Entertainment alle pijlers

FB minderen, niet normaal!

27-10-2014 16:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om het checken van Facebook te minderen.



Ik heb al veel mensen ontvriend of op 'niet volgen' gezet. Zo zie ik al niet veel dingen meer voorbij komen en dat geeft al erg veel rust kan ik zeggen.



Maar ik vind het absurd hoe het checken van Facebook zo'n dwangmatige handeling van me is geworden.

Ik heb de app van mijn telefoon verwijdert, zodat ik er al iets minder goed/snel op kan.

Maar ik heb vandaag al best veel momenten gehad waarbij ik dacht: Aaargghh... nu had ik ff mn Facebook gecheckt.



Niet normaal.. het slaat nergens op.

Nog meer mensen die dit proberen?
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik vind het ook wel storend hoor, ik ben over het algemeen niet zo enthousiast meer over sociale media. Mensen worden er zo asociaal van, hoe gek dat ook klinkt. Als ik met mijn moeder op de webcam zit, dan moet ze appen met die en die. Mensen nemen de moeite niet meer om te vragen hoe het gaat, omdat ze er vanuit gaan dat het allemaal wel op Facebook staat. En het eet ook niet lekker in een restaurant, als iedereen aam tafel zijn email/FB/twitter zit te checken. Ik heb zelf wel Facebook en Twitter, maar ik heb geen internet buitenshuis. En dat vind ik eigenlijk wel heel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook echt obsessed, maar van de ene dag op de andere was ik er compleet klaar mee. Ik kijk natuurlijk nog wel, meestal maar 1 keer per dag. De app vind ik ontzettend sloom en verbruikt veel batterij, wat ik het niet waard vind, haha. Ik mis het ook gewoon echt niet. Af en toe een keertje scrollen en ik zie wat voor onzin er weer gepost is, en dan ben ik weer genezen.
Alle reacties Link kopieren
@rozehanddoek (quoten werkt op een of andere manier even niet? ik kan dan niks in het veld typen, zal nog wel liggen aan het nieuwe format, net als dat ik nu niet bij de smileys kan komen op een of andere manier, maar goed dat terzijde)



Ik vind het ook ZO vervelend als iemand constant op dat schermpje zit te kijken als je in gezelschap bent! Prima als je even iets gaat opzoeken wat relevant is voor het gesprek oid of even een snelle blik erop werpt, maar bij sommigen blijft het maar doorgaan. En het aparte is dat je van die mensen soms uren moet wachten op antwoord, dan denk ik he? je zit toch altijd naar dat schermpje te loeren?



Wat ik ook echt niet snap, ik heb het afgelopen maandag nog meegemaakt, dat sommige mensen bij een concert de hele tijd op hun telefoon staren. Een concert! Waar je veel geld aan uitgeeft, en waarbij ik er vanuit ga dat je de artiest heel graag wilt zien? Ik zal het nooit begrijpen.
@yolo, een medestander! Wat fijn! Ik snap wat je bedoelt! Ik ben jaren geleden van een smartphone naar een simpel mobieltje gegaan en dat was echt een verademing. Ik was vroeger ook vrij verslaafd, maar ik vind het echt heerlijk dat ik zonder dat ding kan. Al zit ik thuis wel vaak op Facebook en Twitter. Maar dat is niet in het gezelschap van anderen en dat vind ik minder storend.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 01 november 2014 @ 08:27:

Misschien ligt het ook wel aan de leeftijd. Ik ben al belegen en het boeit me werkelijk niet wie en hoeveel mensen mijn FB-berichten liken.

En gelukkig denken mijn FB vrienden (jong of oud trouwens) daar hetzelfde over, want ik hen nog nooit een verwijt of opmerking daarover gehoord.Ik ben 20 en mij boeit het dus ook niet dus of het met leeftijd te maken heeft weet ik niet.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Mensen die in gezelschap continu op de telefoon kijken kan ik wel wat!

Zo'n type ben ik niet.



Als ik bij iemand ben en ook al hoor ik een Whatsapp geluidje, ik kijk nooit meteen. Misschien als mijn gezelschap naar de wc is ofzo. Maar vaak vergeet ik het weer en zie het pas als ik weer alleen ben.

Omdat ik het zo onbeschoft vind om midden in iemands verhaal op het schermpje te staan gluren, zal ik dat zelf nooit doen!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat niet, dat ik MOET kijken of dat ik moet kijken als ik gezelschap heb, wel erger ik me aan alle aandachttrekkende berichten. Maar ik denk dat als ik Facebook zou deleten, ik dan een hoop zou missen, een hoop nieuwtjes, ik heb nl. ook een soort van zakenpagina en kijk zit op heel veel groep pagina's die zijn ook leerzaam.
Alle reacties Link kopieren
HOE GAAT HET? Met diegene die per direct FB hadden verwijderd???
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Hallo feest der herkenning!



Ik heb toevallig afgelopen weekend besloten mijn Facebook apps overal vanaf te verwijderen, behalve van mijn iPad. Die ligt altijd veilig op mijn nachtkastje. Ik kijk dus alleen nog voor ik ga slapen even of er nog wat bijzonders gebeurd is, en verder laat ik het de hele dag links liggen. De wereld vergaat heus niet in die tussentijd ;) Terwijl ik daarvoor de app echt minimaal ieder uur opende om te kijken wat er allemaal gaande was :p



Idee kreeg ik toen ik met vriendjelief op vakantie was in Duitsland. We hadden geen Wifi daar, en allebei van tevoren besloten lekker ook geen 'vakantie-internet-bundel' te nemen. Wat een rust!! Een week lang alleen maar goede gesprekken gevoerd, spelletjes gedaan, gewandeld, noem maar op.

TV kijken was ook geen bal aan, want meneer kan geen Duits en er waren alleen Duitse zenders.



De tv zet ik nu thuis ook gerust de hele avond uit, lekker aan de slag voor mn vrijwilligerswerk, of op de bank met een boek en de kat. Vriendlief kan daarentegen echt niet zonder die tv, maar die is 'gelukkig' alleen in het weekend s avonds thuis.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Ik had de app ook al eens verwijderd van mn telefoon. Ook weken overdag niet gekeken..

Toen kwam ik op het heldere idee dat je ook gewoon via Internet op de telefoon kan inloggen op Facebook.

HAHA weg was de rust...



Het is volgens mij net als roken (ik rook niet) : je vind er niks aan, maar de gewoonte maakt dat je het telkens weer doet.



Het moet uit het 'systeem' dat ik het gewoon vind er telkens op te kijken...
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Oud Facebookers???
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Kimmik met mij gaat het uitstekend, nooit meer fb voor mij..Gisteren moest ik met een vriendin op de foto want er moest ingecheckt worden op fb, en daar moest een foto bij...Dat duurde een eeuwigheid want we stonden er steeds niet goed/ mooi op. En ze baalde dat ze me niet kon taggen..Tja.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is ook wel heel erg. Eerst de perfect foto voor FB hebben van JULLIE leuke avondje.

Maar top dat het goed bevalt :-)
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim drie maanden fb-loos, nog steeds blij mee hoor. Keek laatst even op zoon zijn fb om iets te checken en verbaasde me over de onzin op zo'n tijdlijn. Had alleen maar zin om weer uit te loggen. Nee, voor mij is het klaar.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Hi vlammetje.



Goed van je! Geen gevoel dat je nieuwtjes mist ?



Ik heb de app van mn telefoon afgehaald. En check nu FB maximaal 3 x per dag.

Dat lukt me al een paar dagen...
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa het gaat goed! Inmiddels nog steeds facebookloos! Ik vind het heerlijk.. soms knaagde het wel.. maar dat is puur uit verveling. Ik merk nu ook dat ik veel meer te vertellen en te vragen heb in plaats van het allemaal op facebook te lezen of te zetten. Heerlijk. Het enige wat ik me nog wel aan kan irriteren.. heb je dit in en dit gezien? Oohnee, jij hebt geen facebook meer.



Ik zat me wel te bedenken dat ik facebook nog een keer moet openen om alle verjaardagen eens op een kalender te zetten. Dat is het enige waar facebook echt echt handig voor is!!
Alle reacties Link kopieren
Top! Ja voor verjaardagen is het verdomd handig!



Maar wat mij opviel toen ik jarig was (pas geleden) hoeveel mensen mij feliciteerden! Maar eigenlijk is dat ook een fluitje van een cent. Bovenaan de tijdlijn staat meteen: zet iets op tijdlijn van die en die om te feliciteren...



Wat betekent zo'n felicitatie nu eigenlijk ?! Ik feliciteer mijn echte vrienden niet eens meer via FB.

Ik app ze nu met een leuk plaatje. Vind ik net iets persoonlijker.



En op hun verjaardag feliciteer ik ze natuurlijk in het echt.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan!!!



Ik heb eerst mijn WW verandert in iets onmogelijks om te onthouden en toen mijn account verwijdert!



Wat een overwinning! Hahaha!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 09 november 2014 @ 13:23:

Kimmik met mij gaat het uitstekend, nooit meer fb voor mij..Gisteren moest ik met een vriendin op de foto want er moest ingecheckt worden op fb, en daar moest een foto bij...Dat duurde een eeuwigheid want we stonden er steeds niet goed/ mooi op. En ze baalde dat ze me niet kon taggen..Tja.



Heeeel herkenbaar...

Dat is hetgene wat ik echt vermoeiend vind, dat het allemaal zo belangrijk is dat alles tegenwoordig op FB moet.



Goed dat je het hebt verwijderd Kimmik! Hoe bevalt het tot nu toe?

Ik heb zelf nog wel FB, maar doe er bijna niks meer mee, heb al maanden niks geplaatst en alleen dat geeft al rust.

Je gaat dan automatisch ook minder inloggen en je er ook minder mee bezighouden.
Alle reacties Link kopieren
Yesss tot nu toe bevalt het goed!



Het scheelt dat ik nu niet meer kan kijken en gek genoeg heb ik er nu ook totaal geen behoefte aan!

Dat heb ik ook met snoep, als het er niet is dan hoef ik het ook niet, jammer dan. Haha!



Maar het geeft echt wel rust..een bepaalde sociale druk is weg.



En een voorbeeldje vandaag: Kindje van mn neef is jarig, normaal zal ik via FB op tijdlijn zetten: Gefeliciteerd!

Nu heb ik een appje gestuurd en daardoor heb ik net eventjes met m'n neef heen en weer geappt, wat ik anders nooit doe! Vind ik alleen maar leuker! :D
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Zo is het ook veel leuker! Veel persoonlijker
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 19 november 2014 @ 17:24:

Maar wat vinden jullie? Ik word er gewoon zo moe van dat FB allemaal zo belangrijk is en dat ik nu dus

de boosdoener ben...



Jij hebt natuurlijk het recht om te zeggen dat je die foto niet op het www wilt hebben. Maar je kunt haar niet tegenhouden (tenzij je haar aan gaat klagen ofzo). Wel erg flauw dat ze jouw verzoek niet respecteert.

En FB is voor haar/jullie zo belangrijk, het is niet iets wat van zichzelf belangrijk is hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Thanks Himalaya, ja het is ook gewoon dat ik me niet meer bezig wil houden met FB, ik heb daar zo mijn redenen voor en gelukkig respecteert iedereen dat , maar deze vriendin dus niet echt...
Alle reacties Link kopieren
Yesss ze vraagt wel eerst of ze de foto mag plaatsen? Dat vind ik dan wel netjes van haar.. alleen beetje jammer dat ze dan geen begrip heeft voor je antwoord.
Alles weten maakt niet gelukkig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven