Entertainment alle pijlers

FB minderen, niet normaal!

27-10-2014 16:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om het checken van Facebook te minderen.



Ik heb al veel mensen ontvriend of op 'niet volgen' gezet. Zo zie ik al niet veel dingen meer voorbij komen en dat geeft al erg veel rust kan ik zeggen.



Maar ik vind het absurd hoe het checken van Facebook zo'n dwangmatige handeling van me is geworden.

Ik heb de app van mijn telefoon verwijdert, zodat ik er al iets minder goed/snel op kan.

Maar ik heb vandaag al best veel momenten gehad waarbij ik dacht: Aaargghh... nu had ik ff mn Facebook gecheckt.



Niet normaal.. het slaat nergens op.

Nog meer mensen die dit proberen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook, ik keek veel te vaak op mijn telefoon. Toen had ik het idee om mensen te gaan "ontvrienden" of "ontvolgen" of hoe je het noemt, vanwege de hoeveelheid meuk die ze dagelijks plaatsen. Maar toen ik daar eenmaal mee bezig was, vond ik het veel te veel werk en heb ik besloten om heel Facebook af te sluiten. Heerlijk wat een rust! In plaats van 's avonds op Facebook te kijken lees ik nu lekker een boek.

En ja, de eerste paar dagen is het wennen om niet steeds te kijken maar daarna ben je daar ook overheen.
Eigenlijk wil ik dit al heel lang TO, maar idd. het is zo'n gewenning...

Ik ga hem meteen ff van mijn telefoon wieberen. (dat doe ik vaker maar dat houd ik niet lang vol )



Ik denk dat ik het toch maar weer even ga proberen.

Ik doe in in ieder geval mee, althans een poging...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel bekend , ik heb Facebook zelfs een aantal maanden geleden ge-delete.

En dat gaf rust...eindelijk..



Ik ken nl geen middenweg , het is bij mij alles of niks , vandaar deze keuze.



Succes , ik herken mezelf in jou verhaal.
Ik ben ook voor de algehele delete gegaan, en ik mis het ook niet.

Soort dwangmatig checken werd het.
Als je je account bij Facebook delete, kun je nog een week of 2 op je besluit terugkomen en kun je je account weer heractiveren. Misschien maakt dat het makkelijker om het eens een tijdje zonder te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn die herkenning!



@ Classicqueen, voor mij is dit ook niet de eerste keer.

Ik heb zelfs Facebook al eens een paar maand verwijdert.. maar dan begint het toch weer te kriebelen. De nieuwsgierige aag die ik ben!

Dan neem ik me voor de controle te houden, maar de gewoonte sluipt er zo weer in.

En uiteindelijk heb je er niks aan!

Helemaal verwijderen kan ik geestelijk nog niet aan, haha.



Soms is Facebook voor mij ook een hulpje voor in real life.. als je geen telefoonnr van iemand hebt dan stuur je gewoon een berichtje via FB. Zo heb ik al een aantal contacten wat closer gemaakt.

Dus het is niet alleen maar negatief. Alleen dat continu willen checken irriteert me. Alsof je niet zonder kan!



@ Toedoelatoe: Mis je het helemaal niet??
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 27 oktober 2014 @ 17:00:

Ik ben ook voor de algehele delete gegaan, en ik mis het ook niet.

Soort dwangmatig checken werd het.



Super knap!

Ook al eens gedaan, maar naar een paar maand toch de verleiding niet kunnen weerstaan.

Hoe lang ben je nu FB-loos?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Bedoel je trouwens met niet volgen blokkeren/negeren of gewoon eruit donderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 oktober 2014 @ 17:02:

Als je je account bij Facebook delete, kun je nog een week of 2 op je besluit terugkomen en kun je je account weer heractiveren. Misschien maakt dat het makkelijker om het eens een tijdje zonder te proberen. I know, dat vind ik juist het lastigste er aan.. je kunt nog terug
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 27 oktober 2014 @ 17:05:

Bedoel je trouwens met niet volgen blokkeren/negeren of gewoon eruit donderen?Heel veel mensen heb ik wel als vriend (omdat ik het niet kan maken ze er uit te doen, hoe irritant ze ook zijn, omdat ik ze in real life mee maak) maar die zet ik op 'niet volgen'.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook helemaal gedelete en ik mis het niet, ik was er veel te vaak op aan het kloten. Ja ik mis veel nieuws maar zo heb je elkaar nog eens wat te vertellen.
quote:kimmik88 schreef op 27 oktober 2014 @ 17:07:

[...]





I know, dat vind ik juist het lastigste er aan.. je kunt nog terug Oh, nou dan heb ik een andere tip voor je: verander je wachtwoord in iets wat je niet gaat onthouden. Delete daarna je account.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 oktober 2014 @ 17:16:

[...]





Oh, nou dan heb ik een andere tip voor je: verander je wachtwoord in iets wat je niet gaat onthouden. Delete daarna je account.Haha dat is een goeie!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 27 oktober 2014 @ 17:14:

Hier ook helemaal gedelete en ik mis het niet, ik was er veel te vaak op aan het kloten. Ja ik mis veel nieuws maar zo heb je elkaar nog eens wat te vertellen.Hoelang ben je nu FB loos?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik heb een half jaar geleden ook mijn FB account verwijderd en ik mis het ook niet! Bij mij werd het ook dwangmatig checken en ik voelde me vaak ook nog een soort van rot/onzeker erdoor. Alsof ik aan iets mee deed waarbij je moest laten zien hoe fantastisch je leven is.



Ik trok het niet meer en dat moment kwam toen ik een kennis van vroeger IRL tegenkwam met haar pasgeboren zoon. Ze groette me niet eens maar ondertussen wist in wel hoe lastig jaar bevalling was geweest en dat haar kindje verl last had van zijn buik en daar een x voor in het ziekenhuis lag.



Ik wist zoveel persoonlijke dingen en IRL groetten we elkaar niet eens. Ik zou niet willen dat iedereen die ook maar weet wie ik ben zoveel van me weet.



Dat was voor mij de druppel en ben cold turkey gestopt. Vond het een verademing en ik mis het totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al 6 maanden Facebookloos. Heerlijk vind ik het, kalender gekocht om alle verjaardagen in te noteren en een kaartje sturen als iemand jarig is. Het is zo leuk om een kaartje te krijgen! Ik irriteer me niet meer aan bepaalde mensen en heb weer meer tijd voor andere dingen zoals lekker een boek lezen. Aanrader voor iedereen!
quote:kimmik88 schreef op 27 oktober 2014 @ 17:03:

Fijn die herkenning!



@ Classicqueen, voor mij is dit ook niet de eerste keer.

Ik heb zelfs Facebook al eens een paar maand verwijdert.. maar dan begint het toch weer te kriebelen. De nieuwsgierige aag die ik ben!

Dan neem ik me voor de controle te houden, maar de gewoonte sluipt er zo weer in.

En uiteindelijk heb je er niks aan!

Helemaal verwijderen kan ik geestelijk nog niet aan, haha.



Soms is Facebook voor mij ook een hulpje voor in real life.. als je geen telefoonnr van iemand hebt dan stuur je gewoon een berichtje via FB. Zo heb ik al een aantal contacten wat closer gemaakt.

Dus het is niet alleen maar negatief. Alleen dat continu willen checken irriteert me. Alsof je niet zonder kan!



@ Toedoelatoe: Mis je het helemaal niet??



Ik heb echt exact hetzelfde als jij, idd met bepaalde mensen heb je zo makkelijker contact en spreek je makkelijker af etc., maar al dat gedoe erom heen ben ik ook best wel zat...

Maar goed is het gewoon niet meer dan discipline om het niet iedere x te gaan checken ?



En niet volgen is dus niet eruit gooien? Hoe doe je dat? (ben erg technisch maar niet heus...)
Alle reacties Link kopieren
Als je bij het account van diegene bent klik je op de knop 'vrienden' en dan op: niet meer volgen.



Contact is makkelijker maken met facebook.. een telnr vragen doe je toch minder snel.



Het gedoe er om heen is het eigenlijk inderdaad. Het is een makkelijk adressenboekje.. het is gewoon erg dubbel!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Het is heel makkelijk: je kan gewoon je account deactiveren als je er tijdelijk vanaf wilt.



Dat heb ik in ieder geval gedaan. Ik doe er toch niets mee en hoef ook niet per se contact met nieuwe mensen via facebook.
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 27 oktober 2014 @ 19:42:

Het is heel makkelijk: je kan gewoon je account deactiveren als je er tijdelijk vanaf wilt.



Dat heb ik in ieder geval gedaan. Ik doe er toch niets mee en hoef ook niet per se contact met nieuwe mensen via facebook.Ja klopt. Alleen houd ik dat een dag vol. Want als je je inlogt ben je er weer gewoon. Het probleem is eigenlijk dat niet met en zonder kan. Haha het is wat...
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even bedenken wat je ook (allemaal) kan doen als je die facebooktijd inruilt voor iets anders. Lezen, of praten met iemand bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan de mensen die dus volledig Facebook verwijdert hebben:



Is het uberhaubt al een facebookvriend opgevallen dat je niet meer online bent?



En heb je af en toe niet dat je toch ontzettend nieuwsgierig word?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje, maar ik ben er nog niet aan toe om facebook helemaal uit mijn leven te bannen. Ik hanteer voor mezelf wel de regel dat een mens niet meer dan 100 "vrienden " kan hebben. Ik heb er nu 88 of zo. En als ik iemand lang niet heb gesproken / diegene bijna nooit iets posten, gooi ik ze er gewoon uit hoor. ( Mensen die ik op vakantie heb ontmoet of zo). En als ik uitnodigingen blijf krijgen van mensen die ik niet wil toevoegen blokkeer ik ze uiteindelijk ook. Ik had het laatst nog met een oud-klasgenoot: vroeger hadden we nauwelijks contact en dan nu maar vriendschapsverzoeken blijven sturen. Dat hoeft van mij dus niet. En soms ontvolg ik mensen inderdaad ook, zodat je alleen nog "op papier" vrienden bent.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik een FB junk ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven