel naast klamme handjes aan het stuur ook voor pittige confrontaties, diepgaande gesprekken en hilarische momenten.
Relax we're all crazy, it's not a competition
jaaa, vanavond weer kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven