Entertainment alle pijlers

Sure....

15-09-2014 00:08 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net naar een tv-serie te kijken (Dexter) en ja, ik weet het...het ís maar televisie, maar er worden zulke domme fouten gemaakt. Afdeling Moordzaken is toegankelijk voor iedereen, alles kan binnenlopen op een afdeling wat strikt genomen beveiligd zou moeten zijn (dossiers liggen op het bureau, vreemden kunnen zo in het systeem) etc.



Dit deed me denken aan een topic jáááren geleden over onwaarschijnlijkheden in films/series. Dingen waarvan je denk:"Jáááá hóór...tuurlijk kan dat!" Door een buis in het plafond ontsnappen, Rambo die geen kick geeft als hij van 10 meter naar beneden springt maar die doodgaat van de pijn als de heldin zijn sneewondje dept met een klein beetje jodium, etc.



De gebruikelijke onzin dus. Ik kan dat oude topic helaas niet vinden dus vandaar een nieuw topic: wat zie jij zoal aan onzin voorbij komen waarvan je al kauwend op je popcorn denkt:"Sure...net het echte leven..."?



PS: als je dat oude topic vindt, plaats dan een linkje svp (moeite waard om terug te lezen, was erg hilarisch!)
Alle reacties Link kopieren
Dat was een leuk topic ja!



Heel stom inderdaad al die overduidelijke fouten.
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek voeren wat iemand anders niet mag horen?

Gewoon een halve meter verder op gaan staan. Dan horen ze je niet meer.
Alle reacties Link kopieren
In je gewone kleren met losse lange haren een plaats delict onderzoeken.

En... Die ene bekende acteur heeft het altijd gedaan.



Terwijl je al jaren samen op een CSI lab werkt toch iedere keer weer heel uitgebreid uitleggen wat je aan het doen bent, alsof je een docent bent.



Als je een vingerafdruk in een computer stopt en de zoekmachine laat lopen is het écht nodig dat alle foto's van de mensen die in het systeem zitten op het scherm getoond worden.



Maar dat komt natuurlijk omdat de politie met de allernieuwste, futurologische computers werkt.



O ja, nooit gebruikt er iemand gewoon Google, maar altijd een zoekmachine waar ik nog nooit van gehoord heb.



En waarom gebruiken ze bij Opsporing Verzocht niet die software die de reflectie in een horloge nog kan vergroten naar een resolutie, zodat dat je het gereflecteerde gezicht kan herkennen? Dat zou het leven toch een stuk gemakkelijker maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook heel vaak zie is dat als twee mensen elkaar voor het eerst ontmoeten, de man meestal roept: "ill call you" en dan wegloopt zonder het nummer te vragen.

Om haar vervolgens te bellen en te zeggen: "ill pick you up at eight" zonder een adres te vragen.

En die voordeuren die in America blijkbaar geen sloten hebben (behalve in horrorfilms dan) iedereen loopt gewoon naar binnen.
quote:noreservations schreef op 15 september 2014 @ 08:38:

En waarom gebruiken ze bij Opsporing Verzocht niet die software die de reflectie in een horloge nog kan vergroten naar een resolutie, zodat dat je het gereflecteerde gezicht kan herkennen? Dat zou het leven toch een stuk gemakkelijker maken.Omdat dat technisch niet kan. Je kunt wel een wazige foto "verscherpen", maar dat zijn interpretaties en dan creeer je artefacten. Objectief gezien kun je uit een foto geen informatie terughalen die er niet meer is (scherpte).



Veel van die zogenaamde fouten worden bewust gemaakt. Eerst en vooral is het uiteraard entertainment, dus dan is waarheidsgetrouwe weergave geen must. Bovendien hebben dergelijke series/films een boodschap en in alles uit Amerika is dat hoe goed ze zelf zijn en hoe slecht alle anderen: de almacht van de politiediensten en hun onderzoeksmethodes, de stoerheid van hun militairen, de kennis van hun geleerden etcetera. Is bedoeld voor de thuismarkt maar wij krijgen zoveel van die pulp over ons heen dat we er ongeveer immuun tegen geworden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 15 september 2014 @ 08:51:

[...]

Omdat dat technisch niet kan. Je kunt wel een wazige foto "verscherpen", maar dat zijn interpretaties en dan creeer je artefacten. Objectief gezien kun je uit een foto geen informatie terughalen die er niet meer is (scherpte).

Het was een retorische vraag.
Alle (vrouwelijke) rechercheurs zien er na de meest wilde achtervolgingen (op hakken) nog steeds gorgeous uit. Haar en make-up nog helemaal in orde, geen rood aangelopen bezwete gezichten, met panda ogen van de uitgelopen mascara. Haar nog perfect. Hooguit blazen ze nog nonchalant een (altijd glanzende) lok uit het gezicht. En de conditie is ook perfect want ze kunnen daarna gewoon praten, in plaats van hijgen.



Edit

Zelfs in Miami bij 35° C en een extreem hoge luchtvochtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Met een bakje koffie alles bijgelezen en proestte het uit; zo herkenbaar allemaal
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen willen nooit met mij een programma kijken waar 'iets medisch' in voorkomt, ik schijn toch alleen maar te zeggen dat het niet klopt.



Een beetje mag het best afwijken, goed voor het tempo van het verhaal bijv, maar op de ICU lig je niet met alleen zuurstofslangetje in je neus, je kùnt niet praten met een tube in, je mag geen sieraden om op de OK.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
De fouten zijn niet zozeer dom/stom maar gewoon grappig als je er even bij stilstaat. Vrouwelijke detectives met stilettohakken die achter de moordenaar aanrennen (echt een sprintje trekken...lukt me niet eens met blokhakken) Ik betrap mezelf er vaker op dat tijdens het kijken ik denk:"Hey Dexter, moet jij nou niet nodig poepen nu?" Of seks met bh aan of helemaal erg: de day after na een nacht woeste seks huppelt vrouw met bh én slipje nog aan uit bed. Vrouwen duiken ook altijd met make-up en al het bed in, weinig zie je dat ze voor het slapen gaan hun porem wassen en worden 's ochtends beeldschoon wakker. Als ik met make-up ga slapen zie ik er in de ochtend uit als een wasbeer, maar zij niet.



Agenten hebben nooit last van trauma's: ze worden bijna iedere dag aan gort geschoten, ontsnappen op het nippertje en de volgende dag zijn ze net zo weer vrolijk aan het werk. Eh...moet jij niet even met slachtoffer hulp bellen? Of ze knallen zelf iedere keer iemand neer, nergens last van, geen nachtmerries niks, maar die ene collega waar ze verliefd op zijn beantwoordt hun liefde niet en dan ineens zitten ze wél in zak en as.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me ook vaak over het gebrek aan licht. Bij een van de CSI's is er nooit een licht aan lijkt wel. Het is er altijd donker. Ook vind ik de fijn gemanicuurde handjes van die vrouwen altijd opvallend. Het lijkt mij dat lange, gelakte nagels niet handig zijn, net zoals sieraden. Iedereen krijgt maar relaties met elkaar, je werkt altijd samen met meerdere exen en iedereen heeft wel iets met elkaar gehad. Vooral in ziekenhuisseries.

En dat iedereen maar om de haverklap bij vrienden op het werk langsgaat. Dat is toch raar? Ik zou het heel onprettig vinden als steeds vrienden of familie langskomt op mijn werk.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Is er al genoemd dat men regelmatig met zaklantaarns loopt in ruimtes waar het gewoon licht is?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:mandylion schreef op 15 september 2014 @ 07:20:

Vrouwen die altijd seks hebben met hun bh aan.



Vrouwen die gaan slapen met make up op.

Of wakker worden met make up op en hun haar heel netjes.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Als er iemand in een ziekenhuis bed ligt en hij mag iets niet horen lopen ze weg en doen de gordijntjes om het bed dicht en hij hoort meteen niks meer. Moeten erg goede gordijnen zijn daar!



Drinken wat wel besteld wordt maar niet opgedronken wordt vind ik zo ontzettend stom. Gebeurd in het echt ook wel (echt waar als je er op gaat letten valt het op) maar niet zo vaak als in series/films.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die tegen zichzelf praten.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 15 september 2014 @ 09:30:

Mensen die tegen zichzelf praten.Dat is niet normaal?
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen altijd eten in hun mond stoppen en dan beginnen met praten terwijl ze ontzettend overdreven op niets aan het kauwen zijn.



Als iemand in de film zijn of haar polsen door snijd gaat dat ook altijd van links naar rechts.



Mocht je ooit met iemand in bed belanden en dan het bed weer uit moeten dan sla je eerst de deken om je heen. Zelfs als jij midden in de nacht naar het toilet moet en de ander daar nog ligt te slapen.



Als het licht ooit wel uit gaat is er altijd wel een goed geplaatste lantaarn waardoor het er midden in de nacht nog steeds licht genoeg is om mensen te kunnen zien.



Leuk topic.
quote:infinity schreef op 15 september 2014 @ 09:30:

Mensen die tegen zichzelf praten.

Ik praat regelmatig tegen mezelf.

Maar ik ben dan ook een B acteur/figurant in zeer onrealistische B series en B films.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 15 september 2014 @ 09:33:

[...]



Dat is niet normaal? Jawel hoor
Alle reacties Link kopieren
Bevallingen in films of series gaan altijd zo; eerst is er niets aan de hand, dan krimpt de vrouw in kwestie opeens in elkaar van de pijn en hoppa de bevalling is direct in volle gang. Een paar minuten later is de geboorte een feit en ligt moeder nog steeds keurig opgemaakt en wel met de baby in haar armen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ze staan ook altijd te laat op en kinderen gaan zonder ontbijt(of na 2 happen) de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Ze bevallen van baby's van 3 a 6 maanden oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 15 september 2014 @ 09:39:

[...]



Ik praat regelmatig tegen mezelf.

Maar ik ben dan ook een B acteur/figurant in zeer onrealistische B series en B films.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
In House hadden ze het in een aflevering over het uitzetten van de MRI-machine. Uhh ja, dat ding gaat nooit uit, dat mag alleen als er echt een ontzettend noodgeval is en dan liever nog steeds niet.



In Dragonball Z: leuk dat je zo hard getraind hebt dat het totaal geen pijn doet als je keihard in je gezicht geramd wordt door een andere vechter... maar volgens mij kan bot niet getraind worden en moet zo'n neus nog steeds breken.



De film Lucy... alleen de premisse van de film ('we gebruiken maar 10% van onze hersencapaciteit') is zo behuilenswaardig dat ik weiger om 'm te kijken. Schrijf geen film over neuroscience als je er niets vanaf weet.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af, of het nu waar is, dat je een persoon die een overdosis aan slaapmiddelen heeft genomen wakker moet houden, en dan gaan ze rondjes lopen terwijl de persoon in kwestie zo'n beetje bewusteloos tussen hun inhangt.



Ik denk dat als je loopt of beweegt, het gif toch nog sneller in alle weefsels terecht komt, dus dit zou juist faliekant verkeerd zijn.

Maar zeker weten doe ik het niet.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven