Avondeten: schalen of pannen?

24-11-2014 09:25 438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het avondeten maak, dan vind ik het belangrijk dat het eten goed is maar ook dat het leuk wordt opgedekt.

Dat betekent: de tafel netjes dekken (geen andere spullen meer op tafel), en het betekent ook dat ik het eten eerst in schalen doe en dan pas op tafel zet. Dus geen pannen van het fornuis naar de tafel.



Mijn man denkt hier anders over en vindt vooral het eerst in schalen doen overbodig. Dat betekent dat hij altijd de pannen zo op tafel zet. In het kader van 'pick your battles' laat ik dit verder voor wat het is en ga ik er niet over in discussie. Toch vind ik het jammer.



Ik vraag me soms wel af, ben ik anno 2014 erg traditioneel / omslachtig door het eten op te dienen in schalen in plaats van de pannen waarin het is gekookt? Of zijn er meer gezinnen waarin dit gebeurt?



Als we ergens anders eten, dan zie ik meestal ook schalen verschijnen in plaats van pannen (behalve natuurlijk wanneer iets uit de oven komt). Maar dat kan ook komen omdat mensen nu eenmaal wat meer hun best doen als er mensen blijven eten.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Een huis of auto kun je altijd nog verkopen. Met een ongewenst kind verruïneer je minstens twee levens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 20:24:

[...]





En jij maakt dus even de beslissing voor een ander, dat hij die verantwoordelijkheid maar moet nemen omdat mevrouw het wil.



Je bent gewoon een grote egoïst.



Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 november 2014 @ 20:30:

Een huis of auto kun je altijd nog verkopen. Met een ongewenst kind verruïneer je minstens twee levens.Kan je nagaan, een huis kopen zonder overleg vind ik al niet kunnen...
Als ik mijn kind zelf laat opscheppen, zal ze niks op haar bord doen





Wij scheppen ons eten op in de keuken. Ik kan goed inschatten wat ik zelf ga eten, mijn man ook. Een van ons schept voor onze dochter op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]





Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.



Nee dat helpt geen zier.

Als jouw actie verkeerd had uitgepakt, had je het leven van 3 mensen verkloot. Dat van je man en het allerbelangrijkste dat van je beide kinderen! Dat je dat niet inziet en denkt dat het maar normaal is wat jij gedaan hebt maakt echt dat ik je een vreselijk dom mens vind.
Alle reacties Link kopieren
quote ipv aanpassing
Mijn hemel, dit topic gaat helemaal niet over schalen en/of opscheppen. Het gaat om Normen en Waarden.



Oh. Daar heb ik wel een mening over. Maar dat staat dan weer los van eten in schalen enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 20:34:

[...]





Nee dat helpt geen zier.

Als jouw actie verkeerd had uitgepakt, had je het leven van 3 mensen verkloot. Die van je man en het allerbelangrijkste dat van je beide kinderen! Dat je dat niet inziet en denkt dat het maar normaal is wat jij gedaan hebt maakt echt dat ik je een vreselijk dom mens vind.



Dit vind ik een vreemde redenatie. Als een man ervoor kiest om bij een zwangere vrouw weg te gaan, kun je toch niet met droge ogen beweren dat zijn leven is verkloot? Misschien wordt een man daar juist gelukkiger van, je weet het van te voren niet hè.



Datzelfde voor mijn kinderen. Natuurlijk heeft een scheiding nadelen, maar je kunt toch niet beweren dat het leven van 30 of 40% van alle kinderen in Nederland is verziekt omdat hun ouders uit elkaar zijn gegaan?



Verder is mijn leven juist veel completer en heb ik meer innerlijke rust met 2 kinderen.

En nogmaals mijn man is harstikke blij met de kinderen.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:38:

[...]





Dit vind ik een vreemde redenatie. Als een man ervoor kiest om bij een zwangere vrouw weg te gaan, kun je toch niet met droge ogen beweren dat zijn leven is verkloot? Misschien wordt een man daar juist gelukkiger van, je weet het van te voren niet hè.



Datzelfde voor mijn kinderen. Natuurlijk heeft een scheiding nadelen, maar je kunt toch niet beweren dat het leven van 30 of 40% van alle kinderen in Nederland is verziekt omdat hun ouders uit elkaar zijn gegaan?



Verder is mijn leven juist veel completer en heb ik meer innerlijke rust met 2 kinderen.

En nogmaals mijn man is harstikke blij met de kinderen.Dat zeg ik: je bent een egoïst en in de basis een heel naar mens. Al doe je boodschappen voor een heel bejaardentehuis...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 20:39:

[...]

Dat zeg ik: je bent een egoïst en in de basis een heel naar mens. Al doe je boodschappen voor een heel bejaardentehuis...Als mensen uitspraken doen over andere mensen, dan zeggen deze uitspraken vaak meer over henzelf dan over de andere mensen.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:42:

[...]





Als mensen uitspraken doen over andere mensen, dan zeggen deze uitspraken vaak meer over henzelf dan over de andere mensen.







Hou jij dat jezelf lekker voor joh. Als dat je helpt



Kijk even in het topic over facebookberichten hier, kan je nog veel meer tegeltjeswijsheden opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Zo. Van pagina 1 meteen doorgegaan naar de laatste pagina, wat een bijzonder onverwachte wending kan zo'n topic dan nemen!
Erger je niet, maar verbaas je!
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]

Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.



Tot een zekere hoogte moet je niets aantrekken wat wij van je vinden, voor mijn part ben je Moeder Theresa/Princess Di. Maar je hoort je eigen moreelkompas te zijn en duidelijk dat je wijzer, wacht je hele kompas stuk is



quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]

Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn......

Dit...... Je maakt geen beslissing voor jezelf, je maakt een beslissing VOOR je man en voor je kind. Ik denk dat we het niet aan je hoofd gepeuterd krijgen dat je fout zit, gezien alles wat ik van je gezien heb.



Een auto is niet hetzelfde als een kind.
quote:Aztec schreef op 26 november 2014 @ 20:37:

Mijn hemel, dit topic gaat helemaal niet over schalen en/of opscheppen. Het gaat om Normen en Waarden.



Oh. Daar heb ik wel een mening over. Maar dat staat dan weer los van eten in schalen enzo.



Haha!

Het GING over schalen en opscheppen. Nu dus niet meer......
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:38:

[...]

Dit vind ik een vreemde redenatie. Als een man ervoor kiest om bij een zwangere vrouw weg te gaan, kun je toch niet met droge ogen beweren dat zijn leven is verkloot? Misschien wordt een man daar juist gelukkiger van, je weet het van te voren niet hè.



Datzelfde voor mijn kinderen. Natuurlijk heeft een scheiding nadelen, maar je kunt toch niet beweren dat het leven van 30 of 40% van alle kinderen in Nederland is verziekt omdat hun ouders uit elkaar zijn gegaan?



Verder is mijn leven juist veel completer en heb ik meer innerlijke rust met 2 kinderen.

En nogmaals mijn man is harstikke blij met de kinderen.



Komt ie weer:

Echt, waar is de mijn-mond-valt-open-op-de-grond smiley......
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:42:

[...]

Als mensen uitspraken doen over andere mensen, dan zeggen deze uitspraken vaak meer over henzelf dan over de andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 26 november 2014 @ 20:48:





[...]



Dit...... Je maakt geen beslissing voor jezelf, je maakt een beslissing VOOR je man en voor je kind.







Ouders maken voortdurend beslissingen voor hun kinderen. Dat is onze taak. Of hebben jouw kinderen bijvoorbeeld beslist naar welke kleuterschool ze gingen en hebben ze instemming gekregen in de gezinsplanning?



Ik zie inderdaad het hele probleem niet. Kinderen is iets waar ik (biologisch gezien) nu eenmaal het meeste zeggenschap over heb in onze relatie en waar ik ook 100% de verantwoordelijkheid voor neem als het erop aankomt.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:42:

[...]





Als mensen uitspraken doen over andere mensen, dan zeggen deze uitspraken vaak meer over henzelf dan over de andere mensen.Als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf!
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Wees vertrouwd en vertrouw niemand!
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
A clean house is a sign of a waisted life!
Ye ken.
Ik heb nog geen kinderen......Ik weet nu wel hoe ik eraan kan komen



Ik kan nog van alles zeggen, maar daar heb ik geen zin in. Het heeft namelijk geen zin.

Succes met je schalen en je normen en waarden.




Hé, de kin-valt-op-de-grondsmiley is weggevaagd bij de forumupdate!
Alle reacties Link kopieren
Oma:
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:53:

[...]





Ouders maken voortdurend beslissingen voor hun kinderen. Dat is onze taak. Of hebben jouw kinderen bijvoorbeeld beslist naar welke kleuterschool ze gingen en hebben ze instemming gekregen in de gezinsplanning?

.En één van je kinderen mag grote speeltjes kopen zonder dat jij gaat zeuren?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven