Entertainment alle pijlers

Sure....

15-09-2014 00:08 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net naar een tv-serie te kijken (Dexter) en ja, ik weet het...het ís maar televisie, maar er worden zulke domme fouten gemaakt. Afdeling Moordzaken is toegankelijk voor iedereen, alles kan binnenlopen op een afdeling wat strikt genomen beveiligd zou moeten zijn (dossiers liggen op het bureau, vreemden kunnen zo in het systeem) etc.



Dit deed me denken aan een topic jáááren geleden over onwaarschijnlijkheden in films/series. Dingen waarvan je denk:"Jáááá hóór...tuurlijk kan dat!" Door een buis in het plafond ontsnappen, Rambo die geen kick geeft als hij van 10 meter naar beneden springt maar die doodgaat van de pijn als de heldin zijn sneewondje dept met een klein beetje jodium, etc.



De gebruikelijke onzin dus. Ik kan dat oude topic helaas niet vinden dus vandaar een nieuw topic: wat zie jij zoal aan onzin voorbij komen waarvan je al kauwend op je popcorn denkt:"Sure...net het echte leven..."?



PS: als je dat oude topic vindt, plaats dan een linkje svp (moeite waard om terug te lezen, was erg hilarisch!)
Dat alle rechercheurs/agenten wekelijks iemand neerschieten.

Dat alle rechercheurs/agenten wekelijks in levensbedreigende situaties terechtkomen en die ook wekelijks overleven.

En dat ze daarnaast ook nog iedere week een heftig liefdesavontuur beleven, met hevige ups en vooral hevige downs.



En dat ze iedere week ook weer een misdaad oplossen. Misschien dat ze daar dan weer een kick van krijgen zodat ze nooit burn-out raken.
Alle reacties Link kopieren
Als het licht aangaat als ze gaan slapen is het nog net zo licht/donker als toen het licht nog aan was.



Binnenkomen in een huis: ken je het gezin in kwestie dan kan je de deur zo opendoen, ken je ze niet dan moet je kloppen en kan de bewoner de deur opentrekken.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Daarom kan ik geen films/series kijken omdat ik me dood erger aan mensen die honderd keer neergeschoten zijn en doodleuk weer opstaan en verder gaan. Ik maak dan blijkbaar veel zuchtende opmerkingen en dat vindt mn man dan weer niet leuk die elke film tig keer kan zien of tegen het einde zegt "oh ik had hem al gezien hoor".
Alle reacties Link kopieren
Blauw kleurig licht wat dan donker moet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dus alles wat gebeurde bij Lassie en Flipper was niet waar?



Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 15 september 2014 @ 09:53:Dus alles wat gebeurde bij Lassie en Flipper was niet waar? Nou... er is op dit topic nog niets voorbij gekomen over honden of dolfijnen! Dus dat vinden mensen niet raar.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Gister nog zat ik die serie Nieuwe Buren te kijken. Actrice was bevallen van een prematuur babietje (denk ik want lag in couveuse maar het begin heb ik gemist), er vielen me al een paar dingen op.

Moeder zat in het ziekenhuis te kolven (ok, geloofwaardig), maarrrr uiteraard met de kolf discreet onder het ziekenhuisnachthemdje (ik dacht dat je, tenzij vlak voor of na een operatie, gewoon je eigen kleren aanhebt, maar goed) en volgens mij zaten er ook geen slangetjes of apparaat aan het kolfgebeuren vast. Dat terwijl de verpleegster op een halve meter afstand toezicht stond te houden. Moeder praatte tegen de verpleegster (ik voel me net een koe) maar de verpleegster zei niets terug, negeerde haar compleet, pakte de melk en verdween. Ik vond dat zo'n idiote scene...
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig. Ik dacht even dat mijn jeugd bij het grof vuil kon



Black beauty is toch ook waar en echt?
Je bent zelf een theepot
Soap serie scene 1: Brooke, Ridge en Taylor zijn in een kamer. Brooke en Ridge willen iets privé bespreken. Ze draaien hun rug naar Taylor toe en hoewel ze op nog geen twee meter van haar af staan kunnen ze onbekommerd praten zonder dat Taylor het gesprek kan horen.



Soap serie scene 2: Brooke en Ridge zijn in een kamer waarvan de deur open staat. Ze bespreken iets. Een paar seconden nadat Ridge heeft gezegd dat hij Brooke terug wil, komt Taylor binnen en zegt: wát, wil je Brooke terug?
Alle reacties Link kopieren
Ook nog niets gezien over paarden hier, dus dat is gewoon geloofwaardig en uiteraard echt.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Gister ook weer zo'n scene. Een gek doet wat openbaringen uit de Bijbel na (moordt hier en daar wat mensen uit conform de verhaaltjes uit de boek van openbaringen). Dexter zoekt een passage uit de bijbel, slaat het boek ergens in het midden open en hoppa, meteen vindt hij de verborgen boodschap, wat het betekent, wat hij moet doen en een hele rits aan vervolgacties. En dat in één keer hé.



Of op basis van één aanwijzing een hele moord plus motief plus daders plus alles in één dag oplossen. Dan volg ik de hardop uitgesproken gedachtegang van de superslimme Einstein-detective, dat de vingerafdrukken op dat peukje horen bij de bendeleider die een speciaal soort peuken rookt, wat gemaakt wordt in een fabriek die niet meer bestaat en ga zo maar door.



Wat ook grappig is, die orders die detectives de rest toeblaffen: give me a list of all the people with a golden tooth, a list of all the owners of a Mercedes, the list of all the suspects with a tattoo on their ass, a list of....hoe kómen ze aan die lijsten?
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 15 september 2014 @ 09:49:

Als het licht aangaat als ze gaan slapen is het nog net zo licht/donker als toen het licht nog aan was.



Binnenkomen in een huis: ken je het gezin in kwestie dan kan je de deur zo opendoen, ken je ze niet dan moet je kloppen en kan de bewoner de deur opentrekken.Hahaha! Het is altijd licht in donkere ruimtes.
Wat me ook opviel gisteren: de zojuist bevallen moeder schuifelt lekker door het ziekenhuisbed, zit op de rand van het ziekhuisbed en hopt zo vanuit zittende positie weer terug in bed. Ik weet niet hoor, maar dat soort dingen lukte mij echt niet de eerste week na de bevalling. Sowieso was ze direct helemaal in shape na de bevalling, geen kilootje extra. Wonderbaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 15 september 2014 @ 09:54:

[...]





Nou... er is op dit topic nog niets voorbij gekomen over honden of dolfijnen! Dus dat vinden mensen niet raar. Don't get me started. Dieren kunnen mensen prima verstaan en mensen begrijpen precies wat de hond bedoelt als hij 3x blaft:"Wat zeg je Lassie? Een moord? Waar? Wie? Wanneer? Echt?!"
het gaat altijd regenen en onweren als er iets naars gaat gebeuren, moord oid.

.

Iedereen kan gewoon binnen rennen bij een operatie



Even reanimeren met de hand en de persoon proest een slok water uit en tadaa. niks aan het handje



heeft iemand een flatliner, komt ie gewoon weer tot leven met reanimatie
Dat de rechercheur in Castle nooit zelf zaken oplost, maar dat die schrijver dat doet.



Computerprogramma's die hoge piepgeluidjes maken als er iets moet worden opgezocht. En die onscherpe foto's kunnen uitvergroten tot een herkenbaar beeld.



Politiezaken die ergens onderweg in het openbaar worden besproken. (Privacy?)



Vanochtend was Murder, She Wrote op televisie en het speelde zich af in Moskou. De hele tijd hadden ze het over Gorbatsjov terwijl op het politiebureau en bij de ambassade portretten van Lenin aan de muur hingen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik de film Boyhood gezien. Daar zie je dus het gewone, normale leven. Dat was ook wel even wennen. Ik was er steeds op voorbereid dat het mis zou gaan. Iemand die ziek wordt, een ongeluk dat gebeurt ofzo. Maar dat gebeurt allemaal niet. Het kabbelt gewoon rustig voort. Een verademing vond ik het.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 15 september 2014 @ 10:09:

[...]





Don't get me started. Dieren kunnen mensen prima verstaan en mensen begrijpen precies wat de hond bedoelt als hij 3x blaft:"Wat zeg je Lassie? Een moord? Waar? Wie? Wanneer? Echt?!"Ik versta de blaffen van de hond ook wel, maar die praat alleen maar over eten en wandelen.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
In Lost heb ik me zooooo gestoord aan Claire die van haar kind bevalt en daarna niet alleen direct terugschiet naar maatje heel erg slank en in shape maar ook verder totaal geen last heeft van die hele bevalling. Kan direct weer alles; rondrennen, zwemmen, dingen ondernemen. Hoeft duidelijk geen kraamverbanden te dragen of op andere manieren er rekening mee te houden dat ze net bevallen is.

Gewoon schreeuwen, puffen, en dan appeltje-eitje.
Zeg maar Spijker.
Dat ze zich altijd helemaal te pletter schrikken van een hand op en schouder. Dat meestal van hun maatje is die ook mee liep.
Alle reacties Link kopieren
Zwangere vrouwen zijn altijd beeldschone actrices met een buikje en geen walvissen op pootjes. Zoals de rest van de wereld.



For the record: ik zeg altijd walvis op pootjes en het lijkt me geweldig om zwanger te zijn. Dat is niet kwaad bedoelt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als het regent valt het ook vaak kaarsrecht naar beneden. Vind het ook fijn om te zien als dat eens niet gebeurt.
Oh, van die nepsneeuw is ook altijd leuk. Veel te grote vlokken die zich op geen enkel oppervlak gedragen zoals echte sneeuw. Voetstappen die niet kloppen, het smelt niet. Oh, en karakters die tien minuten in diezelfde gruwelijk sneeuwstorm lopen en dan een huis binnenstappen zonder ook maar één vlokje sneeuw op jas/haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 15 september 2014 @ 10:12:





Vanochtend was Murder, She Wrote op televisie en het speelde zich af in Moskou. De hele tijd hadden ze het over Gorbatsjov terwijl op het politiebureau en bij de ambassade portretten van Lenin aan de muur hingen. Goofs! Ik ben gek op goofs, lees ze altijd op IMDB.
Je bent zelf een theepot
Er is trouwens iemand die een blog schrijft over waar de broncodes van computers in tv-series vandaan komen:

http://moviecode.tumblr.com/





Je weet wel, dan zoekt een politieagent iets op op de computer en zie je allemaal cijfertjes en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven