Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Ah, jullie hebben mijn reclames al gebruikt.



Yamuna, die is inderdaad stom!



En TO, die DNA resetter gaat ook nergens over.
Alle reacties Link kopieren
Smeerkaas voor Kerels

Mannenbrandstof
Alle reacties Link kopieren
Actieve zuurstof (van een paar jaar geleden in wasmiddelen). Zuurstof is gewoon een molecuul en die kun je niet actiever maken, die zijn gewoon chemisch zoals ze zijn.



Ontzettend veel onzin in schoonheidsreclames, vooral over allerlei effecten die cremes gelukkig niet kunnen hebben (omdat je huid gelukkig een goede barriere is).
Alle reacties Link kopieren
quote:Hangmat schreef op 27 februari 2011 @ 22:15:

Always iets over: "als je ongesteld bent weet je tenminste dat alles werkt naar behoren" ofzoiets Alsof je menstruatie iets zegt over je vruchtbaarheid.... Have a happy period

Lijkt me best een kutreclame als je vruchtbaarheidsproblemen hebtJa! Erg is die reclame! En dan ook nog 'happy period' , jaa tuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Al mijn erger-reclames zijn ook al genoemd! Leuk topic!
Maar dat maandverband met Kamille is ook zowat. Lekker, Kamille daar. Goed vóór schimmelinfecties ook. En... Mensen met een parfumallergie zijn er vast ook heel blij mee, zo'n geparfumeerd maandverbandje.



Alle reacties Link kopieren
Quote

Starshine, 5 minuten geleden

Rennie zet overtollig maagzuur om en water en andere lichaamseigen stoffen.



Hebben ze wel mooi, zonder het te beseffen, het middel gevonden dat ervoor zorgt dat vrouwen in woestijndorpen, niet langer 14km hoeven lopen voor een kruik vers water.
Alle reacties Link kopieren
Al die shampoos, cremes etc met extracten van allerlei vruchten of planten. Dikke vette onzin. Het zijn gewoon de synthetische varianten daarop.



Of die vruchtendranken met hyper-schier-onvindbare bessen die ergens in de Himalaya op een bergtop te vinden zijn. Alsof je daar mega-liters sap van kunt maken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ja gadver, dat snap ik ook niet, die kamille.
quote:Lizzl schreef op 28 februari 2011 @ 09:42:

Quote

Starshine, 5 minuten geleden

Rennie zet overtollig maagzuur om en water en andere lichaamseigen stoffen.



Hebben ze wel mooi, zonder het te beseffen, het middel gevonden dat ervoor zorgt dat vrouwen in woestijndorpen, niet langer 14km hoeven lopen voor een kruik vers water.haha, gewoon rennies sturen
Alle reacties Link kopieren
Die ChupaChup reclame:

Er zit 0% vet in



Ja, maar 99% suiker, pfft..
O ja 'Yang Mei' berries (jeng mee, zoals hij het zegt). Wat een gelul!
Alle reacties Link kopieren
En dan de uitslagen van testen.

92% van de vrouwen zijn zeer tevreden over dit product!



Met kleine letters onder in het scherm staat dan:



Getest door 38 vrouwen



(of 82 - dat is wel zo'n beetje standaard geloof ik).
Alle reacties Link kopieren
Babymelk die geinspireerd is op moedermelk. Ja duh, het zou slecht zijn als het geinspireerd zou zijn op ontbijtkoek!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 28 februari 2011 @ 09:44:

O ja 'Yang Mei' berries (jeng mee, zoals hij het zegt). Wat een gelul!



ja want als je op dat pak kijkt, weet je dat dat sap voor 98 % uit appelsap bestaat, 1% ananassap, 0,5% toegevoegde vitamines en de rest is jeng may berrie aroma



(of iets dergelijks, maar van die gezellige pakken mango-abrikozensap bestaat ook vaak voor het grootste deel uit sinaasappelsap)
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou je in hemelsnaam een bloemetje uit je kamille-maandverbandje halen? Vóór gebruik lijkt me vrij zinloos, stop dan dat bloemetje er niet in. En ná gebruik.....
Alle reacties Link kopieren
'Het werkt in z'n buikje' - ja duh, het is flesvoeding, het is wel de bedoeling dat dat in z'n buikje werkt (ze bedoelen: eerst hadden we hier een gezondheidsclaim maar dat mocht niet meer, dus nu is het een vreemde zin)



Wasmiddelen die al zeker 10 x hebben geroepen dat het 'nu nóg schoner wast': Nog schoner en de gaten vallen in je kleding



En 'Dat is míjn winkel' - nee hoor, da's de winkel van een groot bedrijf dat dankbaar gebruik maakt van jouw aandachtsgeilheid
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 28 februari 2011 @ 09:47:

Babymelk die geinspireerd is op moedermelk. Ja duh, het zou slecht zijn als het geinspireerd zou zijn op ontbijtkoek!
Ik vind dat ze ook vaak zo onnozel doen over doorlekken. Hup, een beker gekleurd water over het maandverband! En zie je, hij lekt niet door!



...Nee natuurlijk niet. Doorlekken gebeurt ook nooit, door die plastic onderlaag. Maar achterlangs lekken... Ja, dat gebeurt mij nou altijd!!!



(Gelukkig word ik nu niet meer ongesteld met de prikpil, wat een zegen!)
Alle reacties Link kopieren
Oh en deze:



'Dermatologisch getest'.



Ja, dat mag ik hopen. Maar wát was de uitslag?



Ik bedoel: van de 20 gebruiksters hebben er nu 18 blijvende littekens door de brandwonden die ontstaan zijn van dit geweldige zalfje, maar het is WEL dermatologisch getest....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 27 februari 2011 @ 22:45:

Idd die Have a happy period...Always! Maandverband maakt je period juist minder happy, doe mij maar een o.b. dan. Voel je er tenminste minder van.



Off-topic helemaal mee eens. Maandverband vind ik érg onaangenaam, vooral als je het gewoon -voelt- vloeien. Je kunt op de eerste 2, 3 dagen om de haverklap naar het toilet om je luier te verschonen.



Overigens denk ik dat er wel degelijk vrouwen zijn die blij zijn met hun menstruatie. Ik ben dat wel vaker tegengekomen op de wat zweverige fora. Menstrueren is een viering van de vrouwelijkheid, iets zo natuurlijk wat bij het vrouw zijn hoort...en bevestigt dat je lichaam naar behoren werkt.

Ja ja...de rugpijn en buikkrampen zijn echt een feestje waard...



In de gezichtsverzorgings-reclames kom je natuurlijk de meeste onzin tegen. Maar spiercremes die doordringen tot bij de spieren of gewrichten...dat weet ik nou ook zo net nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 28 februari 2011 @ 09:50:

En waarom zou je in hemelsnaam een bloemetje uit je kamille-maandverbandje halen? Vóór gebruik lijkt me vrij zinloos, stop dan dat bloemetje er niet in. En ná gebruik.....



Zag ik net ook voorbij komen ja.

Die bloemen lijken meer op magrieten dan op kamille trouwens.
inderdaad , zo'n stomme nietszeggende claim, dermatologisch getest....



Of, NU met 10% minder vet.

10% minder dan wat? Het vorige product? Het gemiddelde van alle margarines op de markt? 10% minder dan wagensmeer?

We gaan er vanuit dat ze hun oude boter bedoelen, maar ze zeggen het niet....
Alle reacties Link kopieren
Of shampoos die zogenaamd doordringen tot de kern van je haren.

Haar is 'dood'. Je kan er hoogstens een laagje omheen leggen, maar van binnenuit???
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Die autoreclame, koopt een man iets van caffeinekauwgom en redbull. Zegt die vrouw van de winkel: oh , u moet nog even door? Zegt de man: Nee, we zijn al bijna thuis.



Die auto rijd zoooo relaxed dat je bijna achter het stuur in slaap valt....



Nou, ik ben direct om...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven