Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Alle reacties Link kopieren
quote:gnoompje schreef op 27 februari 2011 @ 22:31:

De kleine lettertjes vind ik altijd het leukst bij reclames



Bij mascara's staat vaak: Dit effect is gedramatiseerd

En het zijn idd ook nepwimpers..
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dit topic had ik nou even nodig want ik snap al heel lang iets niet en jullie misschien wel.



Gisteravond zag ik wéér die Activiareclame waar ze het hebben over een "opgeblazen gevoel". Je ziet dan vrouwen (altijd vrouwen) met een vertrokken hoofd een hand op hun buik leggen. Maar weet iemand wat er bedoeld wordt met een opgeblazen gevoel? Even heel plat: moet je boeren? Scheten laten? Kun je niet poepen? WAT is een Opgeblazen Gevoel??
quote:babado schreef op 27 februari 2011 @ 22:42:

Het leven zit al vol met ergernissen, en daar wil je geen diarree bovenop



dat zei ik laatst ook: ergernis: bril kwijt. Nog erger: bril kwijt èn diarree erop

tja....

Die dna-resetter verbaasde ik me ook al over.
quote:lasagne schreef op 27 februari 2011 @ 22:48:

'heractiverende deodorant' van gilette.. (?!?)



Kan iemand mij uitleggen wat dat is?

Zag het zojuist voorbij komen.



ook zo'n topproduct, want je hoeft maar 1 keer te spuiten, daarna heractiveerd het gewoon...

En alsof een brandweerman in het heetst van de strijd zich druk maakt over zweetgeur...
oh, een opgeblazen gevoel bestaat niet echt..

het is een loze term bedacht door de reclamemakers die op zoveel mogelijk klachten kan slaan.

zoals bv.: moet je boeren? Scheten laten? Kun je niet poepen?

als ze de term maar vaak genoeg gebruiken, wordt het geloofwaardig (kracht van herhaling) en weet iedereen zeker dat zijn/haar specifieke klacht een "opgeblazen gevoel" is.
quote:Primabella schreef op 27 februari 2011 @ 23:50:

@isodoro haha inderdaad. En hun product is zo goed, dat het model nepwimpers draagt.en die mascara die je winpers ook nog eens blijvend verdikt/verlengt....krijg je dat spul er dan niet af of zo?
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:20:

[...]





dat zei ik laatst ook: ergernis: bril kwijt. Nog erger: bril kwijt èn diarree erop

tja.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Vrouwzondernaam schreef op 28 februari 2011 @ 02:14:

Alles wat "gepatenteerd" is word ik kriegel van....



Mijn man heeft twee patenten *trots*



Verder zegt zo'n patent natuurlijk geen iota over de kwaliteit van een product, maar verder ben ik om. Patenten zijn gaaf
quote:isolde55 schreef op 28 februari 2011 @ 07:07:





Of die van Antikal: oh moeder komt zo....de badkamer......



die begrijp ik ook niet...dat moeders dan de badkamer gaat inspecteren (wat id de band tussen die man en vrouwen eigenlijk?)

Als mijn (schoon)moeder mijn badkamer checkt, krijgt ze meteen een emmer sop en doekje mee.
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:24:

[...]





en die mascara die je winpers ook nog eens blijvend verdikt/verlengt....krijg je dat spul er dan niet af of zo?





T zou wél handig zijn... nooit meer mascara op hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:24:

[...]





en die mascara die je winpers ook nog eens blijvend verdikt/verlengt....krijg je dat spul er dan niet af of zo? Nou ja, als je wimpers er maar niet van uitvallen, dan ben je verder van huis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:27:

[...]





die begrijp ik ook niet...dat moeders dan de badkamer gaat inspecteren (wat id de band tussen die man en vrouwen eigenlijk?)

Als mijn (schoon)moeder mijn badkamer checkt, krijgt ze meteen een emmer sop en doekje mee.Die idd, ik vraag me nu al tijden af wat die mensen van elkaar zijn. Is het een stel met inwonende vriendin? Zijn het studenten die vergeten zijn dat ze inmiddels 40 zijn? Hebben ze een heftige driehoeksrelatie? En wie z'n moeder is dat?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en die radioreclame die een paar weken terug steeds langskwam:



'Om het volgende duidelijk te maken mag u nu de radio uitzetten. Ja, zet hem maar uit. Toe maar, hij mag NU uit.



...



Je luistert nog steeds he? Radioreclame werkt'.



En dan in twee versies, ook 1 met 'het geluid mag zacht'. Maar ik ben nadat ik hem 1x hoorde naar die vent gaan luisteren. Zodra hij riep 'de radio mag nu uit' dan deed ik het ook, alleen om de irritante rest van die reclame niet te horen. En daar was ik dan heel trots op
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 08:27:

[...]





die begrijp ik ook niet...dat moeders dan de badkamer gaat inspecteren (wat id de band tussen die man en vrouwen eigenlijk?)

Als mijn (schoon)moeder mijn badkamer checkt, krijgt ze meteen een emmer sop en doekje mee.Dat vraag ik me ook altijd af...is het een stel met een buurvrouw erbij, hebben ze een poly amoureuze relatie, zijn het zussen en een broer??
Alle reacties Link kopieren
quote:Solveig schreef op 28 februari 2011 @ 08:58:

[...]





Die idd, ik vraag me nu al tijden af wat die mensen van elkaar zijn. Is het een stel met inwonende vriendin? Zijn het studenten die vergeten zijn dat ze inmiddels 40 zijn? Hebben ze een heftige driehoeksrelatie? En wie z'n moeder is dat?

Ik denk dat ik Antikal eens ga schriven en vragen hoe het zit... Ow haha, ik kom hier mijn eigen berichtje tegen, is dus een jaar geleden dat ik de mail heb gestuurd.....



Had niet door dat dit een oud topic is
quote:Solveig schreef op 28 februari 2011 @ 08:58:

[...]





Die idd, ik vraag me nu al tijden af wat die mensen van elkaar zijn. Is het een stel met inwonende vriendin? Zijn het studenten die vergeten zijn dat ze inmiddels 40 zijn? Hebben ze een heftige driehoeksrelatie? En wie z'n moeder is dat?volgens mijn man hoort die moeder bij de man. De man is de partner van een van de vrouwen en die andere vrouw is haar inwonende zus (geen idee waar het op gebaseerd is)
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw van die man is gewoon assepoester.. en de boze stiefmoeder komt controleren..
Alle reacties Link kopieren
Reclames voor anti-cellulites crèmes.



Dan laten ze een meisje van 15 zien... zeer representatief voor de doelgroep
Alle reacties Link kopieren
quote:Haley schreef op 28 februari 2011 @ 08:09:

Kijk, dit topic had ik nou even nodig want ik snap al heel lang iets niet en jullie misschien wel.



Gisteravond zag ik wéér die Activiareclame waar ze het hebben over een "opgeblazen gevoel". Je ziet dan vrouwen (altijd vrouwen) met een vertrokken hoofd een hand op hun buik leggen. Maar weet iemand wat er bedoeld wordt met een opgeblazen gevoel? Even heel plat: moet je boeren? Scheten laten? Kun je niet poepen? WAT is een Opgeblazen Gevoel??Ik krijg een opgeblazen gevoel in mijn buik als ik veel te veel gegeten heb.
Alle reacties Link kopieren
Die vent op de bank - kijkt voetbal, roept Tommy (poes) bij zich, poes springt op schoot en vervolgens roept 'ie tegen Tommy dat 'ie voetbal aan het kijken is... eikel
Alle reacties Link kopieren
quote:babado schreef op 27 februari 2011 @ 22:42:

Het leven zit al vol met ergernissen, en daar wil je geen diarree bovenop





Die wilde ik ook noemen!



Getvedegetver wat een vieze zin! Zie je een mevrouw met een paraplu lopen... "daar wil je geen diaree bovenop....
Alle reacties Link kopieren
En sowieso alle reclames voor schoonmaakmiddelen: het zijn ALTIJD vrouwen die ook altijd heel blij kijken als ze poetsen.
Ach en die Rennie-reclame...Rennie zet overtollig maagzuur om en water en andere lichaamseigen stoffen.

Ja? Maagzuur is ook lichaamseigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 28 februari 2011 @ 09:30:

Die vent op de bank - kijkt voetbal, roept Tommy (poes) bij zich, poes springt op schoot en vervolgens roept 'ie tegen Tommy dat 'ie voetbal aan het kijken is... eikel Jaaaa, daar zit ik me ook altijd aan te ergeren! Gast, make up your mind en laat anders die kat met rust. :-)
quote:Lizzl schreef op 28 februari 2011 @ 09:30:

Die vent op de bank - kijkt voetbal, roept Tommy (poes) bij zich, poes springt op schoot en vervolgens roept 'ie tegen Tommy dat 'ie voetbal aan het kijken is... eikel Jaaaah, oh wat erg. JIJ roept die kat toch. Poes mag wél komen om in zijn aaibehoefte te voldoen maar oh wee als poes in beeld staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven