Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 05 mei 2017 @ 08:52:

aaah schattig die 2 had ze ook al voorbij zien komen



[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5983928F[/img]



speciaal voor jou om je op te vrolijken

Oooohhh...Dougal...

Dank Rouge!

Ik vond zelf boek 1 geweldig mooi, daarna werd het iets minder, maar nog steeds mooi. Boek 6 vind ik ook erg mooi. Ben alleen bang voor wat gaat komen...
Alle reacties Link kopieren
quote:-catnip schreef op 05 mei 2017 @ 13:27:

Hahaha. Dat vraag ik ook omdat ik bang ben dat deel 1 het leukst is, zoals met heel veel boeken en series.



Vriend en ik zijn dus seizoen 2 weer aan het kijken en hebben gisteren ''Faith'' gezien, bah wat kreeg ik daar een tranen. Die aflevering is echt hartverscheurend. Met daarbij ook nog dat gebeuren met Fergus natuurlijk.

Ik vind seizoen 2 wel leuker nu ik hem opnieuw kijk, misschien door de achtergrond informatie die ik er door het boek bij heb gekregen.

We kijken nu trouwens weer even niet verder, ik wil eerst boek 2 uit hebben voordat we verder gaan kijken. ja in deel 1 is het natuurlijk allemaal nieuw en spannend . ja ik heb de ogen uit me hoofd gehuild laatste keer dat ik zo overstuur was, was met McLeod's Daughters toen Claire doodging dat van Fergus heb ik geskipt ik kon dat echt niet aanzien.



geen dank RockOla
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ooeehhh...even wakker worden met het plaatje van Dougal...en Jamie natuurlijk!

Tot laat gelezen in mijn outlanderboek, en gedroomd over Schotland vannacht. Vandaag maar eens een paar boeken scoren over Schotland, eens kijken of er iets leerzaams te krijgen is. Kruizing geschiedenis/ reisgids of zo. Ik ben hongerig naar info over Schotland, wil van alles weten voor mijn reis in augustus.
Alle reacties Link kopieren
Deze misschien interessant voor jou RockOla: Diana in Edinburgh



Sowieso is er tot november die Jacobite tentoonstelling in The National Museum of Scotland (Edinburgh). Lijkt mij heel tof!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip catnip! Ik heb zo het gevoel dat ik het erg druk ga krijgen in Schotland. Ik ben al druk aan het uitzoeken wat op de route of in de buurt ligt. Heb er heel veel zin in!

Ben ook erg benieuwd naar het eten trouwens. Ik hoor wel eens slechte verhalen over het eten in Engeland en Schotland, maar in Engeland vorig jaar heerlijk gegeten!

Ga wel naar Culloden, en we zitten ook vlak bij enkele musea waar veel te vinden is over de Jacobieten.

En natuurlijk de Highland Games in Strattpeffer..
Alle reacties Link kopieren
National Museum of Scotland is verder gratis, dus als je in de buurt bent zou ik die wel zeker meepakken. Keuzes maken is altijd erg lastig, je kan helaas niet alles zien.



Ik vond het eten erg goed trouwens, wel te vergelijken met wat je in Nederland hebt qua optie's. Ik heb zelf veel voedselintoleranties dus ik ben erg kieskeurig met waar we kunnen eten. Echter geven ze veel allergenen op de kaart aan daar en hadden ze voor mij ook veel glutenvrije optie's, jippie. Verder vond ik het vlees elke keer erg goed bereid en waren de mensen ook aardig en behulpzaam. Ik heb wel gehoord dat de fish en chips niet overal even goed is, dat heb ik verder niet gegeten maar ik denk dat dat dus wel afhankelijk is van de kwaliteit.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
ik heb heerlijk gegeten, zo lekker knus in de pub veel leuker dan een restaurant. weinig gekkigheid gegeten
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
En haggis? Iemand geprobeerd?

Ik ben overigens een echte viseter, dat komt vast goed in Schotland.
Alle reacties Link kopieren
vriend had het op de laatste avond bestelt, had ook een hapje genomen vond het niet zo spannend
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Hoewel we in augustus gaan vind ik het qua kledingkeus wel moeilijk. Het kan alle kanten op natuurlijk. Ik denk dat ik een water en winddicht jack meeneem, niet te dik. Het zal wel niet te koud zijn rond die periode.

Maar ik ben een echte koukleum, altijd dode witte vingers en koude voeten. Ik zag Claire in de serie in haar jurkje in de regen...ik denk dat ik binnen een uur dood zou gaan van de kou! Zelfs met brede wollige highlander aan mijn zij
Alle reacties Link kopieren
Ach, tegen die tijd gewoon op weersvoorspellingen op het internet kijken. Je kan het daar wel met Nederland vergelijken, zal niet super veel verschillen. In ieder geval zorgen dat je een waterdicht jack hebt indd en verder dunne vestjes die je makkelijk uit kunt doen en meenemen.



Haha ja arme dat jurkje van Claire was echt niks. Kan je bijna nog beter naakt zijn.



Ik vind het trouwens wel apart hoe ze Bonnie Prince Charlie in de serie hebben gedaan. In de serie is hij echt een stuk raarder en debieler dan in het boek. Ik vind die uit de serie ook totaal niet charmant, terwijl die uit het boek dat wel enigszins is.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
het weer is idd een dingetje in Schotland, Ik was er in sept en toen was het aardig weer droog en ongv 15-16 graden had genoeg aan mijn spijkerjas.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zorg in elk geval voor een waterdichte jas, en zorg dat ik eventueel iets eronder kan doen als het koud is. En het schijnt ook aardig muggig te zijn. Dus goed muggespul mee. En iets tegen zeeziekte...ben vorig jaar doodziek geweest op de boot naar Newcastle. Kan net als Jamie niet zo goed tegen ruwe zee. Had ik eerder nooit! Maar die laatste keer...mijn maag vacuum gekotst

Ja catnip..de Bonnie Prince was een stuk nichtiger in de serie. Dat zoveel mannen hun leven gaven voor zo'n slijmjurk...Zal in het echt wel wat anders zijn geweest. Hoewel...die Franse vorsten waren ook zo nichterig toch?
Alle reacties Link kopieren
Omg ik kwam opeens tot de ontdekking dat ik op 90% van mijn boek zit. Jamie en Claire zijn nu net bij Culloden in de buurt, nadat Sandringham en Alex beiden dood zijn. Ik krijg buikpijn van wat me te wachten staat.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Nou Catnip...ik zou zeggen...neem een whisky erbij(heb ik ook gedaan toen, echt waar), en de scherpe randjes gaan er wel wat af Maar makkelijk wordt het allemaal niet...

Maar ik ben nu al een eind in boek 6, en ben nog steeds geen alcoholist. Het is te doen dus.
Alle reacties Link kopieren


Wow, ik heb zo hard gehuild. Ben nu alweer bij de toekomst aangebroken, dus heb het ergste gehad. Ik ben echt een paar keer in tranen uit gebarsten. Vriend kwam thuis, zag me sniffen en begon te lachen. Ik zei: I just died a little bit more, on the inside.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Och catnip...ik weet het...en leef mee
Alle reacties Link kopieren
Thanks
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Vooral ook die stukjes dat ze tegen elkaar zeiden van ''Blood of my blood and bone of my bone''. En natuurlijk dat stukje tekst dat Jamie ook zei in die nieuwste trailer, toen hield ik het echt niet meer.



“I will find you," he whispered in my ear. "I promise. If I must endure two hundred years of purgatory, two hundred years without you - then that is my punishment, which I have earned for my crimes. For I have lied, and killed, and stolen; betrayed and broken trust. But there is the one thing that shall lie in the balance. When I shall stand before God, I shall have one thing to say, to weigh against the rest."



His voice dropped, nearly to a whisper, and his arms tightened around me.



Lord, ye gave me a rare woman, and God! I loved her well.”
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
*deelt tissue's uit*



Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
daar ga je toch een beetje dood van..

Bestaan er zulke mannen!?. Ik krijg hier gewoon al weer de bibbers...
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik heel eerlijk ben krijg ik daar wel een naar gevoel van. Zo van, bestaat dit soort liefde echt, en de sterkte band die zij hebben? Bestaan zulke mannen echt? Of niet meer in deze tijd, zijn dingen nu anders?

Dan probeer ik mezelf maar te vertellen dat het fictie is, maar dat idee maakt me ook weer verdrietig ofzo.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ja..ik weet echt precies wat je bedoelt..dat gevoel wat jij beschrijft ken ik maar al te goed..Ik noem het maar hopeloos romantisch...

En vergeleken met Jamie...tja...ik denk dat zulke mannen niet (meer)gemaakt worden. Hij heeft echt alles wat onze belachelijke romantische zieltjes beroerd , groot, stoer, sterk, geweldig lijf,knap,lekker, gevoelig, meelevend, beschermend, een geweldige minnaar...enz enz..en dan weet je eigenlijk wel genoeg, onmogelijk dus.

Maar stiekem fantaseren we er op los...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik ben blij dat je mij begrijpt.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met boek 3, Voyager. :D
Ik vind het gedeelte met Claire nu wel interessant, omdat ze steeds meer te weten komen. Al denk ik wel van: schiet op en ga terug alsjeblieft.
Dat met Jamie vind ik heel leuk om te lezen, vanuit zijn perspectief. Arme ziel, 7 jaar in een grot. :cry:

(en wat een rare emoticons, potverdorie viva)
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven