Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
quote:prettywoman27 schreef op 28 februari 2011 @ 10:04:

Die autoreclame, koopt een man iets van caffeinekauwgom en redbull. Zegt die vrouw van de winkel: oh , u moet nog even door? Zegt de man: Nee, we zijn al bijna thuis.



Die auto rijd zoooo relaxed dat je bijna achter het stuur in slaap valt....



Nou, ik ben direct om...

Die snapte ik al niet. Nu wel.



Levensgevaarlijke auto dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan de reclame waarin een man prei staat te snijden , voor weel ik welk gerecht. Vrouw komt langs en doet het even opnieuw, want op de doos van het wereldgerecht staat dat de prei in ringetjes gesneden moet worden. Manlief maakte er reepjes van, en dat kon dus niet. Dus moeder de vrouw moest t even beter doen.

Je zou toch nooit meer n mes of een prei aanraken, als man
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
jaaaa en dat bouillonblokje MOET de pan in voor de groenten. Poehee, hadden man en kinderen bijna de soep verpest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die baby zo ontzettend schattig, maar ik begrijp nog steeds de link niet met een telefoontoestel... Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt levensgevaarlijk!



En Ratteke; graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
nu nög lekkerder.. en eerst was t niet zo lekker ofzo???
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 28 februari 2011 @ 10:37:

jaaaa en dat bouillonblokje MOET de pan in voor de groenten. Poehee, hadden man en kinderen bijna de soep verpest.hahaha ja dat denk ik ook elke keer!!!!!
quote:lief_29 schreef op 28 februari 2011 @ 10:42:

Ik vind die baby zo ontzettend schattig, maar ik begrijp nog steeds de link niet met een telefoontoestel... Iemand?Over welke reclame heb je het? Baby en telefoon is iets te weinig info.
Alle reacties Link kopieren
je kan met die telefoon direct op de printer die thuis staat afdrukken. Kindje stelt de foto voor die naar huis wordt verzonden. Die reclame bedoel je toch?
Alle reacties Link kopieren
Een haarprodukt :

Voedt je haar van binnenuit. Dat is al onzin. Je kunt vanaf de buitenkant je haren niet voeden. Het blijft aan de haar plakken als je het er niet afspoelt.

En dan laten ze de doorsnee van een haar zien die er uitziet als een staalkabel, opgebouwd uit vele dunne kabels met een vliesje er omheen. Klopt helemaal niet. Onze haren bestaan uit een soort schubben die over elkaar heen liggen.
Alle reacties Link kopieren
Voor al het onhygiënisch vuil.

Sorry ik heb alleen hygiënisch vuil in huis





Nu weet u waarom wij de goedkoopste zijn.

Nee, ik weet alleen dat jullie de concurrent goed kunnen afzeiken.
Alle reacties Link kopieren
Ja die bedoel ik ja. Wat ik dan niet snap is dat dat kind eerst met zijn buggy over de snelweg moet racen voordat hij op de foto gaat.

Ik weet het merk telefoon niet meer... Te zeer onder de indruk van dat lieve smoeltje
Alle reacties Link kopieren
Haha, hij gaat op vakantie op de foto, op wintersport geloof ik. Het versturen van die foto naar de printer thuis wordt verbeeld door dat mannetje die over de snelweg raast. En dan komt ie thuis uit de printer, terwijl hij nog echt gewoon op vakantie is.
Alle reacties Link kopieren
En het gaat over de printer hoor, niet over de telefoon :-)
quote:lief_29 schreef op 28 februari 2011 @ 11:04:

Ja die bedoel ik ja. Wat ik dan niet snap is dat dat kind eerst met zijn buggy over de snelweg moet racen voordat hij op de foto gaat.

Ik weet het merk telefoon niet meer... Te zeer onder de indruk van dat lieve smoeltje



de reclame gaat erover dat je een foto maakt en die meteen naar een printer met internetaansluiting kunt sturen om af te drukken.

Eerlijk gezegd zou ik daar niet blij mee zijn, jan en alleman die foto's naar mij stuurt en mijn printer maar dure fullcolour-afdrukken maken...

mail zo'n foto gewoon dan beslis ik zelf of het afdrukwaardig is.
Die Dettol reclames zijn ook je reinste onzin. Ze doen daarin net alsof je huis op zijn minst steriel schoon moet zijn, terwijl een beetje huisbacteriën alleen maar goed zijn voor je weerstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:prettywoman27 schreef op 28 februari 2011 @ 10:04:

Die autoreclame, koopt een man iets van caffeinekauwgom en redbull. Zegt die vrouw van de winkel: oh , u moet nog even door? Zegt de man: Nee, we zijn al bijna thuis.



Die auto rijd zoooo relaxed dat je bijna achter het stuur in slaap valt....



Nou, ik ben direct om...Jaaa dat denk ik nou ook elke keer!
Alle reacties Link kopieren
Alle reclames voor homeopatische geneesmiddelen. Er zit niks in maar we vangen er wel geld voor.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Alle reacties Link kopieren
Oja die dettol, en dat kindje dat vriendjes kan maken omdat hij speciaal merk eten krijgt. (of was die al genoemd?)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Al die babyreclames met zgn latijnse termen om te laten zien dat het echt wel werkt. Immuno Fortis... Aha en iets met blabla comfortis... Oh ja dan geloven we het wel.
Alle reacties Link kopieren
en dan die mevrouw (of meneer, dat weet ik niet meer,) die liever niet teveel medicijnen slikt.

DE oplossing: medicijn met dubbel werkzame stof gehalte: dan hoef je er nog maar 1 om de hele dag geen hoofdpijn te hebben, ipv normaal 2



Ongelooflijk goed over nagedacht door de reclamemaker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 28 februari 2011 @ 11:13:

Oja die dettol, en dat kindje dat vriendjes kan maken omdat hij speciaal merk eten krijgt. (of was die al genoemd?)



"hij is net 1 en deelt echt alles met zijn vriendjes" *kind ramt afgekloven lepen in mond ander kind*



een kind van 1 en vriendjes...tja, ik zou het contacten noemen. Ik heb bij mijn 1-jarigen altijd weinig vriendschap gezien, dat komt later pas.
Alle reacties Link kopieren
Breek me de bek niet open over sekse-stereotypen:

- Man koopt auto en vrouw en kinderen mogen auto komen bewonderen (is alweer een tijdje geleden). Ik ga er toch van uit dat je een auto samen koopt.

- Vrouw gaat avondje uit met haar zussen, maar zet wel nog even eten voor manlief en de kinderen op tafel. Stel je voor dat hij zelf zou moeten koken!

- Al genoemd: Man die prei verkeerd snijdt en zij helemaal in paniek omdat de bouillonblokjes nog niet in het water zitten.

- Amersfoortse (eindelijk een merk dat ik heb onthouden): Mensen zitten te werken in de buitenlucht op een tropisch eiland. Alle vrouwen zijn secretaresses of telefonistes! Dat is pas relaxt: Mannen die werken in een kantoor waar de natuurlijke machtsverhoudingen weer kloppen.



Ik merk dat ik echt boos word van dit soort reclames, grrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook altijd raar als schoonheidsproducten claimen: 80% zou dit product aanraden aan een vriendin.

Maar niet zelf kopen blijkbaar?



En raden ze het ook aan als de vriendin ervoor moet betalen? (het zijn tenslotte vaak gratis testers die beoordeeld worden)

Ik kan er gewoon niet zoveel mee, met die claim.
quote:isadoro schreef op 28 februari 2011 @ 11:17:

- Amersfoortse (eindelijk een merk dat ik heb onthouden): Mensen zitten te werken in de buitenlucht op een tropisch eiland. Alle vrouwen zijn secretaresses of telefonistes! Dat is pas relaxt: Mannen die werken in een kantoor waar de natuurlijke machtsverhoudingen weer kloppen.



Ik merk dat ik echt boos word van dit soort reclames, grrrr.lijkt me trouwens helemaal niet relaxt, je werkplek open en bloot in een bos. Al die beestjes en vallende blaadjes. En wat als het hard waait of regent...Volgens mij hadden ze er ook een op een tropisch eiland. Nou dat is echt stukken minder relaxt dan het eruit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven